Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cabluri cu clesti redresor


Ujio

Postări Recomandate

The voltage regulator controls the field current applied to the spinning rotor inside the alternator. When there is no current applied to the field, there is no voltage produced from the alternator. When voltage drops below 13.5 volts, the regulator will apply current to the field and the alternator will start charging. When the voltage exceeds 14.5 volts, the regulator will stop supplying voltage to the field and the alternator will stop charging. This is how voltage output from the alternator is regulated. Amperage or current is regulated by the state of charge of the battery. When the battery is weak, the electromotive force (voltage) is not strong enough to hold back the current from the alternator trying to recharge the battery. As the battery reaches a state of full charge, the electromotive force becomes strong enough to oppose the current flow from the alternator, the amperage output from the alternator will drop to close to zero, while the voltage will remain at 13.5 to 14.5. When more electrical power is used, the electromotive force will reduce and alternator amperage will increase. It is extremely important that when alternator efficiency is checked, both voltage and amperage outputs are checked. Each alternator has a rated amperage output depending on the electrical requirements of the vehicle.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    6

  • informer

    6

  • tenzen

    4

  • Ujio

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 6 minute, Mircea a spus:

When the battery is weak, the electromotive force (voltage) is not strong enough to hold back the current from the alternator trying to recharge the battery.

Asta inseamna ca valoarea curentului care poate parcurge bateria descarcata se "auto-limiteaza"... e corect sau nu?

Link spre comentariu

Da, in functie de rezistenta interna a bateriei. In cazul unei baterii noi, cu rezistenta mica, intervin si pierderile Joule in alternator. Dar, e rar sa ai baterie noua descarcata, astfel ca e inutil sa pui un releu de reglare a curentului. De aici si riscul scazut sa defectezi o baterie din cauza de curent de incarcare prea mare.

Link spre comentariu

Exact.

Nu exista un circuit de limitare a curentului.

Limitarea se face din rezistenta interna a bateriei si din "putinta" alternatorului.

Releul de incarcare doar previne depasirea a 14.5 V pe bateria incarcata

Merge si asa. La toate masinile clasice.

Link spre comentariu

Imi cer scuze dar eu inteleg altfel fraza pe care am citat-o: limitarea n-o face rezistenta interna a bateriei ci valoarea scazuta a excitatiei generatorului determinata de tensiune mica la bornele acumulatorului. Acu` stiu si io legea lui Ohm dar chiar daca rezistenta ar fi 0 curentu` n-ar putea fi oricat, aia vreau sa zic... si aia inteleg din ce scrie acolo.

Cat priveste "releul de incarcare", am inteles, multumesc.
 

"When the battery is weak, the electromotive force (voltage) is not strong enough to hold back the current from the alternator trying to recharge the battery."

Editat de informer
Link spre comentariu

Da, când bateria e ,,moartă,, şi tensiunea la bornele ei e sub 12V atunci bobina de excitaţie a alternatorului e subalimentată şi astfel nici alternatorul nu e capabil să dea o tensiune de 14,4V instantaneu.Pe măsură ce tensiunea bateriei creşte, va creşte şi curentul livrat de alternator.Cu alte cuvinte, alternatorul e capabil să livreze puterea maximă doar cu bateria încărcată.

Link spre comentariu
Acum 9 minute, validae a spus:

Da, când bateria e ,,moartă,, şi tensiunea la bornele ei e sub 12V atunci bobina de excitaţie a alternatorului e subalimentată şi astfel nici alternatorul nu e capabil să dea o tensiune de 14,4V instantaneu.Pe măsură ce tensiunea bateriei creşte, va creşte şi curentul livrat de alternator.Cu alte cuvinte, alternatorul e capabil să livreze puterea maximă doar cu bateria încărcată.

Da, asa cred si eu daca tot am citit un pic cu ocazia asta... :)
Si pe masura ce tensiunea ajunge catre 14,4V acel regulator scade curentul in bobina de excitatie ca s-o pastreze acolo... deci da, cam o sursa de tensiune... :)

 

Editat de informer
Link spre comentariu
1 oră în urmă, informer a spus:

Alternatorul cu siguranta nu stie de a zecea parte (sau alta "parte" oarecare...) doar ca din ce stiu eu mai exista acolo un asa numit (pe vremuri) "releu de incarcare".
Ce rol credeti ca ar avea respectivul?

 

 

Ala are rolul sa mentina valoarea tensiunii la 14 v,indiferent de consumul de curent.Total eronat ca se subalimenteaza sa nu incarce,si alte discutii menite sa induca in eroare pe orice forumist.Pornesti motorul,indiferent de starea acumulatorului,alternatorul tine 14 volti,indiferent ca acumulatorul trage 50 de amperi sau doar 2,pina la depasirea pragului maxim de curent care il poate debita.De ce nu testati,va lamuriti si dupa,atacati...

Link spre comentariu

Din ce stiu, se numea releu conjuctor-disjunctor.

Când tensiunea pe acumulator era sub 14V, conecta alternatorul la baterie si il deconecta când tensiunea bateriei atingea 14 - 14,5V.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, tenzen a spus:

De ce nu testati,va lamuriti si dupa,atacati...

Stimate domn, cateodata o intrebare este chiar o intrebare, nu un "atac"... imi asum dreptul de a intreba deoarece eu sunt o persoana de pe acest forum care nu le stie chiar pe toate... :rade:
Oricum, intre timp problema s-a lamurit, dupa cum puteti citi mai sus.
 

Editat de informer
Link spre comentariu

Modelele foarte vechi de releu de încărcare acumulator lucrau așa... acelea care erau construite in carcasa de aluminiu.... modelele apărute după nu deconectau niciodată acumulatorul cat timp motorul era pornit... modificau doar curentul de excitație funcție de încărcarea acumulatorului... 

Link spre comentariu

Eu ma uit cam o data la 2 zile pe parametrii de incarcare la modele mai destepte dupa 2009 si la niciuna curentul de incarcare al acumulatorului nu scade sub 1-2 amperi,situatie in care releul mentine un nivel de tensiune peste tensiunea nominala a unui acumulator incarcat complet.Asta inseamna o tensiune minima de 12,7-8 v de mentinere si stabilitatea acesteia pina consumul depaseste 30-40% grad de incarcare la generator.La masinile pina prin 2010 incarca 14volti fara mila si nu dupa gradul de incarcare al acumulatorului ci dupa consumul la bornele alternatorului.Astea cu incarcare inteligenta au sunt pe borna acumulatorului si/sau interfata pe lin bus.Abia astea incarca variabil tinind cont de starea acumulatorului,avind bilant de putere.Releele de incarcare nu erau numai pe vremuri,sint si acum pe orice generator de masina si au acelasi rol,principal,de a sustine consumatorii in primul rind,de unde si mentinerea tensiunii peste cea a acumulatorului.Cit despre atac,era in stil pamflet,legendele si misterele celor care impingeau mereu daciile cu bateriile fierte si tinute pe soba nu mai au ce cauta pe un forum de electronica in 2021.Si cam aici ma opresc,vad ca e destul.Seara buna!

Editat de tenzen
Link spre comentariu

Fusei la capitala,am luat doi clesti,nu am gasit cablu cu 8mm,cu izolare rosie si neagra.Mai caut.Intre timp am legat improvizat bateriile ambelor masini simultan la redresorul minune.Redresorul are si reglaj de supraincalzire carcasa,si un comutator plus mufa pentru sonda temperatura ce sta pe baterie.Sonda o s-o cumpar online.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări