Ujio Postat Ianuarie 20, 2022 Partajează Postat Ianuarie 20, 2022 Pentru ca sunt entuziasmat de redresorul ce am luat,vreau sa ii pun cabluri catre baterie,cu clesti.Redresorul promite 25A.Ce cabluri sa pun,ce sectiune si lungime?Multumiri anticipat Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 20, 2022 Partajează Postat Ianuarie 20, 2022 (editat) 6 la 10mm2 si cam de 2-3m. Editat Ianuarie 20, 2022 de Mircea Link spre comentariu
Ujio Postat Ianuarie 22, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Am innebunit la batranete.Am gasit clesti set de cupru la 8 lei setul,nu i-am luat,caut izolati si in bot..De cablu cred ca voi lua cel mai subtire,adica 6mm,pentru ca in papucii izolati dinspre redresor nu cred ca vrea sa intre cablu prea gros.Am citit aici povestirea cuiva despre un redresor iuou in care autorul relata ca e din alta liga fata de redresoarele clasice.Initial nu am crezut,dar dupa 3 zile pe redresorul cumparat,aceeasi baterie rezista deja de o saptamina si nu da semne de oboseala.Sa fie oare asa de importanta curba de incarcare?Buna dimineata si voua.... Link spre comentariu
BRANCA Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Ujio.Sunt papuci la electrice toate mărimile.Adică la o gaură a papucului sunt mai multe mărimi pt cabluri... Acu nu ştiu la redresor dacă ai borne ieşire adecvate amperajului. În multe cazuri se poate folosi cu succes şurub de alamă M6. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 (editat) Ce baterie poti incarca cu 25A? Intreb foarte serios pt ca eu nu am reusit sa bag mai mult de 5-6 A fara sa depasesc tensiunea maxima pt baterie (14.5V) indiferent de baterie si am testat multe tipuri, si noi si mai uzate. Editat Ianuarie 22, 2022 de sesebe Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 25A poate lua bateria pentru scurt timp doar la o încărcare rapidă, cu 14,5V şi curent la limita disponibilităţii redresorului.Genul de încărcare când te grăbeşti şi ţi-a ,,murit acumulatorul,, din cauza multor starturi ratate... Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Acum 3 ore, sesebe a spus: ... indiferent de baterie si am testat multe tipuri, si noi si mai uzate. Dar,nu ați testat acumulatorii de 150Ah,185Ah și 240Ah....!...sunt prezenți pe multe modele de agregate agricole-tractoare ,combine,etc....acesti acumulatori necesită un curent de încărcare mai mare....nu spun că e cazul colegului @Ujio doar menționez că există.... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 (editat) De 200A se pune? Am testat asa acumulator. Nu am atins 25A nici pe el cu sursa setata la 14.5V si cabluri serioase. Ma refer stric la regim de incarcare fara alt consumator pus pe acumulator. Editat Ianuarie 22, 2022 de sesebe Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Ideea e ca daca tot cumperi niste cabluri, poate vrei sa le folosesti si la o pornire de la alta masina. Atunci 6mm2 sau mai mult sunt bineveniti. Investitia este rezonabila. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 1 oră în urmă, sesebe a spus: De 200A se pune? Am testat asa acumulator. Nu am atins 25A nici pe el cu sursa setata la 14.5V si cabluri serioase. Ma refer stric la regim de incarcare fara alt consumator pus pe acumulator. Am explicat că bateria ia un curent mare când e puternic descărcată, curentul instantaneu poate depăşi 20A, dar scade rapid.Spun asta din experienţa proprie, pe bateria mea de 85A care a fost descărcată din cauza căderii unui magnet din statorul demarorului.A fost un defect tare nenorocit, am cumpărat degeaba şi o baterie nouă, fiindcă simptomul era exact acelaşi de baterie descărcată, când dădeam la cheie motorul deabia se rotea.După ce am pus bateria nouă şi am văzut că tot aşa face, am dus maşina la un service unde mi-a dat demarorul jos (o poziţie imposibil de accesat fără elevator).Imediat după ce am omorât acumulatorul dând la cheie, am pus o sursă în comutaţie de 14,5V/22A şi câteva secunde a intrat în protecţie, dovadă că bateria cerea peste 20A.În mod normal aş fi pus temporar în serie un bec de far ca limitare de curent, dar atunci mă grăbeam... Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 23, 2022 Partajează Postat Ianuarie 23, 2022 Un acumulator sub 100 Ah trage lejer si 35 de amperi mai bine de 30 de minute,la 14,6 volti...Am o poza pe undeva pentru amatorii de contre specifice forumului.O caut si o postez,daca e musai!De vreo 2 ori am patit asta,am mai oprit redresorul sa nu fiarba naibii acumulatorul,se incingeau si conexiunile,Pe o toyota si pe un chevrolet cu acumulatorii descarcati complet,in urma mersului ventilatoarelor dupa oprirea masinii. Link spre comentariu
dumitrumy Postat Ianuarie 23, 2022 Partajează Postat Ianuarie 23, 2022 Acum 18 ore, validae a spus: curentul instantaneu poate depăşi 20A, dar scade rapid. Acum 18 ore, validae a spus: am pus o sursă în comutaţie de 14,5V/22A şi câteva secunde a intrat în protecţie, dovadă că bateria cerea peste 20A. Nu este o contradictie intre cele 2 afirmatii? In prima ia un curent mare dar scade rapid iar in a doua dupa cateva sec intra in limitare, deci ia curent mai mare decat initial. Link spre comentariu
informer Postat Ianuarie 23, 2022 Partajează Postat Ianuarie 23, 2022 (editat) Din ce stiu eu prima parte a ciclului de incarcare se face cu curent limitat tocmai din cauza ca "ia mult" si "nu-i e bine" la baterie sa-i dai cat ia... https://batteryuniversity.com/article/bu-403-charging-lead-acid L.E. Exista informatia relativ raspandita ca bateriile cu Pb se incarca la un curent de maxim de a 10-a parte din capacitate (de ex. 5A pt. un acumulator de 50Ah) si ceva mai mic pt. cele cu electrolit "imbibat" in diverse (AGM sau gel). Conform cu ce este scris in ultima parte a textului din link-ul de mai sus, se poate merge cu valoarea curentului pana la 1,5C CU CONDITIA CA tensiunea sa fie SUB valoarea maxima per element... adica daca ajunge la maxim este obligatorie reducerea curentului pt. faza CC a curbei. Editat Ianuarie 23, 2022 de informer Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 23, 2022 Partajează Postat Ianuarie 23, 2022 Totusi,informatia asta relativa pare sa fie gresita,de multe ori,acumulatorii se descarca in urma consumului cu motorul oprit sau al defectiunilor,drumuri foarte scurte,consumatori foarte multi iarna,iar alternatoarele nu stiu de a zecea parte...Bateriile stau pe masina 99% din viata lor,nu sta nimeni cu redresorul pe linga masina si nici nu verifica gradul de incarcare saptaminal.Un fel de praf in ochi socialist,ca nici atunci nu tineau acumulatorii zeci de ani... Link spre comentariu
informer Postat Ianuarie 23, 2022 Partajează Postat Ianuarie 23, 2022 (editat) Acum 16 minute, tenzen a spus: Totusi,informatia asta relativa pare sa fie gresita,de multe ori,acumulatorii se descarca in urma consumului cu motorul oprit sau al defectiunilor,drumuri foarte scurte,consumatori foarte multi iarna,iar alternatoarele nu stiu de a zecea parte. Alternatorul cu siguranta nu stie de a zecea parte (sau alta "parte" oarecare...) doar ca din ce stiu eu mai exista acolo un asa numit (pe vremuri) "releu de incarcare". Ce rol credeti ca ar avea respectivul? Editat Ianuarie 23, 2022 de informer Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum