Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ulei in praguri


informer

Postări Recomandate

Am o masinuta de teren Suzuky Grand Vitara 2 pe care o folosesc la pescuit sau cand merg pe drumuri forestiere.

Un amic imi spunea ca ar exista ceva orificii in stalpii usilor pe unde s-ar introduce o cantitate de ulei in praguri, contra ruginii.
M-am uitat si intr-adevar exista niste orificii acoperite cu niste "dopuri" din cauciuc, orificii care aparent n-au nici o functie... :)
Ce-i adevarat si ce-i "mit" in asta?
Daca se introduce ulei, ce fel si ce cantitate?

 

Mi s-a spus ca exista ceva "ceara de caroserie" in spray cu ceva tub prelungitor... sunt OK cele de mai jos sau astea-s pt. altceva?
Ceara 1 , Ceara 2

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • informer

    5

  • Усилитель

    4

  • Sharky

    2

  • radasous

    2

Da, sunt sprayuri speciale pt asta, al meu a avut in capatul prelungitorului o duzade alama cu 4 gauri pe laterala, asa stropeste eficient tot interiorul. 2 buc sunt suficiente. Pragurile au in interior gauri tehnice, unele cu capac plastic renovabil, , sau autoadeziv. Necesita inlaturarea covorului, cateodata si a scaunului. Din stalp nu ai acces. 

Operatiunea se face dupa o saptamana de canicula, cand masina este uscata bine in toate incheieturile. Sprayul are miros specific, tine cam 2 saptamani. 

Se poate folosi si ulei amestecat cu vaselina, pana are consistenta ca mierea, dar trebuie gasita solutia ca sa ajunga in locurile dorite. Trebuie pus si in interiorul aripilor spate, sa curga unde este marginea semicirculara deasupra rotii. 

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Dupa mine uleiul e depasit,ca sa nu zic inutil sau ineficient.Daca nu se da peste rugina,se da mai bine cu produse de la Teroson sau Tectyl.Singura masina foarte veche care am avut-o in tinerete fara gram de rugina a fost un E21,din 1980,galben lamaie,adus de la nemti.Masinile din Germania sunt cu probleme la tabla,din cauza climei umede de acolo,mai ales cele foarte vechi.Avea in acte un prospect ce atesta ca a fost tratata cu Tectyl,era un produs negru,ca o pasta, asemanator cu cel folosit la nave.

Link spre comentariu

 Uleiul a fost soluţia cea mai ieftină de protecţie.Uzual se folosesc produse cu ceruri.

 Toată protecţia e necesară deoarece zona interioară respiră,apare condensul şi ulterior coroziunea.De curând am văzut un Golf 5 cu un prag bortelit dinspre interior...

Link spre comentariu

Multumesc pt. raspunsuri!

Inteleg ca ar fi bine sa caut toate "dopurile" (praguri, stalpi etc.) si sa pulverizez ceara d-aia inauntru dupa cateva zile toride.

E corect ce-am inteles?

 

Link spre comentariu

. Da asa este, prin miscarea in adincime a prelungitorului se acopera o zona mai mare in caz daca sunt mai putine locuri de acces. 

Dopurile se pun la loc, sau daca era cu autoadeziv merge cel pt mocheta, pe o parte se lasa hartia. (originalele se rup la inlaturare) 

Zilele toride trebuie ca sa fie uscat bine si interiorul, incheieturile, dacaceste putin umed, nu mai intra ceara unde trebuie (intre 2-3 table puse paralel, partea de jos prag, aripi.) 

Link spre comentariu
Acum 20 ore, informer a spus:

Multumesc pt. raspunsuri!

Inteleg ca ar fi bine sa caut toate "dopurile" (praguri, stalpi etc.) si sa pulverizez ceara d-aia inauntru dupa cateva zile toride.

E corect ce-am inteles?

 

In stalpii din fata ai niste decupaje de vizitare (...si pentru cabluri) destul de mari, poti sa bagi o camera endoscopica si sa vezi ce este in praguri. Daca este la fel de biodegradabila ca prima generatie de Vitara nu va fi suficient tratamentul cu ceara sau unisol.

Si in spate sunt decupaje, posibil si pe stalpii din mijloc, doar desfacu plastice si le gasesti.

 

Link spre comentariu
Acum 23 minute, radasous a spus:

n stalpii din fata ai niste decupaje de vizitare (...si pentru cabluri) destul de mari, poti sa bagi o camera endoscopica si sa vezi ce este in praguri. Daca este la fel de biodegradabila ca prima generatie de Vitara nu va fi suficient tratamentul cu ceara sau unisol.

Si in spate sunt decupaje, posibil si pe stalpii din mijloc, doar desfacu plastice si le gasesti.

Multumesc, o sa ma uit.

Link spre comentariu

Nu are rost sa investighezi nimic avand in vedere ca e o masina de tras.

Ulei de motor cat de ieftin si nou, nu uzat, combinat cu ulei de in.

N-am stat sa vad care e cea mai buna proportie am pus 50:50. Diferenta fata de uleiul normal e ca acest amestec formeaza o pojghita si nu mai pleaca de acolo decat indepartat mecanic.

Ar fi bine sa il poti sufla cu compresorul si pistol de vopsit, ca sa faci ceata, sa acopere tot. Evident, acopera bine centurile si ce mai ai prin stalpi, sau macar trage-le afara.

Apoi prin toate gaurile, ridici pragurile interioare sau faci pe dracu in patru sa ajungi peste tot.

 

Dupa cum au zis colegii, treaba o faci la vara, pe caldura.

 

Iti cam ia cateva ore.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Nu are rost sa investighezi nimic avand in vedere ca e o masina de tras.

Ulei de motor cat de ieftin si nou, nu uzat, combinat cu ulei de in.

N-am stat sa vad care e cea mai buna proportie am pus 50:50. Diferenta fata de uleiul normal e ca acest amestec formeaza o pojghita si nu mai pleaca de acolo decat indepartat mecanic.

Ar fi bine sa il poti sufla cu compresorul si pistol de vopsit, ca sa faci ceata, sa acopere tot. Evident, acopera bine centurile si ce mai ai prin stalpi, sau macar trage-le afara.

Apoi prin toate gaurile, ridici pragurile interioare sau faci pe dracu in patru sa ajungi peste tot.

 

Dupa cum au zis colegii, treaba o faci la vara, pe caldura.

 

Iti cam ia cateva ore.

Multumesc pt. sfat.
Motivul pt. care sunt curios este ca, asa cum spunea un coleg mai devreme, toate Suzuki-urile pe care le-am vazut si inainte si dupa ce-am luat-o pe asta, erau destul de ruginite.

Asta a mea a fost adusa din Danemarca si are inca "izolarea" de acolo (am mers cu ea la tinichigiu sa se asigure ca n-a fost facuta aici in RO, sa ascunda "gauri"). Ideea e ca ARE rugina dar mi s-a spus ca "punctele cheie" (care or fi alea...) sunt OK si cativa ani ar trebui sa mearga fara probleme... si d-aia, daca pot face ceva cu rol de "protectie", as face.

 

Off topic... m-am gandit mult ce masina sa iau pt. mers pe hartoape... nu vroiam sa fac off-road extrem dar totusi... asta are reductor si blocare diferential si se comporta decent (motor 1.9 TD). Sigur ca mi-ar fi placut ceva Toyota dar din pacate motoarele sunt mari si pt. cat ies cu ea, nu mi se merita. Patrol-ul e ceva mai ieftin decat Toyota da` tot motoare peste 2l are. Wrangle la fel. Jimny sau vechiul Samurai mi se par chiar de jucarie... n-am nu stiu ce bagaje dar am totusi :). 

Una peste alta, stiti vreo masina de teren (4x4 + reductor) sub 2l care ar fi fost o alegere mai buna? 

 

 

Editat de informer
Link spre comentariu
Acum 15 minute, informer a spus:

Jimny sau vechiul Samurai mi se par chiar de jucarie... n-am nu stiu ce bagaje dar am totusi :). 

Nu sunt chiar jucarii, am multe cunostinte cu jimmi 1.3 benzina. Avantajul e ca masina mica si usoara se poate baga, iesi, de unde cele mari si puternice nu. Am o cunostinta, mare pasionat de concursuri off road, cu jeep wrangler, fara mari rezultate, odata inainte de concurs a crapat masina, reparatiile durau prea mult, a luat imprumut un S jimmi, a fost entuziasmat, intra printre copaci si locuri greu accesibile, a luat un loc pe podium. 

Cele vechi au puse admisia aer, instalatia electrica puse  cel mai sus posibil. In secuime e full de ele... 

 

Link spre comentariu
Acum 27 minute, informer a spus:

... ARE rugina dar mi s-a spus ca "punctele cheie" (care or fi alea...) sunt OK si cativa ani ar trebui sa mearga fara probleme... si d-aia, daca pot face ceva cu rol de "protectie", as face.

....

Punctele cheie sunt aceleasi ca la modelele anterioare, prinderile caroseriei de sasiu, traversele (intariturile transversale), praguri, interiorul aripilor, podea...cam toate zonele in care ajunge pietrisul aruncat de roti si apa. "Izolarea" trebuie verificata periodic, nu rezista prea mult daca bantui prin pietris/nisip.

Editat de radasous
Link spre comentariu
Acum 7 minute, Усилитель a spus:

Nu sunt chiar jucarii, am multe cunostinte cu jimmi 1.3 benzina. Avantajul e ca masina mica si usoara se poate baga, iesi, de unde cele mari si puternice nu. Am o cunostinta, mare pasionat de concursuri off road, cu jeep wrangler, fara mari rezultate, odata inainte de concurs a crapat masina, reparatiile durau prea mult, a luat imprumut un S jimmi, a fost entuziasmat, intra printre copaci si locuri greu accesibile, a luat un loc pe podium. 

Cele vechi au puse admisia aer, instalatia electrica puse  cel mai sus posibil. In secuime e full de ele... 

 

Sunt convins ca aveti dreptate, nu am spus ca Jimny este o masina rea... chiar am inteles ca dpdv al realizarii (sasiu/caroserie/suspensii) este "mai de teren" decat GV2.

Insa, cum spuneam, sunt si pescar :). Asta implica lansete de 3.6m cu huse, galeti de momeala, cort de 2 persoane cu structura de aluminiu (MARE, nu vorbim despre corturi de munte de carat in spate), paturi pliante, scaun de pescuit pliant (din nou, nu vorbim de scaune "pt. copii"), masa plianta, umbrela de soare, vase diverse, genti cu "scule" de pescuit etc. etc. etc.... astea nu au cum sa incapa intr-un Jimny ori Samurai nici daca le indesi cu picioarele :rade:

Editat de informer
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări