dumitrumy Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Eu nu am masina, o singura data am masurat o baterie acum vreo 10 ani la un coleg cu o vechitura germana. Avea 13,8V oricat tura motorul, era vara si chiar foarte cald, pe la pranz. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 În mod normal releul de încărcare trebuie să asigure la bornele acumulatorului o tensiune de 14,2-14,4V. Tensiunea de 13,8V e la limita minim acceptabilă. Link spre comentariu
tenzen Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Masurati o data incarcarea la un renault clio dupa 2015 sau passat cc si veti vedea cu stupoare cum renaultul are 13,5-13,6 si passatul poate avea si 12,9 incarcare de mentinere si 13,5 cu faruri si clima in functiune.Sau vreun ford kuga care are 15,3 incarcare pe acelasi acumulator de 74 Ah,care este si pe renault si pe passat cc.Deci aceeasi baterie,3 regimuri diiferite de incarcare si mentinere.Am sa fac si poze elocvente cind am ocazia ,sa vedeti cu proprii ochi circumstantele astea. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Fordul are sistemul de încărcare smart charge, și își modifica valoarea finala în limite destul de largi de la vara la iarna. Totusi în 10 ani de exploatare, în care am prins și - 25 grade, nu am văzut pe afișaj mai mult de 15V. De regula cel mai puțin era vara, cam 13,8 V și 14,9 V iarna. Aia 15 V i-am văzut-o o singura data, în iarna când a fost - 25 grade. Sa încarci o beterie cu plumb la 12,9V în mod permanent, mi se pare ca nu e ceva în regula la circuitul de încărcare. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Ştiu de încărcarea cu tensiune dependentă de temperatură, dar o baterie ţinută permanent la 13,8V nu e corect încărcată. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 20, 2022 Partajează Postat Februarie 20, 2022 Acum 4 ore, validae a spus: o baterie ţinută permanent la 13,8V nu e corect încărcată. Pai am zis ca e în funcție de temperatura, nu era permanent. Când clocotea asfaltul și afara erau aproape de 40 grade, atunci și tensiunea de încărcare era mica. Una peste alta, o baterie pe ford nu m-a ținut sub 6 ani. Am avut si de 8 ani, deci sistemul era într-adevăr deștept. Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 21, 2022 Partajează Postat Februarie 21, 2022 https://batteryuniversity.com/article/bu-403-charging-lead-acid Link spre comentariu
dacos Postat Februarie 28, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2022 (editat) Din ce îmi dau seama, transformatorul este de vină pentru performanțele slabe ale schemei. Nu știu exact ce curent poate debita în realitate (în secundar are sârmă de 1,2 mm) . Cert este că tensiunea de ieșire în gol după redresare este de 18,17v, dar scade la 17,6v dacă alimentez un bec dew 12v/5W (consum 300mA). Alteori am măsurat 19v tensiune de ieșire în gol cu același aparat ?! Cu transformatorul original am următoarele valori: Tensiune acumulator: 10v , tensiune intrare în stabilizator: 13,8v, curent încărcare: 2,3A pentru maxim 5 minute, apoi curentul scade la 650mA fără ca transformatorul să se încingă. Am înlocuit transformatorul + puntea cu o sursă reglabilă în curent și tensiune, iar schema cu LM741 funcționează corect: Tensiune acumulator: 10v, tensiune intrare în stabilizator: 19v, tensiune ieșire stabilizator: 14,4v (reglată din semireglabil), curent încărcare 2,3A până acumulatorul atinge 13v. Apoi curentul scade pe măsură ce tensiunea acumulatorului se apropie de 14,4v. La 14,4v menține un curent de încărcare de 200mA. Nu se mai întâmplă anomalia încărcării cu 650mA după câteva minute. În situația respectivă, dura zile până la încărcarea unui acumulator descărcat grav. Am înlocuit R5 care comandă baza lui BD135 cu un led. Astfel, în funcție de luminozitatea ledului îmi dau seama în ce stadiu de încărcare este acumulatorul. Pe de altă parte, constat ca la scurt circuit nu se blochează tranzistorul de putere. Stabilizatorul consumă maxim cât poate debita sursa: 5A. Nu am lăsat prea mult să văd ce se întâmplă . Editat Februarie 28, 2022 de dacos Link spre comentariu
spirica Postat Martie 4, 2022 Partajează Postat Martie 4, 2022 On 2/28/2022 at 7:13 PM, dacos said: Cert este că tensiunea de ieșire în gol după redresare este de 18,17v, dar scade la 17,6v dacă alimentez un bec dew 12v/5W (consum 300mA). Alteori am măsurat 19v tensiune de ieșire în gol cu același aparat ?! Variatii ale tensiunii din secundar pot aparea si din cauza variatiei tensiunii din primar. Poate este puntea redresoare defecta. Una din diode isi mareste rezistenta dupa un timp, la cresterea temperaturii. R2,R3,R4,R6,Q3,D1, dupa schema redesanata de Marian, pentru actionarea limitarii curentului maxim de iesire. Link spre comentariu
dacos Postat Martie 5, 2022 Autor Partajează Postat Martie 5, 2022 Am comandat un transformator toroidal de la Petra 24v/3A. Cu acesta, se comportă bine montajul. Am stabilit curentul de încărcare la cca 2A prin montarea în locul R3,R4 a unei singure rezistențe de 1,2 ohmi/10W. În schema originală erau două rezistențe 1,2ohmi/5W în paralel. Cu aceste valori, aveam curent de încărcare 3,2A. Voi căuta două rezistențe 2,4ohmi/10w, le pun în paralel ca să se încălzească mai puțin. Am constatat că BD135 se încinge după un timp, așadar l-am pus pe radiator. În locul R5 care comandă BD135, am pus un led. Ajută vizual întrucât își diminuează intensitatea pe măsură ce scade consumul de curent (și implicit bateria se încarcă). La finalizarea încărcării (14,4v), se stinge aproape complet. Este vreo problemă că nu am mai înseriat o rezistență între ieșirea LM741 și baza BD135? Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 5, 2022 Partajează Postat Martie 5, 2022 Intre iesirea lui 741 si baza lui BD135 e musai sa pui o rezistenta de limitare a Ib. Deci, traf de 24Vca ca sa incarcati un acumulator de 12V? Link spre comentariu
dacos Postat Martie 6, 2022 Autor Partajează Postat Martie 6, 2022 Acum 21 ore, Mircea a spus: Intre iesirea lui 741 si baza lui BD135 e musai sa pui o rezistenta de limitare a Ib. OK, voi păstra probabil rezistența originală de 220 ohmi. Acum 21 ore, Mircea a spus: Deci, traf de 24Vca ca sa incarcati un acumulator de 12V? Da, dar tensiunea de ieșire a stabilizatorului am reglat-o la 14,4v din trimerul de pe intrarea inversoare (pin2). Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 6, 2022 Partajează Postat Martie 6, 2022 (editat) Problema este ca vei disipa pe tranzistorul serie mai mult decit vei baga in acumulator. Curentul de încărcare nu este DC si deci masurarea cu acel multimetru este pur si simplu eronata. Sint ani de cind tot indemn lumea sa cumpere multimetre True-RMS si sint contrat chiar de persoane cu experienta ca nu-i nevoie de ele...... Editat Martie 6, 2022 de sesebe Link spre comentariu
UDAR Postat Martie 6, 2022 Partajează Postat Martie 6, 2022 La încărcarea unui acumulator nu valoarea eficace (RMS) a curentului contează ci cea medie deci măsurarea cu un multimetru pus pe curent continuu este corectă. Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 6, 2022 Partajează Postat Martie 6, 2022 (editat) Acum 5 minute, UDAR a spus: La încărcarea unui acumulator nu valoarea eficace (RMS) a curentului contează ci cea medie deci măsurarea cu un multimetru pus pe curent continuu este corectă. De unde ai scos-o pe asta? Energia bagata in acumulator este cea care conteaza iar energia o poti calcula corect doar stiind valoarea efectiva nu cea medie. Si macar daca valoarea medie ar fi bine masurata dar am mari dubii si in directia asta. Editat Martie 6, 2022 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum