Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

IBA1 Incarcator Baterii Auto (Redresor) Radio Progres


dacos

Postări Recomandate

Acum 3 ore, dumitrumy a spus:

Este corecta, altfel nu imi functiona in simulator.

Ma refeream la dioda LED, și punctele de conectare. Schema stabilizatorului e corecta, nu am zis altceva. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dacos

    24

  • doru3160

    13

  • validae

    7

  • adydep

    6

Top autori în acest subiect

Acum 8 ore, Marian a spus:

Uite de-aia exista un anumit standard pentru modul cum este aranjata o schema, ca sa fie usor de inteles, nu sa stai minute in sir s-o descifrezi:
redresor.png

 

Ce simpla e acum schema, corect?

 

Corect. Este mult mai clară și compactă. 

Link spre comentariu

Se întâmplă ceva ciudat:

Am alimentat un consumator de 55W (bec far) - redresorul livrează cca 3A.

 

Am pus o baterie descărcată la încărcat:

- pentru câteva minute livrează 1,6A (până bateria ajunge la 12v)

- ulterior, curentul de încărcare scade drastic (la 12,6v încarcă cu 500mA). Până la 14,4v mai este drum lung. Cu acest curent, procesul de încărcare ar dura câteva zile. Pe alt redresor, bateria „cere” 4A (atinge limitarea respectivului). 

Link spre comentariu
Acum 3 minute, dacos a spus:

 

- pentru câteva minute livrează 1,6A (până bateria ajunge la 12v)

- ulterior, curentul de încărcare scade drastic (la 12,6v încarcă cu 500mA). 

-Ce tensiune ai la ieșire, în gol? 

-Pana ajunge la 12V zici... dar de la cât a plecat? 

-Când ai 12V pe baterie, cât ai pe întrare stabilizator? 

- Nu era rău de aflat și ce tensiune ai pe E-C la 2N3055, când consumul este de 1,6A. Ma tem ca 2N-ul ala nu e deschis cum trebuie, și cât pica pe impedanta secundarului, cât pica pe E-C, nu mai rămâne mare lucru ca să poți pompa în baterie curent mai mare. Eu unul nu mi-aș pune mari speranțe pe schema asta, ca să încarc repede o baterie la mașină. În lipsa de altceva, sa zicem ca la nevoie, e mai mult decât nimic, dar nu ar trebui să-i ceri prea multe. Cu tranzistorul ala, 1,6A e o valoare bună... 

Link spre comentariu

 

Acum 13 minute, Mircea a spus:

Cu cat scade curentul de incarcare, respectiv creste tensiunea la bornele bateriei, cu atat mai obosita e bateria.

Pe un alt redresor bateria se comportă normal (nu este distrusă). Absoarbe 4A cca o oră (la atât este limitat respectivul redresor). Apoi, în mod evident, curentul de încărcare scade ușor până se apropie de 14,4v.  

Editat de dacos
Link spre comentariu

D-le, daca componentele active sunt ok schema trebuie obligat sa functioneze ca in simulare. Limitarea cu intoarcere asta inseamna, la tensiunea nominala de iesire da curentul maxim iar la cresterea sarcinii curentul scade. O schema electronica nu se "povesteste" cum se intampla la bodega despre accidente sau hartia igienica. Electronica inseamna munca, transpiratie, chiar daca nu ca la un sevice auto. Se face un tabel cu tensiunile din aproape toate punctele la conectarea bateriei, cand are 12V si cand are 12,5V. Doar asa se poate identifica regimul de functionare si cine nu isi face treaba. Nu mai spun ca de fapt asta se face cu osciloscopul ca imi sare iar gasca nebuna in cap. 

56.png

Link spre comentariu

La o schema ca asta merge și numai cu multimetrul. 

Sper ca  vreți să-l faceți sa meargă din moft/plăcere nu din necesitate pt ca altfel sint la Lidl  (și în alte părți probabil) încărcătoare controlate cu uControler care merg foarte bine (au inclusiv protecție la inversarea accidentala a bateriei). 

Link spre comentariu

Un traf de UPS - sunt peste tot

Un modul chinezesc buck cu reglaj de curent - plin internetul de ele

Un afisaj V/A LED chinezesc - plin internetul de ele

O punte redresoare si ceva filtrare

 

Tot ce trebui pentru a face un redresor cat se poate de ok.

Normal ca depanarea unei astfel de vechituri are sens doar cu scop didactic ori pentru satisfacerea unei eventuale nostalgii.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
La 18.01.2022 la 20:25, doru3160 a spus:

-Ce tensiune ai la ieșire, în gol? 

-Pana ajunge la 12V zici... dar de la cât a plecat? 

-Când ai 12V pe baterie, cât ai pe întrare stabilizator? 

- Nu era rău de aflat și ce tensiune ai pe E-C la 2N3055, când consumul este de 1,6A. Ma tem ca 2N-ul ala nu e deschis cum trebuie, și cât pica pe impedanta secundarului, cât pica pe E-C, nu mai rămâne mare lucru ca să poți pompa în baterie curent mai mare. Eu unul nu mi-aș pune mari speranțe pe schema asta, ca să încarc repede o baterie la mașină. În lipsa de altceva, sa zicem ca la nevoie, e mai mult decât nimic, dar nu ar trebui să-i ceri prea multe. Cu tranzistorul ala, 1,6A e o valoare bună... 

 

Tensiunea de intrare în stabilizator: 18,9v

Ieșire stabilizator: 13,6v (nu poate fi crescută, semireglabilul este la maxim)

 

La încarcarea unei baterii cu tensiunea de 11v:

Intrare stabilizator: 16,74v

Curent de încărcare: 0,9A

Tensiunea E-C pe 2N3055: 4,34v

 

Am alimentat un bec 12v/55W.

Intrare stabilizator: 12,9v

Consum: 3A

E-C 2N3055: 4,8v.  

 

 

La 19.01.2022 la 6:59, Marian a spus:

Normal ca depanarea unei astfel de vechituri are sens doar cu scop didactic ori pentru satisfacerea unei eventuale nostalgii.


În scop didactic și pentru nostalgie. Am încărcătoare făcute de mine după schema cu tiristor din Tehnium + unul de la Lidl. 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

În primul rînd să mărești tensiunea de intrare la 22 volți.Și apoi modifici valori în schemă pentru a ajunge la ce dorești.

Modificînd rezistența dinspre minus din baza bc-ului ajustezi curentul de ieșire cît dorești.

Editat de Nostalgic
Link spre comentariu

Păcat că nu au prevăzut din fabrică un transformator de 24v de exemplu. Acumulatorul cu plumb este considerat încărcat la 14,4v. La 13,6 cat îl aduce acest redresor este o tensiune de menținere ca în cazul sistemelor de alarmă cu acumulator AGM.

Link spre comentariu

Încearcă şi dă jos cartonul de peste bobinaj, fă o poză de aproape, să vedem dacă mai ai spaţiu să mai adaugi câteva spire.Ar trebui să mai existe spaţiu, ai putea să bagi sârma direct printre tole şi bobină şi s-o aranjezi după ce bagi suficiente spire.Apoi înseriezi începutul bobinei cu sfârşitul bobinajului existent.Cred că 10 spire ajung...ochiometric vorbind.

Link spre comentariu

Tensiunea de mentinere a unui acumulator cu plumb este 12.8-12,9 v,nu 13,6.La 13,6 se incarca foarte bine un acumulator.Temperatura e factorul cheie.Auto au 14,4 din considerente de timp,nu aveau cum sa stie alternatoarele daca e vara sau iarna,temperatura bateriei si altele care se iau in considerare la incarcarea acumulatorilor.Sint o groaza de alternatoare valeo,de ex,care incep la 14,4,indiferent de conditii,ca mai apoi,dupa o perioada,au 13,7-13,6 incarcare.La AGM e altceva,incarcarea e peste 15v,nu stiu de ce se compara AGM cu astea cu electrolit,de unde si mentinerea la 13,6 in cazul AGM.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări