sesebe Postat Ianuarie 17, 2022 Partajează Postat Ianuarie 17, 2022 Citeam pe undeva, demult, ca plumbul formeaza la suprafata un strat de oxid insolubil in apa rece. Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 18, 2022 Partajează Postat Ianuarie 18, 2022 Acum 9 ore, aureliu67 a spus: ... Pe vremea romanilor chiar se folosea zaharul de plumb ca indulcitor ... Pe vremea romanilor se folosea si o pana cu care se provoca voma. Tocmai pentru a elimina la timp condimentele si alimentele toxice. Apa de la robinet contine codoi care reactioneaza cu tevile de plumb, carbonatul de plumb fiind insolubil în apa. Cana lui Beethoven era din cositor caruia, pentru a-l stabiliza la temperaturi joase, i s-a adaugat oleaca de plumb. Gurile rele zic ca i s-ar fi tras de la mercur (folosit ca leac contra sifilisului), nu de la plumb. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 18, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2022 (editat) Nu exista substante absolut insolubile. Ionii sunt prezenti in solutii oricum. Desigur ca diferenta o face cantitatea.Tot din acest motiv substante absolut pute e f greu de obtinut. Drept exemplu poate servi gustul fierului, cunoscut tuturor, care este totusi insolubil in apa, inclusiv hidroxidul de fier sau rugina. Editat Ianuarie 18, 2022 de aureliu67 Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 (editat) Pe tevile de apa din plumb se formeaza oxid de plumb care este inofensiv pentru organism. Oricum nu se merita efortul si riscul de a resuscita/reface o baterie cu plumb. Editat Ianuarie 22, 2022 de rinaldoparaipan Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Dacă vrea să încerce ca un hobby, nu văd ce e rău în asta.Uneori se mai resuscitează, dar important e să nu fi căzut pasta de pe plăci, că aia e moartea acumulatorului.Se scurtcircuitează elementul. Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Eu sunt curios de durata de viata a bateriei resuscitate. Ceva imi spune ca, in cateva luni de utilizare normala pe masina, va trebui dusa la REMAT direct. Faptul ca dupa resuscitare revine "la normal" sau chiar mai bine, dupa cum ne anunta OP pe pagina precedenta, indica o reactie chimica mai vanjoasa decat fuse din fabricatie. Caci e greu de dovedit ca niste electrozi deja uzati, brusc se comporta mai bine decat atunci cand erau noi. Deci, sa vedem cum se comporta bateria cu noul proces chimic. Link spre comentariu
Marele Savant Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 La 17.01.2022 la 20:22, adydep a spus: dar cine mai bea în ziua de azi apă de la robinet Eu si alte milioane de romani! credeti ca apa aia imbuteliata din comert e adusa de pe Marte? e mai sigura cea de la robinet! Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 Sincer să fiu, depinde de unde e robinetul.Sunt oraşe unde apa de la robinet numai potabilă nu e.Să dau exemplu unele zone din Bucureşti ? Fiu-meu şi-a pus un filtru cu cinci straturi (carbon activ, microfibră, ceramică, etc) la robinet şi altul de bumbac sub chiuvetă.După doar o săptămână s-au făcut maro....de ce oare ? De la nămolul ce intră zilnic în conductele ce pică zilnic în câte un cartier. Măcar aia îmbuteliată provine de obicei din puţuri de mare adâncime şi se fac periodic determinări de potabilitate. Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 @validae hai ca dta esti oltean: de cate ori ai baut din stiubei? Dar parintii? Si nu te-a jenat prea mult. Eu zic ca ne temem de chestii naturale (namolul) mai mult decat de cele nenaturale (plastic, de exemplu). Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 De-ar fi numai nămol... Link spre comentariu
vera Postat Ianuarie 22, 2022 Partajează Postat Ianuarie 22, 2022 (editat) Pe vremuri (acum cativa ani) dadeau, la radio, analiza apei potabile in Bucuresti. Eu cu clapaugele mele, am auzit un asemenea buletin in care, printre altele, se preciza ca apa contine materii fecale 0,xxx/mie (nu mai stiu exact procentul). De atunci nu mai beau apa de la robinet. Beau numai apa la PET (cu multa scarba) dupa ce am auzit ca unii si-au facut put in casa si imbuteliaza apa si o dau ca de la izvor de munte. Treaba cu filtrele, cred ca sunt frectii la picior de lemn. Am fost la un amic, care avea filtru cu Ag, pt. care platise peste 500 lei. L-am desfacut si in interior am gasit matasea broastei si alte mizerii. Cea mai buna apa, am baut-o langa Bucuresti, la cineva care avea instalatie de purificare/tratare (nu stiu cum sa-i spun) a apei. Era mai mare decat o masina de spalat, avea tot felul de filtresi si alte dracovenii, dar scotea o apa calitativ, aproape de cea de izvor (luat ca etalon), Obrazul subtire, cu cheltuiala se tine. PS-si uite asa am refacut bateria (de apa sau cu plumb) Editat Ianuarie 22, 2022 de vera Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 24, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2022 (editat) La 22.01.2022 la 19:11, Mircea a spus: Eu sunt curios de durata de viata a bateriei resuscitate. Ceva imi spune ca, in cateva luni de utilizare normala pe masina, va trebui dusa la REMAT direct. Faptul ca dupa resuscitare revine "la normal" sau chiar mai bine, dupa cum ne anunta OP pe pagina precedenta, indica o reactie chimica mai vanjoasa decat fuse din fabricatie. Caci e greu de dovedit ca niste electrozi deja uzati, brusc se comporta mai bine decat atunci cand erau noi. Deci, sa vedem cum se comporta bateria cu noul proces chimic. Nu este vorba de resuscitare ci despre asambarea unei baterii noi de la zero folosind electrozii negativi. Electrozii pozitivi se uzeaza si se distrug nu si cei negativi. Ca sa va convingeti, desfaceti cateva baterii moarte si o sa vedeti ca electrozii negativi sunt intacti (ce nu pot spune despre bateriile deep cycle!!). Deci practic transformandu-i in electrozi pozitivi (cum dealtfel se face si la uzine prin procesul de formare) le dam o viata noua. Am citit ca poti pune chiar placi din plumb in loc de electrozii fabricati insa costurile pt materie prima creste de oridinul zecilor de ori , la fel si greutatea... Acum incerc o baterie de 40AH sa o fac si sa o testez la masina in regim normal.. Nu cred ca va fi diferenta decat in sensul bun, pt ca producatorii calculeaza in asa fel ca bateria sa tina in jur 5 ani. Desi sunt cazuri cand tine mai mult. Eu am avut o baterie de 9 ani la masina. Iar in ce priveste reactiile din baterie... Ele se incardeaza in limitele legilor fizico-chimice, si nu ai cum sa le influentezi. Capacitatea si puterea depinde de suprafata placilor si concentratia (densitatea) electrolitului (H2SO4). Depasirea concentratiei duce la distrugerea electrozilor iar scaderea densitatii la scadere puterii si sulfatare.. In alta ordine de idei bateria in cauza este una de UPS si nu de masinaiar daca ne uitam cand a fost facut experimentul observam ca deja este ceva timp..si nu da semne ca ar functiona doar cateva luni.. Editat Ianuarie 24, 2022 de aureliu67 Link spre comentariu
Mircea Postat Ianuarie 24, 2022 Partajează Postat Ianuarie 24, 2022 Zici ca nu poti influenta chimia bateriei, apoi zici ca densitatea electrolitului defineste capacitatea bateriei. De care esti deja constient, cu efectele deja indicate de mine. Cum stabilesti densitatea potrivita ca sa optimizezi viata electrozilor? Eu iti urez succes si realizari pe masura efortului depus. Nu am interese in baterii, dar e greu sa bati procese tehnologice stabilite de decenii cu o resuscitare (chiar daca o reconstruiesti, nu pornesti de la zero) in regim amator. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 24, 2022 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2022 (editat) 1 oră în urmă, Mircea a spus: Zici ca nu poti influenta chimia bateriei, apoi zici ca densitatea electrolitului defineste capacitatea bateriei. De care esti deja constient, cu efectele deja indicate de mine. Cum stabilesti densitatea potrivita ca sa optimizezi viata electrozilor? Eu iti urez succes si realizari pe masura efortului depus. Nu am interese in baterii, dar e greu sa bati procese tehnologice stabilite de decenii cu o resuscitare (chiar daca o reconstruiesti, nu pornesti de la zero) in regim amator. Pai chimia este aceiasi si este cunoscuta. Daca folosim electrolitul de densitate optima nicidecum nu fortam baterie si nu suprasolicitam electrozii. Deci nu poate fi o reactie mai vanjoasa decat la bateriile din fabrica. Chiar dimpotriva, concentratia electrolitului este posibil mai mica decat la bateria noua din cauza ca bateria era descarcata in momentul dezmembrarii.Deci trebuia si puterea sa fie mai mica.. Uite si densitatile in functie de temperaturile zonei in care sunt folosite. https://etlib.ru/blog/502-plotnost-akkumulyatora Editat Ianuarie 24, 2022 de aureliu67 Link spre comentariu
aureliu67 Postat Februarie 16, 2022 Autor Partajează Postat Februarie 16, 2022 Astazi am testat a 2 baterie de masina "frankestain". Una mica de 38 Ah. Am pornit masina de 3 ori fara probleme. Fara nici un ciclu de descarcare si reincarcare ca sa atinga puterea maxima.. Deci rezultatele sunt super. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum