Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Refacere baterii plumb.


aureliu67

Postări Recomandate

O zi buna tuturor. De mai mult timp tot refac baterii de la autoturisme si am observat ca marea majoritate nu sunt numai  sulfatate dar au si distruse placile electrozilor pozitivi. Din studiile facute am aflat ca polii pozitivi pot deveni negativi si invers in anumite conditii. Din acest context am facut anterior un experiment de "convertire" a placilor negative in placi pozitive. Desigur ca primele efecte scontate (diferenta de potential) aveau durata secundelor apoi au urmat minutele si apoi am ajuns la zecile de minute.Nu am dus experimentul pana la capat pt ca aparea mirosul specific in incapere pentru ca placutile se aflau in carcasa bateriei fara capac. La scoatere din electrolit si spalare a aparut clar culoarea specifica bruna-rosiatica a placutelor pozitive. acum Vreau sa vac un experiment  de resfacere in acest mod a unei baterii mici de 7A pe care sa o incapsulez, sa torn mult electrolit in ea pana la formatare, ca sa aiba de unde sa se formeze substantele necesare acolo cu cateva schimbari de electrolit bineintelesprin orificiu prevazut pt asta si dupa ce refac sa  scurg surplusul de acid. Intrebarea mea este care ar fi procedura corecta si voltajul de incarcare per celula, Nu am gasit date pe net. Are cineva cunostinte/experienta in acest sens? Vreau sa refac  baterii mari dar fac testul pe una mica la inceput ca sa vad daca se merita. Am de unde lua baterii...

Editat de aureliu67
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • aureliu67

    20

  • validae

    5

  • darius_bv

    5

  • Mircea

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu am reuşit ,,performanţa,, de a inversa polaritatea unei baterii pentru scurt timp, din neatenţie.Maşina lui taică-meu avea bateria moartă, ca urmare a uitării poziţiilor aprinse ziua.Din viteză şi lipsă de vizibilitate, am pus plusul la minus şi am încărcat-o vreo juma de oră aşa.Bine că nu i-am ars dioda de protecţie din ECU...

Culmea e că bateria luase ceva curent ,,pe invers,, dar mi-am dat seama de eroare chiar înainte de a da la cheie.Am pus bornele cum trebuie şi am repetat procesul, bateria şi-a revenit şi are vreo doi-trei ani de la întâmplarea de atunci şi 11 ani în total de viaţă....şi încă porneşte iarna ,,la sfert,,.

Se pare că încărcarea cu impulsuri (mai scăzute ca nivel) de polaritate inversă chiar face bine plăcilor.Am citit asta undeva, cândva mai demult.Dovadă cazul citat....

Nu toate bateriile sulfatate se pot recupera, de multe ori cade ceva pastă de pe plăci la baza plăcilor şi se scurtcircuitează elementul respectiv.

În acele cazuri, se observă o tensiune mai mică de 11V a bateriei, deşi densitatea e bună în celule, iar la încărcare tensiunea maximă nu depăşeşte 12V...

Link spre comentariu

Cazul dvs presupune existenta cantitatii necesare de acid in cantitate optima. Desi placile au schimbat polaritatea (acest proces curata placile foste  pozitive de sulfatul de plump f bine) cantitatea de acid nu sa schimbat si nici cantitatea de apa nu sa modificat. Dar in cazul meu pot sa exagerez cu acidul si cantitatea marita de acid va distruge placile. Cred ca fara densimetru este riscant..desi daca torn acid din bateriile vechi nu are cum fi mai mare ci invers.. Deci cred ca nu ma paste acest pericol dar nu sunt sigur de asta..Parerea mea ca greseala dvs a fost norocul bateriei . incarcarea trebuie facuta pana la 13v cu curent mic sau poate fi 0,1C? Ddescarcarea pana la 11,8v sau poate fi descarcat doar un pic (12-12,2v) si apoi reincarcat din nou?

PS rezultate f bune da incarcarea prin impulsuri   cu motorul Bedini dar conditia este ca bateria sa fie doar sulfatata iar placile pozitive sa fie intregi.

Editat de aureliu67
Link spre comentariu

Am gasit la rusi ceva despre  formatarea bateriilor. "
Ещё не сформатированы пластины. Надо форматировать, то есть заряжать в течение 30 часов двадцатичасовым током, то есть: ёмкость делённая на 20. Потом нормальная эксплуатация, после нескольких циклов ёмкость должна дойти до номинальной."

In traducere  trebuie incarcate  timp de 30 de ore cu un curent de 20 de ori mai mic decat curentul bateriei. Deci in cazul meu ar fi 0,35A.

 

Link spre comentariu

Salutare! Parerea mea, dupa mai mult de 20 de ani de lucru cu baterii de putere mare (100-450Ah) este ca pierdeti timpul incercand sa le resuscitati. La un moment dat am dus un lot de baterii vechi la o firma pentru a le regenera. Aveau echipamente profesionale, dadeau garantie, etc. Dintr-un lot de baterii doar vreo 70% au putut fi regenerate si au mai putut fi utilizate (cu emotii) mai putin de 10 luni, dupa care rezistenta interna a crescut brusc si bateriile au devenit inutilizabile. A fost mult mai mare efortul de a le dezinstala, transporta si reinstala, plus costurile aferente decat beneficiile. 

Link spre comentariu

lasati-mi  pe  pm  un  numar  de  tf  de  contact  si  va  pun  eu  in  contact  cu  cineva  care  salveaza  baterii  cu  gel  si  cu  acid ...exact  prin  proceduri  asemanatoare  cu  ceea  ce  fac  rusii  .  Cel  mai  bine  este  sa  discutati  intre  voi  . 

Link spre comentariu

Am reusit sa asamblez placile negative in carcasa bateriei si sa le lipesc intre ele in serie. Am reusit sa sigilez f bine  cu adeziv bicomponent bizon epoxi si am lasat un orificiu pt trurnare electrolit original, lipit deasupra. Am pus astazi bateria la incarcat. Astept rezultatele pr care le voi posta pt toata lumea.

baterie asamblata.jpg

Editat de aureliu67
Link spre comentariu

Dupa 24 ore a scazut tensiunea la 2,5v si a crescut consumul. Este necesar limitator de curent. Din cauza lui (limitator) si a scazut tensiunea la sursa mea.. Am schimbat electrolitul (de deasupra) si dupa am pus la incarcat din nou. Tensiunea creste dar incet acum..

Link spre comentariu

Am depistat cauza reala a caderii de tensiune. Nivelul electrolitului a acoperit toti electrozii si pozitivi si negativi pt ca in interior nu am ermetizat separatoarele sectiilor. Am scurs electrolitul ca sa ramana doar in vata din fibra e sticla dintre placute si tensiunea a crescut brusc si a scazut consumul. Acum am 11,5 v la bornele bateriei.

Link spre comentariu

Astazi seara tensiunea la bornele bateriei a atins 12,2v iar amperajul este destul de mare. Nu stiu cum se masoara corect amperajul si am masurat in scurt. Mi-a aratat 17 A si a inceput sa tipe alarma aparatului de masura.. Desi masuratul nu a fost unul corect bateria are o forta destul de mare si incalzeste  firul de cupru daca fac scurt la baterie. Eu ma declar multumit de rezultate desi trebuie sa fac o incarcare completa si 2-3 cicluri de incarcare-descarcare ca sa creasca capacitatea..  Vog pe cine cunoaste cum sa masor amperajul bateriei si ce sarcina trebuie cuplata in acest sens  sa explice aici sau in privat. Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Curentul de scurtcircuit al unui acumulator nu se măsoară cu ampermetrul, ci pe şunturi de mare putere.Există ampermetre speciale pentru asta.Aţi avut noroc că acumulatorul e ,,în comă,, altfel vă ardea instant cablurile şi cablajul multimetrului.Nu mai repetaţi asta niciodată...

Din păcate nu am acum cum să pun o poză cu un astfel de ampermetru, pe net nu am găsit încă, dar avem la serviciu aşa ceva.Mâine dacă nu uit fac o poză unuia.

Măsurarea rezistenţei interne sau ,,conductanţei,, se mai face şi cu aparate dedicate, dar foarte scumpe.Ca acesta :

https://www.e-acumulatori.ro/testere-auto-si-memory-sever/tester-poweracu-impedanta-electrica.html

sau variante mai ieftine ca acesta:

https://www.e-acumulatori.ro/testere-auto-si-memory-sever/tester-novitec-cbt-12xs-pentru-acumulatori-auto-cu-pb.html

Link spre comentariu

Rezistenta interna se poate măsura destul de exact și cu echipamente uzuale. 

Se conectează cit mai ferm direct pe borne un voltmetru cit mai precis. 

Folosind un rezistor de putere (care sa tragă minim 10% din capacitatea acumulatorului - pt a creste precizia) se asigura un consum temporar măsurat cu un ampermetru cit mai  precis. 

Notind diferența între acumulator in gol și acumulator sub sarcina și știind curentul, se poate calcula rezistenta interna. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări