Blind Postat Ianuarie 19, 2008 Partajează Postat Ianuarie 19, 2008 Iti raspund eu la intrebari, am vazut aseara farul la treaba, la 1/5 din putere.-A folosit geamul original de la motocicleta-O parte din leduri (100 mai exact) sunt de alta nuanta pentru ca sunt cumparate din alta parte, se observa chestia asta doar cu ele stinse, difera capsula si atat.-Directionarea luminii se face din suportul pe care sunt puse placile cu leduri, adica suportul farului original (va mai lucra la asta, are destule idei pe care le va pune in practica, ii las onoarea sa si le dezvaluie daca doreste, nu-i stric elementul surpriza)-Functioneaza deosebit de bine farul (got me blind :weedman: ) Link spre comentariu
Vizitator cd-i Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 Ma bag si eu in seama desi recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc tot topicul. Te-ai gandit sa folosesti un stabilizator in comutatie cu care sa reduci tensiunea de alimentare a led-urilor aproape de valoarea lor nominala? In felul asta folosesti o rezistenta de limitare a curentului de valoare mult mai mica (chiar poti elimina rezistenta complet), Reduci semnificativ puterea disipata de rezistentele de limitare si nici nu e nevoie sa mergi cu pulsuri de curent f mari prin led-uri care in timp o sa isi spuna cuvantul.Ca punct de plecare poti sa te uiti la ceva controlere specializate de led-uri. Nu trebuie sa le folosesti pe alea neaparat, ajunge sa furi ideea Link spre comentariu
ranga Postat Ianuarie 31, 2008 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 Da! Pe scurt... Led-urile vor rezista la cel putin 4 mii de ore... cea ce inseamna la o viteza medie de 40 km/h aproximativ 160 mii de km, ceea ce e mult pentru orice motocicleta. Consumul este deci factorul care decide. De asemenea caldura degajata de rezistente, faptul ca trebuiau si acestea puse necesita spatiu pe cablaj si multe alte motive m-au determinat sa aleg astfel. Link spre comentariu
Vizitator hombrero Postat Martie 8, 2008 Partajează Postat Martie 8, 2008 Mai bine ai folosi LED-uri de putere 5-20W de la"zexstar" sau alti. fascicolul luminos cu un led de 5W ajunge la 80m cu reflectorul dedicat.Informati (surse,reflector,led,)gasesti aici: http://www.zexstar.com/index.php?cat=10 Link spre comentariu
Blind Postat Martie 9, 2008 Partajează Postat Martie 9, 2008 Daca ai citi tot topicul ai afla de ce NU e bine sa folosesti acele leduri :yawinkle: (sau daca te-ai gandi putin la spatiul ocupat, problema disiparii caldurii, probleme de focalizare/dirijare a fluxului luminos etc) Link spre comentariu
SORAN Postat Martie 20, 2008 Partajează Postat Martie 20, 2008 Mai devreme sau mai tarziu o sa inceapa sa "cada" si astea ca in numar asa mare produc destula caldura. Link spre comentariu
yo6ial Postat Martie 20, 2008 Partajează Postat Martie 20, 2008 @hombrero: ledurile de mare putere, se preteaza, pe moment, acolo unde e nevoie de 2-3 poate 4 leduri, si cateva sute d lumeni. Eu folosesc la bicicleta, doar doua leduri, si dau, in sfarsit, destula lumina, la un consuma extrem de mic, fata de vehile halogenuri.Dar, pe motor, cand mergi cu 50km/h sau mai mult, cei 400 si ceva de lumeni nu fac nici doua parale.Cu vre-o 7-10 leduri de putere, intradevar, situatia se schimba si surclaseseaza toate xenoanele pt moto ori auto.Dar, fata de ledurile de 5mm, pe care le foloseste ranga, pretul e cu mult mai mare, pentru ca nu ai doar de cumparat niste leduri, mai trebuie si lentile, la ledurile alea, mai trebuie si un radiator, care pentru a dirija fasciculele de lumina, corect, conform legii ;) , radiatorul trebuie sa aiba fatete multiple, inclinate in directii bine calculate, si pe fiecare fateta vine cate un led sau doua. si ori un regulator, foarte precis si de foate buna calitate, ori cate unul pt fiecare led, in parte... daca un led de 5mm poate suporta cu succes, o vreme, tot soiul de supracurenti si variatii de temperatura, ledurile mari sunt mult mai pretentioase.Cu cele de 5mm, puse pe cablaj imprimat, cu un regulator ceva, acolo, se poate "tuna" fascicolul, perfect, putand, la o adica, sa orientezi fiecare led in parte. In final: La masina sau la motocicleta, nu ai nevoie de un spot, rotund, si care "bate" nustiu catzi metri. ai nevoie de o dispersie foarte delicata a luminii, astfel aleasa incat sa optii vizibilitate maxima, pt sofer, si un factor de orbire minim pentru ceilalti participanti la trafic.OffTopic:Eu nu am o astfel de dispersie a luminii, am spoturi simetrice, destul de suparatoare pentru cineva care vine din fata. Ma intreb ce gandeste un sofer, care vine din celalalt sens, noaptea, cu faza lunga, durand-ul in basca ca eu nu mai am idee daca inca mai sunt pe asfalt sau pe aratura, si il "rog politicos", cu farurile, sa lase faza lunga, ca nu e singur pe sosea? Chiar ar fi interesant sa aflu :weedman: Salutari Link spre comentariu
ranga Postat Martie 20, 2008 Autor Partajează Postat Martie 20, 2008 Farul tocma si-a dat obstescul sfarsit din cauza ca eu l-am asasinat. Cand o sa am o tastatura buna o sa povestesc... ptr ca a fost un episod destul de interesant. urmeaza un al doi-lea cu noile led-uri de 5 mm. Cel vechi era cu led-uri de 3 mm dar aveau ungh de 34 grade s orbeau pe toti. Acum am led-ur cu ungh de 17 grade... foarte bune. Rezultate in maxim 1 saptamana! Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 20, 2008 Partajează Postat Martie 20, 2008 asteptam succesorul :smt003 Link spre comentariu
Abram Burel Postat Martie 21, 2008 Partajează Postat Martie 21, 2008 Mai bine o moarte subita decat un chin prelungit :prayer: Link spre comentariu
ranga Postat Martie 21, 2008 Autor Partajează Postat Martie 21, 2008 Boon... Se face ca am avut cadrul de bord rupt dn cauza drumurilor pe caree urmasi lui Bucur le admnistreaza in fascinanta noastra urbe, onorata cu apelativul de capitala europeana. Si ma duc sa-l sudez. Cand sa montez carena frontala si sa leg farul din nou i-l leg fix invers... lucru care genereaza un curent mare prn montaj, putin fludor topindu-se si punand seriile de 3 led-uri in serie la fix 12 volti. Au lumnat ele in draci, dar eram pe drum, noaptea si nu am putut decat sa le vad chinuindu-se. Nimc interesant pana aici, dar... nu s-au ars, ci au trecut ntr-o stare in care... clipeau . Asta dupa ce am ajuns acasa si am indepartat puntea de fludor. Si a doua zi prin oras aveam in loc de far o chestie, ca o matrice de led-uri care clipeau dupa bunul lor plac, aratand ca o instalatie de pom de craciun. Ma si pufnea rasul cand i-l vedeam cum se reflecta din masina din fata la semafoare. Era de filmat si pus pe youtube, dar cum telefonul meu e din genaratia polifoniei... nu am avut cu ce!Asa s-a ars cred primul far de acest gen din lume(dupa cunostintele mele). urmeaza FarCuLED-uri vers 1.2; care o sa fie ceva de vis, pentru ca led-urile pe care le am acum sunt muuuuuuuult mai bune pentru acest scop decat ce am avut pana acum! Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 21, 2008 Partajează Postat Martie 21, 2008 adica ai pus alimentarea ledurilor invers? si au luminat? si au tinut asa un timp? si s-au ars pana la urma,sau au ramas la clipit?ca n-am prea inteles :rolleyes: ,oricum tare ideea ca in loc de far sa ai o clipitoare :smt005 Link spre comentariu
ranga Postat Martie 21, 2008 Autor Partajează Postat Martie 21, 2008 Nu... Am alimentat invers maxim o secunda. S-a creat puntea de cositor intre drena si sursa.Apoi am facut almentarea cum trebuie! Am mers cam 30 min cu 3 leduri in serie la 12 volti! Acasa am indepartat puntea dar a fost tarziu. A doa zi... :smt005 :smt005 Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 21, 2008 Partajează Postat Martie 21, 2008 aha,am inteles acumdar cum luminau direct la 12v? :smt007 Link spre comentariu
ranga Postat Martie 25, 2008 Autor Partajează Postat Martie 25, 2008 RIP! A mai ramas doar amintirea sa si aceste poze: M-am apucat de design deja. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum