Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Far cu Diode electro-luminiscente


ranga

Postări Recomandate

Fata de un bec normal este superior din toate punctele de vedere!Fata de un xenon... hammm. Am comparat aseara cu unul si se pare ca xenonul este putin mai puternic, eu neavand posibilitatea sa reglez puterea pe LED-uri, din lipsa de piese si timp ptr realizare. Cred insa ca, daca asi fi putut regla atuni diferentele ari fi fost insignifiante. Eu personal inclin sa cred (pentru ca doar eu am vazut cum lumineaza la 100%) ca este mai puternic decat un xenon. Comparatia a fost facuta cu un bixenon cu faza lunga pornita. Insa, el trebuia sa astepte un timp sa se incarce si in acelasi timp trebuia sa tureze motorul pentru ca sa produca curentul pe care-l consuma xenonul. Ca consum si versatilitate am invins clar. Ca intensitate pana acum xenonul a fost mai tare(nu cu mult) dar inca nu am jucat toate cartile.In orice caz, daca nu se ridica cel putin la nivelul xenonului fac altul in care inghesuii 5 000 de LED-uri. nu doar 1500. Xenonul trebuie invins. Vreau sa produc in serie aceste dispozitive si daca nu bat xenonul, nu stiu cate sanse voi avea. In concluzie, voi discuta cu producatorul HB posibilitatea producerii unui nou tip de LED de 1.5 mm diametru cu caracteristicele celor de 3 mm pe care le-am folosit. La o comanda de peste 10 mii de bucati stiu ca se poate face acest lucru.Oricum... am demonstrat ca se poate. Dovada exista fizic si poate fi vazuta de oricine. Am trecut peste:"Nu se poate!","N-au facut ei daca se putea, faci tu!?" "Esti nebun" si am reusit. Pun un nenorocit de potentiometru mai accesibil si voi face din nou testul comparativ cu xenonul. Voi posta rezultatul.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 82
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ranga

    33

  • Abram Burel

    12

  • Dr.L

    12

  • ratza

    5

Top autori în acest subiect

felicitari pentru realizare, arata bine si cu siguranta sunt destul de puternice ledurile dar nu crezi ca este foarte deranjant pentru ceilalti soferi ??? stopurile cu led au vreo 100 de leduri si personal ma deranjeaza cand sta un destept cu piciorul pe frana la semafor, imi dau seama cum se vad 1500 de leduri albe. de ce nu faci o poza noaptea sa vedem si noi cum lumineaza soseaua ? si laga motorul tau pui motorul unui tovaras cu far normal halogen.

Link spre comentariu

Am incercat sa fotografiez din fata! Este imposibil... nu am gasit camera care sa poata face acest lucru. O sa fac in schimb fotografii langa un halogen sub un unghi. Asta insa deabia dupa ce pun un potentiometru macar, undeva mai la indemana si o sa reglez corect si geometria spotului pe asfalt, sa nu mai bata dupa avioane! Intradevar este cam deranjant si de aceea merg cu un factor de umplere foarte mic - aproape de minim, insa deranjeaza numai din fatza sub un unghi de maxim 10 grade, si numai pana ce o sa pun spotul pe asfalt. Dupa cum spuneam, acum bate fix orizontal. :smt007 preconizez ca saptamana viitoare spre sfarsit voi avea timpul necesar acestor modificari!

Link spre comentariu

Ceea ce trebuie sa rezulte din poze este ca:- farul "bate" la fel ca cel original, deoarece acest lucru este reglementat de standarde si legi- luminozitatea e mai mare, asta fiind singurul aspect important.Acest lucru este posibil numai daca faci o poza cu ambele faruri din postura... motociclistului. Orice incercare de a poza pe rand, inclusiv cu setarea manuala a expunerii, va conduce la "distorsionarea" comparatiei.Poza "din fata" este complet irelevanta. E de ajuns un singur led sau chiar o lumanare ca sa zapacesti un aparat foto. Cat despre "impresia" fiecaruia, asta e irelevanta :)

Link spre comentariu

Dar te-ai gandit si daca mai reflecta ceva oglinda daca jumatate este ocupata de leduri?Personal cred ca ai face mai multa treaba cu 5 leduri de putere mare decat cu 1400 mici.

ledurile,din constructie,fac 'treaba' oglinzii,se vede din poze si a fost si explicat aici in topicledurile fiind 'cu lupa' focalizeaza lumina pe o raza de cateva grade(scrie mai sus),pe cand cele de putere o imprastie pe o raza de ~120-180grade,de unde apare necesitatea folosirii oglinziiledurile de putere trebuie si racite cumva,pe cand astea mici nu disipa o caldura asa de puternica
Link spre comentariu

Ceea ce trebuie sa rezulte din poze este ca:- farul "bate" la fel ca cel original, deoarece acest lucru este reglementat de standarde si legi- luminozitatea e mai mare, asta fiind singurul aspect important.Acest lucru este posibil numai daca faci o poza cu ambele faruri din postura... motociclistului. Orice incercare de a poza pe rand, inclusiv cu setarea manuala a expunerii, va conduce la "distorsionarea" comparatiei.Poza "din fata" este complet irelevanta. E de ajuns un singur led sau chiar o lumanare ca sa zapacesti un aparat foto. Cat despre "impresia" fiecaruia, asta e irelevanta :)

Nu cred că trebuie să rezulte nimic din pozele care sînt puse doar ca să se vadă cum arată montate pe motocicletă. Omul a zis clar că se comportă mult mai bine decît un bec normal. De ce nu te-ai uiat la filmuleţ ca să vezi cum luminează ?
Link spre comentariu

Din motive diverse (azi am alunecat cu moto pe sina de tramvai udata de [din respect cenzurez partial epitetul]tii de la rebu! ptr ce pana mea uda astia strazile n-am sa inteleg,. Plus ca este prea frig ca sa mai iasa cu motorul prietenii care au xenoane) o comparatie head2head se amana putin timp.

 

Determinarea de a face acest proiect este foarte mare in ceea ce ma priveste. Un lucru este sigur: Daca nu este mai bun ca un xenon atunci va fi! Nu exista asa ceva pe piata si impreuna cu producatorul de LED-uri (sunt bune desi sunt facute in china) sper sa reusesc sa implementez ceva foarte bun, si comercial in acelasi timp.

 

Promit ca voi posta in cel mai scurt timp niste dovezi in acest sens, in momentul imediat urmator cand le v-oi avea. [Ramaneti pe OTV :smt005]

 

Acum subiectiv: Am mers cateva zile cu el asa dat la minim si orientat in craci. Semnele de circulatie (alea care reflecta lumina) le vad de pe la 500 m distanta (de 10 ori mai bine ca pana acum) dar gropile din asfalt sunt mai greu de observat. Maine seara i-l demontez, i-l duc in casa si ii pun comutatorul si incerc sa-l fac usor de orientat. Atasez in curand si noua schema cu comutatorul.

 

 

Edit: Schema vine in completarea acestiea : http://www.elforum.info/download.php?id=12852

 

si se conecteaza in locul potentiometrului si al celor 2 diode. Pare simpla dar mi-a luat ceva pana sa-mi dau seama. Raportul de umplere va varia in functie de raportul celor 2 rezistente! Va varia putin si frecventa dar nu ma deranjeaza prea mult.

Link spre comentariu

Pentru niste proiectoare auto(dreptunghiulare,gen bagheta) ce leduri ma sfatuiesti sa pun? Ma gandeam la 5 leduri de 10mm pe fiecare, dar nu stiu cat de bine lumineaza.

o sa fie eficiente pt ~30cm,sunt slabe totusiranga a folosit mii de leduriun led de 10mm nu e neaparat de 3x mai puternic ca unul de 3mm(acici e discutabil,sunt mai multe tipuri)
Link spre comentariu

Pentru niste proiectoare auto(dreptunghiulare,gen bagheta) ce leduri ma sfatuiesti sa pun? Ma gandeam la 5 leduri de 10mm pe fiecare, dar nu stiu cat de bine lumineaza.

Nu te sfatuiesc. Daca vrei insa neaparat faci in felul urmator:Cauti niste LED-uri care sa aiba un unghi de vedere mic(cam cat t-iar trebui tie pentru aplicatia asta, anume proiectoare; 10-20 grade). Dupa ce ai facut lista cu toate led-urile care s-ar potrivi cu cerinta asta vezi care din ele sunt mai eficiente (candela/diametru, considerand ca au acelasi unghi de vedere). Mai micsorezi lista. Mai elimini apoi pe cele care nu se gasesc, care sunt prea scumpe si ai sa ramai cu unul doua tipuri.Nu recomand sa folosesti LED-uri puternice insa cu unghi de vedere mare. Sunt inutile pentru astfel de aplicatii.Ca sa iti dai seama cat de multe ai nevoie (la fel considerand unghiul de vedere ales ca fiind optim) pui atat de multe cat sa acopere cerinta de lumina exprimata in candela a proiectoarelor originale. Aproximez ca vei avea nevoie cam de 150-200/proiector daca vei folosi aceleasi LED-uri ca si mine.Temperatura de culoare te sfatuiesc s-o alegi apropiata de cea a farurilor pe care le ai deja: daca ai xenon cauta unele LED-uri mai spre albastru 7500 - 9000 k iar daca nu ceva de 6000-7500 k sunt numai bune.Eu am de 6800k si lumina este alba cald, nu albastruie.
Link spre comentariu

Ideea ta cu ledurile e super, aproape as vrea s-o incerc si eu....Singurul aspect care trebuie rezolvat e faptul ca diferenta intre faza lunga si cea scurta nu e neaparat puterea becului ci orientarea spotului. Asta e solutia pt a nu "orbi" pe cel din fata. Asa ca ar trebui ori placa cu leduri mobila, actionata cumva, ori impartita suprafata in 2 (ca si cum ai "rupe" placa) unul sa bata orizontal, unul sub un unghi in jos. Asa se duce comutator, alimentare sub puterea nominala. Si ai rezolvat si cu omologarea, RAR, alea. Mai simplu e cu proiectoarele, acolo pui leduri cit te lasa suprafata, pe alea chiar vreau sa le fac :yawinkle:

Link spre comentariu

eu nu am inteles daca se mai foloseste rezistenta aia de 0,1 ohmi, care papa vreo 25W la curentul maxim (dupa calculele mele primitive)altcevacat de lat (pe strada) e spotul?am inteles ca bate 500 de metri.latimea ar fi L=2 x d x tg(alpha/2) unde d ar fi distanta pana la sursa , iar alpha ar fi acel view angle.atunci pt un unghi foarte bun de 10 grade iese o latime de 87 de metri, iar pt un unghi de 20 grade iese o latime de 176 de metri, asta la o distanta de 500 de metri de far.

Link spre comentariu

eu nu am inteles daca se mai foloseste rezistenta aia de 0,1 ohmi, care papa vreo 25W la curentul maxim (dupa calculele mele primitive)altcevacat de lat (pe strada) e spotul?am inteles ca bate 500 de metri.latimea ar fi L=2 x d x tg(alpha/2) unde d ar fi distanta pana la sursa , iar alpha ar fi acel view angle.atunci pt un unghi foarte bun de 10 grade iese o latime de 87 de metri, iar pt un unghi de 20 grade iese o latime de 176 de metri, asta la o distanta de 500 de metri de far.

Sa nu exageram! Se vad semnele alea reflectorizante de la distante ametitoare, insa cu faza lunga aprinsa peste 70-100 m este inutilizabil. Se comporta ca un far normal, ca forma a spotului. Diferentele sunt mici (referitor la geometria spotului) si tin doar de detalii. In schimb da o lumina alba, mult mai puternica. Este un produs extraordinar de bun, doar ca este cam scump.Nu am mai pus rezistenta. AM citit foaia de catalog si ar trebui sa fiu "on the safe side". Acum am de trecut doar examenul timpului.
Link spre comentariu

la un moment dat am reusit sa vad pozele. alea doua pe care le vroiam eu plus cele cu motocicleta. acum nu mai reusesc.lumina proiectata e foarte placuta la culoare si nu apare fenomenul de "hot spot". din cealalta poza se vede ca nu le-ai selectionat ca sa aiba toate absolut aceeasi nuantza dar nu se observa.pe moto ai folosit geamurile de la farul original? alea pot sa directioneze lumina.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări