ranga Postat Noiembrie 7, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2007 Poţi folosi un 7805 şi două rezistenţe pentru a-i creşte tensiunea la ieşire. Nu de alta, dar pe ăsta îl găseşti mult mai uşor.Schema ta are şi o parte mai proastă: LED-urile sînt alimentate de la baterie, chiar dacă generatorul de impulsuri e alimentat din stabilizator. Cred că ar trebui să fie alimentate tot din stabilizator ca să nu ai parte de vreo surpriză.Da... Ai dreptate... Ok! Variind una din cele doua rezistente din baza tranzistoarelor din astabil umblu pe la factorul de umplere si putin pe la frecventa acestuia! Ma gandesc ca sa fac un fel de reactie pentru a scadea factorul de umplere odata cu cresterea tensiunii si invers :smt017 :smt024 . Oricum... acest lucru abia dupa primul test... Daca are cineva alta idee .... Link spre comentariu
ratza Postat Noiembrie 7, 2007 Partajează Postat Noiembrie 7, 2007 Ma gandesc ca sa fac un fel de reactie pentru a scadea factorul de umplere odata cu cresterea tensiunii si invers :smt017 :smt024 . Oricum... acest lucru abia dupa primul test... Daca are cineva alta idee ....La un 555 cu termistor care să corecteze factorul de umplere te-ai gîndit? În felul ăsta scapi de stabilizator. Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 12, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2007 Am montat LED-urile dupa cum se vede in atasament. Lumineaza doar la 18% ptr ca sunt alimentate toate la un amarat de incarcator ce nu poate furniza mai mult de 500mA. (fata de 3A la 20mA/LED). Iata link-ul cu postul: http://www.urbanriders.ro/forum/index.p ... st&p=19181 Am luat hotararea sa fac o sursa de alimentare in felul urmator: Un generator de impulsuri stabile (cu temp), modulate in durata invers proportional cu tensiunea la intrare astfel incat tensiunea medie la iesire sa fie constanta! Pentru a avea pierderi mici m-am decis ca sa folosesc un FET de mare putere. Problema este ca nu stiu sa folosesc acest tip de tranzistoare, fiind prima dat cand le folosesc! Poate si vrea cineva sa ma ajute in aceasta privinta? In principiu caut o schema de PWM de putere cu FET in etajul final, sau informatii si exemple didactice despre utilizarea FET-urilor! Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 12, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2007 Scuzati-mi interventia dar...Nici o parere/comentariu/imprecatie nimic? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 12, 2007 Partajează Postat Noiembrie 12, 2007 La curentul ala, iei pur si simplu un BUZ11, legi sursa (S) la masa, drena (D) la catodul comun (anodul comun la +12V), iar in poarta (G) ii aplici semnalul de la generatorul PWM, care poate fi si cu 555, oricum "1 logic" trebuie sa fie de minim 5V pentru o rezistenta "on" mica (vezi foaia de catalog).Pozele puse nu sunt relevante pentru un... far. Asteptam cu interes o poza pe o alee, strada, ceva, ca sa ne dam seama de lumina data. Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 13, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2007 Asta este ce am inteles! (vaezi schema)Nu am BUZ11 ci am cateva IRFZ48N !Va rog corectati-ma daca am gresit!Dupa ce pun PWM-ul la punct i-l voi monta pe motor! Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 13, 2007 Partajează Postat Noiembrie 13, 2007 Merge si IRF-ul ala :)E legat corect.Dar comanda ledurilor in tensiune e optiunea ta :( Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 14, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2007 Pozele puse nu sunt relevante pentru un... far. Asteptam cu interes o poza pe o alee, strada, ceva, ca sa ne dam seama de lumina data.Astea sunt relevante?http://www.urbanriders.ro/forum/index.p ... st&p=19705 Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 14, 2007 Partajează Postat Noiembrie 14, 2007 se pare ca a iesit tare de tot :supz: chiar daca se aproide de consumul unui halogen sau xenon,lumina este probail mai puternicaeventual poti pune un reglaj de luminozitate(modifica factorul de umplere) intre anumite limite Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 14, 2007 Partajează Postat Noiembrie 14, 2007 Nope!Zgomotul ce este pe imaginile "luminate", mai mare chiar decat cel de pe cele neluminate, indica cel putin o problema de expunere :)Asta nu inseamna ca ledurile alea nu dau lumina, dar nu poti compara mere cu pere. Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 14, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2007 Sunt in ceatza!Pana la o fotografie de calitate cu ambele faruri pe motocicleta (duminica seara sper) v-a trebui sa ma credeti pe cuvant ca ce am facut este mai puternic decat orice altceva de pe piata si are caracteristicile unui far normal referitoare la geometria spotului! Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 20, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 20, 2007 poti sa faci doua poze la montajul tau? una cu ledurile aprinse pune o coala de hartie A4 peste ele si pozeaza frontal si inca una cu montajul pe podea, pozeaza spotul de pe tavan.te rog eu, o sa pun si eu poze cu incercarile mele (nereusite)here you go:(led-urile la 20% din putere, spre a nu speria apratul :smt017 ).Scuze de existenta cblajului pe foaie, dar alta coala nu am avut in casa. :axe: Link spre comentariu
ranga Postat Noiembrie 22, 2007 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2007 Din punctul meu de vedere acest topic este incheiat. O sa mai intru periodic spre a raspunde eventualelor intrebari.Far stins si 20% aprins: Link spre comentariu
ratza Postat Noiembrie 23, 2007 Partajează Postat Noiembrie 23, 2007 Felicitări! Arată mult mai bine pe motocicletă. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 23, 2007 Partajează Postat Noiembrie 23, 2007 cum este lumina ledurilor fata de cea a unui bec obisnuit sau cu xenon? se simte eficienta ledurilor?bv pt realizare! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum