Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Izolare podea apartament la parter/tavan garaj


Sharky

Postări Recomandate

SAlutare,

 

Am un apartament la parter inalt care vine peste garajele blocului.

Garajele practic sunt o parcare subterana, spatiu comun, cu usi individuale, fiecare masina intra sub bloc pe usa ei.

In garaje iarna nu ingheata, am lasat de test niste sticle cu putina apa in ele, nu le-am vazut niciodata inghetate, chiar si plasate langa usa.

Am montat niste termometre si pe perete iarna trecuta aveam 3C minimul citit, desi afara erau -10C cand a fost frig.

 

Am inteles de la cine a finisat apartamentele ca ar fi pe planseu, sub parchet un strat de polistiren extrudat, dar eu nu l-am vazut.

Am si un balcon inchis, iar diferenta la podeaua balconului fata de restul podelei era mare, pana sa izolez in garaj.

Acu, dupa izolarea zonei respective ambele zone sunt la aceeasi temperatura.

 

Prin urmare tind sa cred ca ceva caldura se pierde prin podeaua parter spre garaje asa ca ma bate gandul sa izolez tavanul garajelor in dreptul apartamentului meu. Am deja acordul posesorilor respectivelor locuri.

 

Voi face niste masuratori, dar se pare ca termometrul cu infrarosu chinezesc nu e tocmai exact, asa ca mai caut unul de incredere.

Masurand asa vad ca sub balcoanele neinchise am cam 1C, sub podeaua mea am cam 6-7C, sub balconul meu inchis, dar izolat cu 10cm polistiren am 3-4C, iar la vecini adiacent balconului, sub camera lor tot ca la mine in restul podelei 6-7C.

DEci e o diferenta de caldura care radiaza spre exterior.

In rest blocul e izolat cu 10, iar geamurile sunt weka cu sticla tripla.

 

Intrebarea mea este:

- merita sa fac ceva? Cum pot determina?

- ce material sa folosesc? Presupun ca extrudat moale, adica EPS 50, ca nu umbla nimeni pe tavan. Nu e problema de umezeala in garaje, spatiul e aerisit.

- ce grosime? 10cm ? Ca pret EPS50 de 10cm e best buy din ce vad 15cm deja e dublu ca pret, dar nu e dublu ca performanta.

- suprafata camerelor se termina in dreptul unor grinzi care vin chiar sub pereti. Merita sa ma urc si pe ele cu izolatia?

Presupun ca in cazul acesta trebuie toata grinda invelita, altfel n-are nici un rost.

 

Manopera o fac eu, doar materialele ma costa, si o fac in timpul liber, deci macar asta nu costa.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    10

  • marius75

    4

  • validae

    1

  • AlpHs00

    1

Top autori în acest subiect

Pai zi ce sa pun ca momentan nu stiu nici ce sa aleg.

Am remasurat temperaturile.

Daca e sa iau ca referinta unde am izolat in garaj deja acolo am 9C, idem si pe alte grinzi si pereti care nu au contact cu tavanul.

Pe zona neizolata de sub camera cam 1.5-2 grade in plus, deci 10.5-11C, iar pe grinda, chiar la imbinare cu zona izolata am un grad in plus.

Daca e sa ma compar cu vecinii, fix aceeasi configuratie, dar neizolata ei au un grad in plus fata de mine, in garaj, adica aia e caldura scapata de la ei din casa.

 

Acu nu stiu gradul asta cat de mult conteaza. Adica vb de 1-2 grade diferenta pe o suprafata de 35mp.

In casa podeaua e cu 1-2 grade mai rece decat peretii laterali.

 

Nu stiu cum sa fac calculele, daca merita, nu de alta dar s-ar putea ca sa nu se amortizeze niciodata lucrarea si sa fie mai ieftin sa platesc gazul.

Cum pot calcula asta?

Adica ar costa un 800-900lei numai polistirenul, iar factura de gaz ani trecuti a venit 250-300lei pe luna. Hai sa zicem ca vine dubla anul acesta, dar cat pot castiga prin izolarea podelei? Un 10%? Se va amortiza la pastele cailor.

Si izolez doar jumatate de apartament, restul este peste beciuri, dar beciurile au in ele cam 13-15C inclusiv iarna, plus acolo e mai greu cu accesul la izolat. Dar nu cred ca fie nevoie, mai bine de jumatate de beci e ingropat, si ventilatie e mai mica, iar usile sunt izolate.

 

 

Am gasit o formula:

Untitled2

Un lucru e clar, in camera am pe jos 18C masurati acum cum am itnrat in casa, caldura fiind oprita de azi dimineata.

In garaj am 11C pe tavan, sub camera. Un lucru era clar, daca nu aveam izolatie trebuia sa am aceeasi temperatura pe ambele parti.

In garaj termometu montat in aer tot 9-11C arata in functie de amplasare.

 

Deci ceva izolatie in stadiul actual am.

Ce ar trebui sa se intample e ca in final, de mega izolez, sa am 9-11C la suprafata in garaj, adica fix temperatura aerului.

Deci izolatia extra sa fie de la 11C la 9C deci dT 2C.

De pun in formula de mai sus dT 2C, prea multa putere transferata nu ramane. Deci nu stiu daca mai merita.

 

 

Scuze pt postul lung, nu ma pricep la asta, si incerc sa fac o analogie cu rezistente inseriate.

 

Link spre comentariu

Lasă şi tu să se mai ducă ceva căldură şi-n garaj.Doar n-oi vrea să ai în garaj temperatura de afară....

Polistirenul de 10cm e suficient pentru ce vrei să faci.Dacă vrei să lucrezi rapid şi fără multă muncă, iei adeziv spumă pentru polistiren.Va fi o joacă să-l montezi.

Link spre comentariu

Peste polistiren a fost turnata o sapa slab armata (ideal peste 5cm grosime), abia dupa aia e montat parchetul. Poti scoate o placa de parchet, dai gaura cu  bormasina si ar trebui ca dupa cativa cm de beton sa urmeze polistirenul si apoi beton din nou (planseul armat). Se poate astfel afla grosimea sapei si a polistirenului. Atentie la tevi de incalzire si instalatie electrica, incearca ceva mai departe de perete (20cm) si 1 m de colt. Daca ai incalzire in pardoseala, renunta

Link spre comentariu

Hai sa te pun pe ganduri.

Inteleg ca garajul e in pamant, adica un fel de beci. In beci ar trebui sa ai temperatura constanta, ca ae vara sau iarna, in jur de 15-16*C.

Mai bine izolezi usile garajelor si incalzesti planseul cu 5*C.

Link spre comentariu
1 hour ago, Sharky said:

Un lucru e clar, in camera am pe jos 18C masurati acum cum am itnrat in casa, caldura fiind oprita de azi dimineata.

In garaj am 11C pe tavan, sub camera. Un lucru era clar, daca nu aveam izolatie trebuia sa am aceeasi temperatura pe ambele parti.

In garaj termometu montat in aer tot 9-11C arata in functie de amplasare.

Partea subliniata nu e adevarata. La o punte termica (indiferent cum e creata) ai o temperatura oarecum egala de ambele parti doar punctual la imbinare. Mereu exista o dispersie de la imbinarea peretilor/podelei catre centru peretilor/podelei.

 

De exemplu, masoara temperatura pe perimetrul camerei ca sa vezi randamentul izolatiei acolo unde e greul in izolare. Caci masura din zona centrala este influentata de restul surselor calorice.

 

Niste poze faine: http://www.consultanttehnic.ro/poze-termografie/ sau aici: https://zecaph.com/termografie-in-constructii/identificare-a-puntilor-termice-si-a-pierderilor-de-caldura-prin-termografie-in-constructii/.

 

termografie-constructii-zecaph-identific

 

termoscanare-constructii-punti-termice-p

 

 

 

Editat de Mircea
Link spre comentariu

Am descoperit doar un singura linie pe mijlocul tavanului. Punctul corespunde peretilor de caramida dintre camere. Probabil acolo lipseste polistirenu de sub sapa.

 

In rest suprafata tavanului are cam aceleasi temperaturi peste tot.

 

Am masurat acu de cateva minute, dupa ore intregi de dat caldura, nu sunt diferente intre gradiente fata de postul anterior.

 

Tot nu prind daca merita sa fac ceva sau nu.

E un grad diferenta pana la urma. Maxim 1 grad.

Link spre comentariu

Unde vin zidurile se pune doar carton bituminat (posibil ca la tine sa nu fi pus carton pentru ca zidul este peste garaj si teoretic nu are de unde veni umezeala sa apara fenomenul de capilaritate). Polistiren sub zid nu se pune sigur, de aia ai acea linie pe termoscaner, acolo se face punte termica. Vestea buna e ca cel mai probabil in camere ai polistiren>sapa>parchet. Mai ai o varianta sa afli grosimea pardoselii. Masori cu ruleta cat ai de la parchet pana la glaful geamului (sa zicem 90cm), apoi masori pe afara de la glaf in jos si tragi un semn cu creionul la 90 cm. Repeti la garaj pe interior de la tavan pana la partea de sus a portii (sa zicem 40cm) si apoi pe afara de la partea de sus a portii te duci cu ruleta acei 40 cm inspre geam si tragi iarasi un semn cu creionul. Intre cele doua semne ar trebui sa ai undeva la 20 cm, din care 12 cm placa armata, 5 cm polistirenul, 3 sapa, 1 cm parchetul. Daca rezulta ca ai deja polistiren sub parchet, sa stii ca placarea cu polistiren pe ambele parti este oarecum daunatoare daca nu chiar interzisa, trebuie studiat normativul. Adica risti sa faci mai mult rau decat bine.

Editat de marius75
Link spre comentariu

Am urmarit in blocul vecin temperaturile la un om care a izolat.

OMul nu a izolat o grinda, a izolat doar tavanul, asadar grinda are la 10cm in jurul imbinarii vrei 2-3grade in plus fata de zona izolata.

De la imbinare 15-20cm in jos pe grinda temperatura se unifomizeaza si e aceeasi cu restul betoanelor din garaj care nu au contact cu zonele locuite de deasupra.

Izolatia evident e rece, fiind la exterior.

Omul a tras izolatie completa, polistiren de 10, cel putin asa arata la ochi.

Deci practic la el e izolat pe ambele parti.

 

O sa il prind intr-o zi sa il intreb de are probleme de igrasie/mucegai/umezeala.

 

Alta chestie, in continuarea garajelor e beciul, tot cam de aceeasi dimensiune, iar ca si amplasare e un demisol, fiind ingropat din toate partile.

In beci si cat a fost rece iarna trecuta sub 14C nu a scazut temperatura. Acu am catre 15-16, in garaj 11-12.

 

Iar caldura respectiva numai din tavan poate veni.

 

 

In formula de mai sus totul e constant mai putin R-ul, intre scenariul izolat extra sau izolat doar sub sapa.

Acum cand masor podeaua am in general 21-20C iar tavanul garajului (celalta parte a podelei) are 11C la momentul actual, sa zicem ca scade la 8 cand da gerul.

Deci am delta T vreo 13C. Din ce vad izolatia la suprafata e la temperatura mediului deci cu 2-3C mai jos fata de tavanul in zonele neizolate sau 4-5C in zonele de 20-30C de sub pereti. Asadar imbunatatirea finala pare sa fie doar de vreo 20 procente.

 

Exteriorul cladirii e izolat cu polistiren de 10, geamurile sticlele, pe masuratelea au cam aceeasi temperatura cu peretii exteriori.

Cand in casa am 21-22C, peretii interiori si tavanul evident au tot atat, podeaua e cam la 20-21 in functie de distanta fata de calorifer fata de hol unde tin mai rece. Peretele exterior pe interior tot 21-22C are, cat cei interior, dar la imbinarea cu podeaua scade spre 19-20C.

Intr-un colt am pus niste pungi cu fonomin ambalat in plastic si daca le ridic brusc temperatura masurata este de 15C.

Suprafata de test are cam  1m x 50cm.

 

Oare sa inteleg ca prin podea sunt principalele pierderi acum?

Rationamentul de mai sus e bun ?

 

Cred ca in final imbrac grinda sa vad de se potoleste diferenta de temperatura fix de sub ea, apoi mai studiez.

De mentional ca am diferenta de temperatura doar in zona in care s-a inchis balconul, dincolo, in cealalta camera unde nu am balcon temperatura este constanta, nu "simt grinda" de sub. (alea 1.5C diferenta pe fasia respectiva)

 

Link spre comentariu

Daca ar fi sa fac altfel calculele:

Grinda pe sub tot apartamentul are cam 6m, latimea sa zicem 0.5-1m. Cam asta e pata de contact unde temperatura variaza.

betonul e dat la 2W/mK, din formula de mai sus mi-ar da ca am 3-6mp, 1-2 grade diferenta, 3-12W pierduti, in 2-8kWh timp de o luna deci cam 8-30kWh pe sezon.

Atat doar ca in camera cu balconul inchis, adica pe 4m din astia 6 am o placa continua de polistiren deci as inclina sa cred ca merg spre valoarea minima.

Un lucru e clar, economic nu merita bataia de cap, in caz ca am facut calculele corect.

Nici macar ecologic, cine stie cat gaz si curent se consuma pt fabricarea si transportul materialelor.

 

De mentionat ca grinda nu se poate izola pe suprafata orizontala decat cu un strat f subtire, altfel nu s-ar putea deschide usa de ea.

Inaltimea grinzii neizolata ar fi 60cm, pot pune maxim 1cm, deci grinda pe inaltime s-ar comporta la final ca si maxim 2.5cm de polistiren pus pe latime, chiar daca peretii ei verticali vor fi izolati perfect.

Asa ca disipatie, de la 20cm in jos de la imbinarea cu tavanul grinda e la temperatura ambianta.

 

Dar repet, nu sunt de specialitate, calculele nici macar nu stiu de le fac corect.

 

 

Link spre comentariu

Ai doua variante, prima e sa izolezi doar partile verticale ale grinzii. Daca e benefica sau nu, probabil nu vei sti niciodata, dar macar vei fi impacat ca ai facut tot ce depindea de tine. Dupa ce am vazut incendiul de la Constanta parca n-as face nici o modificare fara autorizatie...in niciun caz polistiren, doar vata minerala. A doua varianta e sa lasi asa cum este, nu cred ca ai un consum exagerat din cauza acelei grinzi.

Link spre comentariu

IN subsolul acela sunt 2 masini. Sa dai foc la polistiren e cam greu.

De la scantei de flex sau sudura nu ia foc, am incercat deja. TRebuie sa ii dai flacara deschisa. Cam greu prin tencuiala.

 

Daca ia foc una din masini, sincer, nu e vina mea.

 

Am vb cu vecinii de pe locurile respective, 10cm pe tavan, 8 pe grinda si inca 2 pe baza grinzii, cat sa se poata deschide usa.

Am dat de seful de santier, el spune ca sub parchet nu e nici un polistiren, alea is povesti, imi spune el sigur ca el a facut blocul.

Un lucru e clar, alea 1-2C care le are in plus tavanul din garaj sunt din mc de gaz care ii consum eu.

 

Deocamdata am facut grinda pe o parte, maine cand vecinii pleaca la lucru fac o parte din tavan.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări