tenzen Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 (editat) Eu ma refeream inainte de a pune apa in ea ...Spunea ca avea 250 de amperi,deci cam o treime din capacitate.Acuma,oi fi eu prost,dar cu asemenea capacitate,la - x,nu mai pleci de acasa decit cu gindul...Cred ca trebuie sa imi schimb strategia de compunere,mereu se intelege altceva decit ceea ce am vrut sa punctez. Editat Martie 17, 2022 de tenzen Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 5 hours ago, tenzen said: ... mereu se intelege altceva decit ceea ce am vrut sa punctez. Nu. Se înțelege corect. O baterie (plumb-acid) adusă în regim de ”fierbere” este supraîncărcată (sau deja sulfatată) și de obiciei se deteriorează, cu sau fără apă în plus. Însă se și încălzește (fără să se încarce dacă deja ”fierbe”). Încălzirea (dacă nu este o baterie total defectă) îi crește ”capacitatea” (aparentă), cel puțin prin creșterea mobilității electro-chimice și scăderea rezistenței interne. Și invers, o baterie răcită la -x grade aparent are o capacitate mult scăzută față de cea măsurată la +25 grade Celsius (chiar pe jumătate). Nu? Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 (editat) Unii inteleg ce vor, altii nici atata. Omul a incalzit bateria prin incarcare, si nu pentru a o pune calda pe masina. Nu stiu ce baterii si ce masini aveti de nu pornesc la 250Ah (o treime din capacitate) si la ce temperaturi, insa cred ca problema nu e numai la baterie. Uite aici 2 baterii folosite in conditii unde 3 luni pe an sunt in medie -10*C, iar in una dintre luni pot fii 2-3 saptamani in continuu sub -20*C si masinile pornesc (nu folosesc crank-heater). O masina de 1,5l - bateria folosita 9 ani - dar nu zi de zi: O masina de 2,5l - baterie folosita 5 ani, dar zi de zi (mai putin in anii covid, care nu au ajutat deloc bateria, dimpotriva): Editat Martie 17, 2022 de Mircea Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 2 hours ago, Mircea said: 250Ah 250 Amper-oră sau 250 ... Aaaaaah! (capacitate) (”Battery capacity is defined as the total amount of electricity generated due to electrochemical reactions in the battery and is expressed in ampere hours. For example, a constant discharge current of 1 C (5 A) can be drawn from a 5 Ah battery for 1 hour.”) Link spre comentariu
tenzen Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 Ca tot vin membrii cu contre inutile,printre altele,daca tot e sa devieze subiectul,am si eu situatii de tot risul,din care enumar una.Baterie noua exide,purtata un an,drumuri lungi pe un touareg v10 de 5000 cmc,bateria principala,moarta dupa un an,respectiv,rombatul,folosit pe un golf 1,9 alh 5 ani,si inca 4 in garaj la teste diferite,aproape zilnic.Asta ce inseamna?Nimic...Desi cu rombatul pornesc la clesti orice masina,de exemplu bmw x3 sau x1,nu se poate numi baterie buna,ci un jaf,bun doar pentru teste scurte,dealtfel,dupa 2 ore cu contactul pus,adio....https://imageupload.io/i/Sa52xcoJTk Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 (editat) Asa si eu porneste Loganul cu o baterie de 12Ah de zbirniie! Cu asta: https://eu.odysseybattery.com/product/ods-agm15lmj-2/ Pentru colegul cu bateria sulfatata, cred ca n-a pus in viata lui mina pe o baterie sulfatata, aia nu fierbe nici sa te rogi la ea, curentul pe care-l trage e de ordinul miliamperilor la 14Vdc, daca chiar vrei sa-i faci desulfatare pornesti incarcarea de pe la 30Vdc avind curent limitat, apoi mai departe procedura clasica. Durata de viata la o baterie este data la temperatura de 25C, cresterea temperaturii cu 5C duce la injumatatirea duratei de viata, la fel scadera cu 5C duce la dublarea duratei de viata. Editat Martie 17, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Mircea Postat Martie 17, 2022 Partajează Postat Martie 17, 2022 Asta zic si eu, de nu porneste nu e ca nu ofera bateria 700A la rece, ci pentru ca mai e ceva dereglat (ca sa fiu evaziv) pe acolo. Cu bateria mai mica, aia de 320CCA am pornit de 2 ori la -30*C masina care avea standard bateria de 550CCA, si asta fara sa o incarc intre cele 2 porniri. Dupa a 2-a pornire, mi-am zis ca e vremea sa schimb bateria obosita. D-aia acum am baterii in garaj, in asteptarea reciclarii. Link spre comentariu
Ujio Postat Decembrie 5, 2022 Partajează Postat Decembrie 5, 2022 Ca tot mi-a reprosat un moderator ca nu am contributii ca sa postez la publicitate,incerc sa ajut cum pot.Initiator,daca ai nevoie iti ofer o masurare cu un tester de marca,de anul nou doar atunci voi fi in capitala. Link spre comentariu
CATA2003 Postat Februarie 21, 2023 Partajează Postat Februarie 21, 2023 Celor care le pica bateria noua "des" mai ales pe masinile mai noi, le recomand sa reseteze parametrii bateriei sau sa adauge bateria noua in sistem. La masinile de generatie recenta, deteriorarea bateriei e detectata de IBS, iar tensiunea de incarcare creste. La montarea unei baterii noi, daca nu se reseteaza parametrii vechi, masina nu stie ca are baterie noua si pastreaza incarcarea la tensiune mai ridicata. Bateria noua pica dupa 1-2 ani. Link spre comentariu
velikkiriuha Postat Iulie 10, 2023 Partajează Postat Iulie 10, 2023 (editat) Au fost Varta, Titan și acum Bosch Silver Plus. Toți au avut rezultate destul de bune în munca lor. Dar mi-a plăcut mai mult Titanul. După câteva zile de inactivitate la frig (ei bine, luăm în considerare -20 de grade pentru îngheț) Titan părea mai vesel. uita-te aici casaauto.md Editat Iulie 10, 2023 de velikkiriuha Link spre comentariu
ionut120v Postat Iulie 10, 2023 Partajează Postat Iulie 10, 2023 (editat) Bateriile cu plumb de orice fel se sulfateaza daca nu sunt tinute in float (13.5-13.8) macar cat e soare pe cer, cel mai simplu este un mic panou pe garaj sau unul flexibil lipit pe plafonul masinii care o tine in float cat masina sta, abia dupa cateva luni se poate spune daca mai trebuie apa sau nu, abia atunci iese tot acidul din placi si se poate completa la semn sau masura densitatea. Am o baterie romaneasca cumparata odata cu masina prin 2017 pe care am descarcat-o de cateva ori la zero, dar metoda cu mentinerea in float i-si arata eficienta, am 50 ah din 66, pana la mentinerea in float aveam sub 20 ah. Acum exista baterii auto cu litium, este indicat in caz ca trebuie inlocuita sa o inlocuiti cu una din accea, e mai scumpa, dar face banii. Editat Iulie 10, 2023 de ionut120v Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iulie 12, 2023 Partajează Postat Iulie 12, 2023 La 10.07.2023 la 21:18, ionut120v a spus: Bateriile cu plumb de orice fel se sulfateaza daca nu sunt tinute in float (13.5-13.8) macar cat e soare pe cer, cel mai simplu este un mic panou pe garaj sau unul flexibil lipit pe plafonul masinii care o tine in float cat masina sta, abia dupa cateva luni se poate spune daca mai trebuie apa sau nu, abia atunci iese tot acidul din placi si se poate completa la semn sau masura densitatea. Am o baterie romaneasca cumparata odata cu masina prin 2017 pe care am descarcat-o de cateva ori la zero, dar metoda cu mentinerea in float i-si arata eficienta, am 50 ah din 66, pana la mentinerea in float aveam sub 20 ah. Acum exista baterii auto cu litium, este indicat in caz ca trebuie inlocuita sa o inlocuiti cu una din accea, e mai scumpa, dar face banii. Daca nu ai loc de baterie in portbagaj, nu are sens sa folosesti LIFEPO4, ca o distrugi repede. Iar un LIFEPO4 cu functia de Start sare bine de 1000Euro, atentie ma refer la BMS cu certificare auto nu chinezerie. LG-urile de pe Porsche incep de la 12000 Lei la 60Ah, A123 tot pe acolo.... Deci nu prea inteleg expresia " e mai scumpa, dar face banii". Sa nu mai zic cu incarcarea.... daca masina nu e conceputa pt LIFEPO4, le strici pe amandoua si mai repede. Link spre comentariu
ionut120v Postat Iulie 13, 2023 Partajează Postat Iulie 13, 2023 Referitor la bateriile cu plumb si cele AGM si cele gel pot fi completate cu apa, in timp ce sunt mentinute in float in agm apa intra repede, dar in gel ia luni si dupa ce intra mai ia luni sa se desulfateze. Pentru o masina de peste 10 k o baterie de 1000 nu e scumpa, dar daca doriti ceva ieftin si bun LTO exact alea din avatar 6 buc, nu e full la 14 v, dar nici nu trebuie, e suficient de dat foc la electromotor, trebuie doar un circuit de egalizare. P.S. nu simtiti cand sunt -20 nici macar -40. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 13, 2023 Partajează Postat Iulie 13, 2023 Dar sigur vei simti cind ia foc bateria. Link spre comentariu
ionut120v Postat Iulie 13, 2023 Partajează Postat Iulie 13, 2023 LTO poti da gaura cu bormasina in ea nu ia foc, poti sa o strivesti cu compactorul nu ia foc daca o bagi pe foc singurul lucru combustibil din ea e electrolitul, posibil ca energia stocata in ea sa dea foc la atceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum