Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reconditionare baterie auto AGM


Livand

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 59
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Livand

    16

  • validae

    9

  • Усилитель

    4

  • ionut120v

    3

Acum 24 minute, merck a spus:

Pai si de ce nu-i spui cum trebuie sa adauge apa la baterie? E secret, sau ce?

Se adauga incet  ,si numai distilata ,nu dedurizata...se asteapta absorbirea in placi ...si se mai pune dupa necesitate.

Link spre comentariu

Am facut asta la baterii stationare AGM, nu ajuta, daca e dusa, e dusa si gata.

Electrolitul este retinut in impletiruta de fibra de sticla, nu ai nici un mod de a afla cita apa s-a pierdut in timp.

Alta la rind.

Link spre comentariu

Asta era si problema mea...nu poti sa-i masori densitatea, nu stii cat sa pui...momentan, după o noapte la încărcat masina a pornit. Acum sa vedem daca si tine încărcarea. Pare sa nu-i fi făcut rău...dar nici noua nu e...vedem cum se comporta pe.masina in zilele urmatoare.  Ca fapt divers la prima pornire voltajul a scazut pana la 9.97V. Ma asteptam sa nu se duca mai mult de 10.5v ...dar vedem

Link spre comentariu
2 hours ago, Усилитель said:

Cand se evapora apa, acidul se concentreaza, adaugi la loc apa, revine la initial. 

 

Eu am fost mai atent in clasa VIII - a

*

La încărcarea bateriei, are loc procesul invers. Apa distilată se evaporă din cutii, acidul sulfuric nu este volatil, prin urmare rămâne pe loc. Sărurile care au precipitat pe plăci în timpul deversării se dizolvă. Ca urmare, densitatea electrolitului crește. Și bateria își câștigă capacitatea. pentru că în timpul funcționării, nivelul lichidului din maluri scade, trebuie să știți cum să adăugați apă la baterie. *

Din ce spui tu inteleg ca eu nu am facut ceva bine. Cat a stat la incarcat peste noapte am pus capacele la loc. Capacele sigileaza deci la mine practic apa distilata nu a avut unde sa se mai evapore si in cazul asta densitatea este mai mică.  Deci pana la urma cum sa fac ? Pun electrolit? Pun apa distilata? Ce cantitate sa pun ? Pana trece de placi? Apoi o pun la încărcat fata dopuri ca sa se evapore surplusul ? Am citit ca se completează numai cand e încărcată complet...

Mulțumesc pentru raspurăspunsuri 

Link spre comentariu

Las-o cu dopurile puse şi foloseşte-o un timp ţinând-o sub observaţie.Foarte important e să măsori tensiunea de încărcare pe maşină, cu farurile şi poziţiile aprinse.Să nu fie mai mare de 14,5V.Ideal puţin sub...

Link spre comentariu

Aaaa si inca ceva...bateria bolborosește pe toți elementii acum...lucru pe care nu l-am sesizat inainte decât la ultimii doi. 

5 minutes ago, validae said:

Las-o cu dopurile puse şi foloseşte-o un timp ţinând-o sub observaţie.Foarte important e să măsori tensiunea de încărcare pe maşină, cu farurile şi poziţiile aprinse.Să nu fie mai mare de 14,5V.Ideal puţin sub...

Am citit ca tensiunea trebuie să fie 14.7 la AGM. Tot cu atât baga si încărcătorul (14.72l iar spre sfârșit in ultimele 2 ore baga cu 14.4. Daca aleg baterie normala(nu AGM) LA redresor nu trece de 14.4v niciodată.

Pe masina cu toți consumatorii porniți AC, încălzire scaune, lumini, am 14.6 si 14.7-14.8 fara consumatori.  

Link spre comentariu

Bateria nu este sigilata de mediu. In timpul functionarii se degaja gaz la borne care trebuie evacuat. Consumul de apa e cava normal. Fierbea ea si inainte, dar nu vedeai ca nu avea lichid.

Link spre comentariu

Nu mai pune apă, că diluezi prea mult electrolitul rămas.Sper că ai pus cât de cât egal în elemenţi, problema fiind acum inegalitatea densităţii între elemenţi şi automat şi gradul de încărcare diferit.Cum la astea AGM nu poţi măsura densitatea şi nici vedea nivelul de electrolit, totul se face ,,din ochi,, şi dacă unii elemenţi nu ,,bolborosesc,, înseamnă că ceilalţi au mai mult electrolit şi ar trebui să-i faci pe toţi să ,,bolborosească,, la fel.Dacă bolborosesc toţi ,lasă-i aşa şi nu mai interveni.Maşina a fost echipată din fabrică cu AGM ?

Link spre comentariu

Motor diesel? 

Acum citiva ani am renunțat la o baterie care inca mai mergea pt ca nu am avut incredere ca nu o să-mi facă surprize iarna, si motorul era benzina. 

Vezi ca se găsesc pe la unele service-uri testere speciale pt baterie si alea iti pot spune dacă merita sa o mai tii sau nu. 

 

Link spre comentariu

Dacă nu vrei sa ai surprize schimbi bateria. Sigur nu vei mai putea sa pornești mașina dacă da vre-un ger. 

Eu am renunțat la o baterie ce mai avea 270 din 480 si motorul era pe benzina deci cu pornire mai ușoară. 

Link spre comentariu

Am un power bank cu jump start in caz ca o sa faca figururi. As vrea sa trec si iarna asta cu ea...si poate amortizez si investitia in starter....+ ca eu sunt cam nostalgic cand vine vorba de piese originale de fabrica. Cum zicea @validaemai sus astea sunt alese "pe spranceana" si nu se gasesc in comert. Ma rog la mine clar trebuie inlocuita dar vreau sa aman momentul cat mai mult. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări