Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reconditionare baterie auto AGM


Livand

Postări Recomandate

Salut, 

Am un acumulator auto, AGM, original de bmw cu o vechime de 10 ani care mai avea 20% CCA la ultima măsurătoare in urma cu o saptamana pe ca a făcut-o cineva. Este facut de banner. Ce posibilitati si sanse mai am sa-l reconditionez? Am vazut fel de fel de solutii cu sare epson, apa distilata, incarcare tensiune mare la cele descărcate de tot, etc. Ce părere aveți? Mai sunt sanse sa o reconditionez? Ce as putea sa incerc? Am un CTEK MX5 dar nu a făcut mare lucru la ea ...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 59
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Livand

    16

  • validae

    9

  • Усилитель

    4

  • ionut120v

    3

Şi-a trăit traiul la 10 ani.Cumpără una nouă să vezi dacă te ţine mai mult de 3 ani....

Nu există soluţii minune de regenerat baterii, dacă vrei asta, trebuie să demontezi complet bateria, scoţi plăcile, le speli şi pui pastă nouă, schimbi separatoarele şi pui electrolit nou.Practic asta înseamnă reparaţie generală....dar merită efortul, chiar presupunând că ieşi mai ieftin ?

Link spre comentariu
Acum 30 minute, validae a spus:

Şi-a trăit traiul la 10 ani.Cumpără una nouă să vezi dacă te ţine mai mult de 3 ani....

10 ani e foarte rar ,odata am avut un Panasonic original in masina ,a mers 10 ani ,daca mergeam zilnic mai pornea.....apoi am luat un bosch ,a mers aproape 3 ani,Varta la fel , nu se mai face calitate.Se mai gasesc in comert Energizer , cu garantie 3 ani....

Link spre comentariu

16380197319766957482982571725683.jpgBateria e sigilata. Ca sa ca sa desfac bateria...nu m-aș complica. Dar ma gândeam sa completez orbește cu 10-20 mi apa distilata cu o seringa cu ac ca sa fac un orificiu mic pentru ca nu vad care e nivelul de acid din baterie si am citit ca la astea AGM, dacă le desfaci capacele si intra in contact cu aerul nu e prea bine. Oare dacă tai orificiile de umplere, pentru că apoi sa le lipesc înapoi fac ceva rău? Sunt curios care e nivelul de electrolit chiar dacă astea AGM, din ce am citit ar inversa reacția si nu s-ar pierde, in 10 ani ma gandesc ca poate totuși s-a mai evaporat ceva...

Editat de Livand
Link spre comentariu

Am mai spus asta, bateriile şi în general piesele ,,de origine,, cu care sunt echipate maşinile în fabrică, sunt sortate ,,la sânge,, iar ce nu corespunde, se trimite ca piese de schimb.Am mai mulţi cunoscuţi cărora le-au ţinut bateriile originale cel puţin 10 ani pe maşini.În schimb cele luate din magazine de piese nu ţin mai mult de 3-4 ani nici dacă le ţii în pat iarna....

Link spre comentariu

Si la mine inca pornește la sfert, dar masina a inceput sa afiseze mesajul "charge battery". Am masurat-o la rece cu multimetrul si avea 12.4 v. Am incarcat-o acum o saptamana si nu am mai avut mesajul pana ieri. 

Am citit si eu ca toate bateriile noi nu mai tin mai mult de 3 ani. Nici macar cele originale.

...asta înseamnă de fapt democrația și societatea de consum... 

 

Link spre comentariu

Multumesc pentru răspunsuri. 

O sa mai incerc sa fac un ciclu de încărcare descărcare cu desulfatare sa vedem ce obțin. CTEK asta cică stie sa faca si desulfatare. Cand ajunge încărcătorul pe.mentinere/float  il deconectez si o las sa stea o noapte. Ce consumator sa-i pun ca sa o descarc apoi? O legam la UPS, dar si ala are ceva  si nu l-am reparat inca. 

20211127-170006.jpg

Asta e statusul acum. De vreo 30 min e la recond( pasul 6).  Bateria e calda, voltajul de incarcare creste incet si baga cu 1.6A

20211127-170001.jpg

Editat de Livand
Link spre comentariu

A ajuns la starea asta dupa 12 ore, care nu mi se pare putin. 

Între timp a ajuns si la pasul 7. 

Nu stiu ce sa fac acum....Sa o las legată la încărcător inca o perioada (acum trage 13.6 cu 0.2A)... are funcția de menținere,  sau sa il deconectez si sa o las sa stea pana maine. Iar maine o pun pe masina din nou.  Oare care i-ar face mai bine ?

Link spre comentariu

Hai ca am desfacut-o.

Acum ce o fi o fi. Am completat cu 20ml de apa distilata fiecare celula. Dar nu suficient cat sa depășească elementul. Se pare ca plăcile nu stau in electrolit ci au un fel de hartie intre ei care este îmbibată în electrolit, nu cufundata. Nu am completat cat sa treaca peste pentru ca inainte cand am miscat bateria nu se auzea niciun lichid in ea dar si de frica sa nu diluez prea mult electrolitul. Nu aveai cum sa il măsor nici daca aveam denasimetru sau cum ii spune pentru ca se vedea numai  o izolatie umeda intre plăci.  E prima data cand desfac o baterie si nici nu prea stiu principiul. Dar dacă pasta pasta aia alba e sulfatare se vedeau urme de sulfatare înăuntru dar nu pe placi. Ci pe barele alea de sus. Placile sunt negre.Acum dacă am stricat-o mai rau aia e. 

Am masurat si fiecare celulă,  nu avea niciuna sub 2.1 V dar bateria era abia incarcata. 

Am pus-o din nou pe redresor. O las cat vrea CTEK-ul. Maine o sa o pun din nou pe mașină si aia e. 

Să-mi țineți pumnii.  

Poze mai jos...

Am incercat cat am putut să nu contaminez dopurile ,  apa (distilata).

20211127-214150.jpg20211127-214200.jpg20211127-214206.jpg20211127-214211.jpg

Editat de Livand
Link spre comentariu
Acum 8 ore, Livand a spus:

de frica sa nu diluez prea mult electrolitul

Poti pune liniștit apa distilata ,acidul nu se evapora ,doar apa ,deci daca completezi peste placi va avea aceași concentrație.

Încarci și apoi daca ai cu ce verifici concentrația și eventual schimbi cu electrolit nou ,se găsește de a gata ,mai ușor că acid.

Link spre comentariu

Cand adaugi solvent (in cazul asta apa) nemijlocit concentratia scade, pentru ca volumul solutiei creste.

Probabil ca vrei sa zici ca ramane aceeasi CANTITATE de acid sulfuric, nu aceeasi concentratie.

 

Daca este greu de inteles gandeste-te ca masori densitatea, apoi pui de 10 ori mai multa apa decat volumul initial, cat crezi ca va fi noua densitate... si de ce?

Defapt discutam de notiuni de clasa a 8-a.

Link spre comentariu

Cand se evapora apa, acidul se concentreaza, adaugi la loc apa, revine la initial. 

 

Eu am fost mai atent in clasa VIII - a

*

La încărcarea bateriei, are loc procesul invers. Apa distilată se evaporă din cutii, acidul sulfuric nu este volatil, prin urmare rămâne pe loc. Sărurile care au precipitat pe plăci în timpul deversării se dizolvă. Ca urmare, densitatea electrolitului crește. Și bateria își câștigă capacitatea. pentru că în timpul funcționării, nivelul lichidului din maluri scade, trebuie să știți cum să adăugați apă la baterie. *

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări