Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator 48V / alternative


Postări Recomandate

Acum 39 minute, Dxxx a spus:

Deci ca sa te lamuresc pe tine, este solutia de minima rezistenta si veche pentru a rezolva o problema practica, dar este principial proasta. Oricum este ceva ce apartine unei epoci demult apuse, tinand cont de ce TGVuri si MagLevuri exista actual.

Daca taceai, filozof ramineai!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Atunci să înţelegem că autoturismele hibride tot o soluţie proastă şi depăşită sunt ? Cred că ar trebui văzut ce consum are motorul utilajului şi funcţie de asta se alege soluţia optimă.

Dacă utilajul e folosit doar ocazional şi nu-şi scoate banii, nu e rentabil să cumperi acumulatori şi să stai cu ei mereu la încărcat aiurea.

Link spre comentariu
1 hour ago, Dxxx said:

Eu am vazut in practica cum cineva incarca solar un power-bank pentru ca apoi de acolo sa incarce telefonul ... funny.

Nu stiu daca economia de energie ar putea fi scopul unei asemenea abordari ( ar conta prea putin per ansamblu ), insa daca discutam de randamentul slab al conversiei atunci nu cred ca are importanta, ceea ce se consuma in definitiv este o sursa gratuita si nelimitata de energie, nu conteaza cat de eficient e folosita, conteaza sa se atinga scopul.

 

PS: @d2134 postarea aia scurta a ta de mai sus nu ajuta cu nimic subiectul topicului, singura chestie care o poate face e sa provoace discutii nedorite.

Hai sa revenim totusi la electronica.

 

28 minutes ago, validae said:

Atunci să înţelegem că autoturismele hibride tot o soluţie proastă şi depăşită sunt ?

Depasita nu, dar aberatie da, cel putin din punctul meu de vedere.

Ori e electric ori e cu combustie interna.

Ori e ecologic ori polueaza...

 

Link spre comentariu

Nu cred că te-ai simţi prea confortabil să stai mereu cu un ochi pe indicatorul bateriei când pleci la un drum lung cu o maşină ,,pur,, electrică.Mai ales că staţiile de încărcare nu-s chiar pe toate drumurile.Dar având şi un motor de mic litraj care poate încărca şi/sau propulsa maşina între două încărcări parcă e altceva.Şi eu cred că nu doar grija poluării îi animă pe cei mai mulţi dintre utilizatorii de electrice, ci avantajul cheltuielilor mici.Nu mai dai bani pe benzină/motorină, nu mai ai grija că e sau nu e Euro 4-5-6, etc.

Link spre comentariu

 

 

Am gasit doar niste specificatii pe net, nu stiu cat de reale... ar fi 2 motoare, 7.5 kW rulare si 14kW pentru hidraulica.

Oricum, m-am cam lamurit, nu merita (un acumulator nou e +2000EUR)

 

Acum 6 ore, Dxxx a spus:

Sa iei generator electric cu care sa alimentezi apoi motorul electric????   :rade:

 

Adica energia sa mearga: benzina -> miscare -> electricitate -> miscare... nu-i asa?

 

Ce are varianta scurta: benzina -> miscare?

La fiecare din sagetile de mai sus ai randament semnificativ subunitar.

 

Deci logica elementara recomanda ultima solutie, adica sa pui un motor termic direct cuplat la mecanica respectiva... chiar daca asta va impune fie reductie, fie cutie de viteze.

 

Din pacate nu traim in cartea de matematica/logica iar realitatea este mai complicata.

Utilajul are deja o caroserie/structura modelata in jurul motoarelor actuale, ma indoiesc ca gasesc motor termic la aceeasi dimensiune.

Daca mai vorbim si de reductor/ transmisie mai repede iau o dacie de la fier vechi si ii sudez un forklift.
 

Logica mea zice ca mai repde prind generatorul cu 4 suruburi in spate cand am nevoie o data pe saptamana/luna

Generator pe care il am deja, ca deh, Electrica, doar ca cam mare.

 

Acum 6 ore, franzm a spus:

In regim hobby nu-i suficient un transpalet/forklift cu actionare manuala?

 

Imi trebuie prin curte (unde n-am beton peste tot) pentru niste big-bags cu nisip (+ diverse fieratanii, inclusiv o freza mai mare gen FUS 32/36)

 

Oricum, va multumesc si tin sa va anunt ca ma felicit pentru ca am trecut cu brio peste 2 impulse buy saptamana asta !

 

Link spre comentariu

Daca se foloseste ocazional solutia simpla si ieftina este folosirea unor acumulatori auto.

Varianta cu motor-generator + conversie la 48V e complicata si scumpa.

S-ar putea aborda o sursa 400/230Vca la 48Vcc fara izolare (varianta mai ieftina dar cu riscuri sau cu izolare... mai scumpa si mai complicata) dar e destul de greu in regim de amator.

Diesel - electric s-a folosit pentru control cuplu si eliminare cutie de viteze la puteri mari (scumpa si cu riscuri mari de defect... nu mai amintim randament).

Masinile electrice sunt poluante, doar ca nu o mai fac direct ci prin componente (la fabricare si reciclare), in special pentru acumulatori.

Abureala cu masina electrica nepoluanta precum si energia verde ca solutie inlocuitoare pentru hidrocarburi fac parte dintr-o abureala si mai mare...

Link spre comentariu
Acum 10 ore, Dxxx a spus:

Eu am vazut in practica cum cineva incarca solar un power-bank pentru ca apoi de acolo sa incarce telefonul ... funny.

Eu sunt unul din acei funny-people. Când plec în drumetie am doua solar power-bank legate peste ranita. Se încarca în mers si-mi furnizeaza curentul necesar pentru mobil, lanterna si laserul adaptat pentru situatii de urgenta (un laser-pointer modificat care emite SOS). Pentru ca nu înnoptez totdeauna la cabane care au curent electric.

Link spre comentariu

Pai e complicata varianta cu generator. Presupunand ca nu se deplaseaza in timp ce utilizeza hidraulica, necesita:

1-generat de cel putin 20kW;

2-transformator de 14kW, care este scump,voluminos si cred ca are peste 50 kg;

3-punte redresoare, cu radiatoare babane, de cel putin 5-600A, care este scumpa si voluminoasa.

Adunand greutatile si volumele celor 3 componente s-ar putea sa fie nevoie de remorca (intr-adevar strutocamila).

De preturi nu mai discutam.

 

 

Link spre comentariu

Referitor la strutocamila diesel-electrica.

La vremea  ei a fost o rezolvare geniala a multor probleme. Pentru utilaje foarte mari este o solutie mult mai buna decat varianta diesel-hidraulica unde  deranjeaza volumul foarte mare de ulei care trebuie recirculat.

 

Acum de cand cu normele stricte de poluare solutia motor termic-tractiune electrica a revenit in actualitate.  Orice motor este poluant cand nu lucreaza in regim constant. Cand accelerezi, orice motor este non-euro. Tehnica asta hibrida permite ca motorul sa lucreze tot timpul convenabil atat ca turatie, cuplu etc, se incadreaza lejer in toate normele de poluare.

 

Power bank solar am si eu. Cu panou solar exterior, de 5W.

 

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

Pai stati un pic, probabil nu s-a inteles, nu am nimic cu generatorul fotovoltaic (panou solar).

 

Ce criticam (pentru semidocti), este incarcarea mai intai a power-bank-ului, din nou transformari inutile:

 

Adica:  radiatie -> electricitate (probabil 6-8V) -> DC/DC incarcare inclus in powerbank -> baterie powerbank (4,3V) -> DC/DC boost (5V) la iesirea din powerbank -> DC/DC incarcare telefon -> baterie telefon (4,3V)

Va place cu 3 conversii DC/DC, fiecare cu pierderi? 6V -> 4,3V -> 5V -> 4,3v

 

De ce nu, varianta: radiatie -> electricitate -> DC/DC incarcare telefon -> baterie telefon (4,3V)??? Adica o singura conversie, 6V -> 4,3V.

 

Daca procedezi contrar logicii vei avea pierderi... variabile in functie de dispozitivele tale, dar oricum ai doua conversii DC in plus (macar 5+5% pierderi, dar daca este chinezism powerbankul discutam de 50%) plus pierderea pe o baterie in plus 10-20%.

Mai ales daca esti in drumetie si cari panoul solar in spate conteaza si greutatea si volumul (nu vorbesc si de pret) deci o economie intre 30 si 50% in medie este importanta.

Si de ce sa mai cari un powerbank cand ai baterie deja in aparatul respectiv (telefon, GPS, lanterna). Ma rog, fiecare cum considera.

 

****

Daca incarcarea dela panoul solar nu merge direct la telefon, atunci varianta buna este: radiatie -> electricitate -> controller MPPT -> DC/DC incarcare telefon -> baterie telefon (4,3V). Oricum se evita o conversie DC/DC si pierderile pe bateria din powerbank, deci pierderi de 15-30% daca se folosesc componente bune.

Link spre comentariu

`

Acum 4 ore, Dxxx a spus:

Si de ce sa mai cari un powerbank cand ai baterie deja in aparatul respectiv (telefon, GPS, lanterna). Ma rog, fiecare cum considera.

 

Unii au patit-o sa ramana "fara baterie", mai ales cei ce fac munca de teren. Pana si fiica-mea, eleva de liceu,  pe vremea cand avea iPhone 8+ purta powerbankul in rucsacul de scoala.

Eu, cand ajung in timpul saptamanii la tara, daca se intampla sa fiu nevoit sa-mi incarc telefonul  il pun pe powerbank si-l port cu mine peste  tot, gradina, foisor, garaj, magazie, pod,  etaj/parter, etc. Din respect pentru clientii mei, fac tot posibilul sa le raspund la telefon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Editat de Ovidanie
Link spre comentariu

Pai iarasi se intelege ceva diferit decat ce spuneam eu.

 

Daca cineva considera ca are nevoie de powerbank, asta este ok, chiar daca exista solutii mai eficiente.

 

Ce spuneam eu este ca daca folosesti sursa solara , mai ales sub mobilitate, atunci este logic / economic / rezonabil sa incarci direct aparatul final fie ca este telefon / lanterna etc.

Si ca este de evitat sa incarci mai intai powerbakul care stocheza emergia la 4,3V ... sa o scoti din el la 5V (cu pierderi) si cu cei 5V sa incarci din nou bateria din telefon la 4,3V (cu pierderi).

Link spre comentariu

Revenind la subiectul topicului, dacă specificaţiile acelui stivuitor sunt reale, la o putere necesară de circa 20kW devine nerentabil să cumperi un generator la care să cuplezi transformator+redresor ca să înlocuieşti acumulatorii originali.Eu mă aşteptam la doar câţiva kW şi tot era o problemă şi aşa....

Link spre comentariu

Ok... deci acumulatorii originali au 5-600Ah, eu am gasit (imprumut) 4 acumulatori precum cei atasati, credeti ca sunt suficienti pentru 5 min de testat hidraulica si deplasare?

Ochiometric ar avea loc in 8 in bay-ul destinat bateriilor... ar merge in paralel 2 seturi de 4 in serie ?

image.thumb.png.e86c7515dcc63a3d92759de3677c18c6.png

 

Recunosc ca la partea asta de acumulatori am facut 0 cercetare si sunt la maxima cerseala cu informatiile dar sunt putin presat de timp si incarcat cu munca mea reala.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări