Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator 48V / alternative


Postări Recomandate

Salut,

As vrea sa iau un utilaj (gen transpalet/forklift ) care functioneaza electric, 48V dar nu are acumulator si pretul unuia nou mi se pare prohibitiv.

Ma gandeam la un generator 48V (desi n-am vazut) sau unul normal (230) + transformator .

Exceptand struto-camila rezultata... e tehnic vreo problema ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 Utilajul respectiv e fix?Dacă e mobil e problemă cu cablul alimentare,încurcă.

 Utilajul bănui că are motor.E o problemă şi cu sursa în comutaţie.Trebuie să suporte motoare...

 S-ar putea ca cea mai bună soluţie sâ fie cea sugerată de Usilitel.Acumulatorii admit şi suprasarcini de curent.

Link spre comentariu

SI eu tot la sursa de server ma gandisem initial insa e o problema, motorul este o sarcina cu caracter preponderent reactiv/inductiv, ceea ce presupune ca alimentarea sa poata oferi varfuri foarte mari de curent, ma indoiesc ca protectia cu stop a sursei de server o sa permita o astfel de asociere.

Orice sursa in comutatie folosita va trebui sa aiba o limitare de curent pe post de protectie ( adica sa fie stabilizate la tensiune insa sa fie capabile de curent constant ).

Mai simple sunt variantele cu traf de retea insa si aici trebuiesc diode foarte solide. 

 

PS: Si mie mi se pare totusi o problema sa tot tragi un fir de alimentare dupa tine, mare minune sa nu te incurce.

Orice sursa de alimentare s-a implementa n-ar fi ieftina, de aia mi se pare totusi mult mai indicat revenirea la acumulatori, cu toate ca cei de camion de care s-a pomenit nu sunt tocmai indicati pentru ca nu sunt pentru aplicatia potrivita, trebuiesc acumulatori deep cycle.

Link spre comentariu

Absolut toate utilajele cumparate sunt in regim hobby si nu prea sunt sanse sa 'produca' in curand :) (raportat la job-ul meu curent, poate nicioadata)

Nu ma gandeam sa trag cablul dupa mine ci chiar sa-i iau un generator (pe benzina) de 2-3kw dar am inteles ideea si clar nu merita agitatia.

Multumesc pentru raspunsuri !

Link spre comentariu

Sa iei generator electric cu care sa alimentezi apoi motorul electric????   :rade:

 

Adica energia sa mearga: benzina -> miscare -> electricitate -> miscare... nu-i asa?

 

Ce are varianta scurta: benzina -> miscare?

La fiecare din sagetile de mai sus ai randament semnificativ subunitar.

 

Deci logica elementara recomanda ultima solutie, adica sa pui un motor termic direct cuplat la mecanica respectiva... chiar daca asta va impune fie reductie, fie cutie de viteze.

Link spre comentariu

Este treaba fiecaruia cat de inteligent procedeaza...

 

Eu am vazut in practica cum cineva incarca solar un power-bank pentru ca apoi de acolo sa incarce telefonul ... funny.

 

Diesel-electric este o struto-camila inventata pentru cei care fac calea ferata dar nu o si electrifica - atunci devine singura solutie posibila, pentru ca varianta pur mecanica (cu o sigura transformare energetica) ar fi prea dificil de realizat incat sa produca si sa moduleze cuplul de pornire necesar.

Deci ca sa te lamuresc pe tine, este solutia de minima rezistenta si veche pentru a rezolva o problema practica, dar este principial proasta. Oricum este ceva ce apartine unei epoci demult apuse, tinand cont de ce TGVuri si MagLevuri exista actual.

Plus ca arde suc de dinozaur...

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări