iker Postat Mai 11, 2022 Partajează Postat Mai 11, 2022 Vad adesea masini care revin din tara,si mai ajung si pe la mine,motorina de acolo este foarte proasta,dar sa nu crezi ca asta de aici e diferita.Ulei Castrol,aici costa 2,50 litrul,si imi imaginez de ce,asa ca nu vad de ce ala de acolo ar fi diferit.Asta se vinde la baril,apoi se pune in bidoane mai mici. Un bidon cu eticheta Castrol,nou nout,costa 60centi daca vrei sa ,,arati" a profesionist. Oricum,nu va faceti iluzii,peste tot se vinde acelasi ,,produs de marca" la fel de prost,doar ca in alte tari,fiind asa de inculti,nu isi dau seama. Noi ca romani,ne bagam nasul peste tot,si nici prosti nu sintem,ne dam seama repede despre ce este vorba,astia de afara insa,nu stiu nici macar cum se deschide capota masinii,sau ca masina are nevoie de schimburi periodice de ulei,filtre,etc. Ca sa va faceti o ideea,si fara sa generalizam,dar sint cazuri cu miile.Astia cred ca o masina veche cu peste 200.000km trebuie sa schimbe uleiul de motor la 20.000 sau 30.000km dupa cum scrie in cartea masinii. In realitate,si spre binele masinii,dupa 50.000km maxim 100.000km eu recomand schimbul de ulei la fiecare maxim 10.000km. Mantenanta la injectoare,se face la primii 50.000km apoi la fiecare 30.000km pina se ajunge la 250.000km dupa care trebuiesc schimbate duzele (asa cred ca se numesc in ro). Se subintelege ca toate astea se aplica si in functie de ,temperatura,umezeala,praf,regim de lucru,ale fiecarei masini,si in functie de zonele (tara) in care isi face veacul respectiva masina. Eu rugina in caroseria masinii nu am fazut decit in RO,la fel pivoti rupti,amortizoare,telescoape,cauciucuri,si altele.Afara rar vad asa ceva,dar in schimb vad motoare rupte din cauza ca uita sa verifice uleiul,sau lichidul de racire.Baterii descarcate pentru ca uita sa opreasca farurile de beti sau drogati cum sint. Turbo rupt in foarte multe cazuri,poate ca din cauza temperaturii,poate din cauza fabricantului,dar in general din cauza uleiului de motor. Filtre DPF astupate complet,din doua cauze,ulei de motor peste semnul de maxim pe joja,si din cauza combustibilului de proasta calitate.In plus,astia nu stiu ca masina trebuie sa isi faca singura ,,regenerarea" filtrului,si o opresc inainte sa inceapa sau sa termine acest proces. In general vorbind,totul este relativ,si nu stiu daca exista cineva care sa aibe solutia finala,sau vreun meserias ,,absolut".Toti invatam din ce observam si testam. Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 3, 2022 Partajează Postat Iunie 3, 2022 Posibil asa sa fie. Dar acu si motoarele sunt mai cuminti, consuma mai putin, ard mai corect, daca mergi cuminte cu ele. CA altfel si puterile sunt tot mai mari pt capacitate deci de le dai... Dar si mie mi se par intervale de 30-40k exagerate. Apropo, stie vreunu daca exista o masina care si masoara PH uleiului sau ceva metode concrete de masura, nu din estimari? Caz concret, ford 1.6tdci, adica fix motoru asta, tinut cu ulei ford original, de la 80k acu propie de 200k, mers prin oras mai la economie, afara tot mai la economie, nu are depuneri atat cat se poate vedea, nu tuseste, nu consuma. Schimburi la 15k+. Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 6, 2022 Partajează Postat Iunie 6, 2022 Normal ca nu exista dar nu ma pot hazarda sa spun cine l a facut ca n ai de unde stii ce contracte s au semnat. Asa ca spui ce e scris pe bidon. Evident multi spun ca e si naspa, dar uite ca la 15k tot in oras n are nici pe naiba. Link spre comentariu
Усилитель Postat Iunie 6, 2022 Partajează Postat Iunie 6, 2022 (editat) La 03.06.2022 la 10:28, Sharky a spus: Dar si mie mi se par intervale de 30-40k exagerate. Apropo, stie vreunu daca exista o masina care si masoara PH uleiului Intervalele astea cred ca au fost facute sa se uzeze unele lucruri, sa cumperi piese.... Alte firme merg pe schimbat mai des, incaseaza manopera si bani pe ulei si filtru. Fiecare are conceptul propriu. Parerea mea este ca tre sa schimbi la max 10 mii km.Nu am avut masini cu motoare turbo, acolo uleiul se arde si mai repede. Candva dopul de iesire ulei avea un magnet pt adunarea piliturii de fier, acum nu se pune, mai bine sa *lucreze* ca smirghel... Nu mai e interesul sa tina mai mult.... Modelele noi vin la 3 ani, trebuie vandute.... Am citit un articol serios unde scriau, ca juma din ulei este ulei uzat, filtrat, reamestecat cu nou, vandut. Eu folosesc ulei moto, ( madina benzina, fara turbo) de aceasi consistenta, acela este complect nou, mai performant, trebuie sa reziste la turatii de pana la 15mii.... Am facut 30 000 km,( Bardahl sport) si arata mai bine decat Castrolu la 8000....( am avut o perioada financiara grea) Eu cred ca e bine de schimbat cat mai des, 8-10 mii. Multi uita sa schimbe filtrul de aer : atentie! La noi este praf de multe ori peste normal..... Pt un consum scazut, si o *respiratie * usoara, eu schimb la max 3000 km.... Masinile turbo, au intercooleru full de ulei, nu mai raceste ca lumea. (si denota uzura peste limita a Turbo...) merita dat jos, spalat, si luat masuri.... Nu stiu daca are asa mare importanta PH ul... Stiu ca in timp uleiul devine mai acid, dar nu cred sa fie de asa mare importanta pt bloc si chiulasa, piese. Schimbatul la timp, combate acidificarea. 8-10 mii km, 1.5 ani. Editat Iunie 6, 2022 de Усилитель Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 6, 2022 Partajează Postat Iunie 6, 2022 Nu stiu. 15k pe ford si uite ca e ok motoru nu consuma oloi. Filtru de aer ce sa aiba? La mertzan la 4 ani l am facut. N am avut cadere de presiune pe el. Pilitura se fier de la ce? Mai nou blocurile sunt din aliaj. Restu nu are ce aduna magnetu. Eu cred ca prea e bataia de cap si exagerari. Link spre comentariu
Усилитель Postat Iunie 6, 2022 Partajează Postat Iunie 6, 2022 Acum 25 minute, Sharky a spus: Mai nou blocurile sunt din aliaj. Arborele cotit principal e Fer.... Cel de distributie la supape la fel...segmentii freaca de interiorul cilindrului, fonta, Toata frecarea face pilitura... Care circula, roata, roata, si smirgheluieste. Un filtru de aer nu e scump, motorul respira mai usor, mai ales la benzina si fara turbo.... Cei cu turbodiesel nu prea baga de seama.... Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 7, 2022 Partajează Postat Iunie 7, 2022 Eu zic de blocuri de aliaj si tu spui ca segmenții freaca pe bloc si fac pilitura. Si pe blocuri de fonta nu vezi uzura la motoarele proiectate bine. De unde pilitura... Vibrochenu freaca pe cuzineti de alama...oare care cedeaza? Prea o dai in paranoia. Aer....cat timp nu masori depresiune pe el ce mai conteaza? Eu cu ultimu am facut 4 ani 50k. Cartea spune 60 sau 80 nu mai stiu. Dupa anumite teorii trebuia sa fie complet blocat. Practic nici in 6mii ture nu puteam masura depresiune. Ma refer la map cu motor oprit vs talpa si 6mii. Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 7, 2022 Partajează Postat Iunie 7, 2022 Acum 6 ore, Усилитель a spus: Care circula, roata, roata, Trece prin filtru, se mai opreste acolo. Link spre comentariu
Усилитель Postat Iunie 7, 2022 Partajează Postat Iunie 7, 2022 Acum 2 ore, daniels a spus: rece prin filtru, se mai opreste acolo. Ce este sub o anumita marime ,nu se opreste.... How often should you change a VW air filter? We recommend you replace the air filter every 12,000 miles, more frequently if you drive where the air is particularly dirty. Many customers have their air filter replaced at every third oil change. Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 7, 2022 Partajează Postat Iunie 7, 2022 (editat) Particulele care trec de filtru sunt acceptate de constructor. Surubul de golire cu magnet aduna spanurile mari care nu pot fi trase de pompa, le dai jos cand faci schimbul. Bineinteles, ca surubul nu face diferenta intre span si pilitura, asa ca aduna si din pilitura care trece pe acolo. Editat Iunie 7, 2022 de daniels Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum