lm80 Postat Noiembrie 8, 2021 Partajează Postat Noiembrie 8, 2021 Buna ziua, pentru un proiect personal ( un fel de camper /autorulota) doresc ca acumulatorul /acumulatorii suplimentari sa-i incarc si de la alternatorul vehiculului. Crentul de incarcare a acestor acumulatori suplimentari nu vreau sa treaca de 20 A. Stiu ca exista posibilitatea sa folosesc un releu care duce 50 sau 100 amperi si prin care sa conectez acumulatorii suplimentari la instalatia auto, sau exista chiar de la anumiti producatori releu special care are + 30, +15 si conexiunea catre suplimentari iar in el este un procesor care face comutarea numai daca tensiunea la + 30 ajunge la macar 13.7 ( este incarcare). Ma gandeam daca ma poate cineva ajuta cu o schema unde sa se foloseasca senzor hall pentru masurarea curentului si electonica de finete ( gen sursa in comutatie ) comandata pe baza informatiilor de la hall pentru controlul curentului . Curentul care-l am disponibil din alternator este 150 A la 14 V intradevar au de unde lua curent dar totusi nu as vrea nici sa solicit instalatia auto . Multumesc Link spre comentariu
tenzen Postat Noiembrie 14, 2021 Partajează Postat Noiembrie 14, 2021 De ce sa complicati viata mai mult decit este necesar? Un 10 mm patrati direct din siguranta de 60 de amperi plasata strategic in distributia tipului misterios de auto pe care nu il stim deocamdata,inlocuieste cu succes orice prostie de hall cu controller,acumulatorii luind ce curent doresc ei din debitul alternatorului.Eu mi-am montat un ptc auxililar si am inlocuit alternatorul de 90A cu unul de 120A,siguranta de 110A,ala consuma 60 de amperi cind e pornit,da in 2 minute aer cald cam la 20 si ceva de grade.Totusi,daca se insista,cred ca pe undeva am un modul care are iesire borna 30 constant si una reglabila in functie de incarcare,iar daca il gasesc pe unde l-oi fi aruncat prin garaj va dau un pm.Mie oricum nu-mi trebuie.Seara buna! Link spre comentariu
Cosmin Marian Postat Februarie 4, 2022 Partajează Postat Februarie 4, 2022 Bună ziua, eu vă recomand să folosiți acel releu despre care ați afirmat că cuplează acumulatorul auxiliar doar când tensiunea ajunge pe cel principal la 13,7 volți, mai precis când nivelul tensiunii spe cificate (13,7volti) este timp de minimum 10secunde menținut doar atunci controrelul acestui releu comandă și conectarea în circuit a acumulatorului auxiliar, deasemenea în caz că acumulatorul principal se descărca iar motorul nu mai pornește pri apăsarea unui buton tot acest controrel comandă releul acesta conectand ambele acumulatoare în paralel ceeace facilitează pornirea, toate cele bune cu respect Cosmin. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum