Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme gpl - cazan premium


Sharky

Postări Recomandate

Salutare dragi colegi,

 

Cazanu meu a decis sa imi dea de lucru.

Fix pe criza asta de combustibil nu mai vrea sa mearga pe gpl. Da in nas, se scutura ca un cal naravas in sarcina. Daca ii dau usor cu pedala merge ok, dar cum vine un dea doar pe benzina.

 

Am trecut pe benzina pe rand injectoare, am identificat cilindru 2 cu buba. Daca cilindru 2 merge pe benzina si restul pe gaz masina merge perfect. Am crescut amestecul cu 10 sau -10 procente tot perfect merge. Deci nu e treaba de reglaj.

 

Cilindru 2 nu vrea.

Am curatat injector, l am inlocuit cu nou. Am verificat furtunurile sa nu fie infundate. Nici vorba. Duza din galerie e ok. La cat e de mare gres sa se infunde.

 

Ce drac sa mai incerc?

 

Simptomele concrete sunt ca intre 1600 si 2200 ture de apas pedala un pic mai tare decat nivelul "mangaiat" da masina in nas, se scutura si simt cum se partzaie.

Cum trec pe benzina merge perfect indiferent de regim. Fie ca trec tot motorul sau din tester doar cilindrul ala.

 

La bujii nu m am uitat inca dar acu 2 ani/35k erau noi. Din alt cilindru scosesem una care printr o eroare a mers 150k. Iar atunci motorul mergea brici!

 

Ce i drept posibil ca vrea sa ma invete cu mersul incet, ca de cand merg asa scot consumuri record de 7 la suta, merg frumos, cumpatat...ma pregateste de criza.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 65
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    32

  • sesebe

    10

  • Ujio

    7

  • merck

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

 de ce nu verificati compresia?Se intimpla sa mearga mai bine pe benzina,sau cel putin,asa pare...Mai zilele trecute,4 cilindri,unul 6,altul 7,alti doi 11,odata pornita merge ceas,pe benzina...Asta daca reuseti sa pornesti.Motor 1,6,proprietar care priveste in gol,buimac,neinteleging cum merge totusi,rotund.Daca ar trece pe gaz,adio,viata e pustiu...Acum,depinde si ce masina e,unele au un narav cu cilindrul 2 misfire...

Link spre comentariu

Atunci pe benzina de ce merge perfect? Am dat si o proba pe benzina suta in 8.8s cu manuala si masina de 1750kg cu mine in ea.

De n-avea compresie nu mergea asa. Si gazu merge bine, doar sa nu bag gaz pe cilindru 2. O sa verific cablaju. Sa nu fie vreo lipitura rece si sa deschida prost injectoru.

 

Cat timp nu ii dai pedala tare, doar mangai merge ok.

Link spre comentariu

Am desfacut calculatorul de gaz. Nu am gasit urme de apa, conzi umflati sau alte dubiosenii in el.

Optic totul arata bine.

 

Din ce imi aduc aminte toate inadirile la instalatie au fost lipite cu cositor. 

Ieri am dat o tura, cat a fost rece a mers bine dar o data incalzit nu a mai mers ok. Tot cilindru 2 e de vina nu vrea pe gaz.

 

Mai studiez desi nu prea stiu ce.

 

Link spre comentariu

Dacă tot ai desfăcut calculatorul, uită-te foarte atent la lipituri, în special la conector. Am văzut multe cazuri cu lipituri crăpate acolo. Eu folosesc o lupă foarte puternica sau microscopul. 

Link spre comentariu

Salutare 

Parca injectoarele functioneaza cate doua in acelasi timp.

Daca da ,inverseaza-le intre ele si vezi ce zice.

Eu zic ca este o supapa,chiar daca merge pe benzina bine

Probabil ca in scurt timp va face ""figuri"'si pe benzina

Link spre comentariu

Nu functioneaza in acelasi timp.

Eu doar am anulat cilindrul ala din softul instalatiei asa incat sa nu mai redirectioneze comanda la gaz, sa mearga pe benzina, asa cum primeste de la masina comanda.

Partea proasta e ca setarea nu se mentine dupa repornirea motorului.

Singura metoda sa circul pe gaz sau sa fiu atent sa nu calc mult pedala ca incepe sa dea rateuri. Ce-i drept o data am mers 5km in 5 pistoane numai de-a dracu. Merge chiar decent. Dupa cateva rateuri ECU nu mai injecteaza pe cilindrul detectat cu probleme.

 

Pe benzina merge fara probleme sau cu injectorul anulat. Am facut peste 200km, nu comenteaza.

 

O sa mai desfac calculatorul cu alta ocazie si ma mai uit la lipituri.

Dar simt clar ca injectorul primeste comanda, tin mana pe el si simt cum bate. Iar cum curentul de aclansare e mare si de mentinere e mic, nu pare sa fie problema de lipitura.

Acu cine stie, mai vedem, cum imi fac timp il mai desfac.

 

Link spre comentariu

Nu credeam ca e important. Mercedes e240, 211, v6, motor m112, 2.6L gpl tomasseto ac stag 300 premium injectoare hana gold, nu mai stiu ce duze am in ele exact, dar sunt bine reglate.

Vapozizator antarctic de 250kW parca, presiunea tot aia o am identica cu cea la care am facut calibrarea. Filtre proaspat schimbate, daca stau sa ma gandesc bine problema a aparut la scurt timp dupa schimbare, dar poate e doar coincidenta.

La toate ITP-urile, inclusiv omologarea la RAR gazele au iesit perfect.

 

Sondele de dupa catalizator au 90k, masina nu raporteaza vreo eroare de amestec, scapari de vacuum nu am.

 

Curios ca la rece parca nu face figuri asa mari. Am incercat sa schimb multiplicatorul general in sus sau in jos, dand +5% sau chair +10% si apoi cu minus, din corectia de temperatura. Si...nici un rezultat, pur si simplu cilindru 2 nu vrea sa mearga pe gaz. O sa incerc sa ma prind daca e prea sarac sau prea bogat amestecul.

Presiunea la iesirea din vaporizator nu variaza excesiv, gen 1.16 la relant si la regim termic, 0.95 in sarcina maxima.

 

Defectul a aparut din senin acu vreo 3 saptamani, circulam si eu normal, urcam un deal cand a inceput sa se scuture.

 

A mai aparut acu 2 ani, am curatat un injector care l-am identificat ca si defect, s-a manifestat iar dupa 3mii de km si de atunci merge bine.

Acu e alt injector de pe cilindrul 2. INlocuit cu nou si tot prost merge. Deci s-ar putea sa fie alta hiba.

 

Mi-am cam pierdut rabdarea deocamdata, ma bucur ca merge si asa si aia e, poate se rezolva problema din senin. Para malaiata...

Deocamdata sa termin alte chestii ce am de facut si sincer mai interesant si mai curios sunt de cum voi scurta si indoi spirele arcurilor descrise in celalalt subiect.

 

 

 

 

Link spre comentariu

Cat e rece merge ceas. Ori ca timpii de injectie sunt mai mari (ceruti de calculator auto pe toti cilindrii) ori ceva se dilata/contracta la cald. Osa opresc imediat  cum face figuri de la rece sa evaluez temepraturile sub capota, in cel mai rau caz scot ecu gaz afara in punga.

 

Asta de nu cumva se incalzeste intern...dar urme nu are.

 

LAter edit: Si azi, mers 5km, am fortat-o in fel si chip, doar dupa ce s-a incalzit nu mai mergea cil 2.

 

Voi schimba bujiile pe C2 si bobinele intre ele sa vad ce se intampla. Desi alea nu ar fi afectate de cald/rece, acu la 60lei 2 bujii n-am ce pierde, chair daca nu se intampla nimic. MAcar vad ce culoare au cele vechi.

Link spre comentariu

Ca experiment am crescut timpii de injectie pe injectoarele de pe bancul cu cilindru 2.

 

Bancurile sunt deservite de cate o sonda lambda, una pt cilindri din stanga, alta pt dreapta, reglaj separat pt fiecare jumatate de motor.

 

Bun. Am incercat sa saracesc amestecul, merge mai prost.

Am imbogatit numai pt cilindrul 2 pana la valori aberante gen + 25 la suta. Nimic.

Totusi parca cu +10 la suta pe tot bancul cu cilindru 2 ( adica c1 2 si 3) parca merge o idee mai bine.

 

Am luat 2 bujii noi pt c2 urmeaza sa le pun. Apoi daca tot nu vrea inversez bobinele de pe 2 pe 1.

 

 

Link spre comentariu

Am recitit topicul....

Am inteles ca ai osciloscop. 

Pune osciloscopul sa monitorizeze semnalul de la sondele lamda, un canal o sonda si un canal cealalta sonda. Motor V6, asta inseamna ca ai aprinderi alternativ de pe o parte cu cealalta la motor? Ar trebui sa vezi semnal ~ sinusoidal defazat intre cele doua sonde. Fa o poza cind motorul merge bine si o poza cind da rateu (eventual mai multe poze cind da rateu cu setari diferite la amestec). Ar fi interesante pozele de pus si pe forum (nu prea exista pe net asa poze) dar chiar si fara asta cred ca ai sa tragi concluzii importante despre problema.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Da, are softu osciloscop si e legat demult la lambda.

Pe benzina arata niste "sinusoide" (mai patratoase) frumoase in antifaza stanga cu dreapta.

PE gaz niciodata nu a aratat frumos. Nu mai alterneaza la fiecare aprindere, ramane gen 3 aprinderi sus, apoi una sau doua jos, apoi invers.

DAr la ITP tot timpul au iesit gazele si la RAR la omologare si la ITP normal.

 

Faza e ca deobicei de dau +10% pe o ramura sau pe toata masina masina se prinde destul de repede si se readapteaza.

Sistemul e in bucla inchisa, tot timpul.

 

Aici clar nu e problema de reglaj daca fix C2 il anulez si merge perfect.

Ziceam si eu ca uite ca paradoxal e o imbunatatire. Probabil tot de la amestec sa fie.

Ce-i drept nu am verificat maparea injectoarelor. Cablajul e facut cu mapare 1 la 1, adica totul e legat corect.

Am patit intr-o zi ca sa ma trezesc ca am facut plinul si nivelul era indicat tot gol si cand ma uit etalonarea senzorului de nivel era resetata.

Nu stiu cum s-a intamplat ca nu pusesem calculatorul pe instalatie de luni bune.

 

Ramane sa imi fac timp sa mai schimb una alta. Deocamdata mi-a pierit cheful si ma ocup cu altele non auto. Bine ca daca ma duc batraneste merge ok.

Link spre comentariu

Trebuie sa fie relativ sinusoidal și alternant similar cu situația pe benzina. Altfel este cel puțin ciudat. Lipsesc alternate sau sint pe cealaltă parte? Eu zic ca de aici trebuie sa pornești. Ai bobine individuale, 2 buc S-D sau una singura. Eu as zice sa schimbi între ele bobinele dacă se poate și bineînțeles bujiile măcar între ele și verificat distanta dacă nu-s mulți-pol. 

Link spre comentariu

Am verificat maparea, am sters-o si am pus-o de mana 1:1.

Sinusoidal alternat doar pe benzina, pe gaz n-a fost niciodata de cand l-am pus. Cred ca are legatura cu faptul ca de la injector la duza din galerie gazul merge prin furtun. Sonda 2 e constanta in general la 0.7V deci gazele sunt ok la final.

 

Cat timp la ITP ies gazele si motorul merge brici pe mine nu ma deranjeaza.

Sondele lambda sunt ale masinii din fabrica, cele de dupa catalizator erau noi acu 85k aproape.

S-a intamplat sa patesc sa imi dea eroare ca sonda 1 e obosita, corectia a atins valoarea maxima. DAR din moment ce pe benzina merge bine nu ma agit inca. LA vara am in plan sa le schimb. Deocamdata mergea bine motorul. Dar eu cred ca aceasta eroare poate fi cauzata si de gaz.

PAteam ocazional la relanti dintr-o data sa se inece pt un sfert de secunda, apoi tureze la 1000ture si sa revina. Se intampla rar.

Inafara de asta din 2016 incoace a mers parfum.

 

Urmeaza, am scris, bujii noi pe C2 si apoi inversez bobina C2 cu bobina C1 sa vad daca se muta defectul.

Dar din moment ce pe benzina merge ceas ma indoiesc ca e treaba de aprindere sau sonda lambda.

Altfel nu avea cum sa pun C2 pe benzina si restu pe gaz si sa mearga ca un ceas elvetian.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări