Sharky Postat Noiembrie 1, 2021 Partajează Postat Noiembrie 1, 2021 Salut, Ma bate gandul sa fac o ciobaneala din lipsa de piese existente pe piata. Am un arc care e prea lung si vreau sa tai spira de sus si ce ramane sa il indoit un pic cat sa se aseze corect. Deocamdata am un arc pe masina si mi-a ridicat deja masina cu 2-3cm. De il pun si pe celalalt sigur mai adauga inca 1cm, asadar am nevoie sa renunt la 2-3cm din lungimea arcului. Alta metoda de reglaj nu am. Exista arcuri sport scurte, dar sunt prea rigide. Talerul telescop e deja reglat maxim de jos. Cineva zicea sa fac la strung alt sant mai jos in telescop asa incat sa asez mai jos talerul, dar mi-e frica ca de il execut prost poate cedeaza telescopul. Asa ca tai spira si ii fac o indoitura, maxim 2 pt ca sa culce cum trebuie in suport. Distanta intre spire e cam 5cm, iar la ultima spira scade la 3cm. Am facut experimentul asta deja pe un arc de proba, merge sa il inrosesc cu flacara si apoi sa il indoi. De racit l-am racit in aer. Ar fi trebuit sa ii fac racire controlata? La racirea in aer risca sa se caleasca materialul si sa devina casant? Merge sa tin o carpa uda fix langa zona de indoire? Ca sa previna transmiterea caldurii prin spira mai departe. De mentionat ca odata montat pe telescop arcul este comprimat peste 10cm, partea indoita va fi tot timpul presata pe flansa, nu va lucra nici macar cu rotile in aer. De fac o indoitura va fi la cel putin 120 grade fata de capatul de asezare pe flansa. La ansamblul telescop-arc-flansa arcul se aseaza pe cauciuc pana la 5cm - cam 60 grade de capatul gumei, ansamblul fiind nepresat de masina. Cred ca de fac cea mai departata indoire la macar 180 grade n-are ce sa se intample. Sper. Cum arata arcul: Cum arata suportul de guma care vine in flansa. Sistemul nu e MacPherson, deci arcul nu se invarte pe rulment, sta fix. Fuzeta se invarte in pivotul superior. Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 1, 2021 Partajează Postat Noiembrie 1, 2021 (editat) Acum 19 minute, Sharky a spus: La racirea in aer risca sa se caleasca materialul si sa devina casant? Merge sa tin o carpa uda Nu, la racirea in aer zona incalzita se va inmuia, adica materialul isi va micsora elasticitatea . Va deveni casant daca il vei raci brusc in apa. Pt a evita inmuierea ar trebui sa infasori tot arcul intr-o carpa pe care sa o uzi in timpul incalzirii. Editat Noiembrie 1, 2021 de daniels Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 1, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 1, 2021 OK, atunci nu imi fac mari probleme. Zona respectiva va fi moarta. Cat am facut experimentul anterior la vreo 10cm de zona inrosita arcul era rece. Am folosit o torta cu oxigen. Nu e pericol ca acea carpa sa provoace o racire rapida fix in zona adiacenta incalzirii? Cam care e distanta sigura de la zona de indoire spre zona in care incepe sa fie activa? N-am specificat mai sus, dar nu am de gand sa indoi mult, doar asa 1-1.5cm cat sa iasa ca in poza, spira de sus. Spira inchisa de jos ramane cum e. Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 1, 2021 Partajează Postat Noiembrie 1, 2021 Carpa umeda nu provoaca soc termic ea se incalzeste si se raceste odata cu materialul, in schimb va mentine scazuta temperatura zonei. Distanta sigura e greu de estimat dar depinde de temperatura. Peste o anumita temperatura proprietatile arcului se modifica, de asta spun ca trebuie preluata tenperatura cat mai eficient. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 2, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 2, 2021 Ma gandeam ca provoaca o racire mai rapida a zonei de langa indoitura. Dar alta metoda sa evit calura sa se propage nu stiu. Oricum fierul e prost conducator, ultima data cand m-am jucat spira chiar de langa era rece de tot. Link spre comentariu
merck Postat Noiembrie 2, 2021 Partajează Postat Noiembrie 2, 2021 (editat) Iei un furtun cu diametrul interior de 4-5mm si cu un debit mic de apa rece (cred ca daca iei un bidon de 5 litri si il pui la inaltime si apa va curge in cadere libera este arhisuficient) rezolvi problema racirii. Editat Noiembrie 2, 2021 de merck Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 9, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2021 AM testat pe un arc indoit mai demult care are doar jumatate din asezare facuta destul de prost, adica e prea mult indoita, e indoita pana la orizontal, cand de fapt de fabrica are o oarecare inclinatie ramasa. Totodata nu culca cum trebuie decat pe jumatate de cat ar trebui in pozitia relaxata. Totusi presat in telescop si flansa se aseaza. Impinge un pic stramb flansa dar nu exagerat, nu poti sa zic ca e diferenta fata de un telescop care l-am dat jos. Asa ca treaba nu e prea pretentioasa din ce vad. Ii fac o indoitura sa fie la mai bine de 90 grade de zona in care incepe sa culce arcul, asta ca sa fiu sigur ca indoitura sa nu fie solicitata. Nu cred ca are ce sa se intample rau. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 10, 2021 Partajează Postat Noiembrie 10, 2021 Problema nu este numai de geometrie, ci si de tratament termic. Problema arcurilor nu e asa de simpla. La o fabrica la care am lucrat, pe vremurile comuniste se faceau arcuri pentru Dacia 1300 (in regim de fuseraie, evident). Otelul era cel corect, forma iesea corecta, dar cedau in cateva luni. Nu iesea tratamentul de nici o culoare, desi era, totusi, o fabrica si avea si cuptoare de tratament in care se puteau face caliri/ reveniri, inclusiv austenitizari si caliri de punere in solutie. Adica tratamente destul de complexe. Recent (adica acum vreo 6-7 ani), cand lucram la o firma de inspectii destul de multinationala, o firma din Sibiu ne-a cerut consultanta la fabricatia de arcuri foaie pentru vehicule utilitare mici. Aveau o problema. Se rupeau in zona urechii dupa o perioada destul de scurta. Din pacate n-am putut sa gasim un specialist in asa ceva. Si am cautat, afacerea era destul de banoasa. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 10, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 10, 2021 Eu am de gand sa indoi in zona asezata pe taler. Deci nu in zona activa. Chiar si demontat de pe masina, ansamblul telescop-arc e sub tensiune mare, spira din pacat e presata pe flansa in permanenta. Acu sa speram ca rezista. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 23, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2021 Am indoit la 180 grade fata de capat si chiar langa capat. Pt referinta langa e un arc original. E drept ca arcul de proba a iesit bine fiind mai subtire 12.4mm, cel care vreau sa il indoi e de 13mm. Va urma. Ca procedeu l-am presat pe pozitie si l-am incalzit pana s-a lasat. L-am facut rosu inchis intr-o zona de 2cm. Deja la 3cm distanta puteam tine mana pt scurt timp deci nu cred ca am afectat mare lucru. Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 23, 2021 Partajează Postat Noiembrie 23, 2021 Adica la 5 cm aveai o temperatura in jur de 60*C. Daca temperatura maxima de lucru a arcului e de 180*C, atunci ar fi bine ca zona care a avut acea temperatura sa fie pe reazem adica sa nu lucreze. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 24, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2021 Da, e sprijit. S ar putea sa nu mai fac nimic. Am gasit niste arcuri care cred ca vor fi ce trebuie. Oricum experimentul a fost interesant. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 27, 2021 Autor Partajează Postat Noiembrie 27, 2021 Am montat un arc, se aseaza bine, flansa amortizorului culca bine. Spira sta normal, nu da semne ca s-ar stramba anormal. Ar fi si aiurea ca partea indoita e asezata. Partea proasta e ca nu am gandit-o bine la geometrie. Diametrul infasurarii pe o spira inclinata e mai mare ca la o spira plata. Practic spira nu se mai aseaza in canalul de cauciuc, iese un pic pe margine. In poza e zona de abatere maxima, practic jumate de spira sta cam asa. Asadar ar trebui cumva sa si incovoi mai tare spira indoita, ca a ii scad diametrul de infasurare, dar asta e ca imposibil. Dar nu il pun pe masina, astept sa vina alte arcuri. Astea au ramas asa de experiment. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 2, 2021 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2021 Nu m-am putut abtine si le-am pus asa pe masina. zona incalzita si 5cm in jurul ei sunt perfect apasate pe suport indifernt de cum stau rotile, in aer sau pe jos. Zona care lucreaza e cel putin la 10cm distanta fata de indoitura, deci nu se pune problema incalzirii si decalirii. Merge ok, nu simt diferente. Am facut un drum de vreo 500km, cand vedeam o denivelare mai mare dar rotunjita de-a dracului dadeam peste ea. Am roti pe 16 acu, nu ma tem. Garda la sol nu a scazut din momentul montarii, deci arcul nu s-a inmuiat. Deocamdata ori s-au incurcat coletele, dar arcurile noi care teoretic sunt scurtate nu au ajuns inca. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum