merck Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 Pai nu te astepta la un BMW din seria E sa faca ce face unul din seria G . Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 (editat) Acum 4 ore, Sharky a spus: La viteze mari se duc repede, in oras tin mult Esti sigur ca in oras tin mai mult? Gandeste-te cate franari, cate accelerari si cate viraje faci in oras si cate faci la drum lung. Eu am vazut zeci de anvelope cu 90-100k de km facuti la drum lung...iar in oras la 50-60k erau terminate. Editat Octombrie 20, 2021 de mac01 Link spre comentariu
ratza Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 @merck, confunzi cazanele între ele. Daimler are litere la serii, BMW are numere. Nici ABS, nici ESP nu fac minuni, dar lumea se bazează pe ele de parcă ar eluda legile fizicii. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 (editat) @ratza ti s-a intamplat vreodata cand accelerezi pe timp de ploaie sa piarda aderenta rotile din spate pentru 1-2 secunde? Daca da, s-a miscat masina de cur in stanga sau in dreapta, sau traiectoria a ramas aceeasi? As mai fi curios de comportamentul unei electrice sau hybrid plug-in cu tractiune pe spate pe timp de iarna in frana de motor. Acum 26 minute, ratza a spus: @merck, confunzi cazanele între ele. Daimler are litere la serii, BMW are numere. Da, trebuia sa scriu cred generatii nu serii desi la generatia E sunt mai multe subgeneratii sau tot generatii desi incep tot cu E (ma refer la E21, E30, E36, E46, E90, F30, G20). Nu stiu cum sa le cataloghez. Editat Octombrie 20, 2021 de merck Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 Eu am testat de curiozitate cazul abs gheata stanga, dreapta uscat, frana maxim. Mare lucru nu s a intamplat, a tras usor de volan dar a oprit bine. Si am testat de mai multe ori. Iar asta e un caz in care merita sa pui frana si sa te bazezi pe masina. Fara abs strangi din dinti, pui frana cu tzaraita si speri sa reusesti sa incetinesti. Trebuie sa folosesti si tehnologia in folosult tau cand merita. Esp nu am avut ocazia sa il testez cu adevarat. Hai sa zicem ca am testat la adevarata valoare controlul tractiunii gen pedala acc maxim si mergeam pe gheata fara probleme pt ca masina taia gazul in locul meu. La audi iti ia curba "din frana de mana" folosind franele spate cand e sa fortezi virajele. Asta ca sofer n ai cum sa faci. Evident se recomanda sa iei mai usor curbele, dar sa presupunem ca ti a sarit ceva in fata. Am mai testat la mine frana de motor la 80 cu v2 in curba fortata la maxim, ti o scoate esp ul in caz ca ridici de tot pedala si fuge spatele. Asta pe circuit camber mare fata, poveste lunga. Alte cazuri n am intalnit, iar un condus preventiv, cu margine de siguranta, te fereste de ele. Link spre comentariu
ratza Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 Acum 2 ore, merck a spus: @ratza ti s-a intamplat vreodata cand accelerezi pe timp de ploaie sa piarda aderenta rotile din spate pentru 1-2 secunde? Daca da, s-a miscat masina de cur in stanga sau in dreapta, sau traiectoria a ramas aceeasi? De cîteva ori, dar comportamentul depinde enorm de modul în care abordez virajul. Tendința e de subvirare la Merc, dacă nu bruschez un pic ca să mut centrul de greutate sau nu insist cu accelerația, nu prea pleacă de pe trasă. Ca să intru în derapaj am două posibilități: scadianavian flick sau left foot braking în viraj și urmat imediat de talpă. Prima e greu de controlat, a doua merge fluierînd. Toate cu ESP off, desigur. Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Octombrie 20, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2021 (editat) Oameni buni, eu n-am luat masina sa fac raliu cu ea, in timpul scolii de soferi, am evitat 2 accidente (evident nu ar fi fost vina mea), de a ramas instructorul masca, mi-a zis, Claule, ai reflexe tata, nu gluma. Primul, a zbughit unul din parcare taindu-mi fata pe diagonala, aveam cam 38 la ora, am frinat instant, m-am oprit la 30cm de el (vizual), altfel ii faceam laterala stinga spate, terci, iar altul, pe trafic greu, venind inspre 13 Sept de la Electromagnetica, in fata pe banda 2, o raba de 16 tone, oprise sa faca stinga, cu semnal dat (avea voie e o zona cu linie intrerupta), eu eram pe banda 1 cu circa 40-42 la ora, iar o femeie de pe sensul opus a facut stinga, prin fata basculantei oprita si mi-a aparut in fata la 2-3 metri. Nu stiu ce reflex am avut dar am frinat la citiva centimetri de portiera stinga pasager. Cristi (instructorul) a zis, "sa-mi bag p..., nici n-am apucat sa ating pedalele sa frinez si tu erai deja oprit. Eu o faceam pilaf pe asta"... Culmea este ca venea si un tramvai, exact in clipa in care, daca aveam 50 la ora sau mai mult (cum merg oamenii in general) si as fi lovit-o, o aruncam pe linia de tramvai. A facut stinga fara sa se asigure corect, nici la mine (ma masca raba de 16 tone) si nici la tramvai, urma sa treaca perpendicular peste linia de tramvai. A iesit din masina, bulversata si tremurind... Eu am ramas pe loc, pina s-a urcat inapoi la volan si a plecat. Treaba este ca in niciunul dintre cazuri nu m-am speriat tare, iar in idee, reflexul meu de frinare (calcat simultan frina si ambreiaj) a fost bine sub o secunda de la aparitia in fata mea a masinilor respective. In general conduc prudent si atent, pina acum am evitat 2 accidente usoare de cind am permisul, ba chiar 3, daca se pune ca un bou a schimbat directia de mers la plecarea de la semafor, fara sa semnalizeze si m-am trezit cu el in fata. Voia sa faca dreapta de pe banda 2, noroc ca am frinat, intrarea "pe dreapta" este la citiva metri de semafor (piata Domenii), a virat brusc dreapta si iar dreapta, daca era pieton pe trecerea de acolo, il lua... Eu plec calm de la semafor, dar nu chiar ca melcul, si in general ma uit in oglinzi inainte sa ridic piciorul de pe frina. Ca idee, si pentru vara ramin pe jante de 15, o sa caut ceva mai aratoase, evident noi, evident originale Toyota. Acum parca as merge tot pe Bridgestone si pentru vara, evident nu iau acum, iau la primavara, dar ca idee... Astept recomandari pentru gume de vara. Editat Octombrie 20, 2021 de DjLeco2021 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 20, 2021 Partajează Postat Octombrie 20, 2021 Nu inteleg, cele din poza nu sunt cele de vara care le ai deja? LE pui pe alea ca-s bune dupa mine. Daca esti multumit de comportament si lipsa zgomot, mergi pe acelasi model ca macar e la sigur. Nu zic ca bridgestone ar fi rele, ne vor spune altii, sau tu dupa ce le incerci. Mai, din pacate traim in Romania si pe viitor vei evita alte accidente de genul. Ce drac sa mai zici...Vei constata cat de tampiti sunt ceilalti din trafic...Probabil ai constatat pana acum, dar din scaunul soferi parca mai multi ... Mac, ce sa zic, si eu si fratemeu avem michelin primacy 3, ale mele sunt 2mm respectiv 3.5mm dupa doar 45k, la fratemeu inca mai au 4.5mm dupa 60. Eu cand ma duc inafara orasului ma duc repede. Viteza si caldura le mananca. Cand l-am intrebat pe Ratza imi spunea ca el are deja 60k pe gume, aceeasi dimensiune. PAi eu de rulez atat ajung la sarme. Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Octombrie 20, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2021 Cele din poza, sint ale masinii cu care a venit. Daca iau jante noi, separat pentru vara, ii pun si gume noi, evident de vara. Asftel masina va avea 2 seturi complete, separate si noi, vara+iarna. Pe astea de vara din poza, le dau unui amic mai nevoias, daca ziceti ce "mai merg". Practic de aia intrebam, sa nu ma injure omul ca-i dau ciurucuri... Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 Nu's bre ciurucuri, stai calm. Alea de pe spate mai tin 20.000km sigur. Ciurucuri sunt pneuri Linglong, Sunny si alte chinezarii care sunt din plastic! Citisem undeva ca unul cu un bmw se plangea ca dupa ce s-au uzat 2 mm aluneca cu ele de numa numa si banuia ca in grosime nu toata banda de rulare este din cauciuc sintetic ci au bagat plastic. Link spre comentariu
ratza Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 Acum 12 ore, Sharky a spus: Cand l-am intrebat pe Ratza imi spunea ca el are deja 60k pe gume, aceeasi dimensiune. PAi eu de rulez atat ajung la sarme. La Nexen era valabil asta, mai am de văzut la Hankook. Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 Acum 38 minute, merck a spus: si banuia ca in grosime nu toata banda de rulare este din cauciuc sintetic ci au bagat plastic. Banuia bine. Multi productori au recurs la varianta asta in ultima vreme....chiar pe unele anvelope scrie treaba asta. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 Sper sa nu se spurce cu aceasta golaneala si marcile premium! Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 (editat) Dunlop bluresponse de vara....cumparate de noi in 2016. Montate pe jante si pastrate pe timpul iernii la subsol cu tot cu jante. Omul avea doua randuri de roti. In 2019 nu mai puteau fi folosite...prezentau pe talon crapaturi adanci lungi de 10-20cm....iar uzura lor era la jumatate. Pe anvelope scria ca au in compozitie nylon. Tin atat cat este garantia...respectiv 2 ani. Editat Octombrie 21, 2021 de mac01 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 21, 2021 Partajează Postat Octombrie 21, 2021 Eu am avut cu nylon si eu fost ok. Scrie ceva gen sidewall poliester, nylon, dar cred ca pe orice guma gasesti asta. Cand ajung la masina ma uit mai atent. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum