Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Se pot monta jante mai mari de 15?


DjLeco2021

Postări Recomandate

Tinind cont cit au costat Bridgestone Blizzak LM005 (1208 lei cu montaj gratuit), cred ca n-are sens sa iau in considerare anvelope SH.

 

Doar nu le schimb ca pe ciorapi sau chiloti, sa ma zgircesc la citeva sute de lei.

 

Asemeni jante ne OEM (garantat iau jante originale de la Toyota, chiar de costa mai mult comparativ cu aftermarket-uri).

I'm too poor to afford cheap shitty stuff.

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 121
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    24

  • DjLeco2021

    21

  • mac01

    18

  • Mircea

    14

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am scris in ce context am luat si din pacate am avut experienta mai buna cu SH decat cu gume noi.

Cum sa ma simt si eu cand gumele de 1000lei 4 bucati sunt bune si la michelin 4 bucati la 2200lei sunt toate deformate mai mult sau mai putin?

Hankook, ceva mai bine, dar si aici 2 au o mica bataie. 1800lei toate 4.

 

SH-urile sunt rotunde, inclusiv 2 de 18 care e aproape chel, celelalte n-are sens pt ca le-am luat SH dar aproape noi.

 

Plus am mai luat o guma veche de 3 ani ca sa imi inlocuiasca o guma de pe passat taiata in peretele lateral, altfel le inlocuiam pe ambele. Asa cu 150lei vs 600lei (perechea) am luat un Conti vechi de 3 ani si cu 7mm uzura.

Ala practic era nerulat.

Modelul respectiv nu mai era in fabricatie deci ca eram obligat sa trec la modelul nou pe ambele roti, nu doar pe una.

 

Asta cu SH e ca la masini, tot timpul masina care o ai tu ti se pare cea mai buna pt ca privesti subiectiv.

Dar cand vine unu sa o cumpere se uita obiectiv la ea si vede defecte, ii pute faptul ca a rulat 100k in tara, vede ca nu e prea dotata si asa mai departe.

Noi rulam in Romania, gumele SH in general vin import Germania. Are sens sa discutam pe ce drumuri au rulat si care a incasat mai multe gropi? Un SH cu profil de 6mm si vechime 2 ani sau ale tale dupa 3-4 ani ajunse la 4mm?

Ca nu cred ca va schimbati gumele tot la 2 ani, preventiv...

 

 

Repet discut doar in perspectiva unei gume SH bune, marca premium, model premium, vechime maxim 3 ani si profil minim 5mm si care o iei la pret bun. AStea sunt singurele care merita.

OBosiciuni de peste 5 ani sau carpite ajung in final sa coste mai mult decat unul nou daca e sa iei in calcul si pretul la serviciile de vulcanizare.

 

Plus mai e situatia in care stii sigur ca peste 1 an dai masina si observi ca gumele de pe puntea motoare sunt praf. Pai iei altele noi? SH unele bune si aia e, mai ales cand guma e 500lei + .

 

In cazul lui LEco treaba e clara, masina proaspat luata, obligatoriu o incalti cu gume NOI pt ca sigur pana sa o dai apuci sa le uzezi. Mai ales ca pe dimensiunea aia nu merita sa iei altceva decat nou pt ca diferenta de 600-700lei merita platita din plin.

Link spre comentariu
Acum 13 minute, Sharky a spus:

Cum sa ma simt si eu cand gumele de 1000lei 4 bucati sunt bune si la michelin 4 bucati la 2200lei sunt toate deformate mai mult sau mai putin?

Hankook, ceva mai bine, dar si aici 2 au o mica bataie. 1800lei toate 4.

Eu iti spun ca eram frustrat si injuram firma michelin! (vanzatorul din Romania ar trebuie sa faca maximul pentru client si sa trimita rebuturile la fabrica!)

 

P.S. Am scris michelin pentru ca nu merita sa scriu cu M. 

Link spre comentariu

Nu stiu care e treaba, fratemeu are fix modelul ala dar 205 55 16 nu 225 55 16 cum am avut eu pe astea de le-am tocit.

Ale lui sunt impecabile si rezistente in draci au vreo 3mm dupa 60k, preponderent oras.

Ale mele cu masina mai grea si multa viteza extra urban sunt la limita legala dupa 40k.

Dar deformate au fost aproape de la inceputuri asa ca ce sa mai zici. Bine ca nu ma scuturau pe mine ca sofer.

 

De asta spun la SH ai garantia ca ti le ia inapoi si mari sanse sa ramana rotunde pt ca sunt deja probate de altu inaintea ta.

Bine, eu tot noi imi iau, se pare ca nu ma invat minte. :)) Ce am luat pe 18 a fost ca sa ma dau pe circuit, apoi am renuntat sa tin 18 pe masina ca nu e practic.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Sharky a spus:

Ca nu cred ca va schimbati gumele tot la 2 ani, preventiv...

 

Eu da, că circul și pe coclauri. Dacă nu circulam și pe autostradă puneam altceva și mă țineau mai mult. 

Link spre comentariu

Pt mine cele mai bune jante sunt cele din tabla. Cu cele din aliaj daca prinzi o bordura sare bucata di ele.

La cauciucuri nu am pretentii atata timp cat nu merg la limita. Le simt totusi pe cele uzate cand e apa mai multa pe asfalt.

Link spre comentariu

Aia asa e, si eu le duc dorul jantelor de 16, balon mare, ca la Leco pe 15.

Cu alea faceam ce vroiam ca nu aveam cum sa le frec de bordura. 225 pe 7.5, balon generos si pe lateral.

 

Acu am 8.5" janta si guma de 245 sunt mult mai atent. Noroc ca nu parchez des prin oras.

Link spre comentariu

Stati sa ne intelegem, (sau am inteles eu gresit cind ai spus "proaspoat luata"), masina mea nu e noua. Am luat-o la 90000km.

Sau te-ai referit  "proaspat" , ca achizitie"?  :)

Astea sint gumele ei originale (de fabrica) cu care am luat-o, Michelin, DOT2016 saptamina 46.

Apropos, cum se prezinta situatia lor, cam cit ar mai merge "rulate"?

Cit ar fi "carnea", oficial, la unele noi?

Intreb, ca sa-mi dau seama cit de uzate sint astea.

 

Pozele sint facute de cineva, nu am acel aparat de masurat.

 

Pe rind, primele doua 2, FATA:

 

1.jpg
2.jpg

 

Urmatoarele 2, SPATE:

 

3.jpg
4.jpg
 

Apropos, ce inseamna "deformate", desi discutam de gume noi noute, cum se manifesta, adica cum iti dai seama de asa ceva?

 

Multu!

 

 

 

 

Editat de DjLeco2021
Link spre comentariu

Eu le schimb cînd încep să piardă aderenţa, în general pe la 3mm deja fac figuri pe udeală. Pe cele de iarnă nu le las sub 4; cînd ajung acolo le las montate încă 2-3 luni şi le extermin pe asfalt uscat.

 

EDIT: Depinde de stilul de mers, dar ale tale mai duc încă 10.000 dacă le pui pe alea mai bune pe faţă. Teoria spune că cele mai aderente trebuie lăsate pe spate, eu prefer invers.

Link spre comentariu
Acum 22 minute, DjLeco2021 a spus:

Cit ar fi "carnea", oficial, la unele noi?

Intreb, ca sa-mi dau seama cit de uzate sint astea.

Anvelopele de vara au martori de uzura pe canale. Cand ai ajuns la acei martori (adica anvelopele mai au 1,6mm carne) legislatia te obliga sa le schimbi.  Anvelopele de iarna au doua tipuri de martori: pentru iarna (in jur de 5mm si cand ajungi cu uzura la acei martori e bine sa nu mai rulezi iarna cu acele anvelope) si martori de uzura ca anvelopele de vara cand legal esti obligat sa le schimbi. 

Anvelopele noi la dimensiunea ta (in functie de fabricant) au in jur de 8 - 8,5mm (la anvelope cu dimensiuni mai mari de noi pot sa aiba doar 7mm :57). Cele de pe spate merg fara probleme, cele de pe fata din punct de vedere al legislatiei le mai poti folosi, insa in functie de ce drumuri faci si stilul tau de condus (pe timp de ploaie - ca asta este pericolul) decizi daca sa le schimbi sau nu. Daca rulezi preponderent pe autostrada si ploua cu 4mm nu prea esti safe, daca insa te foiesti prin Bucuresti, chiar si de ploua torential, poti sa le mai tii mult si bine (pana la 2mm). 

Eu personal as pune pneurile de pe spate pe fata si pe timp de ploaie, daca ies din oras, nu as forta in curbe. Daca insa tragi tare de masina in viraje pe timp ploios, lasa gumele cu mai multa carne pe spate. 

Acum 10 minute, ratza a spus:

EDIT: Depinde de stilul de mers, dar ale tale mai duc încă 10.000 dacă le pui pe alea mai bune pe faţă. Teoria spune că cele mai aderente trebuie lăsate pe spate, eu prefer invers.

Tu nu ai tractiune spate? 

Link spre comentariu

Cat te tin e in functie de cum mergi cu ele. La viteze mari se duc repede, in oras tin mult. Pe axa cu tractiunea se duc mai repede, pe axa libera tin mult.

Cum as face eu la primavara:

- cel uzat pe fata ca sa il termini de tot si dupa inca un an il inlocuiesti cu nou. Dupa cum arata 10k tine sigur, probabil si 20k oras  Pana sa ajunga la 3mm. MAsori cu sublerul, sau la ochi, te uiti la martor (1.6mm), daca are inca pe atat deasupra sunt bune. 

- cel neuzat pe spate, dar dupa inlocuirea mentionata anterior, il bagi pe asta in prima linie, la uzura ca sa te scapi de el peste inca 30k.

De aici tu stii cat circuli, dar daca nu vezi crapaturi sau alte urme o guma de 8 ani e decenta, deci pana prin 2024 ruleaza cu ele si pana te inveti cu masina numai bine le faci cunostinta cu toate gropile pe care nu apuci sa le eviti.

 

Sigur nu esti tu un inconstient care daca ploua ii dai pe autostrada cu 150. O lasi si tu moale la 90 pe banda de tiruri (atentie la santurile cu apa) si viteza o pastrezi pt vreme buna.

 

Legat de asta, ce n-am invatat in 10 ani de condus am prins anukl trecut.

Virajul la stanga pe ploaie torentiala e cel mai periculos. Se schimba inclinatia drumului dinspre dreapta spre stanga si in zona respectiva se intalnesc 2 ape (ca pe acoperis) si se formeaza un suvoi de cantitate dubla de apa.

Atentie maxima!

 

Legat de deformari treaba e cam asa, urci pe autostrada, pui la 100 si de acolo cresti incet incet viteza pana la 130-140 fiind atent la vibratii. Undeva in zona asta arcul+roata are o frecventa de rezonanta ca la difuzoare. Daca simti ca scutura, dar dupa ce ai trecut de Fs nu mai scutura e clar roata are ceva, mergi la vulcanizare.

 

Dar in cazul tau cum gumele sunt jos de pe janta iti va zice la vara omul la montaj in ce stare sunt.

Cand o invart ei pe aparatu de echilibrat se vede la ochi daca roata e rotunda sau nu. Te uiti la janta sa nu fie indoita, in special la interior, si asta se vede clar la ochi cand o invarte si la suprafata de rulare a gumei sa nu fuga stanga dreapta sau sus jos.

Totodata daca nu ai incredere in vulcanizator, daca il vezi neam de-a lui Dorel, te tragi 2m mai in spate si te uiti la roata de la distanta sa vezi de nu cumva roata nu e prinsa centrat in masina. Vei vedea ca in loc sa se invarta frumos in cerc, se invarte eliptic (iti imaginezi un vinil cu gaura descentrata cum s-ar invarti)

 

Ti-o zic eu, ca am patit sa dau si peste dorei dinastia...

 

 

Ce mai e de luat in calcul la gumele astea e uniformitatea uzurii. Daca totul e simetric atunci directia masinii e buna. Daca papa interiorul sau exteriorul ai o problema. Daca papa doar mijlocul inseamna ca ai mers cu ele prea umflate. Poti cauta pe net despre asta mai multe, dar pe scurt, uzura uniforma => no problem!

Acu sa tii cont ca gumele noi vara au calea cumva rotunjita spre margini asemanator unei roti de motocicleta, iar cele de iarna au crestele mai drepte spre margini, deci sa nu te sperii de vezi asa ceva, e normal. Cand ma refer la uzura asimetrica ma refer la ceva de genul:

inside-tire-wear.jpg

 

La 90k posibil sa mai apara probleme de genul nu neaparat de uzura dar sa fi prins omul de dinainte o bordura zdravana la viteza. Dar pe gume e adevarul.

 

 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, merck a spus:

Tu nu ai tractiune spate? 

La Mertzi? Ba da, doar că nu sînt deloc fanul subvirării. Chiar dacă pare mai intuitivă la corectat, atunci cînd frînezi, toată greutatea se mută pe roţile din faţă şi astea trebuie să asigure aderenţa indiferent de tipul tracţiunii. Ai nevoie de aderenţă şi pentru frînă, şi pentru virare. În cazurile extreme oricum iei degeaba de volan, nu mai contează dacă sub- sau supravirează. Cred că am mai scris printr-un topic pe undeva că eu conduc destul de alert şi sînt rare cazurile în care mă ia prin surprindere vreun eveniment din trafic.

 

@DjLeco2021, ai zis că eşti începător în auto. E bine că studiezi păreri, dar ca să-ţi formezi instinctele ai nevoie de experimente. Caută un loc în care să nu păţeşti nimic nici tu, nici maşina, ia lîngă tine pe cineva care ştie bine să conducă şi încearcă tot felul de chestii care ţi se vor întîmpla cîndva în trafic:
- frînare în curbă, frînare de urgenţă, violentă, frînare pe condiţii cît mai diferite de teren (2 roţi pe asfalt şi 2 pe nisip/macadam, ud pe jos, zăpadă etc);

- derapaje în caz de subvirare sau supravirare (nu ia curba, respectiv, ia prea multă curbă faţă de cît mişti de volan);

- estimează distanţa (util cînd pui frînă între două maşini, nu vrei să intri nici tu în ăla din faţă, dar nici să te trosnească vreunul din spate).

Nu-ţi trebuie viteză foarte mare, maximum 50km/h. O să vezi cum reacţionează maşina şi vei fi pregătit dacă e să întîmpini vreunul din cazuri. Cu cît mai variate condiţiile, cu atît mai bine.

Link spre comentariu

Decat aia mai bine dai banii pe un curs de condus defensiv... Nu stiu cat cere Titi Aur la Bucuresti, dar aici in Cluj nu e asa scump la Daniel Ungur.

Dar circula macar jumatate de an inainte sa iti formezi bine reflexele si reusesti sa acumulezi mai multe in timpul cursului.

 

PArerea mea ca la masinile noi cu ESP face masina toata treaba tu doar sa tii volanul in directia buna.

Poti sa faci orice tampenie, frana max in curba, gaz max in curba, se baga masina peste tine sa te scoata, tu doar sa tii volanul in directia in care vrei sa mergi. Dar evident tot preventia e mama.

Si cateodata e bine sa faci uz de sisteme, adica daca esti cu o roata pe polei si alta pe uscat ai abs/esp, da-i frana nene daca e nevoie, ca stie masina ce sa faca sa nu se invarta. Daca erai pe Dacie atunci da, usurel cu frana ca altfel te faci titirez.

 

Ce zice ratza e f util sa le stii, aia e clar, dar deja te bagi la condus stil raliu.

 

Link spre comentariu
Acum 44 minute, Sharky a spus:

PArerea mea ca la masinile noi cu ESP face masina toata treaba

Iar a mea ca face pana la o anumita limita ....cand e depasita de situatie ,ajunge in sant sau sensul opus , vezi numar mare de BMW uri praf....

Nu e bine sa ne prea incredem numai in tehnologie....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări