ratza Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 https://www.rarom.ro/?p=667 Ce ne transmit, de fapt: plăteşti în plus pentru că n-au ei chef să le treacă pe toate, ci doar pe cele cu care vine maşina. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 Eu sint patit. Masina are specificat in CIV doar 1 tip de anvelope iar cele optionale nu sint trecute desi exista pe siteul producatorului si sint mentionate in oferta initiala. Masina noua. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 Te duci la reomologare cu COC-ul de la producator si le rezolva. Pe banii tai, evident. Sau daca masina e luata din strainatate cand ii faci identificarea si reomologarea le ceri sa bage toata jantele care le are in COC. Stai linistit si masina mea nu avea initial decat o dimensiune de 16 sin cele 2 din coc. A trecut-o si pe cealalta fara discutii cand am facut indetificarea (2016 - se facea identificare la instrainare masina) la fel cum au trecut si 17, fara discutii, gen e pe capac, o baga. Cand am vrut sa treaca si 18 m-au luat cu povesti, cu COC, omologari si ca nici 17 nu ar fi fost voie, dar daca deja e trecut asa ramane si a trebuit sa rezolv altfel problema. Umblatul cu certificatele in bord e poveste care nu o inghite militianu si te lasa fara talon. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 Pai eu am primit CV-ul în romana capsat de certificatul original în engleza și în acest certificat (sau cum s-o nu-mi) sint trecute (la obs parca) și jante R17 pe lingă cele R16 cu care a venit echipata mașina. Nu-I suficient asa? Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 PAi tu stii daca e suficient sau nu pt tine. In rest te certi cu aia de la RAR, dar sper sa fie deschisi la minte. Din cate stiu ei au ceva sistem informatic in care se pot uita. Poti da un telefon pana una alta. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 (editat) Corectie: M-am uitat din nou. Foia de la producător, în engleza, este certificatul de conformitate și pe spate la CIV, la mențiuni, printre altele (filtru particle, cod poansonat pe motor și încă citeva chestii scrie și anvelope opționale 225/45 R17 91 W. O seara plăcută! Editat Octombrie 13, 2021 de sesebe Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 (editat) Foaia aia reprezinta optiunile de jante care au fost omologate de producator pentru masina ta. Omologarea aia e legata de functionarea masinii in ansamblu, nu de omologarea RAR care are cu totul alt rol. Asa cum am mai spus, numai fabricantul poate spune ce jante poti pune tu pe masina. Nicidecum tampeniile ca iti impune RAR-ul dupa ce informatii au in sistem de la modele similare. Exemplu practic: de la un an la altul, un model poate trece de la frane pe tambur la discuri. Ceea ce poate cere marirea jantei, ca sa nu frece de frane. Deci, daca modelul cu tamburi accepta si 14 sau 15, noul model de frane cere minim 15. E doar un exemplu, nu neaparat 100% verificat. Editat Octombrie 13, 2021 de Mircea Link spre comentariu
daniels Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 Cand se cere o omologare la RAR firma/inportatorul se prezinta cu un dosar. Unele firme/inportatori pot avea politici diferite functie de tara. Totul depinde de dosar. Cei de la RAR nu citesc manualele de intretinere. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2021 Partajează Postat Octombrie 13, 2021 Nu stiu concret in ce se uita, dar la mercedes e cam simplu, de intri in softul lor bagi seria si spune clar cu ce a venit masina si ce e disponibil pt ea. Si ma refer aici la epc, softul pt mercedesuri de la mama lor. Jantele tin si de echiparile estetice ale masinii si setarile suspensiei. Deobicei cand masina vine cu suspensie confort nu se complica sa puna jante mari. Daca la un cazan din 2003 se poate sigur se poate si la astea noi. Sau in coc sigur ai tot ce se poate. 225 45 17 au 2 degete de balon pana la janta. Janta mai mare nu merita din punctul ala. Si asa ai risc mare sa o spargi. Daca nu te dai agresiv, mai bine 16, presupun 205 55 16. Link spre comentariu
Liviu M Postat Octombrie 17, 2021 Partajează Postat Octombrie 17, 2021 La 13.10.2021 la 5:47, franzm a spus: În DE ar mai fi o varianta (nu stiu daca merge asa ceva în România): Producatorii jantelor În DE poți și să-ți omologhezi singur jantele. Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Octombrie 17, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 17, 2021 (editat) Sintem in Rromania. Ramin pe 15 si o sa iau un set mai aratoase, separat pentru vara. Imi place mult aderenta Bridgestone-urilor de iarna. O sa merg tot pe bridgestone si pe vara. Sau, sint deschis si la eventuale alte recomandari, siguranta este primordiala, apoi costul. Multu! Editat Octombrie 17, 2021 de DjLeco2021 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 18, 2021 Partajează Postat Octombrie 18, 2021 Esti cu audio, iei din brandurile de top cele cu zgomot cat mai redus. Michelin primacy e un exemplu bun in mod sigur sunt si altele. In general michelin sunt in top la franare pe uscat si rezistenta la uzura, dar si la cost. Recomandati pertinente doar de la cei care le testeaza cat de cat obiectiv in teste reale, nu doar impresii subiective de la volan. Spun cat de cat pt ca testele obiective in general se fac pe o singura masina care poate fi diferita fata de ce conduci tu, iar clasamentul sa difere usor la primele pozitii. (evident ca n-are cum sa se inverseze topul cu susul in jos, indiferent ce masina folosesti) Tot important e sa te iei dupa teste pt marimea ta de gume. Eticheta sa fie A la aderenta pe ud, teste bune, zgomot redus apoi din astea vezi tu care e mai ieftin. La partea de confort la guma e discutabila, in primul rand confortul ar trebui sa fie dat de telescoape si arcuri. Guma doar isi face treaba ei. Daca masina e rigida si o echipezi cu gume cu perete moale, doar strici caracteristicile dinamice. Intr-adevar va absorbi mai bine mici imperfectiuni din asfalt, dar cand e sa fie o denivelare mai mare, gen de 1cm aia tot o vei simti daca suspensia masinii e mai spre sport. Oricum de ai balon mare factorul asta de confort va fi ok cam orice ai alege, nu are rost sa tii cont de el. Mai degraba zgomot redus. Si le vei lua la vara nu acum, parerea mea, desi in contextul actual economic cine stie cate se mai intampla pana la vara. In mod normal as astepta. Exemple teste: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Sport-Auto-Summer-Tyre-Test.htm Dar mai cauta cate vrei si alegi. Important e sa fii pe dimensiune ingusta gen 185-205, balon mare minim 55 ca sa compari cu ceva similar ce ai tu. Daca mergi la reprezentanta intreba ce gume mai are masina trecute in certificat de omologare. Daca e 205 55 16 ala ar fi un compromis decent, adica sigur vei simtit o imbunatatire la directie, la franare doar la ruleta, subiectiv n-ai cum sa te prinzi ca ai franat cu 30cm mai putin. ASta daca chiar te manca. 17 SIGUR NU prea mic balonul, prea rigid, prea zgomotos, prea sensibil. Mai mult nu avem ce sa iti spunem, pt ca intocmai ca la boxe, nu exista guma perfecta si masina perfecta. Dar in general cu producatorii de top nu dai gres in teorie. In practica, e cu cantec, de aia cel mai bine te duci undeva unde ti le monteaza, te uiti la ele pe aparat sa nu aiba bataie laterala sau verticala. Totodata refuza sa cumperi orice gume cu bulina rosie. Bulina e marcajul bataii maxime. Gumele fara acel marcaj nu bat. Evident ca bataia e acceptabila, DAR de ce sa iei asa ceva? MAcar sa o dea la pret redus! De DOT presupun ca stii sa te uiti, sa nu patesti ca nasa mea ca s-a trezit ca a cumparat gume noi, DAR VECHI de 3 ani... la pret de nou bineinteles. Idem si pt janta, sa nu bata si sa nu fie sudata. Mai ales la dimensiunea aia, tare-s curios cum reusesti sa o indoi cand ai 13cm de balon... Link spre comentariu
DjLeco2021 Postat Octombrie 18, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 18, 2021 Nus' ce e aia cu "bulina rosie"... New noob in domain! Jante daca iau, iau noi, nu ma complic cu SH, ca si gume, dealtfel. Pentru mine, chestia de a cumpara jante sau (mai ales) gume SH, este ca si cum as cumpara chiloti SH... Sint prea sarac sa-mi cumpar lucruri de proasta calitate, asta este motto-ul meu pe viata Si nu, nu sint snob (cum poate ar crede unii). Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 19, 2021 Partajează Postat Octombrie 19, 2021 https://www.topgear.com.ph/features/tip-sheet/do-you-know-what-those-colored-dots-on-the-sides-of-new-tires-are-for-a2600-20181008 Legat de punctul rosu de pe lateral. Deci atentie ce iei. Cele marcate au defecte acceptabile. Daca circuli doar in oras nu e nici o diferenta, dar daca majoritatea timpului faci autostrazi la limita de sus a viteze, parca ar fi mai fain sa ai gumele perfecte asa ca sa dormi linistit noaptea, ca de simtit nu simti mare lucru ca sofer. MEntalitatea e f buna, pana te dai de meandrele concretului. Pt ca poti pati ca mine, 4 michelinuri noi, 2 din ele avea o mica bataie, unu o avea destul de mare. Cam nasol pt 4 gume care in total in 2016 au costat 2200lei. LE duci la garantie si ti se spune, pai costa sa le dai jos, costa sa le trimiti, aia ti le trimit inapoi. Dar ti le trimit peste 2 saptamani de multe ori cu justificarea : gumele nu au nimic. Povestea asta a patit-o un prieten cu alte gume Nexen. Altul cu conti a patit ca in 2mii s-au uzat la zero, ceva lot defect, si garantie acordata dupa f mult scandal. Dadeau vina ca a condus mega agresiv si de aia cand nici vorba de asa ceva ca aveam un polo vechi cu motor de 1.4 si omul era trecut de 50ani, el fiind singurul sofer. Gume "SH" avea masina mea cand am luat-o michelinuri vechi de 7 ani pe ea, uzate la limita de jos, dar erau perfect rotunde. Si fiind masina de Romania e clar ca si-a luat portia de gropi. Dar lucrul de calitate rezista, ce am luat eu se pare ca n-a fost aceeasi calitate. Desi fratele meu pe ford are acelasi model michelin primacy 3, balon mai mic si totusi la il inca sunt perfecte. Deci nici macar firma nu poti sa zici ca e naspa, e lotul in sine, daca e sa iei tzeapa. Am luat gume SH Goodyear de la un prieten care le avea de 6 luni noi, perfecte, la jumatate de pret. Am si o pereche de conti luate aproape gratis cat sa testez cum merge masina cu 18. Si astea perfecte desi erau uzate la zero. La un dealer serios de SH iei guma, o pune pe janta de nu ii rotunda nu platesti nimic iti cauta alta daca mai esti interesat. Si poti gasi vechi de 1-2 ani cu 3/4 din carne la jumatate din una noua. Iti da garantie vreo 3 sau 6 luni, de cumva face boalfe sau bate sau ceva banii sau alta. Repet, la cei seriosi. Dar si aici, doar 10% e material de calitate, majoritatea sunt fie prea vechi, fie prea uzate inca nu renteaza montarea lor, deci greu de gasit ceva decent. Dar pana la urma ce alternativa ai la banii aia? Chinezarii noi? De banii aia si merg. Ca scrie Tigar sau Ling Long, tot ieftinaciuni sunt, tot ca ieftinaciuni merg. Dar la o guma noua scumpa, premium, de nu e rotunda sa vezi acolo ce scandal iese cand refuzi plata... Si cum te simti tu sa accepti sa platesti o guma de noua cand vezi ca nu e rotunda? Sau sa vezi ca la urmatoarea vizita la vulcanizare s-a ovalizat? Iar aia dau vina pe gropi cand ai mai avut tu si alte gume inainte cu care ai rulat 50mii km si au ramas perfect rotunde desi tot pe aceleasi drumuri au umblat si ele. LA SH macar stii ca altu inainte le-a rulat, daca inca-s rotunde ai dovada calitatii. Din pacate asta e adevarul. :( Poti lua tzeapa si cu gume noi pt ca asta e situatia, nu ar trebui sa se intample, dar de nu dechizi ochi si ajungi pe mana unui smecher te face fara sa clipeasca. Bine, tot gumele noi raman cea mai buna alegere, si e clar cea mai buna in cazul tau, dar vreau sa spun ca in anumite cazuri particulare guma SH merita. Pana la urma si ce iei nou azi, peste un an se cheama ca e SH... ca ai umblat tu sa altul cu ele tot uzate se cheama. La jante as opta pt originale de toyota in general ce pune fabrica original pe masina e bun. Cele aftermarket ieftine in general sunt moi, cele bune costa. La Merc o pereche noi de 17 sunt mia de euro+, 16 nu-s mult mai ieftine gen 800. Iar daca ai fantezii cu jante din aliaj dur....$$$$$ De aia zici nah, un 16 SH de arata bine la 500-700lei cat e maxim, parca iti face cu ochiul. Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 19, 2021 Partajează Postat Octombrie 19, 2021 2 hours ago, Sharky said: ca ai umblat tu sa altul cu ele tot uzate se cheama. Da, dar e mare diferenta sa stii ca tu ai rulat si tocit numai pe autostrada sau strazi asfaltate, si alta e sa le tocesti pe drumuri de pietris concasat. Altfel te uiti la pneuri, nu?! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum