diaconuliviu Postat Martie 18, 2022 Partajează Postat Martie 18, 2022 On 3/16/2022 at 5:07 PM, spik said: Sudarea cu electrod cu invelis bazic necesita un curent mai mare decat cel cu invelis rutilic. De la patrundere pana la stabilitatea arcului. Bazicul are o si o rezistenta electrica mai mare. Asa stiam si eu din studii facute demult. Fix in anul loviturii de stat am terminat facultatea. Deci, pina aici, detinem aceleasi date si eu dar si tu..care te dai tinar dupa cum il iei pe Bumbu. Desi detii aceleasi date „de pensionar”. Numai ca..Continentalul spune altceva. On 3/16/2022 at 11:34 AM, diaconuliviu said: Am luat de acolo un pachet Omnia 46 si unul Conarc 49 Ambele 2.5 Ma frapeaza curentul Omnia Conarc 2.5 70-90 70-80 3.2 95-135 110-130 4.0 140-200 140-180 5.0 180-240 160-240 6.0 - 250-300 La 2.5 bazicul merge la curent mai mic? Mai ales la limita superioara. Din ce stiusem bazicul lucra/necesita curenti mai mari decit rutilicul. Si aici stiinta e contrazisa. Posibil invelisul ala la Conarc sa ajute la o izolare mai buna a baii cu rezultat topire si patrundere mai buna la curenti mai mici. Asta asa, ca poate se opreste flame-ul. Nu stiu de ce e nevoie atitudini de superioritate fara temei. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 18, 2022 Partajează Postat Martie 18, 2022 (editat) 2 hours ago, spik said: Aceasta este o manifestare mult dincolo de orice bun simt, tipica de "profesionist"si normala pentru dumneavoastra. Topicul este despre electrozii de sudura si nu despre defularile dumeavoastra. Rolul acestui topic este de a ajuta colegii cu informatii despre electrozi nu sa-i incurcam sa astepte "un echipament care este in faza de cercetare" ca sa va citez. Sudobrazarea este un termen folosit si cunoscut in lumea sudurii, eu il folosesc asa cum este si normal pentru un amator. https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubuntu&q=sudobrazarea Editat Martie 18, 2022 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 18, 2022 Partajează Postat Martie 18, 2022 Bineinteles ca se poate suda Aluminiu cu otel, sau in Cu, v-a explicat tot un amator de pe softpedia. Se folosesc inserturi, o parte Al cealalta parte otel, mai multe detalii aici: https://www.esabna.com/us/en/education/blog/can-i-weld-aluminum-to-steel.cfm Cupru cu Inox se suda din 1900 toamna in industria chimica, este ceva banal pentru oricine care a avut cit de cit tangente cu sudura. Raspunsul este pentru colegi Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 (editat) Concluzii dupa ce am testat electrozii Mentionez ca inca nu am definitivat invertorul v8.6 despre care exista subiect separat, asa ca inca ma chinui cu o petarda de Almaz 250. Am verificat cu clampmetrul la indicatia 250 A si arata cam 130. Asa ca am zis una peste alta "curent real = cam jumatate din indicatie" Cu electrod lipit la 80 A curentul creste pe la 90-100 dar nu scade apoi, ca atare antistick nu are. Am reglat 160 A pe aparat sa faca 80 si da-i test. 1. Omnia se aprinde parca mai usor decit ce aveam eu si curge frumos. Chiar si zgura se desprinde OK. 2. Conarc cu + la electrod insa mi-a facut o surpriza neplacuta. Parca da sa amorseze scurt si gata. Abia la 230 indicatie - deci 115-120 A se amorseaza si mentine. Dar si aici se petrece un fenomen (posibil sa fie de la petarda, nu de la electrozi, desi la supertit nu se intimpla): sudeaza o secunda, intrerupe scurt gen 0.1-0.3 secunde apoi iar porneste, iar stop, iar porneste.. Ca atare, indiferent ce scrie pe cutie Conarc necesita un curent mai mare cu mult. Cumparati ambii odata de la magazinul ala din link. Pachet alb cu scris negru infoliati si in plastic. Cei care stiu cum arata cutia pot confirma daca ce am primit e Conarc sau nu. Editat Martie 28, 2022 de diaconuliviu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 Omnia au fost proiectati sa mearga si pe trnsformatoare cu tensiune mai mica de 50Vac Daca ati luat electrozii de la Raul sint OK, e distribuitor Lincoln, pachetele albe sint pentru industrie, nimeni nu le coloreaza frmos cind se vind la palet. Aparatele cu probleme cer totdeauna curent mai mare pentru bazici, este ceva clasic mai ales la acelea care n-au nici bobina pe iesire. Daca-i puneti pe un aparat bun mergeti cu ei fara probleme la 60A si-i aprinde aproape ca pe rutilici. Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 (editat) suduratm.ro, de acolo. Sper sa finalizez invertorul 8.6 ( de fapt sa dau de cap la acele chiraituri care apar si mai crapa si cite un set de IGBT de care scriam pe subiect.. Dupa ar trebui sa fie cum spui. Mai gasisem unii de tensiune joasa, Graphite 56H825 care apar peste tot de culoare caramiziu-maroniu dar in realitate sint cenusii-piper. ce sa zic, merg multumitor. Editat Martie 28, 2022 de diaconuliviu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 Da, de la Raul deci sint ce trebuie. Nu stiu cit de mult sinteti de obisnuit cu bazicii dar la inceput cu un Awelco initierea arcului o faceam prin tragerea electrodului pe material nu prin ciocanire ca la rutilic, ajuta mult asta. Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 Tragere, corect. Numai ca se opreste imediat dupa amorsare daca nu e curentul mare. SI la curent mare arcul intrerupe scurt la fiecare secunda Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 Sint aparate care nu prea suporta bazici, se pare ca ati avut noroc de unul din acela. Link spre comentariu
c_anicai Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 (editat) 15 hours ago, diaconuliviu said: inca ma chinui cu o petarda de Almaz 250. Poate cu bobina duce si bazic, ai putea infasura unul din cablurile de+ sau - pe o bucata de fier cateva spire si vezi daca ajuta, daca ajuta iei in calcul sa-i faci bobina, daca nu ajuta asta e. Daca ai cablu lung pe + sau - poti face un colac de cca 20cm diametru in loc de bobina, trebuie cca 8 metri de cablu ca inductanta sa fie corespunzatoare sau de cca 2,5 ori mai scurt daca ai o bucata de fier in mijloc, un pachet tole transformator mai maricel sau altceva. Editat Martie 28, 2022 de c_anicai Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 40 minutes ago, Ion_Bumbu said: Sint aparate care nu prea suporta bazici, se pare ca ati avut noroc de unul din acela. Este invertor. Prost dar invertor. Curent continuu, polaritate inversata. Ce il face sa nu suporte bazic? Link spre comentariu
c_anicai Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 (editat) Daca e vorba de almaz250 pauza de curent dintre impulsuri face sa nu duca bazic, bobina de regula inmagazineaza ceva curent care-l da in acele pauze dintre impulsuri si astfel nu se stinge arcul. M-am stresat destul de mult anul trecut cu doua invertoare facute de mine, fara bobina nici o sansa pe bazic, cu bobina de 9-12μH stricam electozii bazici, se tot lipea si intrerupea si abia pe la 20μH-30μH pot suda si eu. 20.....22μH am obtinut cu 17 spire pe o bara de ferita de 26mm diametru, deci cu bobina asta merge pe bazic insa parca celalalt invertor care-l am cu bobina de cca 28μH e mai ok, la celalalt am facut bobina pe tor Editat Martie 28, 2022 de c_anicai Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 28, 2022 Partajează Postat Martie 28, 2022 Da, asta este explicatia, la cele care sint in frecventa ridicata si punte pauza este mica intre impulsuri si merg chiar fara bobina, cele pe la 20-25KHz cam greu fara ea. Marind curentul baia este mai fierbinte si mentine vaporizarea invelisului asa ca reaprinderea este mult mai usoara, este cam tipic pentru invertoarele cu probleme la bazici, maresti curentul si nu se mai stinge arcul insa apar alte probleme. Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Martie 29, 2022 Partajează Postat Martie 29, 2022 (editat) Acum ma luminai si eu. Multumesc, omul invata cit traieste. O sa incerc o bobina dar cred ca pe PLUS. El are shunt-ul pe MINUS numai ca acolo nu are spatiu de bobina. Pe plus are o platbanda intre placa si borna unde s-ar putea monta mai usor o bobina. Cu acel Coil64 imi iese ca o bobina pe aer cu trei straturi, fi 50 L 60 29 spire sirma de 4 mm ar fi 30 uH. Adica putin mai mare decit ce spune c. anicai ca merge bine Editat Martie 29, 2022 de diaconuliviu Link spre comentariu
c_anicai Postat Martie 29, 2022 Partajează Postat Martie 29, 2022 (editat) intre radiator si borna de plus. eu zic ca sa nu desfaci de zeci de ori carcasa incercand diferite bobine, sa le incerci pe cablu de sudura si dupa ce iti va place cum merge o pui in carcasa. Poti lua doua tor-uri galbene de la cipriyan123, parca 25 lei buc erau din cat imi amintesc, alea mai mari galbene din poza sunt de la el si le da gata bobinate cu cablu ala negru a doua poza e cum am incercat eu pe un stromo sw295, inductanta am uitat cat a fost ca a trecut ceva timp de cand am facut dar sigur e peste 20microH din cat imi mai amintesc, n-am avut noroc sa duca si bazic cu aceasta improvizatie ..... poate tor-ul folosit nu e ceea ce trebuia, nu era galben. Am pus poza doar ca sa ai o ideie cum fixezi bobina in carcasa. Cand o sa am timp voi trece cu acel stromo pe la un sudor sa-l probeze pe bazic, eu nu pot suda cu el ca-mi tremura mana si-s obisnuit cu invertoarele facute de mine fiindca pot apasa cu electrodul in piesa sudata si nu se stinge arcul, la stromo trebuie sa tin o mica distanta si nu pot. Editat Martie 29, 2022 de c_anicai Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum