Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CDI MOTOR 2T


AlpHs00

Postări Recomandate

Va salut!

Vreau sa fac un tuning la aprinderea unui motocultor pe benzina din anii 80  cu aprindere clasica dinam/platina/condensator, Mai exact pt. a proteja viata contactelor si de ce nu a imbunatati aprinderea, doresc sa-i fac trecerea pe electronica iar ca sursa de energie doresc sa folosesc dinamul de 6V.

Rascolind pe net am dat de schema de mai jos dar nu prea mi-e clar cum functioneaza tiristorul acolo. De ce sunt doua rezistente in paralel cu dioda D2, nu era mai simplu o rezistenta sau schema e gresita?

electronic-motocycle-ignition-cdi-honda-

Daca aveti alte scheme, idei va rog sa le expuneti.

Editat de AlpHs00
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    2

  • AlpHs00

    2

  • Cosmin Marian

    1

Buna ziua ,schema este gresita  grila tiristorului trebuie comandata de platina acel comutatorSW ,iar katodul tiristorului vine la masa,practic cele doua terminale trebuiesc inversate ,intr-o revista TEHNIUM din anii 80,, a fost prezentata o aprindere electronica pt. motoreta Mobra ,numai bine Cosmin

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Intre timp am facut ceva modificari si i-am pus un acumulator de 6V. Urmeaza sa-i fac un CDI mai serios dupa schema de mai jos:

cdi-2.png

O nelamurire am, cam care ar fi valoarea optima a rezistentei R3 avand in vedere ca voi folosi modulul pe 6V.  

Dioda D7 cum lucreaza acolo?  Avand in vedere ca are o cadere de doar 1,1V nu e cam putin avand in vedere ca bobina de inductie e de  6V sau e suficient de puturoasa incat sa nu deranjeze prea mult in momentul in care tiristorul intra in conductie? 

 

Editat de AlpHs00
Link spre comentariu

Dioda D7 e legată cam aiurea acolo.Aşa cum e acum, prin ea se încarcă condensatorul de 1.5uF  şi asta nu afectează cu nimic aprinderea, dar în momentul conducţiei tiristorului nu ajută cu nimic oscilaţia amortizată care trebuie să aibă loc între condensator şi bobina de inducţie.Eu montam invers dioda aia şi în ,,antiparalel,, direct la bornele tiristorului, nu după condensator.Adică aşa:

Homemade Electronic Ignition Unit for Partner - Chainsaw Collectors.se

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări