AlpHs00 Postat August 28, 2021 Partajează Postat August 28, 2021 (editat) Va salut! Vreau sa fac un tuning la aprinderea unui motocultor pe benzina din anii 80 cu aprindere clasica dinam/platina/condensator, Mai exact pt. a proteja viata contactelor si de ce nu a imbunatati aprinderea, doresc sa-i fac trecerea pe electronica iar ca sursa de energie doresc sa folosesc dinamul de 6V. Rascolind pe net am dat de schema de mai jos dar nu prea mi-e clar cum functioneaza tiristorul acolo. De ce sunt doua rezistente in paralel cu dioda D2, nu era mai simplu o rezistenta sau schema e gresita? Daca aveti alte scheme, idei va rog sa le expuneti. Editat August 28, 2021 de AlpHs00 Link spre comentariu
Cosmin Marian Postat Septembrie 14, 2021 Partajează Postat Septembrie 14, 2021 Buna ziua ,schema este gresita grila tiristorului trebuie comandata de platina acel comutatorSW ,iar katodul tiristorului vine la masa,practic cele doua terminale trebuiesc inversate ,intr-o revista TEHNIUM din anii 80,, a fost prezentata o aprindere electronica pt. motoreta Mobra ,numai bine Cosmin Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 14, 2021 Partajează Postat Septembrie 14, 2021 Schema nu e greşită, e doar o utilizare atipică, iar modul diferit de conectare a tiristorului asigură scopul de a nu genera scântei la contactele platinei. Link spre comentariu
AlpHs00 Postat Septembrie 27, 2021 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2021 (editat) Intre timp am facut ceva modificari si i-am pus un acumulator de 6V. Urmeaza sa-i fac un CDI mai serios dupa schema de mai jos: O nelamurire am, cam care ar fi valoarea optima a rezistentei R3 avand in vedere ca voi folosi modulul pe 6V. Dioda D7 cum lucreaza acolo? Avand in vedere ca are o cadere de doar 1,1V nu e cam putin avand in vedere ca bobina de inductie e de 6V sau e suficient de puturoasa incat sa nu deranjeze prea mult in momentul in care tiristorul intra in conductie? Editat Septembrie 27, 2021 de AlpHs00 Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2021 Partajează Postat Septembrie 27, 2021 Dioda D7 e legată cam aiurea acolo.Aşa cum e acum, prin ea se încarcă condensatorul de 1.5uF şi asta nu afectează cu nimic aprinderea, dar în momentul conducţiei tiristorului nu ajută cu nimic oscilaţia amortizată care trebuie să aibă loc între condensator şi bobina de inducţie.Eu montam invers dioda aia şi în ,,antiparalel,, direct la bornele tiristorului, nu după condensator.Adică aşa: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum