Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Insonorizare auto E class w211 2002-2009


Sharky

Postări Recomandate

M-am apucat de ceva vreme de un proiect: insonorizarea cazanului

https://www.clubmercedes.ro/forum/discutii-generale/my-car-mercedes-benz/44176-e240-w211-rejuvenation-in-progress/page27

 

Pe scurt jos tot de pe masina, bitum pe podea, pe usi, pe tavan, sub banchete, diverse modele, mai gros pe podea, cel mai subtire si usor pe tavan, in usi mediu, stp silver.

PE tavan si in usi STP accent 6, izolant termic, si ceva absortie de sunet mai face si el. PEste minet cofrat si stp biplast.

Mici bucati de minet puse in usi peste izollantul termic, ca sa mai taie din hauiala

Polita spate deocamdata doar am captusit-o cu material mai vad ce fac in rest.

Vine dotata oricum cu spuma de fabrica.

 

Oale spate, deocamdata le-am tras in portbagaj un strat de bitum stp silver, nu stiu daca are rost sap un mai gros, pare cam solid materialu.

Nici nu stiu ce sunete ies din ele, dar as zice ca peste 500Hz, deci bitumu nu prea ajuta.

Deocamdta mai bagat niste fonomin.

 

Pareri, sfaturi din experienta, e primul meu proiect de asa ceva.

 

PE oale si in portbagaj oare ce sa pun?

 

tratament final.jpg

image_144652.jpg

image_144656.jpg

spectru ciocanit tratat vs netratat.jpg

IMG_20210827_0019386.jpg

IMG_20210825_0058170.jpg

IMG_20210824_1507498.jpg

biplast vs biplast x2 vs minet + biplast.jpg

image_144520.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    7

  • daniels

    1

  • merck

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ia exemplul unei boxe. De ce se pune fonoabsorbantul in interior si nu in exterior. Ar trebui izolate compartimentul motor si traseul evacuarii. Dupa aia vezi care sunt rezultatele.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Progres si evaluari dupa 2 luni de umblat cu cazanul.

 

Zgomotul acum intra proponderent prin geamurile laterale si e zgomot de banda larga. Podeaua e clar mult mai silentioasa si acum e astupata de zgomotul din geamuri.

Ca test am dat o tura cu fonomin pus peste sticlele laterale si diferenta e majora.

Tot din acest motiv nu putem vb de chedere defecte deoarece in acel caz tot s ar fi auzit zgomot si cu si fara fonomin.

 

Portbagajul e doar pe jumatate facut va urma sa fac oale spate candva dar nu ma astept la mari minuni.

Plafonul si usile le am facut aproape degeaba. Rezultate sunt dar sunt umbrite de zgomotul dinspre geam.

 

Deci daca vreti sa va apucati de asa masina incepeti prin a cauta niste geamuri duble. Se gasesc mai rar, dar se gasesc.

 

Ce mai am de gand e sa caut material fonoabsorbant dedicat contra aripilor, sa mai taie din zgomotul produs de cauciucuri. Probabil din dezmembrari de pe alte masini.

Link spre comentariu
Acum 40 minute, Sharky a spus:

Ce mai am de gand e sa caut material fonoabsorbant dedicat contra aripilor, sa mai taie din zgomotul produs de cauciucuri. Probabil din dezmembrari de pe alte masini.

Daca ai sta in Spania ar merita investitia (aia nu folosesc pneuri de iarna), dar la noi stai lejer cu pneurile de iarna 5-6 luni pe an si pneurile de iarna scot un zgomot .... mai ales cand sunt noi :57.

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Am observat la grupul vag ca au spuma la mijlocul aripilor fata si spre spatele masinii la implbinarea cu usa. Un fel de burete xu porii inchisi la exterior dar pe interior sunt deschisi. Absoarbe apa prin crapaturi.

 

Alta descoperire. 

Insonorizant ieftin aura de 1.5mm.

Merita pus pe plafon si pe usi pt ca oricum zonele respective mai au si alte straturi rigide de blocare a sunetului. Gen fata de usa, spuma de separare.

Deci nu merita pus ceva mega gros, doar ceva care sa opreasca din zanganitul tablei.

 

Difwrenta la ciocanit cu mana intre un material scump si asta cel mai ieftin e mult mai mica decat intre cel ieftin si tabla netratata.

As zice subiectiv cel ieftin face 90 la suta din treaba. Iar sub pragul acesta ai alte surse de zgomot.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

Concluzie dupa multe alte chestii.

 

Podeaua e prima care trebuie facuta.

Usile sunt ok asa cum sunt. Diferențe sunt dar minore.

 

Din portbagaj vine zgomot prin polița. Doua metode fie blindata cumva polita de sub luneta, fie blindat tot portbagajul la oale si facut ceva labirit in zona aerisirilor si intarita mocheta.

 

La oala roata de rezerva nu merita pt ca materialul trapei e destul de gros nu trece prin el.

 

Oalele telescoape bitum pasla, material de fabrica plus inca un material din dezmembrări. Sunt bune si usoare si ca rezultat e muta oala. Dar intra pe langa la aerisiri.

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Am facut toate astea si tot aveam ceva zgomot, apoi am mochetat carenajele roti, la fel ca la masinile mai scumpe.

Diferenta e mare acum chiar daca pe fata am gume de iarna galagioase. Zgomotul de rulare e de invidiat.

 

Cu carenajele mochetate intra mai putin zgomot prin aerisiri, dar la aerisiri portbagaj am facut un labirint din burete recuperat de pe alte masini. Acum din portbagaj nu mai vine nici un zgomot.

 

Dupa cum am scris, tavanul si usile nu merita facute. La usi cel mult niste material subtire sub bandou si astupata gaura tehnica prin care desfaci macaraua. ATAT!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări