yo3ihg Postat Octombrie 27, 2007 Partajează Postat Octombrie 27, 2007 va salut, am facut rost de un emitator Stabo Stratofon M-12 in banda de 27 MHz (banda libera dupa cate am inteles) si are niste potentiometrii (squelch, rf gain) si doi comutatori (delta, anl) care nu am idee la ce folosesc (imi cer scuze, sunt incepator), ma poate ajuta cineva cu o explicatie si cu o schema? si ce antena trebuie folosita si cum se face reglajul? multumesc Link spre comentariu
yo9hrb Postat Octombrie 27, 2007 Partajează Postat Octombrie 27, 2007 RF gain= puterea etajului final de emisie. Mergi cu ea la maxim, daca vorbesti cu cineva din apropiere scazi puterea. Oricum, mai mult de 4W nu cred ca ai.Squelch= pe scurt, din acel pot. scazi sensibilitatea astfel incat sa nu auzi zgomotul de banda. Practic il misti astfel incat, in lipsa unei emisiuni sa nu mai auzi fasaitul.Delta si anl nu stiu ce inseamna. Curioasa statia, nu are decat 14 canale. Probabil AM.Antena... se calculeaza pentru 11m. Daca folosesti una auto, aia merge cu plan de masa sau contragreutati. Link spre comentariu