Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reproducere semnal, impulsuri...


lucian_kel

Postări Recomandate

E vorba de simularea unui tahogenerator magnetic, maşina fiind un model mai vechi.Totuşi trebuie ca ieşirea generatorului să asigure un semnal destul de puternic, iar genearatorul chinezesc e destinat injectării acelui semnal în amplificatoare, nu pentru acţionări mai serioase.Ieşirea lui LM555 poate debita sau absorbi curenţi mult mai mari decât generatorul chinezesc.

La serviciu mi-am făcut mai demult un astfel de generator cu frecvenţă variabilă şi factor de umplere constant, ca să simulez impulsurile unui traductor ce măsura viteza la locomotive.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • lucian_kel

    9

  • validae

    8

  • BRANCA

    2

  • stryx

    1

Top autori în acest subiect

        La una din mașinile mele,Mercedes A Class,w168,am tempomat,dar nu e modul separat,e inclus in ECU al motorului.Nu cred că la W123 e separat de ECU,sau o fi,fiind vorba de o mașină mai veche.

        Nu cred că poate fi făcut să funcționeze pe masă.De exemplu dacă setez la 70km/h,mașina merge singură,când întâlnește o pantă  accelerează,iar dacă panta e prea abruptă dă treaptă inferioară,și iar se accelerează.La coborâre o simți cum frânează singură,toate aceste manevre având ca scop menținerea vitezei setate.Deci în tot procesul ăsta este implicată cutia de viteze,ABS-ul,ESP-ul,etc.Prea multe semnale ca să-l pui în funcțiune separat de mașină.Comunicarea între module e pe 2 fire(CAN).

Editat de adydep
Link spre comentariu

Bună dimineața. W123 nu are ecu, iar fiecare opțiune/funcție este independentă de restul mașinii. De exemplu mașina mea nu avea pilot automat, însă am reușit să montez o instalație (originală) luată de pe o altă mașină cu aceeași motorizare. E foarte greu de pus poze aici pe forum, că aveam mai multe poze cu calculatoarele de la instalațiile de pilot automat. De fapt, scopul acestui experiment este construirea unui banc de probe, unde să pot testa calculatoarele. Acestea din urmă, cu trecerea timpului, devin nefuncționale din cauza unor condensatori care se usucă. Eu sunt înscris într-un club local de mașini de epocă și am reușit să repar câteva calculatoare ale unor colegi. Au început să apară însă și din zone mai îndepărtate, iar testarea calculatoarelor pe mașină după reparație este imposibilă din cauza distanței. 

Aici intervine standul meu, care este compus din tot ce trebuie: instalație electrică, maneta de comandă de lângă volan, actuator (motorașul electric care primește comanda de la calculator și care este conectat printr-un sistem de pârghii la accelerație), calculator, contactul de frână (care întrerupe funcționarea la apăsarea frânei) și bineînțeles senzorul din spatele vitezometrului, care permite acționarea sistemului doar după ce mașina se deplasează cu peste 40km/h.

Am legat o bormașină direct la un vitezometru ce îl am în plus, și am reușit să il fac să indice 60-70km/h însă sistemul nu pleacă. Chiar dacă viteza este mai mare de 40km/h, senzorul de viteză nu permite funcționarea sistemului. Normal ar fi trebuit să meargă, și e posibil ca problema să fie din altă parte. De acceea voiam să elimin senzorul din ecuație și să îi dau semnalul de care are nevoie prin alt mijloc.

Având în vedere că e doar de distracție, nu am nici o grabă sau urgență, însă mi-ar plăcea să fac acel banc de probe, pentru satisfacția personală. 

E dificil să încarc poze aici, că v-aș mai fi arătat din "trăsnăile" mele.

Mulțumesc tuturor pentru implicare.✌

Link spre comentariu

Vedeţi să nu mai fie nevoie de ceva impulsuri şi de pe cutia de viteze, la maşinile moderne aşa se iau impulsurile taho pentru vitezometru/kilometraj.Dacă ştiţi sigur că doar vitezometrul dă impulsurile respective, vedeţi să nu fie cumva bobina întreruptă sau magnetul ce dă impulsuri căzut.

Link spre comentariu

Pentru un un astfel de banc de lucru cel mai bine ar fi sa-ti cumperi un generator de semnal....care scoate si doua semnale.

Te joci cu semnalul cum vrei...osciloscop vad ca ai.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Semnalul de viteză pentru w123 îl ia doar din spatele vitezometrului. La modelele mai noi vine într-adevăr de la cutia de viteze. Senzorul și vitezometrul sunt ok, am câte vreo patru din fiecare și le-am schimbat, inclusiv cu cele de pe mașina mea, care sigur sunt funcționale. 

Pozacu semnalul de mai sus nu este a mea. Am găsit-o pe un site însă din păcate...nu am nici osciloscop. 

Săptămâna viitoare ajung acasă și o să fac tot posibilul sa postez câteva poze. Sigur voi o să înțelegeți mai bine decât mine ce se petrece acolo.

O seară plăcută. 

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Bună seara, revin cu noutăți, care sunt aproape la fel ca acum câteva luni, cu excepția câtorva noi achiziții. Am luat un generator de semnal, pe care am avut plăcerea să îl montez și lipsesc într-un sfert de oră :D. Am luat și un osciloscop (ceva chinezărie ieftină) însă pur și simplu mă depășește, nu știu să îl folosesc.

In fine, ce trebuie eu să produc este un semnal dreptunghiular (sper că m-am pronunțat corect) de aproximativ 130HZ și in jur de 5Vrms (nu știu exact ce înseamnă Vrms, probabil volți.....cu ceva anume...).

Am găsit un alt generator de semnal (sau impuls...) care are și ecran și cred că îmi va fi mai ușor să îl folosesc. O să îl comand zilele următoare și văd dacă reușesc să fac ceva. 

E un pic dificil de pus poze pe forum, că aș fi încărcat câteva. 

O seară plăcută tuturor. 

Link spre comentariu

În cazul de fata Vrms este o aiureala. Valoarea efectiva a tensiunii (asta înseamna Vrms) are importanta doar acolo unde intereseaza aspecte energetice ale semnalului. Aici va intereseaza valoarea de vârf si, eventual, factorul de umplere,

Link spre comentariu

Am rezolvat, am luat un simplu generator de semnal PWM pe care l-am reglat la frecvența de care aveam nevoie, iar sistemul meu de pilot automat funcționează pe bancul de lucru. 

Vă mulțumesc tuturor pentru atenția acordată și încercarea de a mă ajuta.

Sănătate multă.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări