Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reducere tensiune


MRM

Postări Recomandate

Problema nu o reprezinta neaparat puterea necesara, pt ca este clar ca poti incalzi chiar si cu o putere relativ mica pe unitatea de volum, ci timpul in care vrei sa incalzesti acel volum.

La un apartament/casa aloci zeci de minute poate chiar mai multe ore pina ce se incalzeste comparativ cu o masina pe care vrei sa o incalzesti in doar citeva minute maxim.

Nu degeaba toata lumea recomanda sa lasi masina cu motorul pornit inainte sa pleci macar 15 minute atunci cind este foarte frig.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 69
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    11

  • MRM

    10

  • doru3160

    9

  • ionutdragos

    9

Top autori în acest subiect

Cu 150 w e si mai discutabil, dacă cu 350w nu am obtinut mare lucru. Dar măcar e mai prietenos cu instalația, merge la brichetă. 

Acum 2 ore, Усилитель a spus:

 

1 oră în urmă, sesebe a spus:

comparativ cu o masina pe care vrei sa o incalzesti in doar citeva minute maxim.

Exact asta e problema, pt ca intr-o ora se incalzea si dieselul meu și stăteam in cămașa in mașină. 

Link spre comentariu

Folclor urban. Ani la rand numai așa am dezghețat parbrizul, si e bun si acum. Numai că foloseam apă caldă, max 35 grade, dar de regula mai putin, nu clocoteală. Cu un PET de 2 l in  30 sec era gata, si fără efort. Singura grijă era sa dau cu lichid de spălare, să nu inghete si apa caldă pe parbriz. Si chiar daca forma o pojghita subtire, o raschetam imediat. Dar gheața de 2mm sau mai mult, formată peste noapte mai greu o rașchetai, dacă nu o topeai.

Link spre comentariu

 doru3160.Recunosc că nu ştiu cât de fiartă era apa amicului.El oricum n-a spus nimic,dar a scăpat vorba soția lui...Nu exclud sã fi şi avut vreo fisură pe parbriz,de la vreo piatră...

Link spre comentariu

Cand iarna era iarna si -20 era ceva normal pe termometru tata dezgheta geamurile Daciei doar cu apa calda (calda, nu fierbinte). Doua sticle de 2 litri si geamurile erau curate. La 1300 oricum dura mult si bine sa se incalzeasca interiorul (de asta la CN-uri au adaugat un calorifer suplimentar). 

La iernile actuale dau jos zapada de pe geamuri (daca exista) si apoi cu un fas fas cu solutie magica le curat in 5 minute. Suficient cat sa se stabilizeze relantiul ascutitorii in 3 cilindri. Scaunul incalzit sau macar o husa cu incalzire pana incepe sa bage caldura aeroterma si aia e. 

Link spre comentariu

Dacia CN tot un singur radiator pt caldura avea, doar ca era amplasat sub bord, optimizat fluxul de aer, spre deosebire de originalul amplasat sub parbriz, ineficient dpdv al cantitatii de aer cald ajuns in cabină...pierderi foarte mari. 

Acum am parbriz incalzit, in 3 pana la 5 min e curat, in functie de cât de încărcat cu gheață este, fără să mă ating de el. Scaune încălzite, pot să stau lejer cateva minute până plec. Motorul da caldura in cateva minute, sau in max 1km rulat dupa ce se stabilizează ralantiul la 750 rot/min. Dimineața oricum se circula bară la bară, ai timp și loc să intre motorul in regim Nu există comparație cu dieselul. Chiar daca la consum combustibil încă iese bine dieselul, nu m-aș mai întoarce si să renunț la confort. 

Acum 2 ore, bmwh548 a spus:

 (de asta la CN-uri au adaugat un calorifer suplimentar). 

Legat de subiect, am avut si o aeroterma de 150w cu ptc in rol de încălzire, de aia ziceam că nu face ceea ce se așteaptă cineva de la asemenea scula. Cred ca dacă o caut, posibil să mai fie pe undeva. M-a păcălit si pe mine cineva de pe forum, si am cumparat-o cand înghețam in diesel. Am înghețat si după ce am cumpărat-o. 

Rămân la părerea că dacă se vrea incalzit un diesel, ori o instalație originala, cu tot cu alternator si muncă cât cuprinde, ori un sirocou cu alimentare independentă, pe benzină, care să dea aer cald in cabină, montat de o firma specializată. La deplasări scurte in oras, dieselul oricum nu are timp sa intre in regim. Macar pasagerii sa nu stea in frig. Pe electric, orice improvizație sub 500W, e cooperativa munca in zadar. De la 800W in sus, incep să se simta bine efectele. Sper să nu am dreptate, dar nimeni care a inceput discuția in decembrie, nu a finalizat nimic până în martie, când nu mai e nevoie până in decembrie viitor când se reia discuția :rade:

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Dacia CN tot un singur radiator pt caldura avea, doar ca era amplasat sub bord, optimizat fluxul de aer, spre deosebire de originalul amplasat sub parbriz, ineficient dpdv al cantitatii de aer cald ajuns in cabină...pierderi foarte mari. 

 

Parca il aveau si pe ala de sub parbriz CN-urile, chiar nu mai tin minte si nu stiu pe unde e biblia Daciilor vechi sa verific. Tin minte ca in ultimii ani cat a mai mers 1300 tata montase un calorifer sub bord cu doua ventilatoare de 120. Dupa ce facuse asta era deja boierie. E buna si eficienta proasta a benzinarelor la ceva. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, bmwh548 a spus:

 

Parca il aveau si pe ala de sub parbriz CN-urile

Sigur nu. Am avut si bord CN. Stiu ce zic. La căldură nu se compară, parca era alta mașină, doar că butoanele erau de toata jena. 

Link spre comentariu

Dragi prieteni, in timp ce lucram la lipirea pieselor pe cablaj, care s-ar fi vrut pentru incalzire....mi-am dat seama ca este cam....dandoaselea... Adica, daca pastrez actuala configuratie, trebuie sa leg corpul in care se infileteaza bujiie la plus(si em cam mare si cam periculos cu cablu de 4 legar direct la plus la baterie. Electrozii bujiei vor aduce "minusul", totul intr-o configuratie a mosfetilor "low side". 

Mie-mi trebuie confuguratie cu curu' n'sus.... adica "high side"...pentru a lega corpul la masa si electrodul bujiilor sa fie deschise de catre mosfeti catre plus.

Cum mosfetii canal P, buni pentru aceasta config, au RdsOn cam mare....cum ar trebui sa fac?

O schema cu bootstraping care a fost probata si functioneaza, aveti?

IRF1010 nu le mai desfac de acolo de unde le-am montat deja, am mai gasit 4 buc IRFZ44N......
 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări