Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

centrala viessman vitodens 100,eroare F4


ionutb71

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    13

  • doru3160

    7

  • ionutb71

    7

  • validae

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum 18 ore, doru3160 a spus:

Și la noi pompierii fac controale... doar ca diferă rezultatele. Hornari nu am mai văzut de mult, credeam ca e dispărută breasla asta. 

 

Am cautat acum citiva ani pe net si gasisem o firma care se ocupa cu inlaturarea funinginii de pe cosuri, deci cosari. In concluzie nu-i disparuta meseria.

Link spre comentariu

  Sunt firme autorizate care ofera servicii de verificare si curatare a cosurilor de fum, astia imi fac mie necazuri in sensul ca utilizeaza o substanta care prin ardere degaja un fum colorat  atunci cand verifica debitul prin sectiunea cosului, daca bate putin vantul, fumul respectiv patrunde in arzator si se depune o pulbere pe izolatorul electrodului de vizare care spre surprindere mea formeaza intre electrod si masa o rezistenta cu o valoare intre 300K si 500K, astfel automatul de ardere sesizeaza "electrod vizare (ionizare) defect" si opreste secventa de aprindere.

  Si ca sa fiu on topic,  parerea  mea cu privire la problema semnalata de "sesebe" este ca trebuiesc verificate si corectate daca este nevoie:  presiunile de gaz la duza pentru puterea minima si puterea maxima, presiunea dinamica la intrare in vana de gaz, dupa ce este sigur ca valorile sunt ok se verifica presiunea la aprindere, nu stiu daca este diferita fata de valoarea la puterea minima la tipul asta de centrala, in cazul in care nu este diferita se fac mici corectii la presiunea pentru puterea minima astfel incat aprinderea sa fie sigura si silentioasa (nu trebuie sa se aprinda exploziv - pufnitura de la aprindere trebuie sa fie insesizabila), in cazul in care este diferita in general este un potentiometru semireglabil pe placa din care se regleaza presiunea la aprindere (din ce imi amintesc tipul asta de centrala se aprinde cu presiunea de gaz la puterea minima). 

   Electrozi de aprindere nu au o libertate de miscare prea mare astfel incat sa fie probleme cu pozitia si distanta intre electrozi, probleme sunt doar atunci cand sunt uzati sau prezinta defecte de izolatie.      

Editat de Barbu Paul
Link spre comentariu

Am avut cazuri în care izolatorul de trecere al cablului de înaltă tensiune, din silicon, era îmbătrânit și îmi fura din tensiunea pt scânteie, dar nu net. Aveam scânteie dar anemica, și pornirile erau aleatoare. 

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Revin cu un update. 

Am reglat acum citeva zile (5-7) poziția electrozilor ca în manualul pus la dispoziție aici. Rezultatele sint mult mai proaste. 

Daca înainte trebuia sa resetez centrala din eroare în medie o data pe săptămână, acum am ajuns la 2-3 reseturi pe zi. 

Sper miine sa apuc sa ma joc mai mult cu pozițiile electrozilor. Nici măcar nu-mi dau seama dacă ratează aprinderea sau dacă nu identifica prezenta flăcării (s-a mai intimplat asta). 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Acum ceva ani, am avut la centrala un defect de aprindere flacara. Mesterii care au venit verificau daca electrodul da scanteie, cu capacul de la arzator scos. Mi-au spus ca in felul acesta verifica daca scanteia/descarcarea este in regula. Chiar au aprins gazul cu un aprinzator (gen bricheta) cu tija lunga.

Nu stiu cat de ortodoxa este metoda asta.

La mine nu dadea scanteie de loc (un rezistor intrerupt pe placa).

 

Dar, tot legat de electrodul care da flacara, am vazut la o alta centrala (la o cunostinta) un electrod de scanteie care era corodat puternic in soclul de ceramica. Scanteie slaba si centrala dadea eroare. Nu pornea tot timpul. Mesterul care a venit, abia a miscat/atins electrodul si a ramas cu electrodul in mana. S-a rupt din soclu. La capatul unde s-a rupt se putea vedea usor cat de corodat era.

Link spre comentariu

Eu am schimbat tot ansamblul de electrozi acum 2-3 ani pt ca incercind tot sa-i repozitionez am reusit sa rup unul dintre electrozii de aprindere. Pina sa comand alt set de electrozi a mers peste un an cu un arc de otel pus pe capatul electrodului rupt, si chiar se aprindea destul de ok cu arcul acela.

A trebuit sa-i schimb pt ca arcul se tot coroda si in final inainte sa schimb electrozii (comandati de pe net dupa codul de comanda) cind am tras de arc s-a rupt. Ideea este ca electrozii sint in stare destul de buna fiind relativ noi raportat la virsta centralei. La fel placa este verificata si nu sint componente defecte pe ea (cel mult devalorizate putin dar nu am putut verifica asta pt ca insemna sa le scot de pe placa). Au trebuit schimbate releie (unul era uzat) si am schimbat toate releiele cu unele de calitate si al pus si circuite de protectie la contacte, deci teoretic ar trebui sa nu mai am treaba cu releiele pina schimb centrala.

Apropo de schimbat pozitiile la electrozi: ca sa nu riscati sa-i rupeti cum am patit eu, porniti flacara, eventual cu o bricheta de aragaz (cu prelungitor) daca nu se aprinde de catre centrala si asteptati mai intii sa se inroseasca electrozii inainte sa incercati sa-i indoiti. Astfel indoirea este mult mai usoara si nici nu se vor rupe.

Vroiam weekendul acesta sa fac niste teste si sa urmaresc daca problema provine de la faptul ca se aprinde greu sau ca nu identifica aprindere flacara dar a functionat bine tot weekendul si nu a fost nevoie sa intervin.

Link spre comentariu
Acum 8 ore, norad a spus:

 

Nu stiu cat de ortodoxa este metoda asta.

 

Probabil ca nu e ortodoxa, dar se practica. Și la mine a pornit flacăra cu capacul de la arzător scos, ca să vadă cum face aprindere după curățarea electrodului. Teoretic, cât timp arde și nu se produce acumulare, gazul nu prezintă pericol. 

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
La 05.10.2021 la 20:44, ionutb71 a spus:

asa este,si eu l-am gasit ars dar ,desi am achizitionat cativa tranzistori ,nu am mai avut timp sa ma ocup de placa.

intre timp am schimbat placa electronica cu una noua ,cea veche ramanand sa ma ocup de ea pe viitor.

la indrumarea colegilor incepusem sa concep o schema dar...din nou timpul liber nu mai exista.

aici ar trebui sa fie acel bc 807

 

index.jpg

Salut !

Am acelasi defect la acelasi model de placa, ai rezolvat placa de rezerva ?

Link spre comentariu
1 oră în urmă, ionutb71 a spus:

am inlocuit acel tranzistor dar nu am reusit sa mai probez placa.

La mine este ok tranzistorul si tot ce se poate verifica la rece in zona trafului de scanteie.

Link spre comentariu
La 15.11.2021 la 11:17, sesebe a spus:

A trebuit sa-i schimb pt ca arcul se tot coroda 

Se poate folosi sârmă din wolfram. Izolatia din teflon si ai rezolvat-o elegant daca nu se gasesc electrozi originali. In anii cand se aduceau centrale sh s-a practicat metoda asta.  Acum mai bine de 20 ani. Acum fiind centrale comercializate in reteaua nationala, se gasesc si piese originale. 

Link spre comentariu

Izolatia de teflon rezista la circa 600°C. Sint sigur ca acolo, direct in flacara cum este plasat electrodul de aprindere, temperatura poate depasi chiar si 1000°C. Oricum nu mai conteaza, a functionat mai bine de 1 an fara alte interventii si abia cind mi-a sosit anamblul de electrozi de schimb am vazut ca arcul era cam corodat si s-a rupt bucatele cind am pus mina pe el.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări