Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcator baterie plumb acid


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am făcut acum mai mulţi ani în urmă.Acelaşi transformator din TV Sport echipa şi staţiile de lipit CLT1 de la IPEE Electroargeş.Aş recomanda o punte monolitică de minim 10A şi o siguranţă automată de 6A.Dacă se foloseşte o punte de 25A, se poate pune o siguranţă de 10A, utilă mai ales în cazul conectării eronate a cablurilor la acumulator, sau a defectelor interne ale acumulatorilor (celule în scurtcircuit).În lipsa unei siguranţe, conectarea greşită poate distruge instantaneu puntea, iar transformatorul poate fi deteriorat grav, mai ales secundarul.În cel mai rău caz măcar o siguranţă fuzibilă tip auto de 7,5A tot trebuie pusă.

Link spre comentariu

1. Siguranță automata trebuie sa fie de joasa tensiune, altfel cam degeaba o pui pt ca nu lucrează corect. 

2. Un încărcător fără monitorizarea tensiunii pe acumulator și fără decuplare automata la baterie full (sau trecere pe curent mic - 50-100mA), la ora actuala se numește improvizație. 

Link spre comentariu

Off , m-ati bagat putin in ceata, nu este tocmai domeniul meu, in afara de cunostintele de fizica din liceu si ceva ,, lectura,, in timpul liber nu prea am cunostinte  avansate. Ar fi deosebit de utila o schema , sau daca cineva din Craiova ma poate ajuta contra const ar fii bine. Tensiunea in secundar este 17.5v . Pentru decuplarea automata ma gandeam sa folosesc un modul cu releu dar pentru acela am nevoie de tensiunea de 15v si limitarea curentului de incarcare la 2 amperi. Nu am idee cum as putea atasa aici fisierul care contine schema modulului de decuplare.

Link spre comentariu

Colegul are nevoie de un încărcător simplu care să te ajute când uiţi luminile aprinse, laşi maşina nepornită mai mult timp, bateria e slăbită iarna după ceva rateuri.Nu de computere de navigaţie spaţială....apropo, înainte de 90 câţi aveau încărcătoare cu monitorizare şi controller ? Şi nu umblau cu roaba de baterii după maşină. Eu am făcut multe modele de redresoare, printre care şi cu decuplare la tensiune finală, dar în prezent folosesc doar o sursă smps de 14,5V/22A pentru încărcarea bateriei în cazurile expuse mai sus.Mi-a ,,resuscitat,, bateria de 80Ah de pe Diesel doar în câteva minute, atunci când electromotorul blocat de un magnet căzut pe rotor mi-a descărcat-o aproape de tot.Am dat răspuns la problema simplă expusă.

Pentru un redresor automat îi recomand să-şi cumpere unul de la Lidl sau Kaufland, sunt cele mai ieftine de pe la noi, chiar fac ce scrie pe ele.

La 4A curent maxim şi decuplare automată, merită 80 Lei...

Link spre comentariu

Dacă vorbim de acelaşi traf (de tv Sport), eu ştiam că are două secundare separate şi identice de 12V care pot fi înseriate dacă e nevoie de 24V şi puse în paralel pentru 12V şi curent maxim.Poate mă înşel...

@electrohobby...schemele simple de genul celei de mai sus suferă de instabilitate la pragul de anclanşare.Efectiv oscilează în zona tensiunii de decuplare.Acolo trebuie un Trigger Schmidt care să asigure un histerezis suficient de mare între pragul ,,Sus,, şi pragul ,,Jos,, adică între ,,Decuplat,, şi ,,încărcare,,.Am testat scheme de genul acesta şi sunt problematice.Un Trigger Schmidt necesită doar un tranzistor în plus.

Link spre comentariu

Traful este ca cel din imagine atasata acum , cineva a aruncat tvul si am salvat partea de alimentare din el. Referitor la acel trigger cam cum ar trebui adaugat la circuit? o indicatie in acea schema ar fii ideala domnul validae sau eventual un circuit complet nou daca este cazul, multumesc frumos! Whats-App-Image-2021-07-30-at-9-47-11-AM

Editat de electrohobby
Link spre comentariu
Acum 2 ore, electrohobby a spus:

Traful este ca cel din imagine atasata acum , cineva a aruncat tvul si am salvat partea de alimentare din el. Referitor la acel trigger cam cum ar trebui adaugat la circuit? o indicatie in acea schema ar fii ideala domnul validae sau eventual un circuit complet nou daca este cazul, multumesc frumos! Whats-App-Image-2021-07-30-at-9-47-11-AM

 Cunosc acest model de transformator, are doua secundare de 9V fiecare. Din cate imi amintesc eu ... sunt legate in serie, astfel se obtine un secundar cu priza mediana si o tensiune de 2x9 V. Le poti conecta si in paralel, dar nu te ajuta cu nimic. Uite cum vad eu lucrurile si chiar rog colegii mai experimentati sa verifice ceea ce spun si consider eu. Schema de mai sus este o gluma, prefer varianta clasica (traf-redresor-baterie) sau o schema electronica buna. Iti recomand sa mergi pe varianta clasica, macar pentru inceput! Acumulatorul auto are o tensiune nominala de 12V, repet, nominala! Incarcat are undeva la 14.4V, iar descarcat are undeva la 10V. In orice caz, nu trebuie depasita valoarea de 14.4V (in realitate se mai depaseste, dar nu este normal). Ca sa intelegi mai bine ce ai de facut, am realizat o mica simulare:

image.thumb.png.0d70758d37316e49844f2adeba7e6f6d.png

 

Transformatorul din simulare are un secundar care genereaza o tensiune de 11V RMS (reprezentat de acea sursa sinusoidala de tensiune). Considerand o cadere de  tensiune generoasa pe puntea de diode (1.5V), dupa redresare se obtine forma de unda din figura de mai jos (V_REDRESOR), iar tensiunea provenita de la transformator este notata cu (V_TRAF).

image.thumb.png.e957e41483f006cfc79ecbcc0e70a08b.png

 

Prezenta unui condensator dupa redresor pentru netezirea tensiunii nu este neaparat necesara, acumulatorul in sine este un condensator, tensiunea filtrata va arata asa:

 

image.thumb.png.8683adca2775c579ee1918a8d7044870.png

 

Dupa cum se poate observa tensiunea prezinta acea oscilatie (riplu), varful ei fiind la aproximativ 14V. Incearca sa gasesti un transformator de 11V, maxim 12V, adauga o punte redresoare si gata redresorul. 

 

 

 

image.png

Link spre comentariu

 Schema lucrează cu condiţia ca după puntea redresoare de la transformator să nu se monteze condensator de filtrare.

 Mai apoi cu tiristorul de putere trebuie montată în serie o rezistenţă de putere.Aceasta va limita amperajul maxim.Se calculează funcţie de tensiunea ieşire şi amperajul max admis de traf.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări