Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Într-un circuit electric, contează o mică diferența dacă ne referim aici la tensiune ?


Florin33

Postări Recomandate

Mai exact, vreau sa intreb aici,  dacă o baterie de 60V 30Ah care alimentează un motor de (3.1 Hp) 2.3 Kw poate fi înlocuită de o alta baterie de 60.4V 50Ah?

Sau care este toleranta minima si maxima a Voltilor? 
Va mulțumesc! 

Editat de Florin33
Corectare
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin33

    8

  • validae

    5

  • icar

    4

  • sesebe

    3

Top autori în acest subiect

Nu are practic nicio problemă aşa o mică diferenţă.Ce nu înţeleg eu, de unde vine tensiunea aia de 60,4V ? Ce tip de baterie e de fapt ? Ce elemenţi are înseriaţi ?

Link spre comentariu

Ce tip de baterie?

 

Pune link la datasheet-urile la cele doua baterii.

@validae de ce crezi ca cer datasheet-urile? Macar poze la etichetele de pe baterii.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Ar putea fi asa, dar, in acest caz, nu ar trebui sa-l ingrijoreze un plus de 0,4V. O celula tip Pb, are, incarcata,  o tensiune de 2,2V, apoi, in sarcina, scade pâna in jur de 1,95V. Sub 1,8V, bateria nu mai poate fi folosita si trebuie incarcata. Daca bateria are 6 celule, am avea 13,2V, 11,7, respectiv, 10,8. Fiind 5 baterii legate in serie, ar fi 66V, 58,5V, respectiv 54V. Ori ar trebui sa-l ingrijoreze diferenta de 6V, nu 0,4V! Ori, un minus de 1,5V!

E drept, informatia e putina si ambigua. Trebuia precizat in ce conditii a masurat 60 de volti si in ce conditii, 60,4V.

Link spre comentariu

Am un moped electric Yadea G5 si nu sunt deloc mulțumit de autonomie si vreau sa o extind cu o baterie la un amperaj mai mare. Nu ma pricep prea bine, de aceea am dat ca exemplu cu bateria de 60,4V.
 

Ideea este ca eu caut o baterie noua mai puternica decât ceea actuala si uneori găsesc pe piața cu mici diferențe(V) fata de bateria originala. Nu am știut ca nu ai cum sa formezi o baterie de 60,4V si am dat așa ca exemplu.

 

Ideea este ca vreau sa știu cam la ce valori sa ma uit atunci când vreau sa înlocuiesc bateria originala. Dacă poate cineva sa ma lămurească pe acest subiect. 

 

Las mai jos imaginile și mai am o întrebare va rog. Știe cineva cum se numește mufa de conectare a bateriei din imaginea de mai jos?
O caut și nu o găsesc nicăieri și Mi-ar fi de ajutor denumirea. 

 

Va mulțumesc! 

 

PS: Motorul mopedului dezvolta o putere maxima de (3.1Hp) 2.3Kw

 

Caracteristici baterie 60V

poze.html

 

Baterie 60V 30A

hoXnTgY.jpg

 

Mufa de conectare

89sbdPX.jpg

 

Editat de Florin33
Completare
Link spre comentariu

Mufa aia nu cred să fie ceva standardizat, ci e făcută special pentru moped, ca să nu poată fi încărcat cu alte tipuri de încărcător de la alte mopeduri.Dacă nu o ai, poţi schimba ambele mufe, atât de pe încărcător, cât şi de pe moped cu o pereche ce are o asimetrie care împiedică legarea inversă.

Link spre comentariu

In cazul tau, o baterie mai "puternica",  inseamna o baterie cu capacitate mai mare, dar la aceeasi tensiune. Adica, de exemplu, 60V/45Ah. Si...noua!  Bateria ta, probabil, nu a fost noua.

Acuma, pe de alta parte, autonomia depinde de viteza cu care mergi, de felul drumului si sarcina transportata, de temperatura exterioara. Oricare din ele, pot face ca bateria sa se descarce mai repede sau mai incet.

In privinta mufei, eu zic sa o lasi asa cum e!

Editat de icar
Link spre comentariu
Acum 7 ore, validae a spus:

Mufa aia nu cred să fie ceva standardizat, ci e făcută special pentru moped, ca să nu poată fi încărcat cu alte tipuri de încărcător de la alte mopeduri.Dacă nu o ai, poţi schimba ambele mufe, atât de pe încărcător, cât şi de pe moped cu o pereche ce are o asimetrie care împiedică legarea inversă.

Mulțumesc de răspuns! 

 

Acum 5 ore, icar a spus:

In cazul tau, o baterie mai "puternica",  inseamna o baterie cu capacitate mai mare, dar la aceeasi tensiune. Adica, de exemplu, 60V/45Ah. Si...noua!  Bateria ta, probabil, nu a fost noua.

Acuma, pe de alta parte, autonomia depinde de viteza cu care mergi, de felul drumului si sarcina transportata, de temperatura exterioara. Oricare din ele, pot face ca bateria sa se descarce mai repede sau mai incet.

In privinta mufei, eu zic sa o lasi asa cum e!

Totul a fost nou, direct din fabrica! Eu am o greutate de 93 Kg și și in condiții bune acopăr o distanță de 45 Km mergând cu 40 Km/h. 
 

Am încercat sa găsesc pe saiturile din China, baterie mai buna dar nu se potrivește la dimensiuni și deci nu încape in locaș. Este exclus la acest moped vreo modificare și de aceea am 2 probleme și nu știu cum sa le rezolv. 
1. Mufa de conectie(nu o găsesc, nu știu denumire)

2. Dimensiunile(nu găsesc cu dimensiunile 255*/190*/150mm

Mulțumesc pentru ajutor!

Link spre comentariu
Acum 7 ore, Florin33 a spus:

Ideea este ca eu caut o baterie noua mai puternica decât ceea actuala si uneori găsesc pe piața cu mici diferențe(V) fata de bateria originala. Nu am știut ca nu ai cum sa formezi o baterie de 60,4V si am dat așa ca exemplu.

 

Las mai jos imaginile și mai am o întrebare va rog. Știe cineva cum se numește mufa de conectare a bateriei din imaginea de mai jos?

Nu este indicat sa faci modificari in mufa,la sistemul de incarcare sau la acumulator. In afara de cele doua contacte +/-  mai ai cateva care sigur se ocupa cu managementul incarcarii. Ai acumulator litiu-ion, nu poti sa-l schimbi ca pe acumulatorul de 12V de la autoturism.

Link spre comentariu
Acum 17 minute, techs a spus:

Nu este indicat sa faci modificari in mufa,la sistemul de incarcare sau la acumulator. In afara de cele doua contacte +/-  mai ai cateva care sigur se ocupa cu managementul incarcarii. Ai acumulator litiu-ion, nu poti sa-l schimbi ca pe acumulatorul de 12V de la autoturism.

Poți să-mi oferi un răspuns mai detaliat, te rog? 
Oricum mulțumesc de răspuns, nu știam asta! 

Editat de Florin33
Corectare
Link spre comentariu

Acumulatorii Li-Ion se încarcă în condiţii stricte de echilibrare între elemenţi şi limitarea tensiunii la o valoare exactă la finalul încărcării, precum şi oprirea încărcării în caz de supraîncălzire.De obicei modulul care face toate astea se află chiar în interiorul bateriei, dar uneori poate fi extern şi se conectează prin contacte suplimentare.Mufa din imagine are şi nişte contacte suplimentare, lucru ce ar putea însemna că ar putea avea o comunicare cu controllerul mopedului.Dar fără a desface bateria şi a vedea dacă e aşa, e doar o ipoteză.Am reparat chiar recent un acumulator de bicicletă electrică asistată, avea un grup de cinci elemente de 3,7V moarte.Controllerul ce gestionează încărcarea/descărcarea era montat chiar în capătul bateriei, iar bateria avea doar două borne, plus şi minus.

Încărcătorul are marcate două tensiuni, una de 60V ce corespunde tensiunii nominale a bateriei şi una de 71,4V ce corespunde tensiunii finale la sfârşitul încărcării.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări