bolek Postat Octombrie 26, 2024 Partajează Postat Octombrie 26, 2024 (editat) S-ar putea sa nu fie nevoie de un opamp super precis daca pui tu un multitura si faci manual calibrarea. Posibil sa fie ok si cu cel original , doar sa pui o rezistenta mare intre cursor si intrarea opampului sa nu afecteze mult si amplificarea adica sa nu mai fie liniar cu curentul ca o sa indice aiurea. Vezi cum e citit shuntul -doar pe o intrare si cealalta e la un potential fix pe care il poti tu ajusta cu trimmerul, sau -citire cu ambele intrari active gen Kelvin sensing, caz in care ajustezi tensiunea pe IN+ ca sa nu afectezi castigul. Spor. Editat Octombrie 26, 2024 de bolek Link spre comentariu
perfidus Postat Octombrie 26, 2024 Partajează Postat Octombrie 26, 2024 Shuntul este pe minus, sunt folosite ambele intrari. Da e posibil sa fie ok solutia dar cu rezistente mari de 5Mohm pe capetele potențiometrului multitura. Dezavantajul e ca tensiunile de alimentare nu sunt stabilizate si apoi offsetul o sa fie afectat si de temperatura. Important e ca am mai multe soluții sa il rezolv si sa il pastrez, ma gandisem deja să-mi iau niste componente separate si sa renunt la hibrid. Link spre comentariu
ionut120v Postat Octombrie 26, 2024 Partajează Postat Octombrie 26, 2024 O fi ceva de genu, se poate ajusta referinta, probabil asa ai facut, gandesc ca merge orice AO, probabil ala a fost rebut. Link spre comentariu
perfidus Postat Noiembrie 24, 2024 Partajează Postat Noiembrie 24, 2024 Scuze ca nu am mai revenit, schema este într-adevăr cea de neinversor, ca cea postata mai sus de Ionut120v cu Vref obținut cu un divizor al cărui plus e preluat de pe o sursa de 5V din modulul solar PWM. Am pus pana la urma un TI OPA228PA. Calibrarea am făcut-o cu un potențiometru semireglabil intre terminalele de compensare, cu cursorul la V+. Problema rezolvată! Invertorul e pe poziție de două săptămâni și partea de charger solar își face treabă, pot lăsa sistemul pornit și peste noapte fara sa pierd inutil din încărcarea bateriilor. Cu invertorul oprit evident. Cu el pornit consumul este cam 7-8W (0,6A) in gol. Cu ventilatoarele pornite se mai adaugă încă 8-10W, dar nu porneste niciunul fara o sarcina consistenta. La încărcare am prins maxim 6A pe soarele de toamna, nu e suficient să pornească ventilatorul de la charger. Dar bateriile sunt mai tot timpul la 80-90% și trece repede la float pe 13,6V cu curent mai mic. O sa vedem la vară cum evoluează termic. Mulțumesc pentru idei și susținere. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum