Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme invertor solar


marian_valcea

Postări Recomandate

23V e puțin. După ce tensiunea pe baterii scade la tensiunea setată pentru a trece pe 220V, invertorul trece pe 220V dar continuă să consume din din baterii. Mai puțin (undeva la 1,2 - 1,7A), dar consumă destul pentru ca într-o noapte de iarnă, să descărce complet (până aproape de 0V) și distrugă acumulatorii.

 

La invertorul meu dacă decuplez din siguranță acumulatorul înainte de a ajunge la "point back to utility", acesta comută instant pe 220V. După ce a trecut pe 220V, dacă reconectez acumulatorul, invertorul vede corect tensiunea pe acumulator dar nu-l mai recunoaște și trebuie repornit.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 48
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mapo130

    11

  • perfidus

    9

  • ionut120v

    5

  • marian_valcea

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Buna seara colegi ...

Sunt f. bucuros ca invertorul merge . Am conectat doua baterii auto noi si am facut din nou probe ....Asa cum zicea si colegul Bolek sa schimb valoarea de 23 V la point back .

Fenomenul este urmatorul .

Daca consumul este in jur de 10 A de pe baterii care cam corespunde la 200 de w APROX. pe iesire AC out daca setez 23 V sa treaca pe utilitati cateodata trece cateodata nu . Daca setez 23.5 V point back to utility trece fara echivoc in mod perfect deci NU ESTE DEFECT invertorul asa cum credeam eu .

23.5 V corespunde la 11.7 volti pe baterie , dar daca consumul este mai mic de 10 A din Jarret sta si pe 23 V .(adica trece la punctul stabilit pe utilitati )

Ideea este ca bateriile Jarret se duc rau la vale cand le ceri curent si se descarca ....sub 11.5 V cu 10 amperi cerut din ele intr-o sec . scade la 9 V - deci sunt de cacao !!!

De fapt sunt bune doar de backup nu de tractiune - geaba sunt de 120 A !!!

Iau in calcul serios sa trec pe LIFEPO4 8 elementi de 320 A - sper ca astea sa ma lase sa trag constant 10 A din ele fara sa scada vertiginos tensiunea .

LI.IO nu vreau sa pun desi sunt cele mai valabile din motive de siguranta - incendiu ! Am o masina scumpa 😛 😛  in apropierea bateriei si nu vreau sa risc !!!

Cam asta este situatia ..sub 23 de V se vede ca sursa DC STEP UP care alim BUS-ul de 400V din invertor nu mai biruie si nu poate sa ridica cat trebuie mai ales daca pe iesire ceri 200 de W , curentul din baterie scade fiind descarcate - iar procedura de trecere nu se mai poate face si te lasa fara 220 pe iesirea invertorul . Pe 23.5 V point back to utility  se comporta perfect chiar daca cer 200 de wati in atelier , comuta ferm pe 220 cand este momentul nu ma mai lasa fara curent  !!!

 

Va multumesc de inteventie  si de ajutor .

Editat de mapo130
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Salutare tuturor 
Am cumpărat recent o conversie de duba in autorulota, este echipată pentru camping offgrid cu un invertor solar hibrid REVO VP 12V 1000W (este marca Powland iSolar SPR 1KW) și un panou solar de 530W. Când panoul solar este conectat, procesul de încărcare începe când tensiunea este peste 15 volți, dar nu se termină niciodată, nici măcar noaptea, deoarece cu energia de la PV rămâne cumva blocat cu tensiunea fotovoltaică egală cu tensiunea bateriei.

 

Indicația curentului de încărcare de pe LCD arată, de asemenea, o valoare greșită de 20-23A în loc de 3-4A obișnuit cand intrarea PV e setata la 16V. Chiar și atunci când scot panoul fotovoltaic, imi arată 19 sau 20A, iar controlerul continuă să clipească LED-ul de încărcare și arată încărcarea de la solar. Nu se poate opri acest cerc vicios.  Doar când deconectez bateria se oprește (si nici atunci intotdeauna, daca e conectata si reteaua atunci merge non stop fara baterie, curentul din panouri daca sunt setat cu tensiunea pe intrarea PV la 16V se duce undeva, probabil in retea :D).

 

Tensiunea fotovoltaică afișată este de asemenea greșită cu câțiva volți dar asta nu ma deranjeaza. 
Restul funcționează bine, dar noaptea invertorul descarcă bateria (ventilatoarele funcționează la viteză maximă) chiar și cu butonul de pornire al invertorului setat la Oprit.
 

Dacă este conectat numai la alimentarea electrică, invertorul funcționează bine. Problema este doar cu controlerul solar tip PWM și numai după ce începe efectiv încărcarea solară chiar și pentru o secundă.

Cred că invertorul are unele probleme de software sau calibrare, este posibila oare o actualizare firmwarel sau reset la valorile implicite din fabrică? 

Invertorul a fost  sigilat, eu l-am desfacut pentru verificare vizuala dar si pentru ca nu reuseam sa ma conectez la portul RS232, dar asta e alta poveste.

 
Atașez o legătură video cu testele off-vehicle pe care le-am făcut cu o baterie de 12V 35Ah și o sursă de alimentare de banc pentru a simula panoul fotovoltaic.

 

 

Data producției 22.10
placă tip S3265-01
Versiuni SW și HW afisate pe panoul LCD:
U1 08 33
U2 03 27

 

Pe controller se gaseste un conector cu 4 pini ce ar putea fi cred folosit la upgrade de firmware, controllerul are codul S3270-00.

IMG_20241013_232920_163~2.jpg

 

Orice ajutor este binevenit,

Multumesc!

Editat de perfidus
Link spre comentariu

Constatare dupa mai multe ore de cautari: in mod cert invertorul respectiv are nevoie de calibrare. Pe circuitul de masurare curent PV format dintr-un sunt cu 4 rezistente de 2mohm in paralel si un operational (LM308 probabil), tensiunea de iesire de pe operational este in limitele de 1,01 - 1,2V pentru curenti de incarcare 0-4A, am o reprezentare grafica si e foarte liniara, estimez ca la 40A cat are maxim de la solar tensiunea sa se duca spre 3.0V, destul de mult sub tensiunea de alimentare la operational si in limitele acceptabile pentru convertorul AD din controller. Asa ca nu imi ramane decat sa gasesc procedura de calibrare sau sa dau un offset de -1.0 V la tensiunea de iesire din operational, care din ele imi va fi mai usor de facut.

IMG_20241020_002043_468_2.jpg

Editat de perfidus
Link spre comentariu
La 16.10.2024 la 14:43, perfidus a spus:

Cred că invertorul are unele probleme de software sau calibrare, este posibila oare o actualizare firmwarel sau reset la valorile implicite din fabrică? 

Invertorul a fost  sigilat, eu l-am desfacut pentru verificare vizuala dar si pentru ca nu reuseam sa ma conectez la portul RS232, dar asta e alta poveste.

nu e clar ce vrei sa faci sa-l repari sau sa faci reverse engineering?  faptul ca e nu functioneaza direct scos din cutie imi spune ca o sa-ti pierzi o gramada de timp cu el (merita timpul respectiv suma de bani data pe invertor?)

RR

Link spre comentariu

Vreau sa-l aduc la o stare de functionare normala sau in caz ca rezultatul nu ma multumeste, sa il dau la o parte sau sa folosesc doar invertorul si chargerul de retea, fara functia de incarcator PWM solar. Pentru asta pot lua un charger MPPT cu DC-DC booster si sa fac split charge de la alternator + solar. Asta ajunge cca 200-250 euro, Powland a costat undeva la 300-330 de nou din ce vad pe net, dar am mentionat in primul post cum m-am pricopsit cu el.

Clar ca invertorul a avut o problema din fabrica dar vechiul proprietar nu si-a dat seama de ea, incarcarea solara merge bine numai ca invertorul nu stie cand panourile nu mai genereaza, senzorul de curent fiind decalibrat.

Asa ca in loc sa treaca pe incarcare de la retea sau sa se opreasca complet incarcarea, el ramane activat pe functia de charger si consuma degeaba cca 1 A pe invartit ventilatoare si alimentat alte circuite.

Calibrarea ar rezolva problema, nu cred ca e o problema de firmware ci doar o problema de calitate a fabricantului.

 

Reverse engineering? Glumesti cred, asta pentru mine e un hobby. Vreau doar sa inteleg cum sa-l repar pe asta si poate si pe altele similare. Pe undeva ma fascineaza si arta cu care chinezii isi copiaza de la unii la altii echipamentele si le vand in toata lumea sub sute de denumiri pentru mici variatiuni pe aceeasi tema, clone cu iz de autenticitate pana la proba contrarie.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, perfidus a spus:

Vreau doar sa inteleg cum sa-l repar pe asta si poate si pe altele similare.

Problema e ca daca are un firmware scris prost (sa zicem ca hardware-ul e ok, dar am rezerve) e peste nivelul de hobby.

RR 

Link spre comentariu

Cu informatiile culese din diverse manuale pentru invertoare hibride gasite in spatiul public am facut cativa pasi in directia calibrarii, dar doar pentru tensiunea de pe panouri indicata de invertor. Am reusit sa reduc diferenta de 2-3V la sub 0.5V, prin comenzile de calibrare PV voltage acceptate pe portul RS232. Protocolul este unul ASCII cu CRC pe 16biti, se gaseste la liber utilitarul care genereaza automat acel CRC la final dupa fiecare comanda trimisa.

 

Manualele gasite cu protocolul de comunicatie sunt pentru MPP Solar, Voltronic, Axpert (toate un fel de clone pana la un punct) insa setul de comenzi  nu este recunoscut integral de Powland/ Easun, cele pentru calibrarea curentului nu sunt executate (controlerul raspunde prin echo la comanda primita in loc de (ACK sau (NAK .)

Update de firmware am aflat ca e posibil sa nu mearga daca softul este clonat si are numarul de serie generic (in acest moment asa pare). Inca nu stiu daca problema e de software, este totusi un invertor simplu cu partea de charger solar facuta cu PWM pe un controller separat.

Problemele cele mai multe sunt semnalate la cele MPPT sau cu capabilitati de paralel / cu functii pentru sistem trifazat.

Cu un firmware mai nou sunt doar introduse functii in plus.

Link spre comentariu
Acum 35 minute, perfidus a spus:

insa setul de comenzi  nu este recunoscut integral de Powland/ Easun, cele pentru calibrarea curentului nu sunt executate

ori sunt hardcoded functiile respective ori sunt diferite comenzile (cel mai nasol ar fi sa nu fie implementate deloc) 

RR 

Link spre comentariu

O sa ma concentrez pe solutia practica/hardware pornind de la ideea ca firmware-ul  va sti ce trebuie sa faca atunci cand curentul de la fotovoltaice va fi zero.

Cautarile cu partea de calibrare nu au dat rezultate, asa ca voi vedea acum de ce operationalul are acel offset de 1V pe iesire cand ambele intrari sunt practic legate pe bara de -PV= -BAT la 0V.

Din ce imi  iese trasand schema operationalul nu pare sa aiba componentele necesare (referinta de tensiune) pentru acel offset. Chiar e posibil sa fie o componenta defecta, dioda de protectie pe intrare sau condensator cu probleme.

Ce iese din operational este fix tensiunea pe shunt x 100, dar translatata cu +1V.

IMG_20241022_224856_848_lore.jpg

 

Edit: cam multe componente lipsa din echipare in zona AO.

Editat de perfidus
Link spre comentariu

la castig de 100 amplifica si offsetul propriu tot cu 100, probabil problema e amplificatorul insusi, eu le pun referita ajustabila cu semireglabil, ar trebui osciloscopat , ar putea oscila sau amplifica bruiajul de comutatie, personal fac citiri din astea cu integrator in cofiguratie inversoare sa nu ajunga gunoaie in amplificator.

Link spre comentariu

Ar trebui 10mV offsetul, cam mult pentru un operational de precizie dar cu clonele nu te pui. ... O sa mai masor o data punand intrarile in scurt.

Integratorul e o idee buna, OK pentru urmarirea variatiilor destul de lente de iluminare la panouri, dar imi trebuie si amplificarea de 100x altfel ajung iar la calibrare...

Link spre comentariu

Poate zici si ce opamp e ala ca mie imi cam da cu virgula la pinoutul de pe bottom...

Iar ca sa verifici daca e ok firmwareul pentru ziua cand o sa scoata opampul (cam) zero, fa-i tu iesirea zero din afara cu un semireglabil legat intre plus alimentare, minus alimentare si cursorul pe out... daca nu e puternic opampul poti sa-i duci pinul out cu forta spre zero de proba....sau mai elegant ar fi sa-i duci IN+ de la cursor si sa te uiti cu multimetrul ce da pe  pinul de iesire, dar mi-e frica sa nu prajesti ceva mai sensibil din amonte, gen vreo referinta care pleaca din procesor sau vreun dac...opampuri mai gasesti.

Daca nici asa nu isi da seama MCU ca e curentul zero, cam plangi la mormant strain zic eu...

Editat de bolek
Link spre comentariu

Multumesc pentru sugestii, am facut testul cu un semireglabil de 100k intre pinii de alimentare V+ si V-, iar cursorul legat la IN-,  reglat aproape pe mijloc pana am adus iesirea aproximativ unde trebuie ca indicatia invertorului sa ajunga la curent PV zero. Primul efect, ventilatorul de pe partea cu chargerul s-a oprit, asta insemnand din start vreo 500mA mai putin din baterie, apoi dupa cca 14 minute, convertorul PWM s-a oprit si el,  intrarea PV s-a decuplat de pe baterie, indicatia de incarcare de pe ecran s-a oprit si ea si consumul  a scazut la zero in cca 20 secunde, invertorul intrand in starea OFF.

Ramane acum sa schimb operationalul cu unul de precizie, o sa iau si un soclu de 8 pini sa testez mai multe variante. 

Configuratia pinilor este un clasica DIP 8 de la LM308.

Ccred ca o sa aleg un model de +/-18V de la Texas, OPA228,  scump dar cu 10uA tensiune offset.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări