Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme invertor solar


Postări Recomandate

Controllerul acela e ceva de genul NCP 1365? sunt problematice la startul direct pe panouri, dimineata si sera nu are putere destula sa mentina si intra in protectie.

Personal am renuntat si am trecut la surse autooscilante fara controller, alea pornesc oricum, dar nu prea sunt stabile.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Buna seara ...

 

Ptr. Mac : -  da aia este dioda din schema Snubber .(pe care ai incercuit-o tu cu rosu ) .

                     Da nu aia a sarit ci cea din serie cu pixul ala de NTC ...

 

Ptr. Ionut : - salutare ...driverul de sursa la mine este un PN 8273 ...tot o ciudatenie chinezeasca ...hihihihi

 

I4.jpg

Link spre comentariu

NTC-ul are curentul maxim admis sub cel maxim care poate sa apara la conectare.

Daca are 5ohm, la 230Vac ar putea ajunge la 63-64A... cu putin "noroc" la 70A cand tensiunea retelei e ceva mai mare.

Dioda izoleaza puntea red/reteaua de sursa aux.

 

Link spre comentariu

Ddaaa Ionut ....is niste integrate gen. noua - nu prea au datasheet . In fine ...

Mersi de interventie .

 

Ptr. Iop 95:

 

Citez "Dioda izoleaza puntea red/reteaua de sursa aux." 

 

Credeti ca la toata tarasenia asta a mea care mi se intampla de bubuie NTC si dioda sa aiba stricta legatura cu fazarea montarii invertorului !!!

Adica va spun sincer ca am montat totul si nu am tinut cont la alim. utilitati care este nulul si care este faza .

Adica le-am conectat la intamplare - nu am tinut cont .

Mentionez ca am si impamantarea (masa) legata la invertor prin firul galben verde .

Oare sa fie aici buba ?

Ca la inv. este specificat si pe mufa si pe cablaj L si N ....

Ce ziceti domniile voastre ?

Este asa de important acest aspect sau poate fi ignorat .

 

Multum,

Editat de mapo130
Link spre comentariu

Multumesc tutror ...o sa remontez totul si va tin la curent dupa respectarea cu strictete a nulului si a fazei la montare daca se mai repeta problema .

Va spun sincer ca am verificat si erau inversate in panoul de sigurante  .

 

Ceasuri bune 

 

Link spre comentariu

Controllerul acela e clona dupa NCP1344 & similare, dar merg in loc si ncp 12xx, chiar mai bine caci nu sunt asa mofturoase ca cele pseudorezonante, atentie la optiuni protectii, de preferat cele cu autorecovery altfel ramane blocat.

Originalul e ieftin si rezista la 750v, clonele nu garanteaza nimeni, din experinta cu alte clone bubuite inlocuite cu originalul, merg si acum.

in data sheet e o mica eroare, pinul feedback nu e notat, dar in schema bloc apare, sunt compatibile pin la pin cu aceeasi functionalitate.

 

https://datasheets.su/DS/OnSemi/NCP1344-D.pdf

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Buna seara din nou colegi !

 

Vin din nou cu un help catre voi tot despre invertorul meu de 3.5 kw SEA SOLAR care dupa ce am rezolvat problema cu bubuitul cand ii conectam 220V  la intrare acum face altceva sau de fapt i se trage de la primul defect cand a bubuit .

Incerc sa va explic cat mai bine defectul  :

 

Pe modul SBU cand el se sprijina mai mult pe baterii (am 24 V doua bat. Jarret de 120 A inseriate ) - in care sincer nu am incredere apare urmatorul fenomen :

 

 In timpul zilei le incarca regular pana la cat setez eu valoarea cea specificata de produc.de obicei 27.5 sau 28V.

 Ele se incarca …. intra in floating etc...totul este super OK .

Seara cand panourile dispar incet din peisaj, cum este si normal , el intra in modul de lucru INVERTED -  asa imi apare si pe display si pe aplicatie ceea ce este foarte corect – adica papa din baterii !!!

In momentul in care bateriile se consuma in circa o ora sau doua in functie de consumul din atelier si ajung la valoarea setata de mine sa treaca pe retea (de obicei 22 V sau 21 V ) in acel moment moare - dispare tensiunea out AC de pe invertor si raman brusc fara curent in atelier .

In  atelier am undeva in jur de 200...250 de W consum ...bun ...

Vreua sa va precizez urmatoarele :

 

1.In momentul in care raman fara curent invertorul nu se stinge …nu bubuie …nu afiseaza erori …merge regular si incepe sa incarce bateriile aparandu.mi acest lucru si pe display.ul lui, lucru pe care il vad si pe v-metrele de pe baterii ca creste incet tensiunea pe ele .

Incarcarea o face din retea deoarece este seara si nu am tensiune pe panouri , fiind functia SBU aleasa este foarte normal .Daca cumva este zi si se intampla sa gat bateriile si iar da afara de ma lasa fara curent el le incarca din panouri primordial asa ca si idee ….deci isi respecta programarea si prioritatile !!!

 

2.  In momentul in care raman fara curent de asemenea daca  intru in meniu si aleg SNU sau UTILITIES imi apare brusc tensiunea pe AC out si merge fara probleme invertorul si imi alimenteaza atelierul dar folosindu.se de panouri sau retea ca bateriile is descarcate.

 

3. La fel cand raman fara curent daca il opresc si il repornesc de la POWER imi apare din nou tensiunea pe AC out pana gata iar bateriile cateva minute acolo (ca ele deja is descarcate ).Asta daca sunt pe SBU …clar !!!

 

Deci cu alte cuvinte el nu mai trece de pe baterii pe retea cum facea inainte regular . Vorbesc de modul SBU !!

Netrecand pe retea ma lasa fara curent ...

 

A mai patit cineva aceasta anomalie ?

 

Nu stiu de unde sa incep ….ca nu pare complicat defectul dar imi scapa ceva !!

Toata vara a mers pe SNU(ca SBU era stricat si nu am avut timp sa investighez ) producand energie din panouri fara probleme dar folosind f. putin bateriile pe functia asta .

Acum scurtandu-se ziua am nevoie de baterii …dar uite ca nu mai respecta functionarea..Inainte cand era totul OK auzeam cum comuta pe retea seara – se si simtea putin pe lumina din  atelier cum este normal – cand avea loc cumutarea deoarece o face prin relee.

Il am desfacut acum din nou pe banc si am luat la mana cele doua relee de forta pe care le suspectez dar sunt perfecte .Le-am testat in toate felurile …

Ceva imi scapa deoarece nu cunosc exact mecanismul de trecere de pa baterii pe retea …ce se intampla acolo ca sa pot depana …ca sa stiu logica de functionare !!!

 

Sper sa ma luminati voi….poate cu ajutorul vostru sa pot rezolva .

Va multumesc  mult . Astept cu nerabdare idei si explicatii

Stima

….

 

 

 

Editat de mapo130
Link spre comentariu
Acum 11 ore, mapo130 a spus:

...Incarcarea o face din retea deoarece este seara si nu am tensiune pe panouri , fiind functia SBU aleasa este foarte normal...

SBU se afla in meniul de prioritate la consum (Soare-Baterie-Utilitati),prioritatea la incarcare se afla in alt meniu,nu am asemenea invertor ...

Link spre comentariu

trebuie să faci neapărat rost de manualul invertorului. Acolo explică cum se fac setările.

Dacă afișajul invertorului arată corect tensiunea pe baterii, verifică ce tensiune e setată la ”voltage point back to utility”. Pentru-că tensiunea de la acest menu poate fi afișată doar între anumite valori, el nu-ți poate arăta dacă în memoria lui această setare s-a zăpăcit de la kaboom.  Mărește tensiunea și salveaz-o pentru ca să se înscrie o valoare corectă în memorie și apoi verifică funcționarea invertorului. După aceea o poți pune din nou la loc.

Trebui să urmărești și tensiunea bateriei de pe afișaj și ce face invertorul când tensiunea de pe baterie ajunge la ”voltage point back to utility”. Trebuie să arate pe afișaj că comută pe utility și eventual să treacă la încărcarea bateriei daca nu e setat pe OSO (încărcare baterie numai de la panou solar).

Dacă invertorul are modulul WiFi, cu aplicația smartESS poți urmări atât setările cât și tensiunile pe telefon.

 

Editat de cimitavita
Link spre comentariu

Va multumesc de info ...cred ca si voi va ganditi la ce ma gandesc eu ...sa schimb valorea POINT BACK TO UTILITY la 23 de V cum zicea colegul mai sus !

Cred ca bateriile imi joaca festa ...am asa un sentiment .

Descarca ...descarca ...si la un anumit prag se duc brusc la vale de lasa invertorul in fundul gol de nu isi mai poate face procedura de trecere . 

Poate fi o versiune foarte plauzibila ....

Maine pun doua baterii auto noi de la un prieten sa vad ce face ...iar pe JARRET.uri  o sa setez 23V valoarea de trecere sa vedem ce sa intampla .

Doamne de ar fi asta baiul m-as bucura la culme....

 

Multum. mult 

Va tin la curent 

Editat de mapo130
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări