Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Trafic pe un Tuner obisnuit AM/FM?

mishu

Postări Recomandate

:smt006 As vrea sa stiu si eu daca exista (si cum) posibilitatea modificarii unui tuner radio AM/FM pentru receptia uneia din benzile de radioamatori (chiar superficial)...sunt incepator in domeniu si pana imi construiesc un receptor special pentru asa ceva (deocamdata atat :smt003 ) as vrea sa am cu ce sa imi "clatesc" auzul... -stiu de cand eram copil acum ceva ani ca pe radiourile vechi undeva la capatul benzii de US parca se receptiona ceva trafic!P.S. : cer scuze daca fac greseli pentru ca sunt incepator si intr-ale forumurilor :drinkers:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• MiniTehnicus

2

• mishu

2

• ywar2

1

Top autori în acest subiect

Eu zic sa-ti construiesti un receptor sincrodina ptr o singura banda de radioamatori. Ai sanse mari sa faci receptii si sa te pregatesti in ale radioamatorismului. Cu un tuner obisnuit poti prinde cu usurinta 7, 14, 21 MHz si mai rar 3.5. Partea proasta este ca receptioneaza emisiuni modulate in amplitudine si nu se va intelege nimic. Trebuie sa construiesti un BFO pe 455khz, deci iar te complici. Pe ultrascurte, trebuie 'tras' in sus spre 144MHz si la experienta ta va fi destul de greu. Mai gindeste-te!!!

Link spre comentariu

Un tuner AM-FM acopera gama de unde medii 520-1600khz si gama de unde ultrascurte 88-108mhz.

Pentru receptie in benzile de radioamatori se poate incerca modificarea blocului de intrare UUS pentru banda de 2m (145Mhz).

Sunt 2 posibilitati:

- se contruieste alt bloc de intrare si se conecteaza direct la etajul de frecventa intermediara de 10,7Mhz

In almanahurile Tehnium se gasesc scheme pentru receptoare in 2m

- se modifica circuitele acordate din blocul de UUS pentru 144-146Mhz.

In principiu se confectioneaza alte bobine cu acelasi diametru si grosime a sarmei dar cu 2-4 spire mai putin,