Gilbert Sparios Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 (editat) Un sharan din 2007, prevazut cu mai multe (4) prize de 12V si un aspirator auto pe care ul voi modifica sa meargă cu LiPO; de fabrica fiind livrat cu cordon de 5m dar aiurea sa tot strang cablu. Asa ca m-am gandit sa-l las într-o priza de 12V la incarcat. Partea proasta pentru acest proiect este ca prizele nu sunt prin contact ca la alte mașini sunt pe borna 30 sau pe baterie direct prin siguranță(sper). Eu vreau ca încărcarea si tot circuitul de incarcare sa fie decuplat cand auto nu are motorul pornit. Ok, in prima faza m-am gândit sa trag fire dar refuz aceasta operație din motive de siguranță. Sa găsesc capătul in panoul de siguranțe si sa mut pe borna 15, fara schema electrica din nou, nu. Asa ca m-am gandit sa fac electronic decuplarea. Poate cu un Attiny85 in sleep se trezește si citește tensiunea si daca este peste 13V cupleaza un releu si restul montajului. Dar.. as vrea un consum infim in așteptare sau pentru treaba asta. Ce soluții ar fi? Un comparator..? Zener cu tranzistor ceva.. ? Voi ce ati face in acest caz? Pentru ca trebuie sa aiba și un histerizis sa nu clanțăne releul in jurul valorii... O cuplare ferma la 13.2V si decuplare la 12.8 ar fi perfect. Editat Iulie 22, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 Daca vrei simplu atunci op-amp low power cu o referinta tot low-power si configurat cu un histerizis de cat vrei. Eu am facut unu-l cu PIC pentru camera de bord, nici cu deep sleep nu m-am obosit, la aia 5mA cat consuma circuitul cu PIC-ul nu ii problema la o baterie de masina, merge brici de 3ani. Eu am fost obligat sa fac cu PIC pentru ca masina e noua si are si start-stop cu incarcare "inteligenta" si alternatorul este cuplat electronic care inseamna ca sub anumite conditii chiar cu motorul pornit pot avea 12.8V pe baterie asa ca a trebuit sa fac un algorithm putin mai complex care sa isi dea seama daca chiar am oprit motorul sau e doar alternatorul decuplat. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 Foloseste circuitul de dezaburire al lunetei, ar trebui sa functioneze numai cu motorul pornit. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 1. Alimentare din 15, aka +după contact 2. Alimentare temporizată via + plafonieră (iei comanda de pe acest circuit pentru ce automatizare vrei tu) 3. Solutia cu tiny85 e scărpinat după urechea stângă cu piciorul drept Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Iulie 22, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2021 mda.. o sa raman la attiny85 configurat in deepsleep o sa obtin cativa microAmperi consum...fac citiri la 30 secunde in deep si mai des cand tensiunea este peste 13V si activ (non sleep). asa cel putin o sa scutesc masuratori cu AMP-OP..si nu prea stiu sa-l configurez ... vroiam sa scutesc partea de 5V dar ai arunc un LP2951 pe placa ca oricum imi trebuie referinta si am terminat. @t0rquemada stiu ca am scris prea mult...dar pare nu ai citit nimic din Topic.. 1. Alimentare din 15, aka +după contact R: "in prima faza m-am gândit sa trag fire dar refuz aceasta operație din motive de siguranță. Sa găsesc capătul in panoul de siguranțe si sa mut pe borna 15, fara schema electrica din nou, nu." 2. Alimentare temporizată via + plafonieră (iei comanda de pe acest circuit pentru ce automatizare vrei tu) R: din nou raspunsul de la punctul 1 plus ca nu are vreun sens un temporizator bazat pe inchis deschis de portiera. In fond ce poti obtine asa ? Daca chiar sa fie cu temporizare, poti incepe contorizarea din momentul punerii la incarcat...in fine. punctul doi ... ramane asa. 3. Solutia cu tiny85 e scărpinat după urechea stângă cu piciorul drept R: depinde. cu uC sau amp-op mie mi se pare o solutie eleganta prin care nu faci interventii asupra instalatiei masinii in lipsa unei scheme...nu mai am varsta sa ma arunc sa trag fire pe sub mocheta, decat in cazuri in care altfel nu se poate. am facut asta in urma cu o luna cand am montat un Eberspacher dar mi-au trebuit 2 saptamani sa-mi iasa asa cum am vrut. siguranta in panoul original, cu introducere de fire in instalatia originala pe traseele originale.. Da stiu, sunt tipicar. Link spre comentariu
t0rquemada Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 2. Greșit. E un 12V temporizat câteva minute după oprirea motorului și închiderea ușilor, nu e circuit de putere dar poate fi folosit ca semnal. Scheme se găsesc dacă vrei să cauți și, cum ai avut pitici să rezolvi celelalte probleme, puțină muncă de detectiv nu ar trebui să te sperie Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 22, 2021 Partajează Postat Iulie 22, 2021 Chiar dacă nu-ți plac firele tot alea sint soluția optima. Nu trebuie neapărat sa tragi fire, ci doar schimbi locul unde sint legate. Un electrician specializat în marca ta te-ar ajuta sa le găsești pe cele care trebuie. Am mai spus despre alimentarea microcontrolerelor in mediul auto. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Iulie 22, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2021 Acum 2 ore, sesebe a spus: Am mai spus despre alimentarea microcontrolerelor in mediul auto. Stiu. Dar am găsit soluții bune seja funcționează perfect pe auto uC-urile pe partea de alimentare. Ca poate sa crape din alte motive si sa rămână blocat, exclus. Sursele folosite in automotive au WD integrat. O sa fac ceva teste si cu un amp-op si zener la comparator. Dar nu stiu cu histerizis cum ar fi.. Link spre comentariu
d2134 Postat Iulie 23, 2021 Partajează Postat Iulie 23, 2021 Asa ceva nu te aranjeaza? https://www.bestautovest.ro/suport-siguranta-auto-carpoint-12v-pentru-siguranta-plata-mare-normala-1-buc.html Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Iulie 23, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2021 (editat) ar fi o treaba dar nu mai vreau sa trag fire sa desfac plastice de la bord pana la usile din spate unde e bricheta aia.. Editat Iulie 23, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
d2134 Postat Iulie 23, 2021 Partajează Postat Iulie 23, 2021 Nu trebuie sa desfaci decit capacul de la tabloul de sigurante. Cauti siguranta de la bricheta si mai cauti si una care e pe plusul prin contact (+ACC). In soclu unde a fost siguranta de pe +ACC bagi spliterul dupa ce ai schimbat conectorul bulett mama cu un papuc tata. Siguranta care a fost pe +ACC o pui in socclul nederivat si cea de pe bricheta in soclu derivat. Papucul tata il bagi in soclu unde a fost siguranta brichetei, pe partea de iesire. In felul asta o sa ai bricheta pe +ACC in loc de +BAT (daca ai norocul sa ti se mai inchida capacul de la tabloul de sigurante...) Link spre comentariu
validae Postat Iulie 23, 2021 Partajează Postat Iulie 23, 2021 Deci tot o improvizaţie până la urmă....iar când o să vrei să schimbi o siguranţă, nu o să mai ai loc să bagi mâna de cabluri. Eu am făcut trecerea prizei de brichetă pe +ACC fiindcă am pus în ea adaptorul de cameră de bord şi nu voiam să-mi consume cu maşina oprită, plus riscul de incendiu. Am dat jos priza şi am tăiat firul ce venea direct de la acumulator, l-am izolat pe cel rămas nefolosit şi am tras altul din cel mai apropiat circuit aflat pe +ACC.Binenţeles după o siguranţă. Link spre comentariu
sesebe Postat Iulie 23, 2021 Partajează Postat Iulie 23, 2021 Și toate astea doar pt ca e lene mare sa se tot mute un cablu prin mașina dar de tras cu aspiratorul se trage de 2-3 ori pe zi. Le-am mai spus și la alții că-i maninca undeva. Știu pe cineva care s-a agitat juma de an sa schimbe difuzoarele și sa pună și un subwoofer și apoi, după ce a făcut asta, și-a luat în max o luna alta masina second iar pe aia a dat-o pe nimic. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 23, 2021 Partajează Postat Iulie 23, 2021 Nu stiu cat consuma aspiratorul ala, dar la o masina suporta curent mare bricheta si dezaburirea luneta, cred ca ambele sunt prin cheie. Dezaburirea luneta cred ca functioneaza numai cu motorul pornit. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Iulie 24, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 24, 2021 (editat) intre timp am facut deja cablajul...cu detectie tensiune, BMS, cutoff, celule LiPO...inca putin de ajustat din soft la supraveghere temperatura acumulator si e marfa. poate am fost cam zgarcit cu incarcarea la 0.36C (~800mA) dar daca e ceva mai ridic curentul de incarcare. era bine daca era de fabrica brichetele prin contact eventual cu releu. altfel, ma multumeste mai bine asa. la cate prize are prin masina asta nu cred ca era insa o idee buna prin contact fara releu cel putin.. nu stiu ce-a facut colegul tau sau amic cu subsubwoofer -ul acela de si-a terminat masina, cu toate ca montarea unui sistem audio are potential sa strice, dar tocmai asta nu vroiam sa fac, improvizatii in instalatie. era chiar super mega enervant cablul ala lung (daca era scurt nu ajungeam peste tot) si nu neaparat in timp ce foloseam pe cat stransul si bagat in ceva sa nu se desire mereu cablul ala gros si lung... Asa...o sa-i scot doar o mufa de incarcare din el folosire si bagat la loc cu mufa in el. Plus ca o sa-l pot incarca si in casa cu un traf de 13V...si sa-l folosesc si la altceva.. aspiratorul trage intre 4-6A, la start probabil 10A. PS: varianta super corecta era sa trag semnal de la contact, si un releu NO care inchidea circuitul. Dar nu am avut in apropiere semnal de la contact, am ceva doar sub scaunele din fata de pe la un modul de telefon dar nu. Editat Iulie 24, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum