Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Black Hawk


Postări Recomandate

De fapt aterizarea forţată în rotaţie liberă a rotorului am înţeles că e printre primele lucruri care se predau piloţilor de elicopter.Fiindcă e singura metodă de a ajunge întreg la sol când motorul sau ambele motoare se opresc în zbor.Cea mai mare problemă e că aterizarea în rotaţie liberă necesită o înălţime destul de mare faţă de sol.La înălţimi mici nu mai apuci să capeţi suficientă portanţă fără motor...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 169
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • merck

    33

  • daniels

    15

  • validae

    11

  • franzm

    9

Top autori în acest subiect

La 17.07.2021 la 20:57, merck a spus:

Asa si, unde ai presiunea mai mare si unde ai presiunea mai mica ca sa vedem unde se absoarbe si unde se impinge aerul? 

Merk, functionarea rotorului, aripii rotitoare, este foarte complexa. Ea are un profil de aripa si, prin rotire, creeaza portanta, impingind aerul in jos. Numai ca aici apar complicatii fata de o elice care se invirte in plan vertical, pentru ca la trecerea palei de ora 9 (cred ca stiti ce inseamna asta), portanta devine negativa, asa ca, printr-un sistem de parghii, se modifica inclinarea palei rotoruluil. Cand pala trece de ora 3, ea revine la pozitia normala.

Acum 2 minute, validae a spus:

Cea mai mare problemă e că aterizarea în rotaţie liberă necesită o înălţime destul de mare faţă de sol.La înălţimi mici nu mai apuci să capeţi suficientă portanţă fără motor...

Corect!

 

Link spre comentariu
43 minutes ago, icar said:

Da, se poate zbura fara motor, vezi planoarele, parapantele si mai nou, liliecii umani. Pe de alta parte, Usiliteli a explicat doar pe jumatate. Gyrocopterul este, ca sa zic asa, un avion fara aripi. Portanta este asigurata de rotorul care se invarte liber. Numai ca girocopterul, ca sa zboare are, fie un motor care antreneaza o elice, alta decit rotorul, fie e tras la edec.

Planoarele nu sunt ridicate in aer de avioan sau edec? 

Link spre comentariu
Acum 36 minute, validae a spus:

Cea mai mare problemă e că aterizarea în rotaţie liberă necesită o înălţime destul de mare faţă de sol.La înălţimi mici nu mai apuci să capeţi suficientă portanţă fără motor...

Da, reusita manevrei depinde de inaltimea la care incepe. Pilotolul orienteaza palele cu muchia de atac in jos pt a mentine rotorul in miscare si ai creste viteza. Abia in apropierea sulului schimba unghiul pt a asigura portanta asfel incat viteza la contact cu solul sa fie minima.

Link spre comentariu
Acum 42 minute, merck a spus:

planoarele nu sunt ridicate in aer de avioan sau edec? 

Vorbim de zbor, nu de lansare. Un gyrocopter sau planor, trase la edec, pot plana, dupa eliberare,  pe distante foarte mari, fara sa aiba nevoie de motor. Daca la un avion i se opreste motorul...bang,

in cap. Nu poate plana decât câteva zeci de metrii. Aripa ingusta ii cere viteza mare, ca sa poata asigura portanta suficienta. Cu alte cuvinre, zborul fara motor e ceva, zborul cu motor e altceva. 

Acum 49 minute, Mircea a spus:

Batman, ti-a dat si un autograf?

Mircea, autograf mi-a dat, da' acuma nu stiu daca era Batman sau un popa!

Link spre comentariu

Ba bine ca planeaza si avionul  destul de bine,  totul depinde de natura defectului si de priceperea pilotilor, vezi zborul "Air Transat 236". 

Link spre comentariu
6 minutes ago, Barbu Paul said:

Ba bine ca planeaza si avionul  destul de bine,  totul depinde de natura defectului si de priceperea pilotilor, vezi zborul "Air Transat 236". 

Am trecut de la elicopter la avion .... . Sa stii ca exista si avioane care nu planeaza si fara nici un motor se duc ca un bolovan spre pamant.  Unul model foarte raspandit sigur il cunosti si tu .... Boeing 747 (Antonov An-225 Mriya este doar un singur exemplar si nu-l aducem in discutie). Cauta pe youtube un zbor Boeing 747 British Airways care a trecut noaptea deasupra unui vulcan in eruptie si cenusa a blocat motoarele (au avut bafta ca au reusit sa le porneasca).

Link spre comentariu

Cand vorbesti de zbor planat => poti si ateriza. Un boeing 747 cu motoarele oprite nu poate ateriza , un boeing 777 (cam in aceeasi clasa) fara motoare poate ateriza (punem avioanele in acelasi scenariu).  Acum e clar cu planarea? :57

Link spre comentariu

Zbor planat nu este egal cu aterizare, aici se vorbea de o cadere tip bolovan (care cu siguranta nu este planare) regim pe care un avion il poate atinge din diferite motive, si inca ceva am licenta de pilot.

Link spre comentariu

Pai tu care ai licenta de pilot nu pomenesti de niste termeni tehnici???:57Eu inca nu-i bag la inaintare, dar iti zic ca este diferenta intre avioane cand vorbim de "planare" (este un termen specific). Planarea = deplasarea cu pastrarea altitudinii. Cand nu mai ai motoare nu mai poti vorbi de planare la un avion, altul este termenul (in romaneste habar nu am cum se numeste). 

 

P.S. Si un bolovan daca se afla la inaltimea H si se deplaseaza cu viteza V (sa zicem ca este prins de aripa unui avion) si apoi este lasat liber nu va cadea pe o traiectorie verticala, nu? Deci unii pot spune ca si bolovanul "planeaza" neavand o traiectorie verticala. 

Editat de merck
Link spre comentariu
25 minutes ago, merck said:

Planarea = deplasarea cu pastrarea altitudinii

Nu se pastreaza altitudinea.....Cand am facut ture de pista tras la mosor ,ajungi la o inaltime ,si apoi declansezi ,zbori planat  o tura de scoala cu pierderea inaltimii .Este zbor planat .Ca sunt profesionisti care pot identifica curenti termici ,pastra altitudinea ba chiar si sa urce este alta treaba.

Normal fara curenti termici nu poti pastra altitudinea ,fiecare aeronava are un parametru : finete .Inseamna pierderea de inaltime dupa un parcurs orizontal ,cele bune sunt la 1:50

Orice aeronava are o viteza minima sub care nu trebuie intrat ,ca intra in vrie ,peste planeaza ,vezi Space Shuttle ,vine din spatiu ,fara motor ,planat ,cu toate ca abia are aripa si e blindat pe exterior cu caramizi ceramice.

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Merck nu fac ore de pilotaj cu tine pe forum, utilizarea termenilor specifici/tehnici  ar incurca mai mult decat sa lamureasca, la mine in curs "zborul planat" are o definitie diferita de a ta si  suna cam asa " zborul  efectuat pe un curs decendent cu pierdere uniforma si controlata  de altitudine  de catre o aeronava propulsata  cu propulsia la minim sau oprita se numeste zbor planat, sunt de acord cu tine ca toate corpurile respecta principiul unu al mecanici ( principiul inertiei ) dar distantele parcurse sunt (planat vs necontrolat) mult diferite, daca vrei sa inveti mai multe poti sa mergi la"Scoala Superioara de Aviatie Civila"  si urmeaza  un curs PPL(A) care costa la vremea respectiva cam 8200  euro, cu ore de zbor pe Tecnam P2008 practica se facea la Strejnic.    

 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări