Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Samsung UE40J5200AW cu BN44-00852A cu toate led-urile arse.


Ungureanu Daniel

Postări Recomandate

      Stimati colegi am gasit in Samsung UE40J5200AW cu BN44-00852A si controler led SLC7015R  toate led-urile in s.c. si diodele Zener corespunzatoare acestora deconectate si in s.c. de asemenea . Se pare ca  mai intai s-au ars diodele Zener si dupa ce un nene le-a deconectat, la prima pornire s-au ars si led-urile . Acum  l-am echipat cum a fost inainte  cu 3 barete de 8 led-uri si incerc sa  aflu de ce s-au ars acelea originale .  Am citit pe net ca si altii s-au confruntat cu aceasta situatie .  Am gasit doar o informatie cu privire la micsorarea curentului prin led-uri de la 750 la 550mA, dar dupa cat de carbonizate sunt locurile  unde s-au aflat diodele Zener nu prea cred ca asta ar fi rezolvarea . Alimentarea blocului controler este de 210V si ar trebui sa ajunga la led-uri 130V. Probabil ca intra in led-uri toata tensiunea de 210V. Tranzistorul este bun,condensatoarele electrolitice foarte bune si ele insa ma incurca faptul ca placa are un strat de silicon .  Bobina pare si ea buna cel putin la verificarea cu ochiul .  Poate cineva stie exact cum stau lucrurile . Nu mai spun ca mai am un Samsung cu o placa foarte asemanatoare , la care s-au ars diodele Zener, dar nu s-a operat nimic si banuiesc faptul ca este in aceeasi pozitie cu tensiunea pe maxim . 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ungureanu Daniel

    3

  • iuliantv

    2

  • stefank

    1

  • ferentdaniel1

    1

Top autori în acest subiect

posibil ca cei 210 volti sant fara consum ( in gol ) , am intalnit asemenea caz dar dupa schimbarea completa a baretelor televizorul merge si in zi de azi

Link spre comentariu
Acum 35 minute, stefank a spus:

posibil ca cei 210 volti sant fara consum ( in gol ) , am intalnit asemenea caz dar dupa schimbarea completa a baretelor televizorul merge si in zi de azi

mai toate sursele led sant de curent constant si asa se manifesta,de aceea la samsung lg cad multe leduri pana sa nu mai porneasca backlightul,dar chiat toate cum spune colegul,e ceva ciudat ,unele pot fi testate cu un bec,eu testam cu un bec 220v 10-40w de genul celor de frigider masina cusut,in functie de diagonala tv-ului si consumul ledurilor

Editat de iuliantv
Link spre comentariu

    Eu stiu ca fara sarcina tensiunea e mare ,dar in jurul controlerului sunt vreo 10 tranzistoare, o groaza de piese si doua divizoare rezistive , unul pe 210V iar altul pe alimentarea led-urilor . Ma bate gandul ca sunt protectii de supratensiune si  circuitul controler nu raspunde ,cel putin pe 130V . Am montat o rezistenta de 330Ohmin locul baretelor si am 180V pe redresor  si tot atat pe led-uri . Cu 260Ohm am 177V in ambele puncte . Concluzia este ca ma incadrez la consum ,nu lucreza protectia de tensiune maximala daca cumva exista si mai departe nu mai stiu. Dupa ce scot din priza ramane tensiune pe redresorul de 200V asa ca tranzistorul nu are trecere.

Editat de Ungureanu Daniel
Link spre comentariu

     Scriu din nou pentru ca nu s-a mai putut edita .  Am conectat o rezistenta de 650 Ohm in locul baretelor si la fel ca in testele anterioare, adica fara placa de baza am gasit 2V in pinul nr. 3 (ADIM) la circuitul controler .  Tranzistorul era in 98,9% si frecventa de vreo 17Khz in loc de 3-400Khz . La pinul mai sus enumerat sunt conectate doua blocuri din care unul contine doua tranzistoare si un divizor rezistiv pe tensiunea led-urilor . Celalalt bloc contine in jur de 4 tranzistoare si face legatura cu comanda dimmer din placa principala . Acest bloc forteaza tensiunea de 2V pentru ADIM ,cat este si maxim dupa specificatiile circuitului . Intre acest bloc si controler am introdus spre masa o rezistenta de 1,6KOhm . Acum  tensiunea pe led-uri s-a facut 124V , tranzistorul merge cu  55% , frecventa este 300Khz, iar ADIM in pinul 3  are 0,6V.   Am conectat  placa principala si pe rezistenta de 650Ohm am 110V  datorita suprapunerii tensiunii sau semnalului de comanda pentru intensitatea luminii . Cu ledurile conectate in locul rezistentei de proba am 70V si lumina  este ceva mai slaba fata de cum ar trebui . Nu am ecranul montat si de aceea am lasat tensiunea deocamdata mai mica .   Desi nu stiu ce se petrece am tras doua concluzii . Mai intai testul cu sursa decuplata de placa principala nu este o solutie chiar buna pentru acest tv din moment ce controlerul nu-si poate limita curentul si  apoi cei care au remarcat ca trebuie limitat curentul se pare ca s-au confruntat cu o situatie asemanatoare,  desi n-au pomenit nimic de arderea led-urilor . Oricum nimeni nu se apuca de limitarea curentului fara vreun motiv serios .  

Link spre comentariu

santeti bun la o discutie cu userul ,,(chiar am o pierdere de memorie nu.i mai stiu numele),, care la orice discutie despre leduri defecte,te pune sa faci zeci de masuratoari,sa pui osciloscoape ........ca pana la urma sa ajungi la cea ce au zis si altii ,schimba baretele led,nu stiu de ce nu a rectionat la acest subiect,? ori faceti ceea ce ar face si el,ori santeti unul si acelasi

 

Editat de iuliantv
Link spre comentariu
La 13.07.2021 la 0:48, Ungureanu Daniel a spus:

      Stimati colegi am gasit in Samsung UE40J5200AW cu BN44-00852A si controler led SLC7015R  toate led-urile in s.c. si diodele Zener corespunzatoare acestora deconectate si in s.c. de asemenea . Se pare ca  mai intai s-au ars diodele Zener si dupa ce un nene le-a deconectat, la prima pornire s-au ars si led-urile . Acum  l-am echipat cum a fost inainte  cu 3 barete de 8 led-uri si incerc sa  aflu de ce s-au ars acelea originale .  Am citit pe net ca si altii s-au confruntat cu aceasta situatie .  Am gasit doar o informatie cu privire la micsorarea curentului prin led-uri de la 750 la 550mA, dar dupa cat de carbonizate sunt locurile  unde s-au aflat diodele Zener nu prea cred ca asta ar fi rezolvarea . Alimentarea blocului controler este de 210V si ar trebui sa ajunga la led-uri 130V. Probabil ca intra in led-uri toata tensiunea de 210V. Tranzistorul este bun,condensatoarele electrolitice foarte bune si ele insa ma incurca faptul ca placa are un strat de silicon .  Bobina pare si ea buna cel putin la verificarea cu ochiul .  Poate cineva stie exact cum stau lucrurile . Nu mai spun ca mai am un Samsung cu o placa foarte asemanatoare , la care s-au ars diodele Zener, dar nu s-a operat nimic si banuiesc faptul ca este in aceeasi pozitie cu tensiunea pe maxim . 

Daca ai inlocuit baretele cu altele noi si totul e ok, nu iti mai face griji prea multe , lasa pe cei care mai au cateva clipe de trait sa isi faca griji si sa spuna: "Doamne mai lasa-ma sa traiesc cat am stat cu masina la semafor" , din pacate lumina de la "semafor" se stinge prea repede si ramane doar intuneric total...

 

 

 

 

 

Link spre comentariu

Banuiesc ca la min se refera cei care ca sa repare un TV schimba SW sau LED-urile fara sa mai fie nevoie sa masoare si altceva.

Daca tot esti cu ociloscopul linga si mai ai si tembelizorul desfacut, singura masuratoare necesara (pe linga valoarea tensiunilor de la surse) este sa masori riplul de tensiune  pe condesatorii de la surse cu osciloscopul conectat pe AC.

Riplul nu trebuie sa depaseasca in nici un caz 5% (max10% in functie de sursa) din valoarea tensiunii. La o sursa de 100V 5% inseamna 5V ceea ce este deja foarte mult. Daca riplul tensiunii este mic iar TV-ul functioneaza corect atunci nu prea mai trebuie sa faci mare lucru.

 

PS: am incercat sa inteleg ce ai facut pe acolo si nu prea am inteles.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
On 7/13/2021 at 11:50 PM, Ungureanu Daniel said:

      Desi nu stiu ce se petrece am tras doua concluzii . Mai intai testul cu sursa decuplata de placa principala nu este o solutie chiar buna pentru acest tv din moment ce controlerul nu-si poate limita curentul si  apoi cei care au remarcat ca trebuie limitat curentul se pare ca s-au confruntat cu o situatie asemanatoare,  desi n-au pomenit nimic de arderea led-urilor . Oricum nimeni nu se apuca de limitarea curentului fara vreun motiv serios .  

Aiurea....testul fara conectorul mainboard conectat, pentru a verifica daca backlight_ul functioneaza,  se face inclusiv la reprezentantele Samsung.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări