Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Limitarea de viteză la 30km/h....avantaje sau dezavantaje la consum/poluare


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 84
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • merck

    28

  • Ion_Bumbu

    18

  • Усилитель

    13

  • ratza

    4

Top autori în acest subiect

Acum 2 ore, matzah a spus:

Un ciclist profesionist pe cursiera scoate o medie de aprox. 40km/h pe un traseu de competitie timp de 4-6 ore (deci si dealuri calumea, gradienti peste 10% etc). Un de-asta prin oras, iti tine lejer pasul cu traficul si iti pleaca de la semafor inaintea oricarei masini, ca acceleratie. 

 

Din varii motive, nu ca am cautat explicit sa detin asa ceva, am ajuns in posesia unei biciclete de acest gen, 7kg, integral din carbon, profil aerodinamic, schimbatoare electronice etc. La o dracie de-asta, cu minim de conditie fizica, scoti 40km/h pe plat relativ lejer, presupunand ca nu te incurca vantul. In vale, gen gradient -3 -4%, ajunge singura la 45km/h fara sa faci nimic. 

 

Daca sa zic am de facut 15-20km prin oras, scot o medie de cam 25-28km/h. Realist ti-o scad pornirile si opririle dese, segmente cu cai de tramvai, gropi si alte chestii pe care trebuie sa le eviti, cedatul de prioritate masinilor cam in orice situatie deoarece desi dupa lege chiar daca ai avea prioritate in "x" situatie, soferul "se baga" deoarece vazandu-te pe bicicleta te presupune mai lent decat esti. 

Avem la munca o dubita cu un soferache maniac, face livrari prin oras. Are gps pe masina, noi avem aplicatie de monitorizat. Incidental, daca scot media lui pe o distanta similara, depinzand de zi si conditii particulare, scoate undeva intre 26-32km/h.  Un om normal, ar scoate sigur mai putin, chiar pe masina mica. Aceasta medie se calculeaza simplist impartind intervalul de timp monitorizat la distanta parcursa. Deci cu tot cu timpii de semafor, opriri etc, practic tot timpul cat motorul este pornit. 

 

In conditii similare, un ciclist relativ competent pe cursiere ar trebui cel putin sa echivaleze timpul scos real de masini cand vine vorba de conditii de oras. Asta e valabil cam pentru orice oras mai putin Bucuresti, ala are legile lui, castiga ala care interpreteaza cel mai libertin codul rutier. 

 

 

 

 

Stiu ce poate face un ciclist antrenat, intrebarea era daca poate scoate asta "amplificator", pt ca la cite masini si motoare are ma indoiesc ca are si conditie fizica pt astfel de activitati. 

Iar daca elvetienii ar fi dat amenta si la ceva ce zboara, deci nu automobil la care s-ar aplica limita de viteza, atunci sigur ar fi amendat un amarit de biciclist.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Sa treci de 25 30 e usor pt oricine. Intrebarea e pt cat timp.

Daca ai cursiera cu trepte mari tii 30 sustinut fara jena.

Daca e un pic la vale deja e lejer.

 

Acu presupun ca vb de un om care macar la 2 saptamani se da.

Link spre comentariu

In oras intervine cel mai adesea urmatorul semafor, oprire, obstacol - pana sa ajungi la limita la care nu mai poti duce fizic efortul. Suplimentar, nu vrei nici sa tragi de-aiurea, ajungi transpirat, obosit etc. La drum lung e alta chestie. Cand vremea imi permite, plec la cutreierat cu bicicleta. Drumuri de 100-120km, gen cam cat poti parcurge lejer intr-o zi. In aceste conditii scot o medie de 23-25km/h presupunand si ceva dealuri, incetinit din cauza cainilor + diverse alte situatii. Rulez cu 28-30km/h pe plat si cu oriunde intre 10-20km/h pe deal (excludem vantul, asta poate ajuta sau incurca). Astea sunt vitezele mele de croaziera pe termen mai lung in conditii de oarece incepator (sub 2000km parcursi - ca experienta pe cursiere). 

 

Link spre comentariu

Acum poate m-am muiat putin, dar au fost vremuri cand faceam min 30 km zilnic, si nu in regim de plimbare. 

Cautati cat este recordul de viteza pt bicicleta.... 

Link spre comentariu

Anu trecut trecut transalpina de la obarsie pana in novaci.

Sa fi fost vreo 4 ore? Nu mai tin minte. Dar la vale am mers tare repede. De la ranca pana in novaci doar la vale si singura frana era aerodinamica...

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări