Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Limitarea de viteză la 30km/h....avantaje sau dezavantaje la consum/poluare


Postări Recomandate

Problema in Vest nu-i de economie sau de grija poluarii, pur si simplu nu au locuri de parcare suficiente la job daca sint in oras.

Asta este situatia la ei dar si la noi in marile orase, mai nou si in alea mai mici.

 

P.S. cei care au locuri asigurate de parcare la job nici nu pun piciorul in mijloacele de transport in comun!

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 84
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • merck

    28

  • Ion_Bumbu

    18

  • Усилитель

    13

  • ratza

    4

Top autori în acest subiect

Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Problema in Vest nu-i de economie sau de grija poluarii, pur si simplu nu au locuri de parcare suficiente la job daca sint in oras.

Asta este situatia la ei dar si la noi in marile orase, mai nou si in alea mai mici.

 

P.S. cei care au locuri asigurate de parcare la job nici nu pun piciorul in mijloacele de transport in comun!

 

 

Wrong!

Un sef din DE din biroul in care eram eu venea de 3 ori pe saptamina cu transportul in comun si de doua ori cu masina pt ca pe drumul de intoarcere trecea si pe la ceva supermarket-e. Mai era unul cu loc de parcare asigurat (nu stiu ce rang purta) dar venea cu bicicleta. Permanent avea discutii cu colegii cine poate sa-i foloseasca locul de parcare.

Link spre comentariu

Pai nu ai citit ce scrie acolo?

Quote

*Putere maxima 800W (este limitat din fabrica, la 250W, pentru a putea fi conforma normelor europene, de circulatie pe drumurile publice)

Daca are mai mult de 250W si nu este limitata => este ilegala

Quote

Viteza maxima

25km/h (conform normelor europene)

Din nou, daca viteza maxima depaseste 25km/h este ilegala.

Editat de merck
Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

Din nou, daca viteza maxima depaseste 25km/h este ilegala.

Si daca am o cursiera si pedalez cu 45 , sunt ilegal ?

Link spre comentariu
6 minutes ago, Усилитель said:

Si daca am o cursiera si pedalez cu 45 , sunt ilegal ?

Daca esti pe un sector de drum unde ai limita de 30km/h (de exemplu pedalezi prin Bruxelles) si ai depasit limita incasezi amenda. :rade:

Link spre comentariu
49 minutes ago, sesebe said:

Exact!

Sint doar curios citi km poți menține viteza aia pe teren drept sau eventual și în rampa

Ei, tu tii cu ursu' bag sama! :57

Poate la el in urbe nu sunt 7 coline deci scoatem din ecuatie rampa. Pe teren drept sunt care pot merge cativa km buni cu viteza aia. 

 

 

Link spre comentariu

Un ciclist profesionist pe cursiera scoate o medie de aprox. 40km/h pe un traseu de competitie timp de 4-6 ore (deci si dealuri calumea, gradienti peste 10% etc). Un de-asta prin oras, iti tine lejer pasul cu traficul si iti pleaca de la semafor inaintea oricarei masini, ca acceleratie. 

 

Din varii motive, nu ca am cautat explicit sa detin asa ceva, am ajuns in posesia unei biciclete de acest gen, 7kg, integral din carbon, profil aerodinamic, schimbatoare electronice etc. La o dracie de-asta, cu minim de conditie fizica, scoti 40km/h pe plat relativ lejer, presupunand ca nu te incurca vantul. In vale, gen gradient -3 -4%, ajunge singura la 45km/h fara sa faci nimic. 

 

Daca sa zic am de facut 15-20km prin oras, scot o medie de cam 25-28km/h. Realist ti-o scad pornirile si opririle dese, segmente cu cai de tramvai, gropi si alte chestii pe care trebuie sa le eviti, cedatul de prioritate masinilor cam in orice situatie deoarece desi dupa lege chiar daca ai avea prioritate in "x" situatie, soferul "se baga" deoarece vazandu-te pe bicicleta te presupune mai lent decat esti. 

Avem la munca o dubita cu un soferache maniac, face livrari prin oras. Are gps pe masina, noi avem aplicatie de monitorizat. Incidental, daca scot media lui pe o distanta similara, depinzand de zi si conditii particulare, scoate undeva intre 26-32km/h.  Un om normal, ar scoate sigur mai putin, chiar pe masina mica. Aceasta medie se calculeaza simplist impartind intervalul de timp monitorizat la distanta parcursa. Deci cu tot cu timpii de semafor, opriri etc, practic tot timpul cat motorul este pornit. 

 

In conditii similare, un ciclist relativ competent pe cursiere ar trebui cel putin sa echivaleze timpul scos real de masini cand vine vorba de conditii de oras. Asta e valabil cam pentru orice oras mai putin Bucuresti, ala are legile lui, castiga ala care interpreteaza cel mai libertin codul rutier. 

 

 

Link spre comentariu
6 minutes ago, matzah said:

Din varii motive, nu ca am cautat explicit sa detin asa ceva, am ajuns in posesia unei biciclete de acest gen, 7kg, integral din carbon, profil aerodinamic, schimbatoare electronice etc.

Ai si papuci pentru ea? Ca pedalele nu sunt normale. 

Link spre comentariu

a venit fara pedale, iti cumperi ce ai nevoie, dupa gust si cerintele tale. Pentru oras folosesc pedale platforma normale, mai cobor, ma mai duc undeva, nu poti purta pantofii speciali pentru ca se merge aiurea rau pe ei. O alternativa ce o iau in calcul este spd-ul pentru mountain bike, acolo pantofii arata mai normal, placutele sunt metalice si nu ies asa in afara, poti calca normal. 

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări