Ion_Bumbu Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Acum 17 minute, merck a spus: DA! Randamentul maxim la masinile vechi este in jur de 80km/h. Orice abatere in sus sau in jos este echivalenta cu consum mai mare. Pai de ce? E variabil cu turatia?? Sau asa se aude din batrini? Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 5 minutes ago, Ion_Bumbu said: Pai de ce? Pai de ce nu? Scrie tu teoria ta si apoi o scriu si eu pe a mea. Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Motoarelor cu ardere internă le variază eficienţa în funcţie de turaţie, lucru care se întîmplă şi la electrice, doar că mult mai puţin. Una e să mergi cu 70km/h într-a doua şi alta e să mergi într-a cincea sau a şasea. Căutaţi BSFC (brake specific fuel consumption) şi veţi descoperi destul de repede punctul de eficienţă maximă. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Una e sa mergi in treapta II cu 2500rpm si 40km/h (sa zicem) si alta e sa mergi intreapta V cu 2500rpm si 80km/h (sa zicem) Daca ai de mers 80 de km, motorul ala va functiona dublu in trapta II( sa zicem). Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Acum 52 minute, daniels a spus: Prin folclor circula o vorba cum ca viteza economica e atunci cand acul vitezometrului e vertical. La mine apare 130 acolo şi te pot asigura că nu e chiar aşa economic. Chiar deloc Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Atentie, s-a pornit de la ideea ca la 30 masina polueaza mai putin. Nu este chiar proportionala cu cantitatea de combustibil arsa, depinde si de regimul de ardere. Sa nu mai zic de uzura mai mate in motor/transmisie la cuplu mare, turatie mica. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 16 minutes ago, Усилитель said: Atentie, s-a pornit de la ideea ca la 30 masina polueaza mai putin. Nu este chiar proportionala cu cantitatea de combustibil arsa, depinde si de regimul de ardere. Sa nu mai zic de uzura mai mate in motor/transmisie la cuplu mare, turatie mica. Nu are rost sa te mai agiti pentru uzura motorului. Nici nu ai sa ajungi cu o masina noua la 100k si va trebui sa o schimbi pentru o bulectrica. Ideea de 30km/h sigur nu a aparut de la politicienii habarnisti (cum i-ai catalogat tu) ci de la constructorii de masini. Acestia detin toate datele si le ofera clasei politice contra unui lobby pentru a vinde masini noi. Cine are cazan e clar ca nu-i va conveni sa ruleze cu 30km/h, dar noile masini (am pus mai sus captura cu bordul de la Skoda Superb motor de 1,6) se vor preta inca la un rulaj cu 30km/h in oras si 90km pe autostrada. Cantitatea de CO2 este proportionala cu cantitatea de combustibil arsa pentru ca scoatem din ecuatie soferul + schimbatorul de viteze. Cutiile automate sunt campioanele la economie de combustibil si reducerea poluarii (ma refer la masinile noi). Cutia automata schimba cu a vrut muschiu' inginerului proiectant si tu ca sofer nu poti interveni. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) Acum 3 ore, merck a spus: Pai de ce nu? Scrie tu teoria ta si apoi o scriu si eu pe a mea. Eu stiu, nu scriu nici o teorie si nici nu ma bazez pe limbaj agresiv sau tupeu. Va rog urmariti aici: https://www.researchgate.net/figure/The-main-speed-characteristics-of-the-original-engine-Honda-GX160-measured-at-dynamometer_fig1_306407837 Veti avea un raspuns, totusi acolo mai este o binecunoscuta problema, de ce scade randamentul la turatii mici? La motorul electric cele mai mari pierderi sint prin rezistenta infasurarilor deci pierderile cresc cu patratul curentului recte a puterii. Editat Iulie 6, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) 15 minutes ago, Ion_Bumbu said: Eu stiu, nu scriu nici o teorie si nici numa bazez pe limbaj agresiv sau tupeu. Va rog urmariti aici: https://www.researchgate.net/figure/The-main-speed-characteristics-of-the-original-engine-Honda-GX160-measured-at-dynamometer_fig1_306407837 Veti avea un raspuns, totusi acolo mai este o binecunoscuta problema, de ce scade randamentul la turatii mici? Am trecut de la masini la motocultoare sau generatoare (sau alte chestii pe care o mai fi pus acest motor)? Asta este motorul de care faci vorbire: Tu ai intrebat: Quote Daca merg cu 50Km/h consum mai mult ca la 70Km/h?? Si eu ti-am zis ca DA. Totusi vorbim de o masina care are si schimbator de viteze. Te poti deplasa cu 50km/h si in treapta 3 si in treapta 4 (poate chiar treapta 5 la DSG-uri ), e clar ca nu ai acelasi randament si daca randamentul este diferit => consumul diferit. Nu neg ca in fiecare treapta de viteza (pe teren drept) au un punct optim (adica o turatie) pentru care consumul este minim, dar punctul optim din treapta 2 nu este identic cu punctul optim din treapta 5 sau 6. Tu cred ca de fapt sustii ca poti parcurge 100km cu aceeasi cantitate de combustibil indiferent de treapta de viteza (eliminam timpul din ecuatie!) Un grafic poate te lamureste de ce nu este asa: Editat Iulie 6, 2021 de merck Link spre comentariu
QQme Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 In anii 80,erau concursuri auto dacia,de consum minim,pe un anume traseu,nu se permitea decat modificarea carburatorului,recordul era de cca.3,5l/100k la40k/ora in tr. a 4-a-5-a. Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Si ca sa ne intoarcem la electrice ,mai inainte vorbea la TV un reprezentant politie despre trotinetele electrice si au ajuns la concluzia : - lumea habar nu are de legislatie -prea multe accidente - ar trebui scoase radarele pe ei ,ca multe sunt modificate si merg mai repede........ Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) Acum 2 ore, merck a spus: Am trecut de la masini la motocultoare sau generatoare (sau alte chestii pe care o mai fi pus acest motor)? Asta este motorul de care faci vorbire: Bineinteles ca despre acela este vorba, un monocilindru la care sint datele cunoscute, am si pentru 1300 datele insa sint pe backup mai complicat de gasit si mai ales de pus. Ca idee, la orice motor nou inceputul in laborator este un ...monocilindru, pe ala se fac studiile. Ce este interesant acolo de vazut, este insa altceva, la regim de turatie mica, 1000rpm consumul specific este de aprox 345g/KWh, la 2500 rpm 320g/KWh, oare cum va explicati asta? o pierdere de randament de aprox 8% la un motoras mic. Editat Iulie 6, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 Sigur una din cauze esre ca acel motor nu calculator de injectie. Calculatorul de injectie intodeauna compenseaza variatiile pentru a tine motorul intr-o plaja acceptabila a randamentului. La motorul pus de tine ai timp de injectie variabil, avans variabil in functie de cifra octanica a benzinei? La motorul pus de tine multe lucruri sunt batute in cuie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Povesti cu pesti! cauza este banala si se manifesta la toate motoarele Otto, este calciiul lui Achile a lor. Este clapeta de acceleratie responsabila de acel declin de eficienta! Acolo este doar cam 8% deoarece motorul este mic, la motoare mari ajungi la 10-15% usor, la americane 20% frinare gazodinamica este ceva comun. Asta este cauza downsizingului la benzinare, scoaterea cilindrilor din functionare la sarcini partiale, sa deschizi clapeta de acceleratie mai mult sau capacitate mica si turbina, la sarcina mica motor aspirat, la sarcina mare motor turbo. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 Fie ca este benzinar fie ca este dizal, motorul are o plaja unde economia de carburant este maxima. Acum vad ca trecem de la randament maxim sau punct optim la functionarea la sarcini partiale. Link spre comentariu
Postări Recomandate