merck Postat Iulie 5, 2021 Partajează Postat Iulie 5, 2021 Quote Amsterdam is investigating whether the maximum speed can be reduced to 30 km/h everywhere in built-up areas. The plan, if approved, could go into effect as early as 2023. “We are extremely enthusiastic,” says spokesperson Reinder Rustema (49) of Amsterdammers for Autoluw Nu!. The organization, consisting of about forty residents' organizations, has been arguing for the introduction of 30 kilometers per hour as a maximum speed for two years now. “It is a milestone for thinking about car mobility in the capital. It will mainly contribute to road safety, the reduction of pollution, and noise pollution will decrease.” https://www.parool.nl/amsterdam/amsterdam-onderzoekt-maximumsnelheid-van-30-km-u~b9eed2bd/?fbclid=IwAR0_PMUQPCcGgaT0wvjJ-ifNIujKyTMyr4Y74Ky-py82NVlcWH56S15iro8&referrer=https%3A%2F%2Fl.facebook.com%2F Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 5, 2021 Partajează Postat Iulie 5, 2021 La o masina cu motor diesel sau benzina sa o tarai cu 30, polueaza mai mult decat la 50, si in alta parte sunt politicieni habarnisti..... Link spre comentariu
merck Postat Iulie 5, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2021 1 hour ago, Усилитель said: La o masina cu motor diesel sau benzina sa o tarai cu 30, polueaza mai mult decat la 50, si in alta parte sunt politicieni habarnisti..... ai ceva dovezi concrete? Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 E sensibil mai mare consumul, spun asta din proprie experienţă. Minimul de consum/maximum de eficienţă pare a fi undeva pe la 70-80km/h. Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Era o emisiune TV ,un inginer auto zicea ca intre 50 si 30 este diferenta de o treapta de viteza ,la 30 mergi mai putin ,cu aceasi cantitate de combustibil ,deci per aceasi distanta consumi mai mult , iar daca mergi cu aceasi treapta fortezi motorul ,arderea e mai proasta = poluare mai mare. Eu vad si pe HUD consumul ,la 50 este mai mic( treapta 4 ) decat la 30 /treapta 3 Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Producatorii dau niste consumuri interurban/extraurban. Acum 9 ore, merck a spus: ai ceva dovezi concrete? Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) Nu putem lua masinile de la noi (masini ce au minim 10 ani si la care consumul cel mai bun se obtine in jurul valorii de 85km/h) si pe baza lor sa dam un verdict in Olanda. In Olanda s-au vandut in draci masini hibride si acum masini hibride plug-in si electrice, de aceea am intrebat de dovezi concrete la olandezi. Nu stiu cum sta treaba cu eficienta la viteza de 30km/h la masinile noi cu motor de drujba + mild hybrid, dar sigur nu este aceeasi cu cele vechi. Deci repet, eu am cerut dovezi concrete plecand de la parcul auto din Amsterdam (ca doar aricolul nu era despre Popricani). In plus, cand stii ca ori cu masina ori cu bicicleta (deja sunt biciclete electrice care ating viteza de 45km/h!!!) ajungi in acelasi timp la job sigur iei bicicleta ca sa scapi de problema parcarii. Olandezii n-au greata sa mearga pe ploaie cu bicicleta. Ca nu ne convine noua ca se strange latzu' este partea a doua, dar sa ii acuzam pe politicienii olandezi ca sunt habarnisti ... mi se pare deplasat. De departe, descurajarea folosirii masinii in marile orase este cea mai buna solutie pentru a rezolva problema traficului. Editat Iulie 6, 2021 de merck Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) 1 hour ago, ratza said: E sensibil mai mare consumul, spun asta din proprie experienţă. Minimul de consum/maximum de eficienţă pare a fi undeva pe la 70-80km/h. Cam asta va fi viteza care se va impune in afara localitatii. Cand a fost criza petrolului si s-a impus viteza pe autostrazi de 55mph au vazut (atunci la parcul de autovehicule) ca s-a economisit anual 1 miliard de barili, deci date exista si sigur nu vor fi palmate ci vor fi scoase de la naftalina. Tirurile nu mai merg de mult cu 90km/h pe autostrada, unele sunt limitate si la 83km/h (marea majoritate sunt limitate la 85km/h) si asta pentru ca patronul a vazut ca face o economie importanta de carburant. Editat Iulie 6, 2021 de merck Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Tiru ca tiru, ca nu e aerodinamic. La 30 la ora invarti motoru degeaba mai mult decat misti masina. Se poate testa oricand. Cu cazanu meu la 90 medie scot si 7 pe autostrada in bord. Cel mai economic drum ever. Acu mers la mare, repede. Gen 150 autostrada 90 sate si consum de 11.5 gaz plin la gol, 10 in bord. De meegeam cuminte scoteam 10-10.5. Asta pt ca motoru meu in sarcina mica nu e eficient. Cazan vechi fara vvt si asa. Daca era 1.8k mai scoteam 1l probabil la v mica, la mare nu stiu. Ma rog si 6 cilindri au pierdewri mari mai ales cand invarti motoru degeaba. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Prin folclor circula o vorba cum ca viteza economica e atunci cand acul vitezometrului e vertical. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) Nu este corect sa comparam parcul nostru auto cu parcurile auto din vest. Acum 3 saptamani eram cu un amic si cum nu aveam ce face ii zic: hai sa numaram cate masini noi (deci de maxim 2-3 ani vechime) vedem pe traseu (fiecare numara pe partea lui). In 10 minute nu am numarat impreuna nici macar 20 de masini noi. (deci vorbesc de IASI) In ultimii 3-4 ani am vazut in vest o gramada de: - peugeot 108 - citroen C1 - toyota aygo si nu erau ei ahtiati dupa cutii de conserve! Din experienta persoanala, am inchiriat in trecut un fiat 500 cu motorul de 1,2 si recent am inchiriat un fiat 500 mild hybrid (motor de 0,9). Nici o asemanare intre cele doua masini (desi in afara de motoare erau identice). In plus am vazut ca fiat 500 mild hybrid vine cu o cutie de viteze de 6 trepete fata de 5 trepte cat avea predecesorul. Deci eu nu doresc calcule sau exemple de la masini vechi ci niste cifre de la noile masini. Stiu ca Skoda Superb (o animala de masina) care are motorul de 1,6 la 21km/h DSG-ul cupleaza treapta a 3-a! La 32km/h ceste deja in treapta a 4-a!!! Stiu ca reducerea vitezei in oras de la 50km/h la 30k/h are la baza intentia de a descuraja folosirea masinilor in oras, insa ma intereseaza cum sta treaba la consumul de carburant si la masinile cu motoare de drujba, mild hybrid si hybrid plug-in. Eu doar atat pot sa cetific: fiat 500 mild hybrid este mult (da mult) mai econom decat fiat 500 cu motorul de 1,2 (si vorbesc de toate cele 3 situatii: oras, autostrada si drum european). Editat Iulie 6, 2021 de merck Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 Acum 4 minute, daniels a spus: Prin folclor circula o vorba cum ca viteza economica e atunci cand acul vitezometrului e vertical. Si totusi, cum este cu viteza economica? Daca merg cu 50Km/h consum mai mult ca la 70Km/h?? Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 (editat) 4 minutes ago, Ion_Bumbu said: Si totusi, cum este cu viteza economica? Daca merg cu 50Km/h consum mai mult ca la 70Km/h?? DA! Randamentul maxim la masinile vechi este in jur de 80km/h. Orice abatere in sus sau in jos este echivalenta cu consum mai mare. Editat Iulie 6, 2021 de merck Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 6, 2021 Partajează Postat Iulie 6, 2021 In principiu fiecare masina are un cuplu optim la o turatie optima, si la treapta superioara rezulta o viteza, acea e cea mai economica. De la 90 incepe aerodinamica sa creasca consumul mai important. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 6, 2021 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2021 Pentru ca e destul de greu de crezut, revin cu poze de la Skoda Superb cu DSG: Link spre comentariu
Postări Recomandate