Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

semnal blocare/deblocare


KR159AR

Postări Recomandate

La masinile "din fabrica" cat timp schimbatorul de viteza nu e in neutru, nu poti deschide portbagajul. Cu atat mai putin cand usile sunt blocate. 

 

Deci, e si asta o idee de unde sa iei semnalul de conditionare a deschiderii. 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • KR159AR

    13

  • BRANCA

    7

  • validae

    7

  • ady2006

    2

Top autori în acest subiect

@BRANCA...să zicem că vii cu braţele încărcate cu plase de cumpărături, într-o mână ai şi cheia maşinii, dar vrei să deschizi portbagajul fără să bagi cheia în contact, dar nu ai decât comenzile de blocare/deblocare uşi la dispoziţie.Atunci apeşi pe ,,deblocare uşi,, şi apropii piciorul de partea de sub bara din spate.Potbagajul se deschide singur şi poţi lăsa bagajele direct în maşină, fără să le mai laşi pe jos.....

Unele maşini au pe cheia de la închiderea centralizată şi buton separat pentru deschiderea portbagajului, dar nu toate.De aceea acest dispozitiv poate fi util şi acum e montat şi pe maşini din fabrică.Dar asta nu înseamnă că oricine îţi poate deschide portbagajul cu piciorul, dacă tu eşti la volan, ar fi absurd şi ar permite şicanări deranjante...

Link spre comentariu

 Validae.Ce spui are sens,dar autorul n-a specificat asta.Oricum,chiar dacă se deschide cu piciorul capacul nu sare în sus...Cel puţin la mine aşa e.Poate altele or avea automat...

Link spre comentariu

Daca ar avea deschidere automata s-ar mai chinui omul ? La unele masini daca se fac modificari la portbagaj se poate obtine un fel de deschidere automata. Doar deschidere, nu si inchidere. Am asa un sentiment ca omul are passat 3bg ca acolo s-a batut mult apa in piua cu montarea arcurilor de audi a6 pentru a obtine functia asta. Dar ala are buton special pe telecomanda pentru deschiderea portbagajului.

Ar fi mai bine daca s-ar specifica si despre ce masina este vorba.

Editat de ady2006
Link spre comentariu
2 hours ago, BRANCA said:

 Validae.Ce spui are sens,dar autorul n-a specificat asta.Oricum,chiar dacă se deschide cu piciorul capacul nu sare în sus...Cel puţin la mine aşa e.Poate altele or avea automat...

Am specificat mai sus: 

"Deci cum ziceam vreau sa deschid portbagajul cu ajutorul acestui dispozitiv, insa vreau ca el sa nu poate fi activat tot timpul. De ex daca masina e in mers sau stau la un semafor si imi trece ceva pe sub bara nu vreau sa mi se deschida portbagajul aiurea. De aceea vorbisem de semnalele blocare/deblocare; cand masina se pune in miscare se blocheaza automat, atunci acest semnal ar merge in circuit si ar opri alimentarea acestui dispozitiv. El va fi din nou alimentat abia cand masina se deblocheaza, si acest circuit se tot repeta."

 

Blocarea masini o poate face soferul manual din cheie, dar masina are si optiunea de a se bloca automat cand se depaseste o anumita viteza (5km/h).

"Capacul" sare sus pt ca e prevazut cu amortizoare facute la comanda care sunt ajutate si de niste arcuri.

Referitor la ceea ce a zis Validae: pe cheia masinii am si buton separat de deschidere al portbagajului, practic in cazul mentionat de el tre' doar sa apas pe butonul de deblocare al portbagajului si se va deschide (indiferent ca masina e sau nu incuiata). Insa eu vreau sa am si aceasta posibilitate de a-l deschide cu piciorul (el nu are buton pe usa portbagajului ca, probabil, majoritatea masinilor). VOI veti zice: pai daca deja poti sa-l deschizi din cheie nu mai ai nevoie de functia cu piciorul! EU voi zice: pai daca masina porneste la buton nu mai am nevoie sa-i instalez acel dispozitiv cu posibilitatea de a o porni/opri si din telefon. DECI discutii de genul nu-si au rostul...

Nu am mentionat masina crezand ca acest aspect e irelevant in cazul de fata; nu e secret (se poate oarecum deduce si din username): Alfa Romeo 159 (varianta fara buton la portbagaj, cum specificasem mai sus)

Link spre comentariu

 KR.Fiecare cu...Cam aşa era şi la Alfa veche a fiului meu.Însă nu înţeleg un lucru,tot trebuie să dai deblocare din buton...

Link spre comentariu

Indiferent de soluţia folosită, cel mai probabil conectarea între instalaţia maşinii şi modul nu va fi chiar simplu de făcut, doar legând două-trei fire.Depinzând de nivelele logice utilizate de sistemul maşinii, vor trebui făcute nişte adaptări.Iar asta cere ceva experienţă şi măsurători la faţa locului.Ar trebui să iei legătura cu cineva care se ocupă cu montarea de închideri centralizate şi alarme auto, dacă nu reuşeşti singur.

Link spre comentariu
33 minutes ago, BRANCA said:

 KR.Fiecare cu...Cam aşa era şi la Alfa veche a fiului meu.Însă nu înţeleg un lucru,tot trebuie să dai deblocare din buton...

KR vine de la altceva, irelevant probabil...

da, masina trebuie deblocata pt ca functia cu piciorul sa se activeze. pai cum ar fi sa functioneze tot timpul? stau la semafor trece o pisica pe sub masina si se deschide portbagajul... ajung acasa o parchez copii se joaca in curtea blocului cu mingea si ajunge sub masina, se deschide portbagajul... nu cred ca ti-ar placea.

deci am ajuns la concluzia, cum deja ziceam, ca acest dispoztiv nu il pot folosi aici. pur si simplu cand il leg (oricum l-as lega) la optocuplor da semnale aiurea si uneori nici nu da cand defapt ar trebui sa dea. nu stiu daca mai are rost sa analizam de ce si cum... poate stiti voi mai bine.

inca nu am primit rsp de la vanzator pt acest dispozitiv, insa are ceva in descriere; desi ma indoiesc ca va functiona deoarece ceva asemanator am deja acasa si inca nici azi nu am reusit sa scot vreun semnal sau volti din el....

 

in descriere zice asta:

 

1, black line (power negative) : lapping;
2. Green line (key line) : keep a good contact with one end of the test pen tower iron end and the line on the original rear door key socket. Press the original rear door button at this time, and the light of the test pen will be off.(diode "test pen)
3. Red line (positive pole of power supply) : connect the original car with 12V constant current;
4. White line (ACC) : keep good contact with one end of the tower iron of the test pen and the other end with the measured line. At this time, the original car key is pressed to ACC, and the light of the test pen will light up
Note: After connecting all wires, wait 20 seconds for self-test and then test again

 

punctele 1,3 si 4 imi sunt clare. punctul 2 chiar nu-l inteleg. da semnal sau are nevoie de semnal? daca are nevoie de vreun semnal atunci carei firul cu semnalul care deschide portbagajul? sunt doar 4! daca da semnal si am inteles bine atunci el are continuu volti. sau cum o fi...? chiar nu inteleg...

daca credeti ca merita sa fac ceva masuratori (desi sunt satul de cate am facut deja si deageaba) pe acest dispozitiv care il am deja acasa pot sa o fac. eventual imi spuneti cum sa leg firele la power supply si eventual si cum sa setez multimetrul; insa nu cred ca am facut eu vre-o greseala in sensul asta, adica nu folosesc de ieri multimetrul si power supply....

 

AIUREA cu asta serios...  You have reached the maximum number of posts you can make per day. 

 

Validae iti scrisesem un text destul de bogat...acu' o sa scriu doar esenta: problema nu e conectarea intre inst masinii si modul ci problema e acel dispozitiv care sa-mi dea semnal cand dau cu piciorul in senzor. ce am incercat eu pana acum n-a functionat. 

bun, ce ziceti de metoda cu arduino? sau va fi degeaba si asta?   .....

 

Editat de KR159AR
Link spre comentariu

Senzorul pe care îl ai deja e cam insensibil, din recenzii am citit că trebuie să-l cam atingi uşor ca să se activeze.Deci dacă înainte doar apropiai piciorul de el, ar fi bine să-l loveşti uşor.

Link spre comentariu
27 minutes ago, validae said:

Senzorul pe care îl ai deja e cam insensibil, din recenzii am citit că trebuie să-l cam atingi uşor ca să se activeze.Deci dacă înainte doar apropiai piciorul de el, ar fi bine să-l loveşti uşor.

pai asta nu-i ok deloc... daca bara ii murdara/uda ce fac?  si chiar si asa, cum ziceam mai sus, dispozitivul asta nu-l pot pune, nu e deloc de incredere, da si semnale aiurea...

tocmai am dat de site-ul asta. o sa sun sa-i intreb daca ma pot ei ajuta cu vre-un dispozitiv. Voi nu stiti ceva dispozitiv in genul sa-mi recomandati?

Sau ar vrea/putea careva din voi sa imi construiasca un astfel de dispozitiv cu senzori? bineinteles ca nu pe " flori". pana acum s-au dus deja mai bine de 150euro + stresul meu si tot fara rezolvare...

Link spre comentariu

 KR159.Deşi mi se pare cam "gongoasă" automatizarea asta,cred că ar merge un modul cu senzor de prezenţă acolo.Ăla e şi dotat cu releu.Când dai deblocare să-ţi alimenteze modulul şi apoi când bagi piciorul să acţioneze releul.Totul temporizat ca să nu fie activ pe perioada cât conduci.

Editat de BRANCA
Link spre comentariu
Acum 1 oră, BRANCA a spus:

 KR159.Deşi mi se pare cam "gongoasă" automatizarea asta,cred că ar merge un modul cu senzor de prezenţă acolo.Ăla e şi dotat cu releu.Când dai deblocare să-ţi alimenteze modulul şi apoi când bagi piciorul să acţioneze releul.Totul temporizat ca să nu fie activ pe perioada cât conduci.

La ce te referi cand zici gongoasa?

 

Asta e modulul? (bine nu are releu dar caut cu releu) Daca da, digital output  cum il leg? La un optocupler si pe urma la releu apoi la broasca de la portbagaj?  Mi-e cam frica de cuvântul asta „digital“ output. 

 

 

Editat de validae
nu folosiţi prescurtări inutil
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Salutare din nou! 

In primul rand multumesc tuturor pt sfaturile si ideile impartasite. Am ajuns la asta: link. Am facut cu arduino cu senzor PIR (codul folosit aici: link). Uneori, la deblocare, nu se activeaza modulul raspunzator pentru pornirea intregului proiect (1 sau 2 din 100), alteori merge perfect; si inca de senzorul PIR nu sunt multumit complet de felul in care functioneaza, uneori detecteaza si de la aprox. 50cm (cu toate ca oricum a trebuit sa slabesc foarte mult senzitivitatea lui, am pus un potentiometru de 500k ca in acest video: link) alteori tre sa fi la 20cm de el sa te vada... probabil ca asta e in functie si de unghiul in care sta senzorul (probe facute pe masa de lucru si in portbagaj <<sau o fi codul arduino prea saracacios ori senzorul sa fi trebuit cumva calibrat si nu s-a facut?>>); una peste alta eu sunt multumit de cum a iesit avand in vedere cunostintele mele foarte modeste, cel putin pana in prezent, in electronica.


In cazul in care vrea cineva sa faca; piesele folosite:
1) Arduino Uno
2) Senzor PIR
3) 5V Relay Modul
4) DC to DC Step-Up/Down Converter
5) 12VDC Latching Relay Module
6) 12VDC Optocoupler Relay Module high/low level trigger

 

E un forum unde poti conta pe ajutorul membrilor. Va doresc si voua mult succes si bafta la toate proiectele voastre!

PS: Ma gandesc pe viitor sa achizitionez un osciloscop, m-ati putea ajuta cu ceva modele pentru incepatori? Ma uitasem aici si baiatul zice in final ca ar merge pe Rigol DS1054Z. Ati merge pe asta, ati avea alte recomandari?

Link spre comentariu

Nu prea stiu la ce te referi cand zici studiaza. Senzorul respectiv, si defapt tot proiectul, functioneaza abia dupa ce masina sa deblocat/descuiat; la blocare/incuiere e totul mort. Daca se va intampla ca vreodata sa existe ceva anomalii in circuitul electronic al blocarii/deblocarii masinii si sa dea semnal aiurea atunci, cine stie ca exista senzor, poate deschide portbagajul; desi, daca masina oricum e descuiata, pt ce mai cauti vreun senzor cand poti intra normal pe usa?! Insa imi vine greu sa cred ca s-ar putea intampla asa ceva. Mie mi-e frica mai mult de functionalitatea senzorului PIR in sine, adica sa nu dea el ceva semnale aiurea si sa-mi deschida portbagajul. Oricum, vom vedea pe viitor. Daca intradevar va fi mai mult enervant decat distractiv o sa-l anulez complet.


Cu ce ma sfatuiti in privinta osciloscopului? Sau e prea devreme pt mine pt asa scula?
 

Editat de KR159AR
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări