Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

UN simplu invertor de sudura semipunte rezonant cu ir2153


c_anicai

Postări Recomandate

Chiar am sa tai pe sudura cu flex-ul si voi pune poze cand ies iar afara, oricum pe moment mie mi se pare ok dar in realitare nu le am, abia cu invertorul asta reusesc si eu sudura fara intreruperi chiar daca amperajul e mai mic decat la celalalt ccare-l am un chinezesc stromo sw295, pare acel stromo mai puternic insa nu stiu de ce nu reusesc sa sudez cu el deloc continuu, la bucati din alea de platband de 8 am avut de facut 3 suduri inainte de sa-l fac pe asta, erau stalpi de sustinere a balustradei de la balcon si nu erau aliniati, a trebuit sa tai 3 ca sa le pun in linie  si vai ce m-am chinuit cu stromo consumand cate 5-6 electrozi la fiecare apoi polizat si iar sudat pana a iesit cat de cat, nicidecum nu a iesit din prima cu jumatate de electrod ca asta unde am aratat poze.

 

Ar fi o lipsa la acest invertor construit de mine, cred ca trebuie puse doua site inainte de ventilatoare ca-mi intra in el tot felul de insecte.

Editat de c_anicai
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 398
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • c_anicai

    237

  • digioptic

    31

  • dumitrumy

    28

  • BRANCA

    24

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Si in comparatie cu asta pe rezonanta stromo sw295 nu are deloc patrundere buna la gros, se stinge arcul  si se lipeste la apasare in electrod pe cand asta facut inca arde cu toate ca apas arde si intra in metal, n-are putere de strapungere la gros de ex  8 mm doar aproximativ pana la jumatate.

 

Nu-s sigur de fiabilitate fiindca am vazut diverse postari contoversate pro si contra rezonantei, cica ar exploda condensatorii din grupul de rezonanta insa sper sa nu fie asa. Acei condensatori de tensiune mare care i-am folosit sunt foarte vechi, i-am recuperat in urma  cu peste 10 ani din niste corpuri de iluminat cand lucram in Londra dintr-o cladire ce urma sa fie demolata, practic toate componentele mele electronice provin de acolo ca a fost o centrala de tele comunicatii dezafectata cu aparaturi vechi de prin anii 70, calculatoare din alea tip dulap cu surse lineare cu transformator gen sudura si o sumedenie de condensatorii gabarit mare de  240 mii micro, unitati de stocare pe banda si alte chestii ce nu puteau fi folosite la nimic totusi am recuperat si eu ce am putut adica doar in pauze de masa ca in rest lucram.

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

E problema de mana si e cunoscuta

...gen trafurile de pe vremuri facute pe stator de motor.

Asta facut nu are bucla de reglaj e cam la tensiune constanta asa ca misti tu mana si asa ajustezi curentul cat de cat din lungimea arcului. Ala de fabrica se chinuie sa ajusteze tensiunea ca sa mentina curentul si pe urma ti se pare tie ca e prea multa caldura si cand departezi electrodul de fapt baga si mai multa tensiune etc. Ti se pare ca are putere asta manufacturat fiindca are caracteristica de iesire u i rigida nu cazatoare si de asta topeste si gaureste materialul. Am mai scris treaba asta...al meu acu enshpe ani cu electrod de 4 apasand cu forta gaurea cornier de 5mm fara sa se lipeasca. Dar nu prea e aparat de sudura e doar de topit electrozi. La tabla sau teava subtire nu prea merge...iese pe partea ailalta...

Link spre comentariu

 Are caracteristica cazatoare, l-am facut din prima cu tensiune mare de cca 65 in gol, 20 in arc normal dar scade si mai mult pana la cativa volti chiar cand apas cu electrodul in fier crescand curentul si arcul nu se stinge, rusul l-a facut in alt mod, a pastrat tensiune mica la iesire din infasurari transformator ca sa aibe curenti mari si pt aprindere a bagat dublor de tensiune de aia era rigid in jurul a 20-30 volti. Oricum si bobina de iesire are rolul ei pt caracteristica de iesire a curentului si m-am chinuit ceva pana am nimerit una buna, e la a 5-a varianta.

 

 

Am sudat azi ceva table de 3 unite cu de 2mm, mi se pare ok adica am sa mai vad. Oricum cu chinezescul nu reuseam, poate nu l-am nimerit eu bun cine stie. Am imprumutat chinezescul la un vecin sa sudeze ceva tevi la vie si el a spus ca sudeaza stas, nu stiu ce sa mai cred ca eu nu ma impac deloc cu el ori n-am mana buna.  

 

Il voi duce la un sudor adevarat pt probe si voi vedea ce are de zis, totusi eu cred ca e ok. Cu versiunea anterioare inainte de schimbare traf si bobina am fost si i s-a parut ca intinde bine sudura, aunci a avut de sudat un boiler de tabla subtire si a zis ca merge mai bine decat al lui, totusi el foloseste tip vechi pe transformator si nu stiu daca e chiar ok comparatia. Sa=l las mai mult nu vreau fiindca abia am reusit si eu sa-l bag in cutie si mai trebuie urmarit un timp daca nu se incalzeste ceva periculos, eu intotdeauna dupa 3-4 electrozi verific sa vad daca nu s-a supraincalzit ceva deoarece inca e in perioada de teste.

 

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

Modul cum sudeaza depinde foarte mult de bobina de iesire, in ultima schema bobina e la a 5-a versiune insa pt rutilic de 2,5 era ok si penultima. Sudura mergea putin mai cu dificultate pe bobina  de 12μH, arcul era foarte scurt si sudura greoaie pe bobina de 8-9μH facuta pe 2 ferite I de traf linii tv 3 cm² si pe cea facute pe tole permalloy H de 3 cm² tot de cca 8-9μH.

Nu sustin ca ultima versiune este cea mai buna dar pt mine este cea mai buna dintre cele incercate..

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

Schimba cablurile de la cleste si masa cu altele dedicate pentru sudura cu sectiune minima de 16 mmp (1,5-2 m) si aparatul o sa merga mult mai bine....Incearca si  alti electrozi .....uneori fac probleme tipul acesta de Monolit cumparate din bazar

Editat de asterix196803
Link spre comentariu

Alea sunt provizorii, am si cabluri standard 2 perechi de 1,5 si 5 metri dar n-am gasit inca mufe sa pun pe panoul frontal si n-am gasit inca nici 2 buc de alama sa le fac. Electrozii aia mi se par foarte buni si ieftini. Cablurile care le am acum intradevar nu rezista decat la 2-3 electrozi unul dupa altul dar nu se pierde asa mult curent prin ele fiindca-s scurte de 1,5 metri si 6mm²

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

  Ce mufe să faci din alamă?Se găsesc în comerţ set conectori pentru invertor.Sunt gata împerecheate.

 De multe ori cele mai mari căderi de tensiune le ai pe clema de masă.Atât datorită oxizilor cât şi suprafeţei mici de contact.

 6 mm² e f puţin la cable.Măcar puneai câte 2 din astea în paralel...

Link spre comentariu

https://proenerg.com.ro/cupla-cablu-tt-abi-cm-10-25-511-0305

 

https://proenerg.com.ro/proweld-qc-01-25p-mufa-panou-25mm

 

"Scumpe" tare, cum naiba sa te apuci sa le faci ?:scarpin

 

Cablu de sudura ? 

 

https://www.dedeman.ro/bucuresti5/cablu-electric-sudura-msudc-16-mmp/p/1000222

 

iar daca e scump, ca...DEDEMAN, poti merge in continuare pe improvizatii mai aproape de adevat:

 

https://www.dedeman.ro/bucuresti5/conductor-electric-myf/-h07v-k-10-mmp-rosu-cupru/p/1026212

 

Poti lua ce culoare doresti, eventual rosu pentru plus si albastru sau negru la minus...

 

Am doua cabluri de la stahlwerk, de 35mm2, 5 metri lungime fiecare, evident chinezesti din fire de aluminiu cuprate. Pot sa ti le cedez daca vrei.

Link spre comentariu

 Digi.La cablele de sudură aproape în exclusivitate se folosesc cele cauciucate.Rezistă mai bine la uzură şi sunt mai sigure.

 Cu cablu izolat cu PVC sau alt plastic se lucrează numai ocazional...

 Corect cu mufele.Atât că trebuie luate cu conectorul de la aceiaşi firmă.Ca să fie împerecheate.

Link spre comentariu

Am cablurile de la vechiul invertor care mi-a fost furat, mufa nu fac comanda sa dau 30 pe curier, poate gasesc ocazional in magazinele locale sau bazar, deocamdata nu au si ieri m-am uitat iar dedeman e la 35 km de mine.

Editat de c_anicai
Link spre comentariu
1 hour ago, BRANCA said:

 Digi.La cablele de sudură aproape în exclusivitate se folosesc cele cauciucate.Rezistă mai bine la uzură şi sunt mai sigure.

 Cu cablu izolat cu PVC sau alt plastic se lucrează numai ocazional...

 Corect cu mufele.Atât că trebuie luate cu conectorul de la aceiaşi firmă.Ca să fie împerecheate.

 

  Stiu domnule, ii ofeream o solutie mai aproape de adevar, vis-a-vis de cablurile de energie de 10mm2 izolate cu PVC

 

BTW, de asta am si renuntat la cablul din setul stahlwerk. Ca e de aluminiu cuprat, nu ar fi o problema, dar izolatia...nu rezista la stropii de sudura. Deci... Nu sunt de aruncat, cu un set de clesti, iese un set de cabluri de pornire de numa. Oricum ar avea izolatia sau conductorul, sunt mult mai bune ca firicelele de 6 ale colegului...

 

 Cu mufele de la Proenerg, sunt foarte ok. Nu luati de la Intensiv, sunt foarte prost uzinate

Editat de digioptic
Link spre comentariu

O varianta de conectare..(improvizatie-model rusesc) daca ai pe linga casa ceva reductii,nipluri de bronz (1/2_3/4 tol) de la instalatii de apa,gaz etc

 

Conector fata.jpgConector back.jpg

Conector-cabluri.jpgConector-cabluri borne.jpg

Editat de asterix196803
Link spre comentariu

Asa puteam pune doua mufe mari de cablu de antena emisie radioamatori ca am mi multe buc si foloseam doar masa, totusi mai astept pana gasesc originale, pana atungi este improvizat

Conector-N-Super-Pilot-SN-307_2259_3.jpg

Editat de c_anicai
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări