digioptic Postat August 29, 2021 Partajează Postat August 29, 2021 (editat) Acum 6 ore, c_anicai a spus: M-am uitat la acel Proweld de cate tot mentionezi de un an si ceva cu 6 diode si 4 igbt-uri, e interesant si era bine daca stiam de el anul trecut cand am cumparat stromo295 pe care am dat 320 lei degeaba, sudez greu cu el............ Pai daca, colegul @asterix196803, tot "mentioneaza" de un an si ceva, cum de nu ai stiut de un an de el ?!?!? Eu sincer, mai ales ca diferenta de pret e mica la niste parametri mai potenti, l-as lua pe asta: https://aparat-de-sudura-invertor.compari.ro/proweld/mini-200pi-p338090968/#pareri In fine, nu ma alatur si eu glasului general care iti tot spune ca esti pe o panta gresita, nu de alta, chiar daca sfatul sau indemnul este unul sincer, ca de la pasionat la pasionat, ma trezesc cu un raspuns nu tocmai "delicat" si zau ca nu mai am chef.. Ma gandesc ca foarte curand, vei fi singur, efectiv, pe toate topicurile si forumurile unde tot prezinti marea ta realizare... Colegul @c_anicai, este o provocare sa construiesti un invertor de sudare adevarat. Si nu copiezi sau faci ce au facut alti. In fond daca vrei un invertor fara "artificii la purtator" vei lua foaia de catalog sa zicem a lui 3525 sau 3846 si vei face o semipunte sau punte cinstita. Este destul de experimentat, pana vei gasi traful de putere adevarat, traful driver sau sursa auxiliara etc. La inaltimea varstei senioratului, omul poate devine mai pragmatic, chiar si un om pasionat ca noi cei care bantuim forumul. Si pot sa-ti spun colegu', in lumina celor de sus, ca nu vei reusi sa ti pasul, asa cum tot iti "mentioneaza" si colegul @asterix196803, la costurile materiale acestei provocari. Un invertor adevarat il faci cu piese de calitate, nu jumigai recuperate de prin nus' ce troace uitate de timp. Daca pui pe hartie, si dau doar un exemplu de unde am luat si eu piese, de la TME, costurile pieselor si elementelor necesare unei astfel de contructii, depasesti lejer de cel putin 3-5 ori costul unui invertor comun facut de "maestri cu ochi oblici din Imperiul de la rasarit". Mi-am permis sa-l citez pe colegul asterix De asta eu, care la fel, nu-mi permit sa dar 8000 sau 12000 de lei pe un aparat de firma, incerc, sa iau un invertor gata facut si sa-l completez acolo unde zgarcenia chinezului a fost "fara numar". Si crede-ma, este si asta o provocare. Editat August 29, 2021 de digioptic Link spre comentariu
c_anicai Postat August 29, 2021 Autor Partajează Postat August 29, 2021 (editat) Zilele trecute am vazut discutia despre proweld, m-am exprimat gresit ca stiu de un an si ceva, cand am luat stromosw295 habar nu aveam de invertoare si l-am luat cel mai ieftin din bazar din zona mea. Pai chiar nu-mi trebuie invertor, am vrut doar sa vad cum se face unul ..... am eu hiba asta de ceva vreme si totusi daca mi-a iesit ceva ceva pana acum ma gandesc ca nu va fi mare smecherie de gadilit putin la piese sa le fac performante. Timpul va decide daca a fost cu folos sau nu, vom vedea, practic toate etapele constructiei si unele amanunte mai picante sau nu le-am pus pe forumuri ca sa fiu sigur ca nu le pierd, sunt sigur ca nu vor disparea toate trei si voi gasi cindva anumite neajunsuri si in timp voi vedea daca la un moment dat am avut dreptate sau n-am avut, nu sunt perfect si mai gresesc si eu uneori, asta este. Ca o completare eu nu sunt de acord cu modificarea unui produs industrial asazis castrat fiindca oricat ai incerca n-ai cum sa-l faci la fel ca o varianta a lui mai dotata si timpul + documentatia + piesele vor costa mai mult decat diferenta de pret dar e parerea mea si nu e nevoie sa o iei in considerare, doar am zis. Totusi si eu nu m-am putut abtine si am adaugat bobina pe de iesire la stromo ca asa am vazut atunci discutii pe unele forumuri dar cu toare ca am folosit un tor mare special pt asa ceva a fost cam degeaba interventia. ---- Scuzati de reeditare, vedere slaba/laptop vechi/gandire proasta si uneori mai corectez textul ulterior ca am frica de profesorii de limbi. Editat August 29, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
digioptic Postat August 29, 2021 Partajează Postat August 29, 2021 Acum 6 ore, c_anicai a spus: ....................................................................... Ca o completare eu nu sunt de acord cu modificarea unui produs industrial asazis castrat fiindca oricat ai incerca n-ai cum sa-l faci la fel ca o varianta a lui mai dotata si timpul + documentatia + piesele vor costa mai mult decat diferenta de pret dar e parerea mea si nu e nevoie sa o iei in considerare, doar am zis. Totusi si eu nu m-am putut abtine si am adaugat bobina pe de iesire la stromo ca asa am vazut atunci discutii pe unele forumuri dar cu toare ca am folosit un tor mare special pt asa ceva a fost cam degeaba interventia. ...................................................................... Poate daca deschideam vreo 5-6 topicuri pe nus' cate forumuri, eram inteles mai bine. Eu nu modific, ci completez acolo unde chinezul a fost zgarcit. Nu cumpar niciodata invertoare fara garantie din bazare. Intre noi fie vorba, garantia la mine conteaza doar la prima proba. Daca nu functioneaza, pa, retur ! Nu exista grad de comparatie intre o petarda cu nume rusesc, nemtesc etc cu amperi declarati cu nemiluita si acest din urma Stahlwerk trifazat in topologie punte. Eu plec deja de la un nivel in care aparatul functioneaza si functioneaza cu forta, fara sa faca mofturi, fara plici-pliciuri la pornire, aprinzand arcul instant. Totul tine, ca si la tine, de pasiune. Evident ca nu iau in considerare afirmatia ta, bazata pe experinta avuta cu acel stromo. Si asa este, piesele au fost scumpe, ba as putea spune ca puteam lua cu banii dati inca un trifazat capabil. Zilele astea poti cumpara unul la un pret de nerefuzat...Ba poti sa-ti schimbi acel Stromo cu un Proweld la un pret, iarasi, de nerefuzat. Dar, am inteles, nu ai nevoie de invertor... Link spre comentariu
c_anicai Postat August 30, 2021 Autor Partajează Postat August 30, 2021 Fiecare cu pasarelele lui, lasand deoparte entuziasmul meu in legatura cu varianta asta de invertor care am facut cu doi tranzistori si un circuit trebuie totusi sa recunoastem ca ceva mai simplu de atat chiar este imposibil de facut deci are ceva avantaje cum ar fi schema usor de depanat si pus la punct, chiar ieftin as zice mai ales la varianta a doua unde o pereche de igbt-uri plus circuitul nu costa mai mult de 20 lei. In legatura cu stahlwerk-ul trifazat in topologie punte, deja acel invertor e in alta clasa si nu prea are legaturi cu jucaria mea, nici la schema dar nici la pret/performante/complexitate, practic acel stahlwerk joaca in alta liga si era bine daca deschideai un topic separat cu toate detaliile si ce vrei sa faci la el deoarece amestecand postarile cu rezonantul meu mititel si ultraperformantul stahlwerk nu se mai intelege nimic. Link spre comentariu
c_anicai Postat August 30, 2021 Autor Partajează Postat August 30, 2021 (editat) Referitor la schema mi-a venit o ideie cum pot face o protectie suplimentara scurt/supracurent care micsoreaza un pic frecventa oscilatorului cu un transformator de curent, sau si mai simplu inlocuind acel tranzistor si transformatorul de curent cu un senzor hall, n-am mai desenat a doua varianta dar cred ca se intelege ce am vrut sa spun. Editat August 30, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
c_anicai Postat August 31, 2021 Autor Partajează Postat August 31, 2021 (editat) La 12.07.2021 la 18:43, BRANCA a spus: Anicăi.Păi dacă surogatul de cablu nu duce un flex cum vrei să ducă invertorul?!Chiar aş fi curios ce tensiune mai ajunge la sculă în sarcină... Am cam 20-30 volti cadere de tensiune cand sudez, este un cablu gen antena dar nu stiu exact de la ce provine cu 4 fire intr-un miez de polietilena ecranat, folosesc in paralel cate doua pt faza si nul iar ecranarea ca impamantare si e vre-o 30 de ani de cand sta intins de la balcon din fata blocului pana in spate jos la magazia de lemne, la capat am o priza in caseta metalica cu capac, e montata in exterior fiindca atunci mi-a fost frica sa duc curent in acea magazie e construita din lemn si acea priza am folosit pe vremuri pt un bec insa ocazional in timp am mai conectat si alte scule de maxim 2,4Kw, acum si invertorul. Priza unde-l conectez in casa e tip englezeasca cu intrerupator si ii dau drumul doar cand am nevoie de curent afara, are si siguranta in stecker de 13 amperi pt protectie. Voi cumpara altul mai domestic cu timpul insa nu stiu daca va fi mai rezistent la vant si intemperii ca asta ce-l am acum si in plus de asta nici nu e ieftin sa-l schimb. Editat August 31, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
c_anicai Postat Septembrie 2, 2021 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2021 Asta am mai mesterit dupa ce mi-am facut invertoarele dar inca invat, nu-s bun meserias la sudat Link spre comentariu
c_anicai Postat Octombrie 4, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2021 Ar fi ok ca bobina de iesire pentru invertorul mic ? Are 7 sp. 24x0,7mm, aproximativ 10mm² sectiune manunchi fire. Cele doua tor-uri sunt un pic mai mari decat cele din surse atx, pt comparatie am atasat poza 2. Link spre comentariu
c_anicai Postat Octombrie 4, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2021 (editat) Am pus bobina si-am stricat 5 electrozi de 2,5 tip e420rc. Fiind mai racoare radiatorul la puntea redresoare nu s-a mai incalzit asa tare si parca duce un pic mai ok insa am alta belea, se incalzeste electroliticul de filtraj, o fi avand esr prost? .... faza e ca n-am cu ce masura esr-ul. Editat Octombrie 4, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 4, 2021 Partajează Postat Octombrie 4, 2021 Faceţi un efort şi construiţi-vă sau cumpăraţi un ESR-metru, e absolut indispensabil la depanarea surselor smps. Dacă vreţi să vă faceţi unul, este un topic detaliat cu construcţia unui ESR-metru analogic extrem de simplu şi ieftin. Altfel, cumpăraţi de la colegii ce vând kit-uri ESR-capacimetru, de exemplu @Marele Savant, @taxdoru, etc...sunt şi mai utile fiindcă indică simultan şi capacitatea şi ESR-ul unui condensator. Link spre comentariu
c_anicai Postat Octombrie 4, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2021 (editat) Mersi de link, incerc sa fac o improvizatie deoarece practic nici n-am nevoie de calibrare ci voi face o comparatie cu valorile rezistentei de pierderi la alti condensatori de capacitate asemanatoare. Aproape sigur e problema cu esr-ul fiindca condensatorul care l-am folosit e de prin anii 80-90 insa partea nasoala ca nu gasesc unul cu dimensiuni identice sa-l inlocuiesc, are 7x3cm si e de 1024μ la 533v Editat Octombrie 4, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 4, 2021 Partajează Postat Octombrie 4, 2021 Cu schema de ESR-metru cu un tranzistor şi două toruri de ferită din tuburi ,,economice,, faci un aparat foarte uşor.Ai şi poza celui făcut de mine, mai mult durează să etalonezi un microampermetru.Am acel ESR-metru la serviciu şi marele lui avantaj e că are consum redus şi alimentarea dintr-un acumulator tip AAA ţine poate şi un an folosit zilnic... Etalonarea o faci simplu, măsurând cu el rezistenţe de valori mici (0,1-0,5 Ohmi) şi marchezi pe scală.Precizia absolută nu contează, fiindcă cel mai des vei compara ESR-ul condensatorului de testat cu cel al altuia sigur bun, sau nou... Link spre comentariu
c_anicai Postat Octombrie 4, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2021 Rezolv eu cu masuratoarea prin comparatie cu alti condensatori fiindca am buni doar ca nu corespund la dimensiune. Mersi de schema, nu stiam principiul insa l-am inteles acum, e un fel de ohmetru dar in loc de cc se foloseste rf, nici nu mai fac acel oscilator ca am generator de frecvente. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 6, 2021 Partajează Postat Octombrie 6, 2021 Puneti invertorul sub tensiune si lasati-l in gol, daca se incalzeste condensatorul are curenti mari de scurgere, daca o face in sarcina are ESR mare sau curentul de lucru este mic, de aia se pun in paralel citeva la invertoare. E420RC este standardizare GOST? ca nu-mi are cunoscuta. Link spre comentariu
c_anicai Postat Octombrie 6, 2021 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2021 (editat) E420RC sunt rutilici din bazar mai ieftini dar mi se par ok, probabil rusesti. Condensatorul are esr bun si nici in gol nu se incalzeste insa probabil nu suporta curenti mari fiindca provine de la un flash foto olympus model de prin anii '90. Majoritatea condensatorilor care-i am fiind vechi i-am formatat adica initial i-am lasat cu un bec in serie o zi urmarind sa nu se incalzeasca, apoi cei sortati inca o zi fara bec, deci am consideat ca-s buni dar n-am stiut ca pot avea curent de lucru diferiti. Editat Octombrie 6, 2021 de c_anicai Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum