franzm Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Trebuie verificat tot traseul de evacuare. Unele masini au un dispozitiv de aerisire în punctul cel mai înalt. Daca acesta este înfundat de mizerie si furtunul de evacuare este si el partial obturat, atunci se pot întâmpla cele descrise de @Andrei2021. Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Nu tin neaparat sa am dreptate, dar sa-mi explice si mie cineva cum poate urca apa pe acel furtun fara ajutorul pompei. Se pleaca din pozitia fara apa, deci furtunul nu e amorsat, ca sa admitem ca se aplica legea vaselor comunicante. Link spre comentariu
Andrei2021 Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 (editat) 1 hour ago, validae said: [...] De obicei în acel cot se află o bilă [...] AHA! Deci exista ceva "usita" / clapeta / mecanism / bila (la o bila nu ma asteptam) care blocheaza apa (ca intr-o ecluza). Am "simtit-o", dar nu stiam s-o explic. 1 hour ago, validae said: Chestia e că nu a menţionat că pompa ar funcţiona continuu, asta se aude clar....[...] Pompa se aude "fas-fas-fas....", cand evacueaza normal. Asta e normal si o face de cand era noua. Ce sunet "extra" apare cand e "eroarea" cu evacuare este un "tac-tac-tac...." infundat si foarte incet. Clar nu e sunetul de pompa in functiune. Se aude ca un releu auto 12v (incerc sa exemplific: "device-ul" acela care cand primeste curent intre 2 pini, inchide un circuit pe ceilalti 2 pini - stric la sunetul asta ma refer). Sigur e de la masina pt ca am scos-o din priza si s-a oprit sunetul ala dupa cateva secunde. Pt tura urmatoare de spalat, o sa verific daca, in timp ce evacueaza lent si o scot din priza, mai continua evacuarea (ca sa testez daca evacuarea e facuta de pompa sau de "gravitatie"). Editat Mai 26, 2021 de Andrei2021 typo: lipsea ultima ")". Link spre comentariu
Andrei2021 Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 1 minute ago, doru3160 said: Nu tin neaparat sa am dreptate, dar sa-mi explice si mie cineva cum poate urca apa pe acel furtun fara ajutorul pompei. Se pleaca din pozitia fara apa, deci furtunul nu e amorsat, ca sa admitem ca se aplica legea vaselor comunicante. Fapt: se pleaca fara apa pe furtun - corect, dar in primele secunde de la pornire, masina face o mica evacuare - asa a facut mereu. Presupunere: cat timp e apa pe furtun, si iese, cu presiune de la pompa, furtunul devine "amorsat"? si apoi nu reuseste sa se opreasca decat daca il ridic eu manual (si chiar se opreste - ca am experimentat asta ieri - si adineauri, ca am mai spalat ceva :)) ). Nota: prin "amorsat" eu inteleg un traseu continuu de apa din cuva > pompa > furtun urcare > cotul furtunului peste cada > continuarea segmentului de coborare... deci e apa din cuva pana in cada in mod "continuu". Si in miscare. Link spre comentariu
Andrei2021 Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 (editat) Am facut filmulet. Dubla 2 (ca la original a mers normal si nu a "leak"-uit). filmulet de 01 min si 32 sec - atentie la secunda 72 (1 minut si 12 sec) - sunet puternic! 00:00 - 00:05 - sunet de butoane - on si start 00:06 - 00:32 - incepe alimentarea cu apa si opreste 00:33 - 00:37 - pauza 00:38 - 00:41 - porneste pompa. opreste pompa. evacuare apa cu debit mare pana aici totul e "normal". ca la carte. 00:42 - 00:55 - apa continua sa curga cu debit mic si se aude poc-poc-poc-poc... 00:56 - 01:11 - mut telefonul pe langa masina (poc-ul mai tare e de la lipirea telefonului de masina ATENTIE, la 01:12, sunetul este foarte tare/mare de la pornirea alimentarii cu apa 01:12 - - masina incepe sa ia apa... si incearca sa mearga mai departe, dar apa iese in continuare pe furtun 01:20 - ridic furtunul ca sa opresc curgerea si totul decurge normal de aici inainte. Scuzati scama aia care fix acum s-a gandit ea sa iasa din furtun. Link aici: https://photos.app.goo.gl/LZe7uox6aAgLFtVu9 Later edit: am uitat sa testez trasul din priza cand evacueaza lent.... revin. Editat Mai 26, 2021 de Andrei2021 am formatat timpul cu spatii, ca imi introducea emoticoane. + ADD Later edit. Link spre comentariu
validae Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Aşa se întâmplă când nu se citeşte manualul de utilizare... Acolo ai făcut o greşeală mare, capătul furtunului de evacuare nu trebuie să fie coborât până la nivelul scurgerii căzii, ci la circa 50 cm, adică agăţat de buza căzii.Chiar voiam să cer să pui o poză cu poziţionarea furtunului, dar ai făcut bine că ai pus filmarea, e mai mult decât trebuia... Aşa cum e acum, furtunul creează un ,,sifon,, gravitaţional care după prima evacuare , continuă să golească apa din cuva maşinii. E ca şi cum ai trage lichid dintr-un vas folosind un furtun al cărui capăt e sub nivelul superior al lichidului.După amorsare, lichidul curge singur... Remediere : Fixează capătul furtunului de evacuare ceva mai sus cu ajutorul clemei curbate ce a fost livrată special pentru asta împreună cu maşina, astfel încât să stea mai sus.Aşa nu va mai pierde apă prin sifonare gravitaţională.Sper că imaginile de mai jos sunt destul de sugestive...mai ales cea din mijloc. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Validae.Asta-i chestie elementară...N-am văzut niciodată un furtun instalat aşa!! Link spre comentariu
Andrei2021 Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 Am citit manualul. Poza de la indesit e putin neclara (pt mine) ref la unde se termina furtunul... am rectificat eroarea si acum am furtunul mai sus... multumesc. Ciudat ca a mers din 2006...pana in 2021... :-o Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Acum 4 ore, Andrei2021 a spus: Ciudat ca a mers din 2006...pana in 2021... :-o Sa știi ca legile fizicii nu s-au schimbat între timp. Dacă a mers, înseamnă că a fost montat corect, și între timp cineva care nu a tras niciodată vin la furtun i-a schimbat configurația. Link spre comentariu
Andrei2021 Postat Mai 27, 2021 Autor Partajează Postat Mai 27, 2021 Stiu, dar exact asa a mers. Are si "memorie" furtunul de cat a stat curbat in pozitia aia... poate s-au pus depuneri (micsorat diametrul interior / ceva alti factori)... Tocmai pt ca legile fizicii si pozitia furtunului sunt constate, inseamna ca alta "Variabila" a intervenit. Dar s-a rezolvat acum... e pus mai sus. Multumesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum