Gilbert Sparios Postat Mai 25, 2021 Autor Partajează Postat Mai 25, 2021 R4 va avea 10R. vad ca am gresit valoarea. diodele sunt rapide, asa le desenează insa Proteus.. R3 este doar pentru cazul in care motorul lipsește. valorile rezistoarelor din divizorul ADC sunt inspirate din schema funcțională cu același motor. Nu stiu insa ce au făcut in soft, poate ei reglau pwm in funcție de tensiunea de 12V citita cu alt ADC.. nu stiu. Prima schema e mai complexa asa o simt eu dar imi lipsesc valorile diodelor din schema aia.. in orice caz. trebuie sa găsesc o soluție pentru ca întotdeauna acest motor mi-a blocat controlere, atât de aleator încât nu am reușit sa pot observa cu osciloscop sau altfel. In afara de motor mai este doar o rezistenta de 7A,alimentata in impulsuri de 10Hz însă e o sarcina rezistiva si daca sursa poate sustine, si poate fiind o baterie auto, nu ar avea ce sa deranjeze funcționarea. as fi folosit optocuplor sau fet cu cu optocuplor dar.. daca au masa comună.. mai face sens? Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 Acum 18 ore, Gilbert Sparios a spus: Nu stiu insa ce au făcut in soft, poate ei reglau pwm in funcție de tensiunea de 12V citita cu alt ADC.. nu stiu. Using DC Motor Commutation Spikes To Measure Motor Speed RPM Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Sparios.De ce nu testezi montajul rusului?Zennerele de 13-15V iar condensatorul testat cum ţi-a recomandat Sesebe.Montajul nu e prea complicat de făcut şi ai osciloscopul nou,"ăla deştept"... Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 (editat) pentru ca schema e simpla in afara faptului ca nu stiu ce piese sunt acolo ca diode. Si nici nu am prea multe piese in casa ca sa fac experiment. Am incercat sa aflu toate valorile, am mai facut update la schema, VD12 nu se mai vede ce scrie si pe VD11 scrie Z14. Am incercat pe s-manuals.com sa aflu ce e dar nu imi dau seama ce e... Cert este ca ambele diode sunt in capsula SOT23, VD12 are anodul la pinul 3 si catodul la pinul 1. Pinul 2 neconectat.( ma refer la pinii capsulei) MI se pare cam ciudat si tranzistorul ala lor ales..si modul de conectare el fiind un N-FET ceva.. Daca nu pot afle ce diode sunt acolo, o sa prelevez de pe placa asta pe placa mea exact piesele astea si dumnezo cu mila.. Editat Mai 26, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 27, 2021 Partajează Postat Mai 27, 2021 Crezi ca electronistii au invatat in scoala tot ceea ce stiu la un moment dat? Unde mai pui ca tehnologia avanseaza cu pasi rapizi. E documentare permanenta, constante raman datele initiale transmise de profesori. De exemplu eu care m-am invartit in domeniu am aflat in acest post de TEMPFET! Citesti pdf-ul mos-ului, vezi o trimitere acolo la aplicatii si deja esti mai "destept". MOS-ul mai este si Logic Level, deci poate fi comandat si cu 4,5V (tot PDF). Asa ca zenerul poate fi 5V1/ 5V6/ 6V2/ 6V8...Dioda serie previne un curent invers prin zener pt ca motorul poate da spike-uri de tensiune. (banuiesc doar). Asa ca poate fi si 1N4148. https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-SpeedTEMPFET_SCprotection_ver072003-AN-v01_00-EN.pdf?fileId=5546d4625b62cd8a015bc8c8cb8f31c4 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Link spre comentariu
validae Postat Mai 27, 2021 Partajează Postat Mai 27, 2021 Această componentă deja nu mai e un simplu tranzistor sau IGBT, ci practic un circuit integrat.... Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 27, 2021 Partajează Postat Mai 27, 2021 In orice aplicatie se trateaza ca un MOS simplu, protectia termica este doar o facilitate in plus. Este ca airbag-ul masinii sau zestrea miresii. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 27, 2021 Partajează Postat Mai 27, 2021 (editat) Interesant doar ca ramine un tranzistor MOS standard ca functionare, nu-i chiar circuit integrat. Protectia termica este separata de CIP-ul MOS-FET-ului si poate sau nu sa fie folosita, desi daca nu o folosesti mai bine pui un tranzistor standard pt ca este mai ieftin. Editat Mai 27, 2021 de sesebe Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 27, 2021 Autor Partajează Postat Mai 27, 2021 (editat) @dumitrumy, am vazut si eu ca e logic level si ca are senzor de temperatura când am postat, care e legat in paralel cu comanda logica a lui și ieșirea. va inhiba intrarea logica daca e cazul de over temperature. dar încă mi se pare ciudat ca un fet canal N comanda linia pozitiva. învăț și eu in măsura in care pot eu, neavând experienta voastră e mai greu. Oricum voi folosi piese din modulele existente dar vroiam sa stiu ce fac ele, nu ma mulțumeam cu doar plasarea lor copiat din schemă. capsula e cu 5 picioare TO220-5, ca la smart high switch doar ca pinii sunt dispuși diferit. de ce oare au folosit canal N si nu P daca tot e logic level?.. pentru ca sa învăț si eu întreb.. PS: viata următoare ma fac electronist. nu mai fac conservatorul dr muzică. nu m-a ajutat cu nimic.. Editat Mai 27, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 27, 2021 Autor Partajează Postat Mai 27, 2021 deci am pus pe masa piesele si-am "facut" schema . a fost un dezastru...total. am folosit exact piesele care vin pe schema si devaiz. am masurat tensiuni. pe bara de 5V am spike-uri pana la 8V. pe citirea analog am spike-uri pana in 7V. pe bara de 12V(baterie 7Ah) am spike-uri de 18V si tensiune negativa de vreo -5V. pe pin-ul logic al tranzistorului am 10V cu spike-uri de 20V !? zener de 5v1 si dioda rapida. pai unde descarca zenerul ? prin motor care genereaza la randul lui de toate ?... practic dupa parerea mea bobina se descarca in partea logica a tranzistorului. FET-ul era fierbinte. sa zicem ca frecventa nu a fost optimizata dar oricum.. am zis...ok, poate nu e ca si cand e cablajul. am pus cablajul original la treaba si am facut din nou masuratorile in punctele discutate. aceasi treaba. waw..pai...cum asa ?.. fet-ul nu era fierbinte, dar la ce cablaj au in multe straturi ca-ti trebuie 400ºC mult timp sa dezlipesti un 0805... VT3 nu face nimic concret in treaba asta. decat sustine tranzistorul deschis pana termina ciclul apoi...intrerupe acest circuit care are in paralel LDO de 5V , alimentarea proprie.. revin la ce facusem pe masa. privesc din nou schema. mie tot mi se pare o aiureala fet canal N pozitionat asa.. apoi bobina. ce step-down mai face asa cum e acolo ? Ce rol are L1 in configuratia asta ? Am scos bobina, si-am facut masuratori. spike-urile in majoritate au disparut. schema e corecta, am stat deja o saptamana cu aparatul sa verific. eu schimb schema. daca si modulul lor face treaba asta... inteleg ca sunt prost si nu sunt volkswagen, dar si magaoaia lor face exact ca ce aveam pe masa. o sa merg cu ceva clasic de step-down controlat de uC si o sa incerc sa pun protectii. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 27, 2021 Partajează Postat Mai 27, 2021 (editat) Eu as zice ca mai trebuie si sa stii cum sa faci un setup pt a face masuratori corecte, iar asta nu este chiar asa de usor de explicat pe un forum. Ti s-a mai cerut sa pui poze le setup. Ti-am zis si eu si altii ca un cablaj trebuie facut dupa anumite regului. De unde sa stim noi daca ai respectat cele reguli? Pt o diferenta de routare (gresita binenteles de experti care fac asta de dimineata pina seara) aveam zgomot de 4-5 ori mai mare decit cu o rutare corecta. Daca expertii au putut gresi de unde stii ca tu ai facut totul corect? Nu mai spun mai multe ca iar zici ca-s haiter. Editat Mai 27, 2021 de sesebe Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 28, 2021 Autor Partajează Postat Mai 28, 2021 (editat) da mai sesebe, dar și cablajul lor original are aceleași măsurători. pana la urma de asta sunt și atâtea defecte pe piața... in fine.. mai caut eu pe masa de acum, cu teste ca vad că altfel.. nu gasesc ceva sa mi se potrivească ce vreau eu, este sa imi fac o customizare bazata pe un control la un motoras gălăgios in tensiune.. are lângă perii puse de fabrica capacitori si bobine in serie ceva.. Editat Mai 28, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 28, 2021 Partajează Postat Mai 28, 2021 In simulator totul este frumos: Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 28, 2021 Autor Partajează Postat Mai 28, 2021 (editat) da, dar...in realitate e total diferit... de cum arat osciloscopul virtual zic. valoarea la R3 = 2K, R2 = 1M, C1=200nF, L1 = 10uH si este pozitionata intre sursa (V1) de 12V si drena tranzistorului... nu e exact ca ceea ce au ei pe aici.... ma bate gandul sa incerc si schema asta..pe real. intre timp am obtinut aproape ce-am vrut cu BTS432. Nu e tocmai elegant dar e foarte functional. folosesc doar 1Khz ca sa nu stresez BTS-ul sa-mi stea rece, dar nu se simte in motor. ar fi mers un capacitor pe iesire, dar se incalzeste prea tare din cauza frecventei scazute (cred). Editat Mai 28, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 28, 2021 Partajează Postat Mai 28, 2021 Asa e cand se invata electronica "un montaj pe luna". L1 de 10uH este de filtraj si nu se pune in simulari. R2 pate fi oricat intre 100K si 2Mohm, este doar sa nu se incarce capacitatea mos-ului in repaus. Nici R3 nu este batut in cuie tinand cont de impedanta de intrare a unui mos si frecventa relativ mica de comanda. Am micsorat-o pt ca TINA nu are mos Logic level. Si L1 din schema mea este motorul tau. Iar daca nu puneti oscilograme si poze cu montajul (lene mare pe forumul asta, mai repede vezi o bucata noua de autostrada decat o oscilograma) nu avem cum sa interpretam ce ai vazut acolo. Nu stim unde ai pus masa sondei, ce fir de masa ai. Acum am auzit prima data si de BTS432, are tot mos N (intrebai de ce nu au folosit cu canal P). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum