Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) Schema e "ciopartita" dintr-o schema mai mare dar are exact toate componentele legate de zona in cauza. Nu am redesenat schema pentru o vizibilitate mai buna, pentru a avea original-ul in fata voastra. Dar daca e cazul o redesenez. Schema e "scoasa" de un rus dupa o placa functionala. Din pacate schema e asa um e, o frantura fara valori la componente. Ceea ce pe mine ma pune in situatia ca nu pot intelege ce rol si ce fac componentele subliniate cu rosu de mine, ca sa pot pune valori acolo. Ca principiu, [24] si [7] sunt pini al unui microcontroler, [7] este un ADC. Motorul DC are tensiunea de 8V si din uC este controlat un fel de puls care prin impulsuri creeaza o tensiune de 8V la motor indiferent de tensiunea de intrare. Nu stiu sigur daca din soft prima data alimenteaza apoi decupleaza si citeste in ADC sau porneste , citeste , calculeaza restul de tON si tOFF. Pe osciloscop apare o frecventa cu factor de umplere variabil in functie de tensiunea de intrare. R33&R34 este un divizor de protectie la ADC. Prima dioda de langa 12V nu pare sa aiba sens. Si asta pentru ca in realitate eu am unit traseul in acel punct. In realitate, intrarea in dioda se facea printr-un tranzistor comandat de altceva dar tot la 12V ajungea. Bobina L1 ..sunt cateva spire de 1mm(7-8) pe o ferita. Ce rol pot avea componentele subliniate, si ce valori pot avea. Va intreb pentru ca eu nu am experienta voastra, si mai mult ca sigur schemele pe care le-ati intalnit uneori arata asa si e la ghici.. Este posibil ca dioda VD11 sa fie un zener 3v3. Dar nu stiu sigur si oricum nu inteleg ce face acolo... Multumesc pentru ca ati avut rabdare sa cititi pana aici. Editat Mai 23, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Zennerele sunt puse pe considerente de protecţie.La ce tensiune ai aş zice că merg doua de 13V.Privitor la C13,R36 nu mă pronunţ.Ar putea avea ceva rol de deparazitare.O simulare făcută de dl.Miticamy sau Udar ar lămuri problema. Link spre comentariu
cimitavita Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) Tranzistorul MOS are o tensiune Vds maximă apropiată sau mai mică de 12V. Așa că e necesară VD11. VD12 putea fi tot o diodă zener. Dacă ar fi avut Vds mai mare de 18V, VD11 nu ar mai fi fost necesară. R36 e tot pentru protecția MOS și descarcă poarta atunci când motorul lipsește sau dispare tensiunea de alimentare. C13 are mai multe roluri. Elimină paraziții care pot apărea pe 12V, asigură o întârziere la cuplarea alimentării (era nevoie și de o rezistență între el și +12v) și împreună cu VD10 asigură o tensiune constă pe poarta MOS atunci când tensiunea de 12V variază datorită consumului mare al motorului. Dacă microcontrolerul este atmega, în serie cu VD10 mai este nevoie de un tranzistor PNP care să oprească tensiunea de alimentare. Acei +5V sunt scoși din 12V iar la cuplarea alimentării întâi apar 12V și pe urmă +5V. Vezi cum merge schema dacă lipsesc acei +5V de la R22. Editat Mai 23, 2021 de cimitavita Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) ce am uitat sa specific, si imi cer scuze, este ca cei 12V sunt automotive deci.. nu prea am inteles cu decuplarea.. prin tranzistor. VD10 nu atinge colectorul lui VT5.. nu.. ma prind deloc. poți sa îmi mai dai ceva detalii..? sau te refereai ca VT5 e in float pana apare 5V si poate comanda FET-ul haotic, pana apare si tensiunea de 5V ? oricum sunt in schema si tranzistoare dar nu stiu daca ajuta la ce spuneai. pe unul din zenerele alea.. scrie Z14 capsula SOT23, nu e de 3.3..oare..? cealaltă.. nu se poate vedea deloc Editat Mai 23, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 Ma depaseste total schema postata. In mintea mea, cand cand Vpwm este On, Q1 si M1 sunt On dar totodata si M2 care pe de o parte incarca capacitorul Cbs dar mai mult de-atat scurtcircuiteaza Vin la masa prin el. Poate ca montajul NU dar mintea mea e total CRASH. Sigur n-au uitat vreo dioda sau ceva ?? Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Rusul a creat o sursa in comutatie in controller. Pe pinul 7 ai feedback-ul tensiunii pe motor, astfel ca se da comanda PWM pe pinul 24 in consecinta. Ce vrei tu sa realizezi cu montajul sau vrei doar sa il depanezi? 16 minutes ago, Gilbert Sparios said: Ma depaseste total schema postata. In mintea mea, cand cand Vpwm este On, Q1 si M1 sunt On.. M1 este OFF. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Mircea.Sparios a sărit la analizarea postării lui Dumitrumy...Acolo are dureri de cap... Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Ultima mea fraza exact acea schema o dezbatea. Dar, sa zica ceva si Ion, ca si el e om. Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Iar o sa spuneti ca sint un hater. Din cele 4-5 persoane ce au postat pe topicul acesta numai Miticamy intelege cu adevarat ce se intimpla acolo (de Mircea nu stiu) dar ............ Nici macar nu intelegeti cum functioneaza o schema si aveti pretentia sa faceti module automotive iar daca spun sa nu va bagati in asa ceva sariti in sus ca ce-i asa mare lucru. Grupul de componente la care nu le intelegi scopul au rolul de a permite comanda tranzistorului MOS (protectie poarta si bootstrap). Lasati-va de asa jocuri ca o sa va para rau la un moment dat si s-ar putea sa fie prea tirziu. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 da, da de schema postata de @Dumitrumy spuneam. Pai din schema M1 pare P-FET, e cumva N-FET ? Daca este N-FET , totul face sens.. (pffff) Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Sunt N-channel. @sesebe, sincer, in afara de supozitia ca are un SMPS controlat de catre microcontroller, restul schemei nu am analizat-o si nu am nici un interes sa o analizez. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) Acum 16 minute, sesebe a spus: Lasati-va de asa jocuri ca o sa va para rau la un moment dat si s-ar putea sa fie prea tirziu. E vina mea ca nu am observat ca ambele sunt N-FET-uri in schema, dar ca sa-mi spui mereu sa-mi vad de "sapa sa ma duc la camp" , daca pun o intrebare pe elforum devine aiurea. Eu personal te inteleg, te respect si iti multumesc pentru toate raspunsurile pe care mi le-ai oferit in alte topicuri, dar totusi...abtine-te daca te deranjeaza atat de mult. Raspunsurile tale sunt pretioase dar atat de deranjante incat prefer sa te abtii. Daca ai fi fost din oras cu mine ti-as fi recompensat toate raspunsurile dar asa..imi pare rau dar prefer sa nu-mi mai dai vreun raspuns. Multumesc tuturor care pot intelege sensul real al unui forum, si in masura timpului fiecaruia mi-ati oferit cate un raspuns mai complet sau mai vag, sa stiti ca m-au ajutat. @BRANCA Multumesc pentru materialul oferit de la TOSHIBA. Editat Mai 23, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Nu-i vorba ca raspunsurile mele sau ale altuia sint scumpe. Daca erau prea scumpe nu le dadeam pe un forum. Problema este ca tu vrei sa te apuci de chirurgie cardiaca si intrebi care-i aorta pe un forum. Asta-i problema nu raspunsurile mele sau ale altuia. O masina care merge pe drumurile publice trebuie sa nu aiba in interior module facute de persoane care nici macar nu inteleg cum functioneaza. Ne-am umplut de mecanici si electricieni auto iar cind mergem pe strada riscam sa fim omoriti de masini chiar si de la distanta - contactless. Acum citiva ani un coleg a ajuns la servici cu o placuta suport (asta am inteles ca era) de la placutele de frina ce s-a infipt in aripa fata aruncata de o alta masina. Ce se intimpla daca acea bucata de tabla nu se oprea in aripa unei alte masini si trecea in zbor printr-o statie de autobuz plina? Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) până la urmă facem ca cei cu drobul de sare. dacă montajul meu n-ar funcționa, maxim nu se învârte un motoraș de 8V. nici eu nu sunt atât de idiot să am curaj sa circul cu ecu la airbag de exemplu făcut de mine sau chiar de tine, pe strada, pe banii mei și cu viata mea. dar în fine. ce spuneai cu plăcuta aia de frâna implantata in aripă... am văzut și roti care pleacă, si motor căzut și pierdut, sau masini de anul trecut în care au ars de vi oameni care au crezut in firme consacrate. am văzut și bețivi și nesimțiți în trafic. dar asta nu înseamnă nimic. până la urmă și matematica are limitele ei. rămâne cum te-am rugat. doar ignoră-ma și e suficient. oricum nu doresc să-ți mai verși supărările pe mine. chiar dacă cu adevărat ai merita vreo două lăzi de bere pentru efortul tău din trecut. Editat Mai 23, 2021 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum