Marian Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 3 hours ago, adyhansolo said: Ai putea te rog sa-mi indici o schema pentru un astfel de generator de curent constant? Exemplu: https://www.maximintegrated.com/en/products/power/battery-management/MAX1640.html#tech-docs Via google: https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk030ELjCiQkUqDOltAD06ZDYhlW9gw:1621767246876&source=univ&tbm=isch&q=switched+current+source&sa=X&ved=2ahUKEwiWxaHl0d_wAhV8gf0HHQg1BfEQjJkEegQIBxAC 3 hours ago, adyhansolo said: Da, cred ca as putea sa pornesc un motor auto As fi curios sa vad o baterie de superconzi capabila sa porneasca de una singura un autoturism ( benzina, nu diesel, ca la alea s-a terminat...). Link spre comentariu
adyhansolo Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 @cirip Multumesc pentru exemple. Cred ca o sa folosesc sfatul tau, inainte de a mai face alte experimente o sa folosesc niste rezistori de putere pe care ii am, 3R la 100W, cu care pot scurta si timpul de incarcare. Cat despre demaror , inclin sa-i dau dreptate lui @flomar60, curentul necesar poate depasi 400A in prima faza. @Dxxx Este clar ca nu intelesesem cum este treaba cu limitarea de curent la aceste module, acum imi este mai clar , datorita voua. Nu am cautat acest tip de sursa deoarece ideea mea era sa incarc de la bateria masinii. @validae Ai mare dreptate in ceea ce priveste pornirea. Sunt cateva companii care produc aceste jump startere, pe baza de condensatori. Exista multe inregistrari pe Youtube cu acestea. Iata unul luat la intamplare: https://www.youtube.com/watch?v=CYn3Nnbo23M .La jump starterele de pe piata ( fie cu condensatori , fie cu acumulatori Li-ion) incarcarea se face de la baterie, chiar si descarcata. Am cautat dar nu am gasit nicio referinta la circuitul de incarcare a acestor jump startere. @Bandi Szasz. Multumesc. Interesant acest circuit. O sa-l studiez mai aprofundat. @Marian Multumesc pentru recomandari. Cat despre pornire, ramane de vazut. Chiar daca sunt destul de sceptic in ceea ce priveste filmarile de pe Youtube, totusi exista o gramada de exemple cu pornirea cu supercondensatori. Chiar si la noi exista persoane care au experimentat:https://www.club4x4.ro/forum4x4/forum/tehnica/electricitate/58254-pornire-cu-supercondensator-ultracondensator Link spre comentariu
adyhansolo Postat Mai 23, 2021 Autor Partajează Postat Mai 23, 2021 Inca un exemplu de la un roman de la noi, care arata si ce are in interior: https://www.youtube.com/watch?v=lxZRsSpRI3k Si daca primul poate fi de reclama uite aici si teste de laborator cu diferite jump startere, printre care si cel cu condensatori : (11) Best Car Jump Starter? NOCO GB70 vs Antigravity, Schumacher, Gooloo, Tacklife. Let's find out! - YouTube Link spre comentariu
Marian Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Haios clipul ala de pe iutub... Link spre comentariu
UDAR Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Lăsând la o parte tema construirii circuitului de încărcare, care rămâne un scop aparte, problema folosirii supercondensatorilor la pornirea mașinii se poate aborda altfel : pur și simplu punem condensatorii în paralel pe baterie , așteptăm ceva timp să se încarce și dăm cheie . Pornim de la ideea că bateria mai are suficientă energie ca să pornească mașina dar n-o poate transfera demarorului din cauza rezistenței interne crescute . Că dacă nu mai are această energie nici mama convertoarelor nu ne mai ajută. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Tocmai de asta am zis ca acel clip este amuzant. Pe langa modul haios in care se masoara curentul de pornire disponibil de la acumulator, se impamanteneste ideia ca si un acumulator complet mort poate porni motorul cu ajutorul acestor "minuni" care multiplica in mod magic energia, adica free energy ce mama masii Sunt multi iutuberi paraleli cu electronica dar foarte populari, explicatia e naivitatea publicului de pe iutub, de ce sa studiem electronica daca o predau guru pe iutub?... Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 (editat) Cumpara unul de asta si fa-i reverse enginering: https://www.ebay.co.uk/itm/114464288954 E super fain facut si se bazeaza pe 2 supercapacitori (posibil sa gresesc si sa fie mai multi). Supercapasitorii de capacitate foarte mare functioneaza defapt ca niste acumulatori si nu se descarca pina la 0V ci undeva pina pe la 40-50% din tensiune. Mai mult, gazele ce se pot degaja din unii supercapacitori (in caz de avarie) sint foarte periculoase (se face evacuarea fabricii in caz de scapari). Sau poti incerca cu integratul asta: LM5176 - functioneaza bine dar nu prea-i un task pt amatori in electronica. Editat Mai 23, 2021 de sesebe Link spre comentariu
vera Postat Mai 23, 2021 Partajează Postat Mai 23, 2021 Eu vad problema astfel, pt un acumulator "putin mort": 1-la prima cheie, supercapacitorul inseriat cu demarorul-se incarac de la "0" la U1<12V; 2-cuplat la acumulator o peroada (se calculeaza), sa se incarce de la U1 la 12V (I mai mic): 3- se porneste motorul (daca vrea). Problema este comutarea-(-) supercapacitor de la (+) demaror la (-) 12V si demaror de la (-) supercapacitor la (+) 12V (curenti f mari). Alegeti varianta cea mai usor fezabila. Link spre comentariu
adyhansolo Postat Mai 24, 2021 Autor Partajează Postat Mai 24, 2021 @sesebe Foarte interesant device-ul! Nu stiam de existenta acestora. Banuiesc ca sunt folositi pentru a asigura un boost la pornirile motoarelor cu start-stop. Interesant este si LM5176, vad ca este pentru buck-boost, adica ce mi-ar trebui mie. Ramane de studiat. Daca voi fi convins ca este ceea ce imi trebuie sunt dispus sa incerc proiectarea si realizarea unui circuit. Multumesc. @vera Cei care folosesc supercapacitorii la pornire, in regim permanent, conecteaza supercapacitorii numai la demaror , iar bateria pentru restul instalatiei electrice, masa (-) fiind comuna, intre baterie si supercapacitorii existand circuitul de incarcare. Aici este un exemplu: https://www.club4x4.ro/forum4x4/forum/tehnica/electricitate/58254-pornire-cu-supercondensator-ultracondensator Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 24, 2021 Partajează Postat Mai 24, 2021 Ce am pus eu link este folosit pe mașini de mulți ani și chiar funcționează. Integratul este foarte universal. Are dezavantajul că-i trebuie 4 tranzistori dar în felul acesta obține randament foarte ridicat iar tranzitorii externi permit folosirea lui la orice putere/curent vrei, pornind de la mai puțin de 1 A și pina la multe zeci de amperi. Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 25, 2021 Partajează Postat Mai 25, 2021 Teoretic: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Link spre comentariu
adyhansolo Postat Mai 25, 2021 Autor Partajează Postat Mai 25, 2021 @sesebe Asa cum spuneam as fi dispus sa incerc proiectarea unui incarcator cu acest circuit. Nu vor fi oare probleme la incarcarea de la 0 , cand practic apare un scurtcircuit? In DS am vazut ca exista protectie la scurtcircuit, dar nu prea am inteles cum functioneaza: Citat The LM5176 provides cycle-by-cycle current limit to protect against overcurrent and short circuit conditions. In buck operation, the sensed valley voltage across the CSG and CS pins is limited to VCS(BUCK). The high-side buck switch skips a cycle if the sensed voltage does not fall below this threshold during the buck switch off time. In boost operation, the maximum peak voltage across CS and CSG is limited to VCS(BOOST). If the peak current in the low-side boost switch causes the voltage across CS and CSG to exceed this threshold voltage, the boost switch is turned off for the remainder of the clock cycle. Applying the appropriate voltage to the MODE pin of the LM5176 enables hiccup mode fault protection (see the MODE Pin Configuration section). In hiccup mode, the controller shuts down after detecting cycle-by-cycle current limiting for 128 consecutive cycles and the soft-start capacitor is discharged. The soft-start capacitor is automatically released after 4000 oscillator clock cycles and the controller restarts. If hiccup mode protection is not enabled through the MODE pin, the LM5176 will operate in cycle-by-cycle current limiting as long as the overload condition persists. @dumitrumyPare un integrat destul de simplu, asa cum l-ai prezentat in simulare. Crezi ca poate functiona pentru aplicatia mea? Ce se intampla la incarcarea de la 0 , cand apare practic acel scurtcircuit? As dori mai multe detalii, daca nu cer prea mult. Multumesc. Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 Pai simulatoarele sunt pt. incurajare, montajul de test si osciloscopul sunt de baza. Si alt program spune ca trebuie sa functioneze: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> In a doua este riplul de curent cand tensiunea pe condensator a trecut de 10V. Link spre comentariu
adyhansolo Postat Mai 26, 2021 Autor Partajează Postat Mai 26, 2021 @dumitrumyMultumesc. Ai putea sa-mi spui ce program de simulare este acesta? Link spre comentariu
dumitrumy Postat Mai 26, 2021 Partajează Postat Mai 26, 2021 (editat) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Al meu descarcat in mai 2019: Editat Mai 26, 2021 de dumitrumy Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum